Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olemmeko mieluummin laihoja kuin onnellisia?

Vierailija
04.02.2023 |

kirjailija Raisa Omaheimo kysyy tätä. Mitä mieltä sinä olet? Oletko laihana onnellinen? Vaatiiko lsihana oleminen sinulta jostain luopumista? Voitko huonosti pysyäksesi laihana jne.

Jos olet luonnonlaiha, niin hienoa, mutta tämä käsittelee nyt sitä, että pitää valita.

Kommentit (246)

Vierailija
241/246 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa etsiä onni muualta kuin syömisestä.

Tämä. Liikunta on 1 hyvää mieltä antava asia.

Sivusta

Rakastan liikuntaa ja ohjaan sitä työkseni. Liikunta antaa minulle enemmän mielihyvää kuin joku herkku, vaikkapa jäätelö.

Sairauksien ja lääkkeiden vuoksi minun on nyt todella vaikea pysyä normaalipainossa, ennen sairauksia olin hoikka. Olen yrittänyt laihduttaa, vaatii todella kovaa dieettiä, pätkäpaastoa, OMADia ja suurta kalorivajetta -2500 jotta laihtuisin edes yhden kilon kuussa. Liikuntaa tulee noin 4 h 6 päivänä viikossa laihdutin tai en.

Kova dieetti kuitenkin heikottaa ja vie voimia liikunnalta, joten joskus on vaan pakko syödä sen verran vatsa täyteen että heikotus lähtee mikä stoppaa laihtumisen.

Ai että joskus syöt vatsan täyteen, muuten olet laihiksella ja liikut 4 tuntia päivässä ja silti lihot? Jokin ei nyt kyllä täsmää tässä tarinassa. Valaanrasvallako mahasi täytät?

Mä otin mökille mukaan vain laihdutusohjeen mukaiset ruoat ja lihoin 5 kg. Halusin normaalipainon alarajalle. Mikä meidän kehoja sääteleekään, mutta aina ei mene putkeen.

-eri

Energiankulutus riippuu lihasmassasta eikä vaakalukemasta.Jojolaihduttajalla on enemmän rasvaa kuin vaa'alla kuvittelee.

Vierailija
242/246 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt ylipainoinen ehkä noin 15 kiloa. En ole onnellinen. Se johtuu pääosin ihan muista syistä kuin painosta mutta samalla myös inhoan sitä miltä näytän. Ihraa tursuaa joka välistä ja vaatteet ovat tiukat. En yletä kohta laittamaan kenkiä ja napit paukkuu housuista. Olin noin 25-ikävuoteen asti 50-kiloinen joten pääni sisällä se on "oma oikea painoni" ja olotilani. En vaan kykene laihduttamaan koska syön isoja ruoka-annoksia ja juon alkoholia usein.

Näillä spekseillä siis voisin vaihtaa tämän kombon "lihava-onneton" komboon "laiha-onneton". Olisin ainakin kauniimpi ja miehetkin saattaisivat kiinnittää huomiota taas.

En tarkoita sitä että laihuus toisi yksin onnen. Se vaan omassa tilanteessani veisi yhden huonon asian pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/246 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa etsiä onni muualta kuin syömisestä.

Tämä. Liikunta on 1 hyvää mieltä antava asia.

Sivusta

Rakastan liikuntaa ja ohjaan sitä työkseni. Liikunta antaa minulle enemmän mielihyvää kuin joku herkku, vaikkapa jäätelö.

Sairauksien ja lääkkeiden vuoksi minun on nyt todella vaikea pysyä normaalipainossa, ennen sairauksia olin hoikka. Olen yrittänyt laihduttaa, vaatii todella kovaa dieettiä, pätkäpaastoa, OMADia ja suurta kalorivajetta -2500 jotta laihtuisin edes yhden kilon kuussa. Liikuntaa tulee noin 4 h 6 päivänä viikossa laihdutin tai en.

Kova dieetti kuitenkin heikottaa ja vie voimia liikunnalta, joten joskus on vaan pakko syödä sen verran vatsa täyteen että heikotus lähtee mikä stoppaa laihtumisen.

Ai että joskus syöt vatsan täyteen, muuten olet laihiksella ja liikut 4 tuntia päivässä ja silti lihot? Jokin ei nyt kyllä täsmää tässä tarinassa. Valaanrasvallako mahasi täytät?

Olen aivan eri, mutta kehottaisin sinua miettimään, mikä on motiivisi osallistua tähän keskusteluun valitsemallasi tyylillä.

Ketjun aiheeseenhan tuo tivaaminen ei liity mitenkään.

No sori mutta kun ottaa kupoliin nämä tämmöiset "liikun 4 tuntia päivässä", paastoan, laihdutan, kalorivaje -2500 ja silti lihon hölinät. Se ei ole mahdollista, ellei sitten fysiikan lait ole jotenkin kumottu tämän henkilön kohdalla. Ja koska se ei ole mahdollista, niin sitten tarina ei vaan ole tosi.

Myös ihmetellyt samaa useassa ketjussa. "Ystävä on pönäkkä vaikka harrastaa tosi paljon liikuntaa, ei urheilullinen tarkoita timmiä". Se nyt vaan on niin, että jos ei noudata jotain sumopainija ruokavaliota ja harrastaa säännöllistä, edes keskiraskasta liikuntaa, niin se näkyy päällepäin... Muissa tapauksissa, joko liikunta on tasoa '2km kävely' ja/tai ruokavalio on aivan persiillään, tai taustalla on jokin sairaus.

Tänään treenasin 3h ja ohjasin 2h. Taustalla tosiaan on sairauksia syövästä ja kilpirauhasesta lähtien. Oletteko ajatelleet miten minua ottaa kupoliin kun ennen liikunnallinen kehoni on muuttunut niin että vanhemmatkaan ei meinaa tunnistaa. Kipujen, vaivojen kanssa silti opiskelen liikuntaa, liikun enemmän kuin tavalliset  ihmiset, syön tiukasti eikä paino vaan tipu. Kaloreita en jaksanut tänään laskea mutta eiköhän ne kuitenkin miinukselle menneet ihan reilusti.

En minä valinnut sairauksia. Kumpikin teistä voi sairastua ja keho muuttua.

En syö kuin sumopainija, tänään söin vegaanista borshkeittoa yhden pienen lautasellisen, teema pieni kulho, ja 200 g vegaanista tomaattipastaa, molemmissa myös proteiinia mukana, lisäksi tomaattia, salaattia, porkkanaa ja naurista. Muuta en ehtinyt. 

Kiva että teillä ottaa kupoliin, onpahan jotain ilkeetä teidänkin pumpulimaailmassanne. Itse olen tottunut vähän rankempaan elämään. Tänään tutkittiin onko syöpä levinnyt(suonensisäisellä varjoaineella) ja silti vedin liikunnanohjaajan hommat perään. Alkuviikosta saan tulokset.

Jos on levinnyt niin toivon että saan kuitenkin mahdollisimman pitkään liikunnan parissa olla, esim. 2-5 vuotta olisi upeaa ja 10 vuotta luksusta!

Vierailija
244/246 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei laihuus vaadi mitään kurjaa elämää ja nälässä elämistä. Jos ihminen näin ajattelee, hänellä on syömishäiriö, vääristynyt käsitys kuinka paljon ruokaa tulee syödä.

Olet väärässä. Jos ryhmälle ihmiiä annetaan sama määrä riokaa, iin osa lihoo ja osa laituu ja osa pysyy samanpainoisena. Ruoan lisäksi painoon vaikuttavat, niin yksilölliset fyysiset ominaisuudet kuin ympäristö: Veden sisältämä mikromuovi ym. , saasteet jne.

Kyllä, näin on. Tutkimuksia on ollut. Jos ryhmä ihmisiä on 800 kcal dietillä 3 vk, osalta tippuu 0,9 kg joltakin 12,7 kg.

Toinen koe, 50 % kalorivajeella toinen laihtuu 4 % ja toinen 11 %.

Vierailija
245/246 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsottuani ohjelmaa Olet mitä syöt, olen vasta ymmärtänyt miksi ihmiset ovat ylipainoisia. Se mitä ylipainoiset ihmiset syö ja miten paljon he syövät, on aivan järkyttävää.

Turha siinä on selitellä, että syy on hormooneissa, mikromuovissa tai kipeässä selässä tai jalassa. Ruokavalio ja liikunta on kaiken a ja o.

Kun ei koskaan opettelekaan mässäilemään ja ylensyömään, ei sellaista kaipaakaan ja on onnellinen hoikkana ihmisenä.

Nuo on käsikirjoitettuja, ei kannata kaikkea sinisilmäisesti uskoa. Niistä halutaan tehdä mahdollisimman raflaavia.

Just nämä ohjelmat vääristelee sitä kuvaa mitä ylipainoinen syö. itse syön terveellistä kasvisruoka, en mässäile enkä ylensyö.

Vierailija
246/246 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieluiten laiha ja onnellinen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän