Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kassatyöntekijänä olen SURULLINEN, kun joku menee itsepalvelukassalle

Vierailija
05.02.2023 |

Miksi minulta halutaan viedä työt?

Kommentit (141)

Vierailija
21/141 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän itsepalvelukassoja vain jos normikassoilla on jonoa.

Itsellä sama homma, mutta meidän lähialueen suuri market suorastaan ajaa ihmiset itsepalvelukassoille. Rivissä on lähes kymmenen kassaa, mutta vain kolmella on työntekijä ja kauheat monen kärryn jonot. Ip-kassalle pääsee usein suoraan jonottamatta.

Vierailija
22/141 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän vain käteistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/141 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepalvelukassoja on siksi kun ne tulee halvemmaksi kuin työntekijä. Kaikki muu on paskapuhetta.

Vierailija
24/141 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä käytän itsepalvelukassaa vain jos on tyyliin muutama asia jotka ostan, muuten käytän normikassaa.

Meidät kerran ajettiin ip-kassalta pois, kun oli liikaa tavaraa. Seuraavalla kerralla emme menneet, vaikka kerrottiin kassoja olevan vapaana.

Vierailija
25/141 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen ip kassalle lähikaupassa jos ostoksia on vain vähän ja näen että ainoa kassaneiti on hyllyttämässä kylmätuotteita .

Vierailija
26/141 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin ihmiset saisivat olla työttömiä kuin tehdä tuottamatonta työtä. Ip-kassat ovat tulevaisuus, nyt.

Vierailija
27/141 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi ne ip-kassat on siellä jos niitä ei saa käyttää?

Nehän on siellä että vältetään työvoimakuluja.

Periaattesta en käytä ip kassaa, ainakaan ennen kuin siitä saa muutaman prossan alennuksen loppulaskuun.

Kohta varmaan "pika"ruoka paikatkin on käytävä jossa alun valinnan jälkeen saa itse tehdä aterian johon kone antaa tarvikkeet yksitellen.

En ymmärrä tätä itsepalvelun ihannointia Suomessa.

Vierailija
28/141 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän aina itsepalvelukassaa. Kassatyö ei ole kovinkaan suurta lisäarvoa tuottavaa, joten on parmepi, että he siirtyvät johonkin muihin, kansantalouden kannalta parempaa tuottoa tuoviin töihin, kuten tekemään hyväkatteisia vientituotteita. Jos eivät siihen kykene, niin sitten kouluttautuvat vaikkapa lähihoitajiksi, joista on pulaa.

Vierailija
29/141 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet mitä syöt

Vierailija
30/141 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ykisttäiset myyjät ole niiden olemisesta päätä. Kauppias, keskusliile tai kuka nyt sittne kaupan omistaakin on päättänyt ne tuoda. - Jos ne eivät lainkaan kannattaisi, niin ne luultvasti poistettaisiin. Toisaalta "kaupalla" on hyvä syy odottaa, että ne toimivat. Kun ihmiset palvelevat itse-itseään niin säästyy työntekijöiden palkkakustannukset ja kaikki muut velvoitteet työntekijästä, joita ammattiyhdistysliikkeet ovat onnistuneet ajamaan läpi. Tai yksinkertaistaen kaupan oma voitto todennäköisesti kasvaa,

Minäkin boikotoin itsepalvleukassoja ainakin kun sille on muu vaihtoehto, En siksi, että odottaisin, että minua palveltaisiin vaan siksi, että en halua elää loputtomassa itsepalvelu yhteiskunnassa, jossa isoveli vain kyttää valvontalaitteillaan sivusta.

Vierailija
31/141 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä koskaan itsepalvelukassalle vaan valitsen kassaneidin 👍

M36

Miksi sanot kassatyöntekijää neidiksi? Miehiä ja rouvia ovat useimmiten.

Vierailija
32/141 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsepalvelukassalle ei yleensä ole jonoa, joten jos ostoksia on vähän, hyödynnän mieluummin sitä kuin jonotan. En pidä työtä arvokkaana ihan vain sen vuoksi, että se on työtä, vaan sen pitäisi tuoda jotain arvoa myös asiakkaalle - ja vieläpä sellaista arvoa, josta asiakas on valmis maksamaan. Joissain asioissa hyödynnän palvelua mielelläni ja maksan siitä, toiset asiat haluan syystä tai toisesta hoitaa itse.

Heti kun kauppa maksaa minulle palkkaa (vaikka -10%) siitä, että teen niiden työt, saatan käyttää ip-kassaa.

Vierailija
33/141 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän aina itsepalvelukassaa. Kassatyö ei ole kovinkaan suurta lisäarvoa tuottavaa, joten on parmepi, että he siirtyvät johonkin muihin, kansantalouden kannalta parempaa tuottoa tuoviin töihin, kuten tekemään hyväkatteisia vientituotteita. Jos eivät siihen kykene, niin sitten kouluttautuvat vaikkapa lähihoitajiksi, joista on pulaa.

Minusta on ihan kiva, että poikamme sai töitä kassana kirjoitusten jälkeen ennen inttiin lähtöä vaikka se työ onkin sinun mielestä niin vähäpätöistä.

Vierailija
34/141 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän lähes aina itsepalvelukassaa. Se on tulevaisuutta. Miksi jonottaa kassalla?

Olen yksinäinen ja haluan sanoi moi edes jollekin.

Vierailija
35/141 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsepalvelukassalle ei yleensä ole jonoa, joten jos ostoksia on vähän, hyödynnän mieluummin sitä kuin jonotan. En pidä työtä arvokkaana ihan vain sen vuoksi, että se on työtä, vaan sen pitäisi tuoda jotain arvoa myös asiakkaalle - ja vieläpä sellaista arvoa, josta asiakas on valmis maksamaan. Joissain asioissa hyödynnän palvelua mielelläni ja maksan siitä, toiset asiat haluan syystä tai toisesta hoitaa itse.

Heti kun kauppa maksaa minulle palkkaa (vaikka -10%) siitä, että teen niiden työt, saatan käyttää ip-kassaa.

Mä oon se tyyppi joka porhaltaa sun ohi ja selvityy jonottamatta ulos kaupassa n. 2 minuutissa kun sinä jäät sinne jonoon seisomaan vartiksi.   Kukaan ei maksanut palkkaa mutta aika on rahaa, joten säästöä tulee.

Vierailija
36/141 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten noin ylhäskäinen frouva voi ylipäätään kaupassa käydä? Eiväthän ne maksa sinulle siitäkään että laitat itse ostokset kärryysi tai että nostat ne hihnalle luettaviksi.

Vierailija
37/141 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän lähes aina itsepalvelukassaa. Se on tulevaisuutta. Miksi jonottaa kassalla?

Olen yksinäinen ja haluan sanoi moi edes jollekin.

Sanotaanan itsepalvelukassallakin moi sille joka siinä vieressä vahtii?

Vierailija
38/141 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan pelkästään alennustuotteita, joten en voi käyttää ip-kassaa.

Vierailija
39/141 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käytä koskaan itsepalvelukassalle vaan valitsen kassaneidin 👍

M36

Miksi sanot kassatyöntekijää neidiksi? Miehiä ja rouvia ovat useimmiten.

Koska neidin pyllyä on sopivaa ohimennen puristaa, rouvan ei.

Vierailija
40/141 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nehän on siellä että vältetään työvoimakuluja.

Periaattesta en käytä ip kassaa, ainakaan ennen kuin siitä saa muutaman prossan alennuksen loppulaskuun.

Kohta varmaan "pika"ruoka paikatkin on käytävä jossa alun valinnan jälkeen saa itse tehdä aterian johon kone antaa tarvikkeet yksitellen.

En ymmärrä tätä itsepalvelun ihannointia Suomessa.

Siis luuletko sinä, että itsepalvelukassat on suomalainen keksintö tai että itsepalvelu yleensäkin on juuri Suomessa erityisen yleistä? Ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme