Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun soitat jollekulle, miksi oletat että hänellä on aikaa pysähtyä juuri sinun puheluusi vastaamiseen ja jäädä jutustelemaan pitkäksi ajaksi?

Vierailija
03.02.2023 |

Ettei hänellä ole mitään omaa tekemistä kesken? Töitä, tv:tä, harrastuksia, ruoanlaittoa, kylpyä, siivoamista, lastenhoitoa, romantiikkaa tms? Että hän voi keskeyttää sen ihan koska vaan vain siksi kun sinä soitat?

Mikset arvosta hänen tekemisiään lainkaan?

Kommentit (283)

Vierailija
221/283 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuttu soitti enkä viittiny vastata, olin kaupassa eikä muutenkaan huvittanut vastata.

Tämä tuttava meni meille ja käski mun tytön soittaa mulle. Tyttö soitti ja mä vastasin. Tyttö sanoo, että tämä tuttu oli soittanut enkä vastannut hälle. Tämä ihminen tietty siinä vieressä.

Siis mitä ihmettä?

Vierailija
222/283 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuttu soitti enkä viittiny vastata, olin kaupassa eikä muutenkaan huvittanut vastata.

Tämä tuttava meni meille ja käski mun tytön soittaa mulle. Tyttö soitti ja mä vastasin. Tyttö sanoo, että tämä tuttu oli soittanut enkä vastannut hälle. Tämä ihminen tietty siinä vieressä.

Siis mitä ihmettä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/283 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida monikaan täällä soittamisesta valittava kokenut lankapuhelinaikaa oikein kunnolla. Ei saanut puhelinta äänettömälle. Siihen oli vaan vastattava tai muuten se soi kohta uudestaan ja uudestaan. Soittajahan oletti sinun olevan pois kotoa, jos et vastaa ja yritti kohta uudestaan, josko olisit tullut kotiin. Siinä oppi kyllä sanomaan, jos ei ollut aikaa rupatella. 

Sitten myöhemmin alkoivat vastaajat yleistymään ja puhelimiinkin tuli ominaisuuksia, joista sai selville mistä numerosta oli yritetty tavoittaa.

Monesti soitan takaisin, jos joku lähestyy minua tekstiviestillä, ellei vastaukseksi riitä pelkkä ok. Helpompi puhua asia, kuin koittaa näpytellä viestiä.  

Vierailija
224/283 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimessa on nykyään kaikenlaisia toimintoja, kun ihmiset vaan opettelisivat käyttämään niitä.

Jos esimerkiksi saat puhelun, johon et voi/halua juuri silloin vastata, voit yksinkertaisesti katkaista sen tai käyttää vaihtoehtoja -muistuta myöhemmin- tai -lähetä tekstiviesti-. Ja tesktiviestin voi valita oletusasetuksista tai muokata sinne oman. Voit laittaa sinne esim. tekstiviestioletuksen: Älä soittele minulle!

Vierailija
225/283 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä?

Suurin osa tämän ketjun vastaajista ei taida tajuta että tosiaan näin hulluja rajattomia ihmisiä todella on. Ja heistä nimenomaan ketju kertoo.

Vierailija
226/283 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimpia ovat tyypit joille laitat kiireessä viestin niin eikö ne pian soita perään aargh. Yksi kaveri jopa sanoo että kun ei ole aikaa viestitellä. Mutta on aikaa jaaritella puhelimessa??

Vierailija
227/283 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahimpia ovat tyypit joille laitat kiireessä viestin niin eikö ne pian soita perään aargh. Yksi kaveri jopa sanoo että kun ei ole aikaa viestitellä. Mutta on aikaa jaaritella puhelimessa??

Ja sä et osaa sanoa ettet ehdi puhua? Mistä se soittaja sun kiireesi tietää.

Vierailija
228/283 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori nyt on kiireitä ei ehdi jutella. Soitellaan myöhemmin

Ei ole vaikeaa

Vierailija
229/283 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ihan tosissako? Ihminen jolla on kiire tai muuten huono hetki puhua, ei vastaa puhelimeen. Soittaja yrittää myöhemmin uudelleen.

Pitääkö nämäkin perusasiat opettaa ihmisille. No huh huh taas kerran.

Ainakin ne ihmiset jotka ovat eläneet lankapuhelin aikaa, tietävät että ei ollut mahdollisuutta vastata välttämättä joka puheluun. Kuka olisi pystynyt päivystämään kiinteästi asennettua puhelinta koko ajan.

Vierailija
230/283 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikaisemmin eräs ystävä, joka soitti päivittäin sellaisia 1,5h puheluita. Siis joka päivä. Iso osa oli vielä sellaista valivali sitä ja valivali tätä. Ajan myötä uuvuin tähän ihan totaalisesti ja oli vain pakko lopettaa puheluihin vastaaminen. Meni siinä se ystävyyskin, mutta valitettavasti parempi näin.

Vierailija
231/283 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuu on aina vastaajalla. En ikinä vastaa jos minulla on jotain tärkeää tekemistä.

Vierailija
232/283 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on vähän samaa mieltä kuin yksi tapaamani ihminen, joka esitti ihan vilpittömästi ja erittäin närkästyneesti kysymyksen - miksi soitat minulle tänne vessaan?

Siis soitin ihmiselle, joka otti kännykän vessaan. Soittaessani en todellakaan tiennyt hänen olevan juuri sillä hetkellä vessassa. Eikä hätiä mitiä - toiste en hänelle vessaan soittanut.

Vierailija
233/283 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa yksinäisyydessä sitten edes yksi hyvä puoli: ei tuu häirinneeksi kenenkään arvokasta omaa aikaa, kun ei ole ketään kelle soittaa ja kenen kuulumisia kyselisi. 

Vierailija
234/283 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta syystä kuin sinä kuvittelet, että sun horinat kiinnostaa täällä.

Vierailija
235/283 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika itsekeskeisen kuuloinen aloitus.

Soitan milloin soitan (toki käytän järkeä ja en soita esim. aikaisin aamulla, myöhään illalla tai jos tiedän että toisella on jotakin menoa). On sitten vastaanottajan asia ilmoittaa, jos on paha paikka tai jättää kokonaan vastaamatta.

Vierailija
236/283 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päin ei kierrellä eikä kaarella vaan sanotaan suoraan jos ei ehdi puhumaan.

Vierailija
237/283 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oleta vaan yleensä kysyn aina, onko kiireitä, ehditkö jutella.

Jo se puhelimen soiminen häiritsee esim. kylvyssä maatessa ja rentoutuessa kuunnellen äänikirjaa. Sitten sieltä soittaa joku pälättäjä joka huonolla tuurilla vielä valivalivalittaa koko puhelun ajan. Sinne meni se rentoutushetki. Ihan yhtä lailla olisit voinut kysyä tekstarillakin onko sillä toisella aikaa sinulle ilman että tuppaudut.

Tuo on tilanne, jossa puhelin jätetään äänettömälle toiseen huoneeseen. Ei kylvyssä puhelinta tarvita.

Vierailija
238/283 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oleta vaan yleensä kysyn aina, onko kiireitä, ehditkö jutella.

Jo se puhelimen soiminen häiritsee esim. kylvyssä maatessa ja rentoutuessa kuunnellen äänikirjaa. Sitten sieltä soittaa joku pälättäjä joka huonolla tuurilla vielä valivalivalittaa koko puhelun ajan. Sinne meni se rentoutushetki. Ihan yhtä lailla olisit voinut kysyä tekstarillakin onko sillä toisella aikaa sinulle ilman että tuppaudut.

Tuo on tilanne, jossa puhelin jätetään äänettömälle toiseen huoneeseen. Ei kylvyssä puhelinta tarvita.

Jep, ja muutenkin lentotila on keksitty. Ei vaikuta mihinkään jos äänikirja tms. on ladattuna laitteelle.

Vierailija
239/283 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro läheisillesi, että sinulle ei saa soittaa eikä olla muutenkaan yhteydessä. He tajuavat jättää sinut rauhaan ja etsiä parempia ystäviä. Jos haluat olla yksin, niin ole sitten yksin.

Vierailija
240/283 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan tekstin kautta että voinko soittaa myöhemmin, jos olen varattu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän