Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kassatyöntekijänä olen SURULLINEN, kun joku menee itsepalvelukassalle

Vierailija
05.02.2023 |

Miksi minulta halutaan viedä työt?

Kommentit (141)

Vierailija
41/141 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi ne ip-kassat on siellä jos niitä ei saa käyttää?

Nehän on siellä että vältetään työvoimakuluja.

Periaattesta en käytä ip kassaa, ainakaan ennen kuin siitä saa muutaman prossan alennuksen loppulaskuun.

Kohta varmaan "pika"ruoka paikatkin on käytävä jossa alun valinnan jälkeen saa itse tehdä aterian johon kone antaa tarvikkeet yksitellen.

En ymmärrä tätä itsepalvelun ihannointia Suomessa.

Minulle oma aika on niin arvokasta, että jos kaupassa on kova ruuhka, olisin valmis melkeinpä maksamaan siitä, että saan käyttää itsepalvelukassaa ja päästä kaupasta ulos nopeammin. ;D

Vierailija
42/141 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas ihmettelen kassantätinä miksei ihmiset mene sinne ip- kassalle vaan kitisivät jonossa kun on hitaampia asiakkaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/141 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ip-kassa ei tuijota paheksuvasti kun ostan suklaata, liukkaria ja kortsuja eikä toivota teennäisesti päivänjatkoa.

Tuijottaa, mutta sinä et vain näe sitä, kun olet selin häneen. :D

Vierailija
44/141 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän aina itsepalvelukassaa. Kassatyö ei ole kovinkaan suurta lisäarvoa tuottavaa, joten on parmepi, että he siirtyvät johonkin muihin, kansantalouden kannalta parempaa tuottoa tuoviin töihin, kuten tekemään hyväkatteisia vientituotteita. Jos eivät siihen kykene, niin sitten kouluttautuvat vaikkapa lähihoitajiksi, joista on pulaa.

Tuolla ajattelutavalla suurin osa työstä ei ole lisäarvoa tuottavaa. Miten se hoitajan työ tuottaa lisäarvoa, muuten kuin orjapalkalla omistajalle.

Tuppaa olemaan aika rajatut markkinat noissa hyväkatteisissa tuotteissa, pääosa kuitenkin edullisia bulkkituotteita.

15 vuotta sitten visioitiin että rfid systeemillä päästään kassoista eroon kokonaan, eipä ole yleistynyt vai kävikö kuten suomessa yleensä että hinnoiteltiin niin kalliiksi että ei ole järkeä käyttää.

Vierailija
45/141 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsepalvelukassalle ei yleensä ole jonoa, joten jos ostoksia on vähän, hyödynnän mieluummin sitä kuin jonotan. En pidä työtä arvokkaana ihan vain sen vuoksi, että se on työtä, vaan sen pitäisi tuoda jotain arvoa myös asiakkaalle - ja vieläpä sellaista arvoa, josta asiakas on valmis maksamaan. Joissain asioissa hyödynnän palvelua mielelläni ja maksan siitä, toiset asiat haluan syystä tai toisesta hoitaa itse.

Heti kun kauppa maksaa minulle palkkaa (vaikka -10%) siitä, että teen niiden työt, saatan käyttää ip-kassaa.

Mä oon se tyyppi joka porhaltaa sun ohi ja selvityy jonottamatta ulos kaupassa n. 2 minuutissa kun sinä jäät sinne jonoon seisomaan vartiksi.   Kukaan ei maksanut palkkaa mutta aika on rahaa, joten säästöä tulee.

Mä oon aina ihaillut kaltaisiasi dynaamisia ihmisiä.

Vierailija
46/141 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä koskaan itsepalvelukassalle vaan valitsen kassaneidin 👍

M36

Mitä jos vain yksi kassa on auki ja kassahenkilö on mies?

Vierailija
47/141 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsepalvelukassalle ei yleensä ole jonoa, joten jos ostoksia on vähän, hyödynnän mieluummin sitä kuin jonotan. En pidä työtä arvokkaana ihan vain sen vuoksi, että se on työtä, vaan sen pitäisi tuoda jotain arvoa myös asiakkaalle - ja vieläpä sellaista arvoa, josta asiakas on valmis maksamaan. Joissain asioissa hyödynnän palvelua mielelläni ja maksan siitä, toiset asiat haluan syystä tai toisesta hoitaa itse.

Heti kun kauppa maksaa minulle palkkaa (vaikka -10%) siitä, että teen niiden työt, saatan käyttää ip-kassaa.

Mä oon se tyyppi joka porhaltaa sun ohi ja selvityy jonottamatta ulos kaupassa n. 2 minuutissa kun sinä jäät sinne jonoon seisomaan vartiksi.   Kukaan ei maksanut palkkaa mutta aika on rahaa, joten säästöä tulee.

Mä oon aina ihaillut kaltaisiasi dynaamisia ihmisiä.

Ja ihan syystäkin 💪

Vierailija
48/141 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käytä koskaan itsepalvelukassalle vaan valitsen kassaneidin 👍

M36

Mitä jos vain yksi kassa on auki ja kassahenkilö on mies?

Ei tulisi mieleenkään asioida noin huonossa kaupassa.

Vierailija
49/141 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako kukaan edes aikaa, jolloin ei tankattu itse? Itsepalveluun siirryttiin vuosikymmeniä sitten eikä kukaan edes mieti asiaa.

Vierailija
50/141 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielummin ihmiset saisivat olla työttömiä kuin tehdä tuottamatonta työtä. Ip-kassat ovat tulevaisuus, nyt.

Onko sinusta niin, että yksilön tärkein ja merkittävin tehtävä on vain ylläpitää jatkuvaa talouskasvua, jost ahän ei mahdollisesti pääse nauttimaan itse lainkaan?

Kyllä kassoilla on muutakin tehtävää kuin vain "rahastaa" asiakkaita.

Itse olin viikko vai jo kaksi sitten kaupassa ja siinä kassalla ollessani todistin joidenkin muiden asiakkaiden kanssa, kuinka edellä olevamme asiakas purki tuntojaan myyjälle. Koin oloni hieman kiusaantuneeksi mutta toisaalta tilanne kertoi, jotain tämän päivän Suomesta, jossa on jo ainakin tutkijoiden parista nostettu huoletuttavaksi ilmiöksi kuinka ihmisten yksinäisyys on lisääntynyt. 

- Tuo jo mainitsemani myyjä saattoi olla tuolle asiakkaalle ainoa, joka verraten pienen hetken kuunteli tai ainakin kuuli ja sanoi tuolle asiakkaalle jotain. Ei kassojen tehtävä tietystikään ole (ensi-sijaisesti) ole toimia terapeutteina tai seuranpitäjinä asiakkaille mutta ihmisten yksinäisyys on tosiasia ja siksi olisi hyvä, jos "tavallisessa säilyisi" edes jotain edes lyhyempiä kohtaamistilanteita, joissa voi sanoa toiselle jotain tai tulla edes hetkeksi nähdyksi.

Surullista tietysti, jos ainoat tai lähes ainoat tutut ovat satunnaisia kaupan kassoja tai lähimmät omaiset ovat viranomaiset.  

Uskovainen mies

Vierailija
51/141 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Periaattesta en käytä ip kassaa, ainakaan ennen kuin siitä saa muutaman prossan alennuksen loppulaskuun.

Kohta varmaan "pika"ruoka paikatkin on käytävä jossa alun valinnan jälkeen saa itse tehdä aterian johon kone antaa tarvikkeet yksitellen.

Minulle oma aika on niin arvokasta, että jos kaupassa on kova ruuhka, olisin valmis melkeinpä maksamaan siitä, että saan käyttää itsepalvelukassaa ja päästä kaupasta ulos nopeammin. ;D

Tällaisia ei kannata sanoa ääneen

Vierailija
52/141 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä korissa on ja onko jonoa.

Vierailija
53/141 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepalvelukassa on kätevin, kerään ostokset kasseihin sillä laitteella.

Asiakkaat maksavat kassatyöntekijät, omalta pslatani haluan olla alentamassa hintoja.

Älkää te kassatyöntekijän palveluita käyttävät sitten valittako hinnoista. Toivottavasti tulee vielä se päivä, että ip kassaa käyttävät saavat jonkin alennuksen.

Vierailija
54/141 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaako kukaan edes aikaa, jolloin ei tankattu itse? Itsepalveluun siirryttiin vuosikymmeniä sitten eikä kukaan edes mieti asiaa.

Silloin, kun huoltispoika tai -tyrtö tuli tankkaamaan, näillä itsepalvelutankeilla oli huomattavasti edullisempi bensan hinta.

Vierailija
55/141 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua jaksaa naurattaa nää, jotka kommentoi joka käänteessä, kuinka arvokasta heidän oma aikansa on 😅! Onko sille oikein hinnasto? Paljonko puoliso tai mahdolliset lapset maksaa siitä arvokkaasta ajasta, jonka joudut/ vaivaudut mahdollisesti heihin uhraamaan? 🤣

Vierailija
56/141 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassoja esim. Prismassa 20 ja aina auki vain 8- 10. Avatkaa vi..... ne kaikki, minä en jonota todellakaan yhtään siksi käytän itsepalvelukassoja.

Vierailija
57/141 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsepalvelukassa on kätevin, kerään ostokset kasseihin sillä laitteella.

Asiakkaat maksavat kassatyöntekijät, omalta pslatani haluan olla alentamassa hintoja.

Älkää te kassatyöntekijän palveluita käyttävät sitten valittako hinnoista. Toivottavasti tulee vielä se päivä, että ip kassaa käyttävät saavat jonkin alennuksen.

Niin tai lisämaksun niinkuin joku tuolla jo kehuskeli.  Sehän voidaan juuri markkinoida sillä että voi maksaa itsensä jonon ohi. Rahalla saa ja hevosella pääsee.

Vierailija
58/141 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän vain käteistä. 

Miksi? Rahat on likaisia. En halua käsitellä rahaa.

Vierailija
59/141 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua jaksaa naurattaa nää, jotka kommentoi joka käänteessä, kuinka arvokasta heidän oma aikansa on 😅! Onko sille oikein hinnasto? Paljonko puoliso tai mahdolliset lapset maksaa siitä arvokkaasta ajasta, jonka joudut/ vaivaudut mahdollisesti heihin uhraamaan? 🤣

Tuleehan siinä jonossa seisomisestakin varmasti kultaisia muistoja koettua

Vierailija
60/141 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän aina itsepalvelukassaa. Kassatyö ei ole kovinkaan suurta lisäarvoa tuottavaa, joten on parmepi, että he siirtyvät johonkin muihin, kansantalouden kannalta parempaa tuottoa tuoviin töihin, kuten tekemään hyväkatteisia vientituotteita. Jos eivät siihen kykene, niin sitten kouluttautuvat vaikkapa lähihoitajiksi, joista on pulaa.

Tuolla ajattelutavalla suurin osa työstä ei ole lisäarvoa tuottavaa. Miten se hoitajan työ tuottaa lisäarvoa, muuten kuin orjapalkalla omistajalle.

Tuppaa olemaan aika rajatut markkinat noissa hyväkatteisissa tuotteissa, pääosa kuitenkin edullisia bulkkituotteita.

15 vuotta sitten visioitiin että rfid systeemillä päästään kassoista eroon kokonaan, eipä ole yleistynyt vai kävikö kuten suomessa yleensä että hinnoiteltiin niin kalliiksi että ei ole järkeä käyttää.

Hoitajan työ tuottaa arvoa kahdella tavalla:

1) He hoitavat kuntoon ne tyypit, jotka tuotttavat paljon lisäarvoa.

2) He hoitavat kohdan 1 tyyppien läheisiä (lapsia ja vanhuksia), jotta heidän ei tarvitse ja he voivat keskittyä lisäarvon tuottamiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä