Miten työttömät ym.kotona olevat saa aikansa kulumaan?Olen ollut viikon sairaslomalla...
ja niiiiin tylsistynyt jo!Kaipaan työkavereita ja ihmisiä ylipäänsä.Hulluksi tulisin,jos joutuisi kotona olemaan kokoajan!
Kommentit (135)
Jassoo taas aloitus työttömyydestä ,toimistolla heilutaan 😁 veroparatiiseissa olevat rahat etsittävä ja verotettava kovalla kädellä,,työkokeilut ,työharjoittelut verotettava tulona, vastikkeettomat yritystuet poistettava !!! Oliko ne vaalit tulossa?😁
Etelän lämmössä aika kuluu siivillä. Välillä käy Suomessa kääntymässä ja takaisin lämpimään. Tuet juoksee ja rahat riittää paljon kotimaassa elämistä paremmin. Tekemisen puutteesta ei koskaan ole tarvinnut kärsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kalastelen ja reissaan. Teen ruokaa ja välillä käyn kuppiloissa, keikoilla ym. Onhan tuota vaikka mitä.
M39 työkyvyttömyyseläkkeellä
Miten voi epäonnistua elämässä noin pahasti että jo tuossa iässä on eläkkeellä. Vai onko kenties ihan äidinmaidosta perittyä?
Et sitten ole kuullut esim. kroonisista sairauksista, onnettomuuden aiheuttamista työkyvyttömyyksistä ym?
T. N32, työkyvyttömyyseläkkeellä rattijuopon takia
Kyllä saisin ajan kulumaan kotona, työelämää takana 38 vuotta ilman taukoja, eläkkeeseen 9 vuotta, vihaan työntekoa!
Ihan h...tin hyvin jos vain rahaa olisi reilusti. Kunnon yöunet, katsoo rauhassa aamuohjelmat, vähän netissä, siivousta, ompelua, lukee kieliläksyjä, sitten ulos jumppaan tai tapaamaan kaveria. Rahastahan se on kiinni, jos sitä olisi reilusti niin voisi täyttää päivänsä vaikka millä mutta mielikuvituksellakin selviää.
Saan yritystukeja,matkustan lämpimään maahan useaksi kuukaudeksi ,työt hoidan etänä aina tarvittaessa.laajennan yritystäni tulevaisuudessa otan useita työkokeilijoita töihin ja palkkaa ei tarvitse maksaa .äkkiä tulee rahaa ovista ja ikkunoista 😊 paras sviitti hotellissa ,parhaat ruoat ja juomat,konjakkia ,valkoviiniä ,katkarapu voileipiä ,hmmm tämä se on elämää !👌😊🥰
Hanki nyt alkuun vaikka viiden päivän monipuoliset ja terveelliset ruoat, budjetti 0 euroa.
Saa suorittaa.
Sitten kun saat sen tehtyä, ja on taas tekemisen puutetta, voit tulla kysymään lisää.
Kuulostaa unelmaelämältä. Itse ainakin kävisin pitkällä kävelyllä heti aamusta, sitten katsoisin aamu-tv:tä aamiaisen kanssa, lukisin kirjoja, neuloisin, tekisin taidetta, jumppaisin. Opiskelisin kiinnostavia juttuja esim. avoimen yliopiston kautta. Laittaisin ruokaa ja tekisin ihan normi kotihommia. Tuollaisessa elämäntilanteessa voisi tehdä asioita ihan ajan kanssa, esim. kävellä kaikessa rauhassa kirjastoon eikä käydä vain nopeasti työpäivän jälkeen nappaamassa varatut kirjat mukaan.
Mulla on tänään vapaapäivä ja olen "ehtinyt" käydä koiran kanssa rennolla, pitkällä metsälenkillä, syödä aamupalaa ja kohta siirryn opiskelupuuhiin. Rattoisasti on kulunut nämä n. 4 tuntia hereillä!
Vierailija kirjoitti:
Jassoo taas aloitus työttömyydestä ,toimistolla heilutaan 😁 veroparatiiseissa olevat rahat etsittävä ja verotettava kovalla kädellä,,työkokeilut ,työharjoittelut verotettava tulona, vastikkeettomat yritystuet poistettava !!! Oliko ne vaalit tulossa?😁
Kyllä. Nyt kannattaa sinunkin kiireesti opetella lukemaan ja kirjoittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halveksun työtävieroksujia. Niitä näyttää tässäkin ketjussa riittävän
No mitä sen työttömän pitäisi tehdä kun töitä ei saa?
Mikä sulla on ongelmana kun et saa töitä? Liian suuret odotukset ja vaatimukset vai liian huono koulutus tai vähäiset työkokemukset?
Mun ulkomaalainen vävyni halusi töitä ja teki jossain vaiheessa 3 eri työtä, muutama tunti yhdessä ja muutama toisessa. Työpäivä saattoi venyä 13 tuntiin matkoineen mutta sitkeästi sinnitteli. Surkea palkka ja hommia joita useimmat halveksivat: siivoajana ja tiskarina.
Meni vuosi ja hänelle tarjottiin 3 fine-dining ravintolasta vakihommia keittiön ja salin puolelta, oli vuoden mittaan onnistunut näyttämään kykynsä ja pätevyytensä. Nyt on pidetty työntekijä, kohtuupalkalla ja haaveilee sommelierin koulutuksesta.
Mulla on 3 koulutusta ja työelämää takana 25v.
Mulle on puhuttu myös eläkkeen mahdollisuudesta. Multa on amputoitu varvas ja välillä kauhea hermosärky. Viiltelee, pistelee, kylmää, kuumottaa, jos ei muuta niin järkyttävä hermosärky. Olenko minäkin siis epäonnistunut elämässäni?
En ole vuosikymmeniin ollut töissä, koska rahan takia ei ole tarvinnut. Mutta en kyllä koskaan ole ollut pitkästynyt.
Alkuun tietysti lasten koulu piti kiireisenä (kv koulu), koska vanhempien (lue: äidin) oletettiin osallistuvan paljon kaikenlaiseen toimintaan.
Kun lapset kasvoivat ja aikuistuivat, oli ja on aikaa kaikkeen omaan tekemiseen. Minä olen ollut paikallisen Punaisen Ristin ystäväpalvelussa, teen käsitöitä, opiskelen kieliä, luen paljon, ulkoilen, käyn kuntosalilla, taidenäyttelyissä, elokuvissa päivänäytöksissä, tapaan ystäviäni lounailla tai kahvilla, tykkään laittaa ruokaa, joten meillä syödään hyvin arkenakin, matkustelen ja olen usein mukana miehen työmatkoilla jne.
En minä olisi tältä kaikelta edes ehtinyt käydä töissä.
Ensi viikolla lähden Espanjaan, jossa päivät täyttää oman kodin kuntosali, rannalla lenkkeily, golffaaminen, hyvät ravintolat, espanjan opiskelu privaattiopettajan johdolla, käsityöt, lukeminen, elokuvat jne. Pari-kolme viikkoa siellä, sitten kotiin muutamaksi viikoksi ja taas takaisin Espanjaan.
Minä en ymmärrä, miten joku ei osaa päiviään täyttää muulla kuin työntekemisellä, kyllä se on sitten oman mielikuvituksen puutetta.
Teen kyllä töitä 5 kk vuodesta mutta loppuvuoden päivät kuluvat tähän tapaan:
Herään kun huvittaa. Puristan vihannesmehun, teen kannullisen smoothieta, laitan tulet pesään. Meditoin, joogaan, teen fysioterapiaharjoitteet. Käyn suihkussa, laitan hiukset, kaunistaudun. Teen vähän kotihommia. Pihatöitä riittää omakotitalossa aina. Vahdin siskon lapsia tai käyn piristämässä ja auttamassa vanhoja sukulaisia. Käyn mökillä. Istun kirjastossa lukemassa, lainaan luettavaa kotiin. Opiskelen omaksi ilokseni. Kirjoitan kirjeitä ja soittelen tutuille. Kirjoitan kirjaa. Soittelen kitaraa, laulan. Vietän laatuaikaa puolison kanssa. Säilön ja esivalmistelen ruokaa. Käyn kursseilla. Juttelen naapureiden kanssa, rapsuttelen koiria, ruokin lintuja. Tapaan kavereita lounaalla. Teen päiväreissuja lähikaupunkeihin.
Hullu paljon työtä tekee...
Tänään tuli päiväraha 1400€ tilille. Maksoin vastikkeen ja muut laskut. 1050€ jäi. 16. päivä lähden viikoksi Italiaan reppureissulle, joten kovin ei voi hupuloida. Pakasteessa on ilta-aleruokia niin paljon, että kauppaan ei paria kymppiä enempää mene. Tänään siivoan ja viikonvaihteen käytän reippailuun ja suunnittelen matkaa. Maaliskuussa vielä 2 viikkoa Phuketissa, huhtikuussa kevättöitä mökillä ja toukokuussa alkaakin kesäkauden työt ja päivärahojen nollaus/korotus. Sen verran hyvä tuo anssi, ettei tarvitse nostaa säästöjä muuta kuin noihin kaukomatkoihin.
Miksi tää aloitus on tehty? Tässä syy: työttömien paheksuminen ja työtä tekevien ylistäminen. Eli ideana se että olet ainoastaan hyvä ihminen jos ahdistut vapaa ajasta ja elämän sisältö on työ. Vaalit on muuten tulossa. Köh köh..
Kotirouva täällä, heippa! Tylsämieliset ihmiset tylsistyvät. Minä viihdyn, vaikka vain katselisin ikkunasta ulos. Useinkaan en ehdi loikoilla vaan autan äitiäni, siivoan (meillä on neliöitä), liikun ulkona, harrastan valokuvausta, luen ja vietän aikaa lapsen (iso jo) kanssa, jos hänelle sopii.
Vierailija kirjoitti:
En ole vuosikymmeniin ollut töissä, koska rahan takia ei ole tarvinnut. Mutta en kyllä koskaan ole ollut pitkästynyt.
Alkuun tietysti lasten koulu piti kiireisenä (kv koulu), koska vanhempien (lue: äidin) oletettiin osallistuvan paljon kaikenlaiseen toimintaan.
Kun lapset kasvoivat ja aikuistuivat, oli ja on aikaa kaikkeen omaan tekemiseen. Minä olen ollut paikallisen Punaisen Ristin ystäväpalvelussa, teen käsitöitä, opiskelen kieliä, luen paljon, ulkoilen, käyn kuntosalilla, taidenäyttelyissä, elokuvissa päivänäytöksissä, tapaan ystäviäni lounailla tai kahvilla, tykkään laittaa ruokaa, joten meillä syödään hyvin arkenakin, matkustelen ja olen usein mukana miehen työmatkoilla jne.
En minä olisi tältä kaikelta edes ehtinyt käydä töissä.
Ensi viikolla lähden Espanjaan, jossa päivät täyttää oman kodin kuntosali, rannalla lenkkeily, golffaaminen, hyvät ravintolat, espanjan opiskelu privaattiopettajan johdolla, käsityöt, lukeminen, elokuvat jne. Pari-kolme viikkoa siellä, sitten kotiin muutamaksi viikoksi ja taas takaisin Espanjaan.
Minä en ymmärrä, miten joku ei osaa päiviään täyttää muulla kuin työntekemisellä, kyllä se on sitten oman mielikuvituksen puutetta.
Ei se siitä ole kiinni, etteikö "osaisi" täyttää päiviään muuten, mutta jos on kuitenkin vuosia opiskellut ja kerännyt osaamista joltain alalta, niin on jotenkin luonnollista, että tekee asioita lähinnä sen parissa ja muut (esim. golf ja matkustaminen) ovat lähinnä kaivattuja katkoja tähän.
Ja hieman eri asia on, jos vapaa-ajan käyttöä ei rajoita taloudelliset seikat. Kyllähän monellakin työkyvyttömyyseläkeläisellä riittää mielikuvitus matkusteluun, rahat ei niinkään, vaikka reppu reissaaminen ei niin paljoa vaatisikaan.
Eikö noilla jotka tekee vapaa-ajasta keinotekoisesti ongelman, ole mitään harrastuksia elämässään?
Minusta silloin vasta elää oikeasti, jos voisi tehdä mitä itse oikeasti haluaa, eikä sitä mitä joku toinen määräilee sinun pakkotahtisesti tekevän. Hyvin harvalla se työpaikka on juuri sitä mitä haluaa oikeasti tehdä ja se pakkotahtisuus koskee jokaista työpaikkaa. Harrastukset ovat vapaamuotoisia.
Kun on ollut riittävän kauan työttömänä, on keksinyt jo niin paljon tekemistä itselleen, ettei töihin enää kerkeisikään.
Olin syksyllä osa-aikatöissä, ja siltä ajalta piti harrastuksia karsia, kun ei joka paikkaan töiden jälkeen kerennyt. Ja siis mitään kalliita harrastuksia ei työttömällä tietenkään voi olla.
Hyvä ap. Opettele keksimään ihan itse sisältöä elämääsi, jo tänään. Ei ole muiden vastuulla viihdyttää sinua. Se pitää tehdä ihan itse. Kyllä kuulit oikein, ihan itse. Nyt pois sieltä sohvalta röhnöttämästä ja kännykkä taskuun. Aluksi käy vaikka happi hyppelyllä ulkona niin aivot virkistyy. Sitten alat keksimään tekemistä ja lopetat valittamisen. Ole hyvä.