Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten työttömät ym.kotona olevat saa aikansa kulumaan?Olen ollut viikon sairaslomalla...

Vierailija
02.02.2023 |

ja niiiiin tylsistynyt jo!Kaipaan työkavereita ja ihmisiä ylipäänsä.Hulluksi tulisin,jos joutuisi kotona olemaan kokoajan!

Kommentit (135)

Vierailija
101/135 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullisin hahmo elämässä on työntekijä, joka ei keksi muuta sisältöä elämälleen..

Vierailija
102/135 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin pitkään työttömänä ja tuntui ettei aika riitä mihinkään, paljon enempi oli tekemistä silloinkuin työssäkäyvänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/135 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

176 pvää jäljellä kirjoitti:

Itse heräsin n. klo 4 ja aloin juomaan olutta, tässä nyt tissutellaan. Siinä sivussa valmistellaan illan saunakarnevaaleja ja viritellään takkahuoneeseen grilli valmiiksi. Puolilta päiviltä isolle kirkolle lounaalle ja parille bisselle. Sitten Alkon kautta saunan lämmitykseen ja odotellaan "työläisten" saapumista n. klo 17-18. Viimeiset lähtee joskus sunnuntai-ip. Alkuviikon voikin sitten lepäillä ja valmistautua tulevaan vloppuun. Tällasella kuviolla tässä nyt menty useampi vuosi eikä ole aika pitkäksi todellakaan käyny.

En usko.

Vierailija
104/135 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halveksun työtävieroksujia. Niitä näyttää tässäkin ketjussa riittävän

Uskotko kaiken mitä luet? En usko että uskot.tiedät varsin hyvin että keskustelupalstoilla kuka vain voi esittää mitä vain olematta kumminkaan sitä todellisuudessa.eri asia on kuka uskoo kuka ei tai kuka on muka uskovinansa.näin vaalien alla löytyy vaikka minkälaisia kirjoituksia.on vaaleihin vaikuttamis yrityksiä ja aivopesua,mutta ei tule onnistumaan .ottakaa asioista selvää älkää uskoko kaikkea mitä kirjoitetaan!!! Ajatelkaa itse!!!!

Vierailija
105/135 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuodesta 2020 lähtien tehnyt määräaikaisia pätkätöitä. Esim. puolen vuoden, neljän kuukauden jne. soppareilla. Sitä ennen vuosikymmeniä vakituista työtä vähintään 40h viikossa ja tuntui, että vapaa-ajasta suuri osa meni kodin pakollisiin huoltotöihin. Aika monella muullakin vähänkin raskaampaa työtä tekevällä menevät viikonloput viikon aikana jääneisiin rästikotihommiin. 

Nykyään, aina kun on vaikka kahden kuukauden paussi ennen seuraavaa työpätkää, ehdin jopa tehdä välillä mitä huvittaa! Käydä koko päivän pituisella retkellä luonnossa, lukea koko päivän mukaansa tempaavaa kirjaa, kutoa miljoona sukkaa. Tehdä jotain kotijumppaohjelmaa, mitä ei sitten taas kerkeä, kun on koko päivän töissä ja matkat päälle.

En ymmärrä ihmisiä, jotka luulevat, että jos et ole töissä, "räit kotona kattoon". Eihän sitä kerkeä, kun maailamassa on niin paljon kaikkea ilmaistakin mielenkiintoista tekemistä?

Vierailija
106/135 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on puhuttu myös eläkkeen mahdollisuudesta. Multa on amputoitu varvas ja välillä kauhea hermosärky. Viiltelee, pistelee, kylmää, kuumottaa, jos ei muuta niin järkyttävä hermosärky. Olenko minäkin siis epäonnistunut elämässäni?

Miten nämä varpaat, eläkkeet, ajankulut, työttömyydet liittyy toisiinsa?

Varvassärky nyt ei takuulla ole syy jäädä töistä pois, paitsi toki ballerinalle.

Vierailija
107/135 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla ihan kiva olla työtön jos voisi mennä ja tehdä kaikkia haluamiaan asioita ajan kuluttamiseksi, mutta kun itse en voi edes tehdä mitään, koska sosiaalisten tilanteiden pelko ja ahdistus.

Vierailija
108/135 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä sen työttömän pitäisi tehdä kun töitä ei saa?

Mikä sulla on ongelmana kun et saa töitä? Liian suuret odotukset ja vaatimukset vai liian huono koulutus tai vähäiset työkokemukset?

Mun ulkomaalainen vävyni halusi töitä ja teki jossain vaiheessa 3 eri työtä, muutama tunti yhdessä ja muutama toisessa. Työpäivä saattoi venyä 13 tuntiin matkoineen mutta sitkeästi sinnitteli. Surkea palkka ja hommia joita useimmat halveksivat: siivoajana ja tiskarina. 

Meni vuosi ja hänelle tarjottiin 3 fine-dining ravintolasta vakihommia keittiön ja salin puolelta, oli vuoden mittaan onnistunut näyttämään kykynsä ja pätevyytensä. Nyt on pidetty työntekijä, kohtuupalkalla ja haaveilee sommelierin koulutuksesta. 

Mulla on 3 koulutusta ja työelämää takana 25v.

Joku harvinainen ala missä ei ole kuin muutama paikka Suomessa. Oletko rekryfirmojen listoilla? Oletko hakenut mitä tahansa työtä jotta työllistyisit edes hetkeksi eikä CVhen tulisi aukkoa? Toisaalta mitä tahansa hanttihommaa ei välttämättä "ylipätevä" saa.

Itse työllistyin vielä 52v, 54v ja 58v aina parempiin töihin.

Vierailija
109/135 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sulla on ongelmana kun et saa töitä? Liian suuret odotukset ja vaatimukset vai liian huono koulutus tai vähäiset työkokemukset?

Mun ulkomaalainen vävyni halusi töitä ja teki jossain vaiheessa 3 eri työtä, muutama tunti yhdessä ja muutama toisessa. Työpäivä saattoi venyä 13 tuntiin matkoineen mutta sitkeästi sinnitteli. Surkea palkka ja hommia joita useimmat halveksivat: siivoajana ja tiskarina. 

Meni vuosi ja hänelle tarjottiin 3 fine-dining ravintolasta vakihommia keittiön ja salin puolelta, oli vuoden mittaan onnistunut näyttämään kykynsä ja pätevyytensä. Nyt on pidetty työntekijä, kohtuupalkalla ja haaveilee sommelierin koulutuksesta. 

Joku harvinainen ala missä ei ole kuin muutama paikka Suomessa. Oletko rekryfirmojen listoilla? Oletko hakenut mitä tahansa työtä jotta työllistyisit edes hetkeksi eikä CVhen tulisi aukkoa? Toisaalta mitä tahansa hanttihommaa ei välttämättä "ylipätevä" saa.

En nyt tiedä onko mm. Laitoshuoltaja kovin harvinainen.

Cv:ssä on nyt 4v aukko.

Vierailija
110/135 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle on puhuttu myös eläkkeen mahdollisuudesta. Multa on amputoitu varvas ja välillä kauhea hermosärky. Viiltelee, pistelee, kylmää, kuumottaa, jos ei muuta niin järkyttävä hermosärky. Olenko minäkin siis epäonnistunut elämässäni?

Miten nämä varpaat, eläkkeet, ajankulut, työttömyydet liittyy toisiinsa?

Varvassärky nyt ei takuulla ole syy jäädä töistä pois, paitsi toki ballerinalle.

Sulla ei ilmeisesti ole kokemusta hermosärystä?

Mulla on 3-hermosärky kasvoissa. Se tuntuu siltä kuin porattaisiin kaikkien hampaiden hermoon yhtäaikaa. Ei kuule, ei näe eikä tajua mitään kivun aikana

Jos olet kokenut joskus hammassärkyä niin tämä on x 1000. Kivun aikana rekan eteen kävely tuntuu ihanalta ajatukselta.

Vierailija
111/135 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

??

3 sekunnin haku googlella ja 202 avointa paikkaa. Selkeästi pulaa työntekijöistä

Vierailija
112/135 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella on paljon harrastuksia, yhdistystoimintaa jne. Joku saattaa olla vaikka ehdolla kevään eduskuntavaaleissa. Voi olla vaikka lapset ja heidän harrastuksiaan ym. Itselläni ainakin on kalenteri ihan totaalisen täynnä ja mietin välillä että olisipa ihanaa pitää vähän taukoa töistä.

Vierailija
113/135 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vuodesta 2020 lähtien tehnyt määräaikaisia pätkätöitä. Esim. puolen vuoden, neljän kuukauden jne. soppareilla. Sitä ennen vuosikymmeniä vakituista työtä vähintään 40h viikossa ja tuntui, että vapaa-ajasta suuri osa meni kodin pakollisiin huoltotöihin. Aika monella muullakin vähänkin raskaampaa työtä tekevällä menevät viikonloput viikon aikana jääneisiin rästikotihommiin. 

Nykyään, aina kun on vaikka kahden kuukauden paussi ennen seuraavaa työpätkää, ehdin jopa tehdä välillä mitä huvittaa! Käydä koko päivän pituisella retkellä luonnossa, lukea koko päivän mukaansa tempaavaa kirjaa, kutoa miljoona sukkaa. Tehdä jotain kotijumppaohjelmaa, mitä ei sitten taas kerkeä, kun on koko päivän töissä ja matkat päälle.

En ymmärrä ihmisiä, jotka luulevat, että jos et ole töissä, "räit kotona kattoon". Eihän sitä kerkeä, kun maailamassa on niin paljon kaikkea ilmaistakin mielenkiintoista tekemistä?

Mä oon myös harrastanut tätä että määräaikainen työ ja sitten kuukauden parin tauko. Nyt kun mulla on vakituinen työ niin yritän vaan ottaa palkatonta niin paljon kun pystyy (jos pystyy) koska oma aika kiinnostavan tekemisen parissa on tosi tärkeetä.

Vierailija
114/135 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etelän lämmössä aika kuluu siivillä. Välillä käy Suomessa kääntymässä ja takaisin lämpimään. Tuet juoksee ja rahat riittää paljon kotimaassa elämistä paremmin. Tekemisen puutteesta ei koskaan ole tarvinnut kärsiä.

Enpä usko.mitä oliko ne vaalit tulossa?😁 Ajokortti?

Vierailija
115/135 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jassoo taas aloitus työttömyydestä ,toimistolla heilutaan 😁 veroparatiiseissa olevat rahat etsittävä ja verotettava kovalla kädellä,,työkokeilut ,työharjoittelut verotettava tulona, vastikkeettomat yritystuet poistettava !!! Oliko ne vaalit tulossa?😁

Kyllä. Nyt kannattaa sinunkin kiireesti opetella lukemaan ja kirjoittamaan.

Jokaisen oma asia miten viitsii kirjoittaa.ei kuulu sinulle.

Vierailija
116/135 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä takaisin kirjoitti:

Kyllä siinä ottaa aikaa, ennen, kuin hektisen työelämän kahleet murtuvat ja tajuaa, "miten typerää työssä käynti on".

Nyt voi elää täyttä elämää, olla vapaa kaikesta. Ahdistaa ajatuskin 5 viikon kesä lomasta, kun arki on nyt lomaa.

Aika kuluu kuin siivillä uusien rutiinien parissa ja välillä voi piristää elämää lähtemällä lomalta lomalle.

Nyt 12 vuotta poissa työmarkkinoilta...

Hieno kirjoitus ,mutta todellisuus eri.ne vaalit tulossa😁👌

Vierailija
117/135 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kalastelen ja reissaan. Teen ruokaa ja välillä käyn kuppiloissa, keikoilla ym. Onhan tuota vaikka mitä.

M39 työkyvyttömyyseläkkeellä

Miten voi epäonnistua elämässä noin pahasti että jo tuossa iässä on eläkkeellä. Vai onko kenties ihan äidinmaidosta perittyä?

Jalka meni paskaksi rakennustyömaalla työtapaturmassa.

M39 työkyvyttömy

yseläkkeellä

Entä etätyö? Onnistuisiko?

Vierailija
118/135 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

??

3 sekunnin haku googlella ja 202 avointa paikkaa. Selkeästi pulaa työntekijöistä

Mutta kenet ottavat töihin?

Vierailija
119/135 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotirouva täällä, heippa! Tylsämieliset ihmiset tylsistyvät. Minä viihdyn, vaikka vain katselisin ikkunasta ulos. Useinkaan en ehdi loikoilla vaan autan äitiäni, siivoan (meillä on neliöitä), liikun ulkona, harrastan valokuvausta, luen ja vietän aikaa lapsen (iso jo) kanssa, jos hänelle sopii.

Samoin! Pelkkä ikkunasta katselukin on inspiroivaa. Tai lähteä kävelylle. Lukea.

Ajatella, miettiä asioita.

Mutta kai se joitakuita pelottaa. Hiljaisuudessa, kun alkaa pohtia asioita, saattaa tulla ne omat pään sisäiset möröt pian vastaan...

Vierailija
120/135 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisi olla ihan kiva olla työtön jos voisi mennä ja tehdä kaikkia haluamiaan asioita ajan kuluttamiseksi, mutta kun itse en voi edes tehdä mitään, koska sosiaalisten tilanteiden pelko ja ahdistus.

Mutta uskomatonta mutta totta:tuet on niin pieniä että ei niillä mennä ja tehdä mitä vain .keskustelupalstoilla kyllä yritetään suurennella tukia moninkertaisiksi mitä ne todellisuudessa on.