Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaavatko mielestäsi tuntemasi naiset arvoida arvonsa parisuhdemarkkinoilla oikein?

Vierailija
03.02.2023 |

Vai ali- tai yliarvoiko ne itensä?

Kommentit (442)

Vierailija
201/442 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mitä väliä sillä on yliarvioinko vai aliarvioinko "tasoni". Enhän edes tiedä minkä tasoinen olen kenellekin. Toki palstamiehelle tasoni määrittyy vain ikäni ja ulkonäköni perusteella, mutta itselleni tällainen mies on nollatasoa, joten on ihan sama mitä hän minusta ajattelee.

Viimeksi kun olin sinkkuna, aloin treffailla miestä jonka kanssa oli paljon yhteistä, joka oli sopivan ikäinen ja omaan silmääni kivan näköinen. En tiedä yhtään minkä "tasoinen" hän on muille, mutta minulle täysi kymppi. 

Jos en olisi sopivaa löytänyt niin ei kai tilannettani helpottaisi yhtään se, jos yrittäisin seurustella jonkun kanssa joka ei olisi minulle lainkaan sopiva.

Vierailija
202/442 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kaksi sinkkunaista. Toinen ei halua löytää ketään ja toinen on kiinnostunut naisista, joten tämä kysymys ei taida koskea häntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/442 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntemani naiset rakastuvat ja aloittavat suhteen rakastuessaan, eivät selaa jotain katalogia ja mieti mihin on vara. Ne jotka ei rakastu ovat itsekseen, koska se on se edellytys että johonkin ryhtyisi.

Rakastuminen on tunne. Tunteet vaihtelee. Niiden varaan ei pidä parisuhdetta tai perhettä perustaa.

Olet tutkimustenkin mukaan täysin väärässä. Pari ei sitoudu toisiinsa yhtä vahvasti ilman hormonaalista kiinnittymistä, joka tuo rakastumisen tunne siis todellisuudessa on. Et voi järkeillä tätä asiaa ja vain päättää että olen tuon tyypin kanssa, koska jos sitten vastaan tulee henkilö joka pistää hormonipakkasi sekaisin, tajuat että kyse on jostain vähän syvemmästä ja se sinun järkiliittosi kariutuu siinä kohtaa. Kun valitsee kultansa sen mukaan mihin rakastuu, tuohon rakastumisen tunteeseen voi palata myös vaikeina aikoina. Tästä löytyy paljon tietoa ja lehtijuttuja.

https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000008938161.html

Tunne tai emootio on jonkin tuntemuksen kuten mielihyvän tai mielipahan sävyttämä tietoinen elämys.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Tunne

Itsesuggestio on suggestiotapa tai -menetelmä, jossa henkilö pyrkii vaikuttamaan mieleensä. Itsesuggestiota käytetään esimerkiksi rituaaleissa. Niissä henkilö tietyin menetelmin, esimerkiksi mantroja toistamalla, pyrkii muokkaamaan tietoisuudentilaansa.

Itsesuggestio voi olla apuna myös painon sekä addiktioiden hallinnassa. Sen tarkoitus on ohjata ihmisen mieltä positiiviseen suuntaan.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Itsesuggestio

Älä laita mitään me naiset journalismia vaan ihan tieteellistä tutkimusta, kiitos.

Tuo mitä tuossa menaisten artikkelissa on ihan yleistietoa. En näe syytä alkaa linkittämään tutkimuksia rakkauden kemiasta, koska kaikki tietää että se on todellinen mitattavissa oleva ilmiö.

Jotta alkaisin itsesuggestiolla muuttamaan tunteita tässä asiassa johonkin suuntaan, tarvisi olla jokin tarve minkä vuoksi teen niin. Minulla ei kuitenkaan ole niin suurta tarvetta löytää ketään.

Vierailija
204/442 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntemani naiset rakastuvat ja aloittavat suhteen rakastuessaan, eivät selaa jotain katalogia ja mieti mihin on vara. Ne jotka ei rakastu ovat itsekseen, koska se on se edellytys että johonkin ryhtyisi.

Rakastuminen on tunne. Tunteet vaihtelee. Niiden varaan ei pidä parisuhdetta tai perhettä perustaa.

Olet tutkimustenkin mukaan täysin väärässä. Pari ei sitoudu toisiinsa yhtä vahvasti ilman hormonaalista kiinnittymistä, joka tuo rakastumisen tunne siis todellisuudessa on. Et voi järkeillä tätä asiaa ja vain päättää että olen tuon tyypin kanssa, koska jos sitten vastaan tulee henkilö joka pistää hormonipakkasi sekaisin, tajuat että kyse on jostain vähän syvemmästä ja se sinun järkiliittosi kariutuu siinä kohtaa. Kun valitsee kultansa sen mukaan mihin rakastuu, tuohon rakastumisen tunteeseen voi palata myös vaikeina aikoina. Tästä löytyy paljon tietoa ja lehtijuttuja.

On ihan tutkittu juttu että järjestetyissä avioliitoissa ihmiset ovat onnellisempia kuin länsimaalaisissa.

Kun aikoinaan opiskelin ja hain solu asuntoa ilmeni että miehet ja naiset eivät voineet olla kämpiksiä ellei ollut seurusteleva pariskunta. Jokainen tietää että kun kaksi vastakkaisen sukupuolta jakaa arkensa niin siinä alkaa myös tunteet heräämään. Siksi sovitut avioliitot on hyväksi kaikille.

Sovitut avioliitot ei kuulu Suomeen, menkää takaisin sinne mistä tulittekin.

Tulen kuopiosta. Sovitut avioliitot ratkaisee monia asioita kun hieman miettii. Tämä ei tarkoita ettei nuoret voisi kieltäytyä avioliitosta tai ei voisi myöhemmin erota. Idea on siinä että jo nuorella iällä olisi se puoliso ettei tarvii katkerana radikaalisoitua.

Vierailija
205/442 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihan tutkittu juttu että järjestetyissä avioliitoissa ihmiset ovat onnellisempia kuin länsimaalaisissa.

Kun aikoinaan opiskelin ja hain solu asuntoa ilmeni että miehet ja naiset eivät voineet olla kämpiksiä ellei ollut seurusteleva pariskunta. Jokainen tietää että kun kaksi vastakkaisen sukupuolta jakaa arkensa niin siinä alkaa myös tunteet heräämään. Siksi sovitut avioliitot on hyväksi kaikille.

Tai sitten johtui siitä että Kela ainakin ennen hyvin herkästi katsoi eri sukupuolta olevat pariskunnaksi, mikä vaikutti tukiin. Naisena en myöskään mielellään ottaisi miespuolista kämppistä siksi että siisteyskäsitys on usein erilainen, miesten kaverit voi olla mitä vaan ahdistelijoita tai mies itse voi olla ahdistelija. Usein miehet myös ihastuvat herkästi ja sitten loukkaantuvat kun ei saa vastakaikua, ja sellaisenkin kanssa on raskas asua.

Ei kela sitä päättänyt vaan asuntojen omistaja firma. Myös naiset ihastuu herkästi ja loukkaantuu verisesti jos ei saa vastakaikua. Eli kaikki mitä tuo aiempi kirjoittaja sanoi on oikeastaan ihan totta.

Vierailija
206/442 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siksi noissa maissa on naisilta kielletty avioerot tai tehty ne erittäin vaikeiksi? Eipä uskoisi.

Missä maassa avioero on tehty vaikeaksi?

varmaan suurimmassa osassa maailman maita. En nyt jaksa alkaa sinulle googlettamaan. Voit itse tutkia asiaa.

Minun ei tarvitse tutkia asiaa koska olen alan ammattilainen siksi kysynkin kerro missä maassa avioero on tehty vaikeaksi?

Vierailija
207/442 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan noita järjestettyjä avioliittoja kokeiltu nyt monta vuotta ihan tv:ssä. Ei ole monikaan pariskunta pysynyt yhdessä.

Minkä ikäisiä he ovat? Onko vanhemmat päättäneet? Onko heidät kasvatettu ymmärtämään mitä avioliitto on vai etsitäänkö omaa hauskaa?

Vierailija
208/442 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset tutkitusti aliarvioivat tasonsa ja miehet yliarvioivat.

Naiset ovat myös onnellisempia sinkkuina, eivätkä halua parisuhteeseen yhtä epätoivoisesti kuin miehet.

Nyt linkkiä tuohon tutkimukseen, jossa naiset "aliarvioivat tasonsa" ja miehillä päinvastoin.

Aika jännä, kun parit ovat kuitenkin tosielämässä päinvastoin. Naiset pariutuu ylös

Eivät naiset pariudu ylöspäin. Te vain luulette, kun te mittaatte sen pariutumisen sillä kuinka paljon rahaa mies tekee vs kuinka paljon nainen tekee. 

Lääkärit, lakimiehet, ym. ym. korkeasti kouluttautuneet ovat tutkimusten mukaan suosittuja puoliso ehdokkaita naisten keskuudessa sen sijaan työttömät miehet eivät.

Eli sisäiset asiat ei merkitse vaan raha ja status sitten ulkonäkö ja käytöstavat.

Vierailija
209/442 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset antaa järjestään itselleen liian korkean arvosanan, varsinkin monet kuvittelee, että jos se 9-10 jäbä on joskus huvikseen sutassut, niin sitten on itsekin siellä huipulla vaikka todellisuudessa olisi enemmänkin 6-7.

Mua jotenkin naurattaa nää kommentit, kun juuri tuotahan tekevät miehet itse :D Kun kerran nuoruudessa saaneet kerran bileessä pussata kaunista tyttöä, niin luulevat sen olevansa heidän tasonsa.

Ylilaadallahan tuosta moni jopa puhuu, kun nuoruudssa sai niin paljon nättejä tyttöjä niin senhän on pakko olla heidän tasonsa!

Kaunis tyttö jakaa pusuja kaikille? Kuulostaa huippu tason tytöltä!

Vierailija
210/442 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan noita järjestettyjä avioliittoja kokeiltu nyt monta vuotta ihan tv:ssä. Ei ole monikaan pariskunta pysynyt yhdessä.

Mutta tutkimuksien mukaan järjestetyissä ollaan onnellisempia kymmenen vuoden kohdalla. Kun se rakkaus on päätös ja ehkä se ihminen koittaa enemmän jos ei ole mahdollisuutta erota.

Kun nuo maat joissa avioliitto järjestetään on naiselle sellaisia että se avioliitto on suunnilleen ainoa tapa pitää itsensä leivän syrjässä kiinni, niin totta nyt ovat onnellisia siitä että eivät ole kadulla kerjäämässä vaan ovat jonkun saaneet.

Sinänsä itselleni olisi käynyt tuossa varmaankin aika hyvin, koska isäni olisi halunnut minulle saman miehen johon itsekin olin rakastunut nuorena. Itsehän emme sitä saaneet sitten järjestymään vaan tuli muita. Nyt olemme molemmat eronneita nelikymppisiä ja edelleen haikaillaan toistemme perään, mutta elämä kuljettanut niin eri puolille Suomea ettei siitä enää mitään tule. 🤷🏻 hauska ajatusleikki tuo järjestetty liitto

Täällä asiat paremmin? Naiset ovat kirjaimellisesti yhteiskunnan orjia. Joutuvat opiskelee vuosia ja tekee töitä jotta saisi hieman rahaa ja sitten itketään +40 vuotiaana kun haluttiin ne lapset.

Kannattaa muistaa että avioliitossa on ME ei sinä ja minä eli MEIDÄN RAHAT.

Vierailija
211/442 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat myös onnellisempia sinkkuina, eivätkä halua parisuhteeseen yhtä epätoivoisesti kuin miehet.

Nyt linkkiä tuohon tutkimukseen, jossa naiset "aliarvioivat tasonsa" ja miehillä päinvastoin.

Aika jännä, kun parit ovat kuitenkin tosielämässä päinvastoin. Naiset pariutuu ylös

Kun mietin oman lähipiirin nuoria pariutuneita naisia niin tuo väite on ihan puhdasta paskaa. Ensinnäkin on ihan mahdotonta edes määritellä kumpi pariskunnassa pariutuu "ylöspäin". Molemmilla on avuja ja molemmilla on miinuksia ja suurin osa on esim koulutukseltaan samantasoisen kanssa. Jos molemmat on esim amk:ssa ja nainen ansaitsee valmistuttuaan hienan vähemmän koska naisvaltainen ala, niin aikuisten oikeastiko tämä nainen on "pariutunut ylöspäin"? Salli mun nauraa....

Ei miehet määrittele naisen arvoa hänen statuksen tai koulutuksen pohjalta. Se ei miehiä kiinnosta.

Vierailija
212/442 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimusten mukaan kaikki miehet pitävät itseään keskivertoa komeampia,ja yrittävät iskeä omaa tasoaan paremman njöisen naisen.

Linkki?

Vierailija
213/442 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on valitettavasti maksumuurin takana, mutta jos jollakin on tunnukset niin tässä tuosta on miten miehet arvioivat itsensä kiinnostavammaksi ja naiset vähemmän kiinnostavaksi.

https://www.hs.fi/tiede/art-2000006558514.html?share=95a4b4164c5024c486…

Puhutaan eri asiasta: "KUN sinkkunainen ja sinkkumies tapaavat, miehellä on taipumus yliarvioida vastapuolen kiinnostus itseään kohtaan. Nainen puolestaan usein aliarvioi sen, tunteeko mies vetoa häntä kohtaan."

Vierailija
214/442 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä järjestetyn avioliiton haikailijat haluaisivat vain pakottaa jonkun naisen olemaan kanssa ilman mitään omaa vaivaa. Äiti toimittaisi vaimon ovelle ja sitten muka elämä olisi yhtä onnea ja auvoa molemmille osapuolille.

Ongelma tässä vain järjestetyn avioliiton haikailijoille on, ettei kukaan naittaisi tytärtään saamattomalle elämäntapatyöttömälle, vaan etsittäisiin mahdollisimman menestynyt ja kivannäköinen puoliso.

Järjestetty avioliitto on sitä että vanhemmat miettii millainen puoliso sopii omalle lapselle ja kokeillaan miten juttu luistaa jos molemmat lapset sitä haluaa.

Pakkoavioliitto josta puhut on taas tahdon vastaista toimintaa. 

Ymmärrä näiden ero.

Vierailija
215/442 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös miehet pariutuvat mielummin alas, kaunis mutta jotenkin avuton ja köyhä on monen miehen unelma.

Nainen määrittelee tässä arvonsa hyvin erilailla kuin miehet.

"Avuton"= nainen joka ei ole itsekäs vaan osaa pyytää apua.

Köyhä= miestä ei kiinnosta naisen varallisuus ainoastaan arvomaailma laittaako nainen työn parisuhteen edelle vai ei.

Nainen joka panostaa parisuhteeseen, ymmärtää rajoitteensa, on nimen omaan miehelle 10 nainen niiltä osin. Eli mies pariutuu ylöspäin.

Vierailija
216/442 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Parisuhdemarkkina-arvoa" on mahdotonta arvioida ylös, alas taikka oikeaan. Se on se mikä se on juuri sillä hetkellä, huomenna se voi olla eri. Muuttujia on niin paljon ettei niistä voi sanoa edes mitään suuntaa-antavaa. Ei ole olemassa yhtenäistä "tavoitetta" joka määrittelisi mittarit. Jos lähihoitaja Mirkku ei tyydy vähempään kuin Hollywood-adonikseen, hän ei "yliarvioi" omaa tasoaan. Hän määrittelee itse haluamansa tavoitteet, eikä hänellä ole velvollisuutta hyväksyä ulkopuolelta tulevia vaatimuksia.

Lapsellista jzkaa.

Mutta jos Rakentaja Rane haluaa nuoren laihan malli tason naisen kodinhengettäreksi Rane on sika ja yliarvioi.

Vierailija
217/442 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin kyllä että on toisinpäin, viimeistään kolmenkympin kohdilla olevat naiset ovat melko epätoivoisia, erityisesti yksinhuoltajat. Minulle riittäisi kevyttä seurustelua, ja olenkin tehnyt sen selväksi tinderprofiilissani mutta yleensä 1-2kk sisällä naiset kertoo haluavansa enemmän, joko suoraan tai rivien välistä lukemalla.

Pari vuotta sitten minulla oli noin 6kk fwb-suhde, joka alkoi naisen pyynnöstä. Nähtiin silloin tällöin seksin merkeissä kunnes kännissä se avautui että haluaa enemmän. Kun en ollut samoilla linjoilla, tuli hirveät huudot miten olen käyttänyt häntä seksiin jne jne jne. 

Mitä voin sille, jos mun tunteet ei herää tai muutu?

Mies on vastuussa naisen tunteista ei nainen itse. Myöskään nainen itsekään ei tiedä miten tunteet pyörii.

Vierailija
218/442 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin kyllä että on toisinpäin, viimeistään kolmenkympin kohdilla olevat naiset ovat melko epätoivoisia, erityisesti yksinhuoltajat. Minulle riittäisi kevyttä seurustelua, ja olenkin tehnyt sen selväksi tinderprofiilissani mutta yleensä 1-2kk sisällä naiset kertoo haluavansa enemmän, joko suoraan tai rivien välistä lukemalla.

Pari vuotta sitten minulla oli noin 6kk fwb-suhde, joka alkoi naisen pyynnöstä. Nähtiin silloin tällöin seksin merkeissä kunnes kännissä se avautui että haluaa enemmän. Kun en ollut samoilla linjoilla, tuli hirveät huudot miten olen käyttänyt häntä seksiin jne jne jne. 

Millälailla yh:t, jotka haluavat seksiä ovat epätoivoisia? Lapsethan on jo tehty ja tarve pysyvällä parisuhteelle on matala. Taitaa tuo toisen osapuolen ihastuminen fwb-suhteessa olla enemmän sääntö kuin poikkeus. Jokainen fwb-mieheni on jossain välissä alkanut haikailemaan parisuhteeseen kanssani. Pettyessään ihastunut osapuoli syytää juuri kuvaamasi kaltaista tekstiä. Silloin pitää olla jämäkkä ja pistää fwb-suhde poikki heti.

Jos kykenisi ajattelee lasten etuja tarve on huutavan korkea.

Vierailija
219/442 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millälailla yh:t, jotka haluavat seksiä ovat epätoivoisia? Lapsethan on jo tehty ja tarve pysyvällä parisuhteelle on matala. Taitaa tuo toisen osapuolen ihastuminen fwb-suhteessa olla enemmän sääntö kuin poikkeus. Jokainen fwb-mieheni on jossain välissä alkanut haikailemaan parisuhteeseen kanssani. Pettyessään ihastunut osapuoli syytää juuri kuvaamasi kaltaista tekstiä. Silloin pitää olla jämäkkä ja pistää fwb-suhde poikki heti.

Veikkaisin että ne haluaa jonkun osallistumaan kuluihin, melko kallista asua yksin jos on pari muksua ja huonopalkkainen työ

Tuokin on tuollainen yleinen luulo. Ei me kaikki yh:t olla köyhiä.

Nyt on puhuttu yh äidin seksin nälästä ja taloudesta mutta mites lasten kasvatus? Missä isä malli?

Vierailija
220/442 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaisin että ne haluaa jonkun osallistumaan kuluihin, melko kallista asua yksin jos on pari muksua ja huonopalkkainen työ

Minun havaintojeni mukaan on kaksi asiaa jotka lisäävät naisten pariutumishalukkuutta huomattavasti:

- yh ja heikohko rahatilanne. Parisuhde on portti mukavaan perheasuntoon

- ikää +-30v ja lapsikuume päällä, kaverit pariutuneet

totta, mutta raha tilanne ei kiinnosta miehiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän