Osaavatko mielestäsi tuntemasi naiset arvoida arvonsa parisuhdemarkkinoilla oikein?
Kommentit (442)
Yks nainen teki Tiktokkiin hyvän avautumisen. Valtaosa länsimaalaisista naisista pärjää itekseen. Kertoi kohdanneensa todella tympeitä miehiä jopa duunareissa. Ei halua energiavampyyria,joten aikoo pysyä sinkkuna.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Naiset yliarvioi tasonsa.
Se pullukkanainen(tai ruma nainen) haluaa kumppaniksi miehen joka on tasokas eli pitkä,komea ja koulutettu.
Pullukkanaisille ja/tai rumille naisille sopisi mies joka ei ole komea eikä koulutettu.
Ne korkean tason miehet saa kumppaniksi naisen joka on kaunis joten pullukkanaiset ja rumat naiset on heille ilmaa.
Epäilen että naiset yliarvioi tasonsa siksi koska heillä on vääristynyt "minäkuva", se johtuu siitä että ei kauniita naisia toiset naiset sanoo kauniiksi ja ehkäpä hömppädraama myös vääristää naisten luuloja itsestään?
Koulutettu pullukka haluaa tietenkin koulutetun miehen. Miksi hänen pitäisi tyytyä kouluttamattomaan tolvanaan?
Aina voi haluta mutta ne koulutetut miehet etsii tasokkaita naisia, miksi ne ottaisi pullukkana
No koska miehetkin voivat rakastua naisiin jotka eivät ole täydellisiä.
https://twitter.com/ask_aubry/status/1711834654150373443/photo/1
Osuva, vaikka ei ihan ketjun aiheeseen liitykään.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kyllä osaavat. Naiset ovat paljon parempia tässä asiassa. Miehillä tahtoo useimmiten ego viedä vähän liikaa, ja kunnianhimoa olla enemmän verrattuna siihen, mitä on tarjota.
Juuri näin. Miehillä sen oman tason arviointi menee liian usein niin että he ajattelevat että heidän kuuluu saada se nainen jonka he haluavat ja oma taso on sitten se jolla se unelmien nainen saadaan.
Mutta sehän on kuin ajattelisi että minulla vain jotenkin maagisesti pitää olla rahaa sellaiseen taloon tai sellaiseen autoon jonka haluaisin.
Ukot sanoo toista ja tekee muuta. 'En halua onnenonkijaa' -> 'otin'
Vierailija wrote:
Se pullukkanainen(tai ruma nainen) haluaa kumppaniksi miehen joka on tasokas eli pitkä,komea ja koulutettu.
Pullukkanaisille ja/tai rumille naisille sopisi mies joka ei ole komea eikä koulutettu.
Ne korkean tason miehet saa kumppaniksi naisen joka on kaunis joten pullukkanaiset ja rumat naiset on heille ilmaa.
Epäilen että naiset yliarvioi tasonsa siksi koska heillä on vääristynyt "minäkuva", se johtuu siitä että ei kauniita naisia toiset naiset sanoo kauniiksi ja ehkäpä hömppädraama myös vääristää naisten luuloja itsestään?
Olen pullukkanainen ja vieläpä varsin vaatimattoman näköinen. Minulle oli yhdentekevää, millainen mies minulle sopisi. Ellen olisi tavannut puolisoani, joka on pitkä, komea, koulutettu, huumorintajuinen, älykäs, hauska, taloudellisesti hyvin toimeentuleva, huolehtivainen, samoista asioista kiinnostunut kuin minä, samanlaisen arvomaailman omaava kuin minä, olisin mieluummin sinkkuna.
Pariutuminen ei tapahdu nyt eikä tule koskaan tapahtumaan niin, että ihminen laskisi itselleen tasonumeron ja alkaisi sen jälkeen etsiä sen perusteella sopivaa. Se tapahtuu ihastumisen ja rakastumisen kautta.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Koulutettu pullukka haluaa tietenkin koulutetun miehen. Miksi hänen pitäisi tyytyä kouluttamattomaan tolvanaan?
Aina voi haluta mutta ne koulutetut miehet etsii tasokkaita naisia, miksi ne ottaisi pullukkana
Jotain tuo mies tuntuu minussa näkevän ja haluavan, kun kymmenettä vuotta yhdessä ollaan ja edelleen hakeutuu lähelle ja hiplaamaan, huolehtii ja hemmottelee, yllättää pienillä muistamisilla jne.
Aika kuvaavaa että näissä tasoaloituksissa ei koskaan mainita sanaa "rakkaus". Ilmeisesti näiltä (yleensä miehiltä) on niin perustavanlaatuisesti hukassa pariutumisen peruselementit että ei edes ajatella että parinvalinnassa tunteilla on ratkaiseva rooli, ei millään tasoilla.
Vierailija wrote:
Olen myös huomannut naisten tinder swaippailusta, että ovat nirsoja. Kaikenlainen pikku turhuus jne, mutta yleensä tämmöiset naiset eivät ole mikään palkinto. En itse ainakaan haluaisi liian pinnallista naista. Liian paljon naisia, jotka tinderissä kuin karkkikaupassa ja swaippailu sen mukaista. Miehet menee hylkyyn jos huonokuva, parta, kalakuva, autokuva jne. Mutta minkäs näille voi....
Eli olet ollut paikalla, kun naispuoliset kaverisi ovat käyttäneet Tinderiä? Vai miten olet tun huomannut?
"Jotain tuo mies tuntuu minussa näkevän ja haluavan, kun kymmenettä vuotta yhdessä ollaan ja edelleen hakeutuu lähelle ja hiplaamaan, huolehtii ja hemmottelee, yllättää pienillä muistamisilla jne."
Tässähän on juuri se mikä taju näiltä miehiltä puuttuu. Eli sen tajuaminen että kumppanin saa kun osaa olla mukava ja hyvä muille ihmisille ja ottaa heidät huomioon aitoina ihmisinä, ei objekteina joka otetaan että saadaan itse jotain.
Aloittaja tai joku muu mies voisi määritellä miehen mielipiteen naisen markkina-arvosta. Olisi helpompi keskustella asiasta jos sana olisi määritelty niin että kaikki tietävät mistä puhtaan.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Olen myös huomannut naisten tinder swaippailusta, että ovat nirsoja. Kaikenlainen pikku turhuus jne, mutta yleensä tämmöiset naiset eivät ole mikään palkinto. En itse ainakaan haluaisi liian pinnallista naista. Liian paljon naisia, jotka tinderissä kuin karkkikaupassa ja swaippailu sen mukaista. Miehet menee hylkyyn jos huonokuva, parta, kalakuva, autokuva jne. Mutta minkäs näille voi....
Eli olet ollut paikalla, kun naispuoliset kaverisi ovat käyttäneet Tinderiä? Vai miten olet tun huomannut?
Kukaan kaunis tai edes normaali nainen ei swaippaa häntä oikealle (vaikka omasta mielestään on komea), joten vikahan täytyy olla naisten nirsoudessa :D
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Tosin en ole oikeaoppinen MA-teoreetikko, koskaa alkuper. teoriassa väitetään, että vain naiset ovat hypergamisia.
Missä se alkuperäinen teoria on luettavissa? Itse olen lukenut vain ja ainoastaan tämän:
Yksilön asema oman sukupuolen hierarkiassa määräytyy vastakkaisen sukupuolen kysynnän perusteella vaikuttaen samalla myös partneriin kohdistuvien odotusten tasoon. (Sloman & Sloman 1988.)
Kaikissa naisten ystäväpiireissä ja netin sinkkuryhmissä toistuu naisten ihmettely "Miksei näin upeille naisille löydy arvoistaan miesseuraa". Naiset kyllä pumppaavat naisten omanarvontuntoa suhteesaa miehiin. Miehet eivät tätä tee. Tästä johtunee naisten yliarviointi omasta tasostaan miesten silmissä. Naisten joukossa olisi suosio varmasti suurempi;).
Minä naisena mietin miehen arvoa potentiaalisena kumppanina seuraavasti
- empaattisuus on minulle todella tärkeää. Eli mies joka avaa mummoille oven, puhuu muista ystävällisesti jne saa minut kiinnostumaan tosissaan
- huumorin tulee sopia yhteen. Eli minusta on kiva hassutella ja nauraa yhdessä.
- yhteensopivat arvot elämässä on edellytys pitkälle parisuhteelle eli pitää ajatella samansuuntaisesti, siitä haluaako lapsia, miten lapset kasvatetaan, yhteisestä taloudesta ja rahankäytöstä, missä asutaan jne
- ulkonäkö no pituus mielellään välillä 150–200cm. Painolla ei väliä kunhan lähtee kanssani metsäretkille ja pitkille pyörälenkeille jne. Hiusten väri, parta, kalju, yksikätinen, finnejä vai ei ihan sama jos luonne on kultaa ja yhdessä on kiva olla.
Tinderissä en ole koskaan ollut. Baarissa olen antanut pakkeja juttelematta heti kun mies on tullut yrittämään. Ja ennenkuin miehet itkee että ulkonäkö siis kuitenkin ratkaisee niin ei. Pakit on tullut jos mies esim selkeästi vanhempi koska en halua 20 vuotta vanhempaa miestä joka haluaa olla kanssani vain sen takia että olen nuori. Tai pakit on tullut jos olen nähnyt että mies lähtee baarin nuorimmasta ja kauneimmasta ja yrittää järjestyksessä jokaista naista. Kun tulee yrittämään minua niin tiedän että minulla ja tuolla miehellä ei arvot täsmää joten suorat pakit vaan. Myös todella humalaiset tai heti iholle kiinni käyvät tai irstailla puheilla lähestyvät saavat heti pakit. Samoin jos olen vaikka kuullut että mies baaritiskillä puhuu epäystävällisesti tarjoilijalle niin kyseinen mies ei kiinnosta minua.
- minä en osaa arvioida omaa markkina-arvoani enkä näkemieni miesten markkina-arvoa. Mutta osaan huomata kiinnostaako joku mies minua. Jos teen aloitteen/mies tekee aloitteen ja molempia kiinnostaa tutustua niin sittenhän se selkenee onko yhteiset arvot jne. Joskus selkenee jo tunnin juttelun aikana että yhteistä tulevaisuutta ei ole eikä tule. Esimerkiksi yhdellä miehellä oli kahden vuoden ikäinen lapsi. Lapsi itsessään ei ole minulle mikään ongelma sillä olen lapsirakas ihminen mutta tapa jolla tuo mies kasvatti lastaan oli minulle ongelma. Mies oli valmis viemään minut baarista ekana iltana kotiin ja saisin tutustua lapseen. Minusta tuo ei ole reilua lasta kohtaan. Toisekseen mies oli ostanut lapselle jo pleikkaria ym ja lapsi sai pelata sillä paljon. Ei kiitos en halunnut tuollaista kasvatustapaa tuleville lapsilleni. Onneksi löysin myöhemmin miehen jonka kanssa esim lasten kasvatustapa on samankaltainen niin on ollut helppoa elää kun ei tarttee riidellä jatkuvasti siitä kumman tavalla asiat tehdään.
Vierailija wrote:
Kaikissa naisten ystäväpiireissä ja netin sinkkuryhmissä toistuu naisten ihmettely "Miksei näin upeille naisille löydy arvoistaan miesseuraa". Naiset kyllä pumppaavat naisten omanarvontuntoa suhteesaa miehiin. Miehet eivät tätä tee. Tästä johtunee naisten yliarviointi omasta tasostaan miesten silmissä. Naisten joukossa olisi suosio varmasti suurempi;).
Miehenä kuulut useisiin naisten ystäväpiireihin ja sinkkuryhmiin :D Vaiko ihan Ameriikan palstoilta luit :D
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Miehenä kuulut useisiin naisten ystäväpiireihin ja sinkkuryhmiin :D Vaiko ihan Ameriikan palstoilta luit :D
Kyllä homomiehenä kuulun sekä useampaan suomalaiseen sinkkuryhmään. Keskustelu naisten puolelta on naisia ylistävää ja miesten vikaisuutta läpikäyvää. Meinaatko ettei vaikuta naisten yliarvioon itsestään MIESTEN keskuudessa? Usein tulee tunne että useamman naisen pitäisi olla lesbo niin homma toimisi.
Palstan miesten määritelmä naisen markkina-arvosta
- ikä mitä nuorempi sen isompi arvo
- laihuus, vain normipainoiset ja sitä laihempana naiset ovat edes naisia
- kauneus
no siinä ne taisi olla ne perusteet.
jos nainen sitten hylkää tällaisen vauvapalstalle miehen tinderissä niin syy täytyy olla naisen pinnallisuudessa ja nirsoudessa. Hylkäävät kuvan perusteella eli pelkän ulkonäön. Naisille markkaa vaan ulkonäkö. Kuitenkin voi olla että mies hylätään sen takia että
- kuvat huonoja mikä kertoo ettei mies jaksa nähdä vaivaa edes hyvien kuvien eteen eli kyse ei ole ulkonäöstä vaan luonteenpiirteestä laiskuus/välinpitämättömyys jonka voi päätellä surkeista kuvista
- kuvissa mies esittelee harrastuksiaan ja tämä kyseinen nainen nyt vaan ei halua erityisesti miestä joka kalastaa/rassaa autoja jne
- kuvissa mies juo ja rellestää kavereiden kanssa, nainen ei halua sellaista miestä
- jne
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Aina voi haluta mutta ne koulutetut miehet etsi
Aika harvoin kuitenkin ns. kovan tason mies ottaa pullukan vaimokseen. Ne ovat lähinnä nykyajan prinsessatarinoita.
Jos niin kuitenkin tapahtuu, yleensä syynä on se, että mies saa kotona viihtyvän vaimon ja pystyy itse viilettämään omissa menoissaan.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Aika harvoin kuitenkin ns. kovan tason mies ottaa pullukan vaimokseen. Ne ovat lähinnä nykyajan prinsessatarinoita.
Jos niin kuitenkin tapahtuu, yleensä syynä on se, että mies saa kotona viihtyvän vaimon ja pystyy itse viilettämään omissa menoissaan.
---
Kyllä on vaikea lainata tällä uudella alustalla, mutta onnistui tai ei:
Mikä ihme sinut saa kuvittelemaan, että se pullukkavaimo viihtyisi kotona?
t. Pullukka ja muutenkin vaatimattoman näköinen vaimo, joka reissaa ja liikkuu kodin ulkopuolella enemmän kuin mies
En ymmärrä sitä, että palstan miehet ilmaisee täällä jatkuvasti suuttumustaan siitä että heitä yrittää vain jotkut pullukat naiset jotka on heidän itsensä mielestä heidän alapuolellaan ja joita he eivät halua. Sitten he kuitenkin suuttuvat siitä, että ne pullukat yrittävät komeita ja menestyneitä miehiä ja saavatkin, kuten tuo yksi nainen tuossa yllä. Koko jutussa ei ole mitään logiikkaa. Kaiken järjen mukaan incelin kannattaisi riemuita riitä että pullukka saa komean miehen. Jääpähän yksi paremman näköinen nainen vapaaksi.