Miten työttömät ym.kotona olevat saa aikansa kulumaan?Olen ollut viikon sairaslomalla...
ja niiiiin tylsistynyt jo!Kaipaan työkavereita ja ihmisiä ylipäänsä.Hulluksi tulisin,jos joutuisi kotona olemaan kokoajan!
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halveksun työtävieroksujia. Niitä näyttää tässäkin ketjussa riittävän
No mitä sen työttömän pitäisi tehdä kun töitä ei saa?
Mikä sulla on ongelmana kun et saa töitä? Liian suuret odotukset ja vaatimukset vai liian huono koulutus tai vähäiset työkokemukset?
Mun ulkomaalainen vävyni halusi töitä ja teki jossain vaiheessa 3 eri työtä, muutama tunti yhdessä ja muutama toisessa. Työpäivä saattoi venyä 13 tuntiin matkoineen mutta sitkeästi sinnitteli. Surkea palkka ja hommia joita useimmat halveksivat: siivoajana ja tiskarina.
Meni vuosi ja hänelle tarjottiin 3 fine-dining ravintolasta vakihommia keittiön ja salin puolelta, oli vuoden mittaan onnistunut näyttämään kykynsä ja pätevyytensä. Nyt on pidetty työntekijä, kohtuupalkalla ja haaveilee sommelierin koulutuksesta.
Mulla on 3 koulutusta ja työelämää takana 25v.
Joku harvinainen ala missä ei ole kuin muutama paikka Suomessa. Oletko rekryfirmojen listoilla? Oletko hakenut mitä tahansa työtä jotta työllistyisit edes hetkeksi eikä CVhen tulisi aukkoa? Toisaalta mitä tahansa hanttihommaa ei välttämättä "ylipätevä" saa.
Itse työllistyin vielä 52v, 54v ja 58v aina parempiin töihin.
En nyt tiedä onko mm. Laitoshuoltaja kovin harvinainen.
Cv:ssä on nyt 4v aukko.??
3 sekunnin haku googlella ja 202 avointa paikkaa. Selkeästi pulaa työntekijöistä
Mun työssäkäyntialueella 0 paikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tää aloitus on tehty? Tässä syy: työttömien paheksuminen ja työtä tekevien ylistäminen. Eli ideana se että olet ainoastaan hyvä ihminen jos ahdistut vapaa ajasta ja elämän sisältö on työ. Vaalit on muuten tulossa. Köh köh..
No vaikka siksi että ap kysyi muilta kyseistä asiaaa. Eihän hän syyllistänyt ketään. Ihme herkkänahkaisuutta, ihan kuin kaikessa olisi jokin agenda takana.
Ap, et ole selvästi sairas jos tuollaisia mietit. Takaisin töihin vain. Pysykin sitten siellä äläkä tule tänne palstalle provoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Sääliksi käy, jos ihminen ei keksi mitään tekemistä töissäkäynnin lisäksi.
Kun työ loppuu, ei ole mitään.
Mulla on vähän sellaista. Johtunee siitä ettei oikein ole ketään kenen kanssa tekisi asioita ja olen huono tekemään yksin. Silloin kun äitini vielä eli, puuhastelin hänen kanssaan paljon kaikenlaista, mutta hänen kuoltuaan olen vain maannut sohvalla. Pari ystävää on, mutta heillä on kiireinen elämä lasten takia, eivätkä ehdi tavata kuin harvoin.
Mua kyllä pelottaa oikeasti eläkkeelle jääminen. Toki ei ole mikään pakko jäädä eläkkeelle, mutta en usko voivani jatkaa pidempään, työ on sen verran rasittavaa käsille.
No esim tänään. Olen
-Maalannut 2 isoa maalausta
-Kutonut villasukkaa
-Katsonut lempisarjaani 2 tuntia
-Tehnyt hyvää ruokaa
-Kävin äidilläni kylässä, siellä viihdyin 3 tuntia
-Tein pitkän lenkin luontoon kesto n. 2 tuntia
-Valokuvasin kissaa : D
Kuka pakottaa kotona istumaan 24/7. Vaikka olisikin työtön.
Tämmönen vaali ketju tällä kertaa. Köyhät kyykkyyn ja niin edelleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kalastelen ja reissaan. Teen ruokaa ja välillä käyn kuppiloissa, keikoilla ym. Onhan tuota vaikka mitä.
M39 työkyvyttömyyseläkkeellä
Miten voi epäonnistua elämässä noin pahasti että jo tuossa iässä on eläkkeellä. Vai onko kenties ihan äidinmaidosta perittyä?
Jalka meni paskaksi rakennustyömaalla työtapaturmassa.
M39 työkyvyttömy
yseläkkeellä
Entä etätyö? Onnistuisiko?
Joo, voit rakentaa vaikka kattoja etänä.
Urpo.
En ymmärrä ihmisiä, jotka eivät osaa ottaa elämästä iloa irti ilman työtä. Itse olen ollut ilman varsinaista työtä jo jokusen vuoden ja rakastan arkeani, kun kukaan ei päätä tekemisistäni ja olen itse itseni herra. Keikkatöitä teen silloin kun huvittaa, ja jos rahalle on enemmän tarvetta niin avaan pankkini, jonka päällä istun ja tienaan sillä vähän ylimääräistä. Kyllä elämä on helppoa ja ihanaa, kun ei tarvitse käydä töissä 8-16 joka päivä tai olla kenenkään käskytettävänä.
Opinnot jatkuvat vasta talviloman jälkeen ja valmistuttuani työpaikka on 100 % varma. 😘
Nyt lomautettuna kirjoitan paljon. Monesti tulee töissä mieleen juonenpätkiä, henkilöhahmoja ja miltei kokonaisia tarinoitakin, mutta kotiin palatessa ei jaksa enää niitä kirjoittaa, ja ne jää vaan mieleen pyörimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kalastelen ja reissaan. Teen ruokaa ja välillä käyn kuppiloissa, keikoilla ym. Onhan tuota vaikka mitä.
M39 työkyvyttömyyseläkkeellä
Miten voi epäonnistua elämässä noin pahasti että jo tuossa iässä on eläkkeellä. Vai onko kenties ihan äidinmaidosta perittyä?
Jalka meni paskaksi rakennustyömaalla työtapaturmassa.
M39 työkyvyttömy
yseläkkeellä
Entä etätyö? Onnistuisiko?
Joo, voit rakentaa vaikka kattoja etänä.
Urpo.
Vinkki. Sitä voi opiskella vaikka 2 uutta ammattia joissa voi olla etänä.
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen ihmetellyt, mutta joillekin riittää elämänsisällöksi Temptation Island.
Olen tk-eläkkeellä mutta en ole pariin vuoteen edes avannut telkkaria. Enkä sitä ennenkään katsonut todellakaan mitään temppareita ta bigbrothereita.
Meillä on aikaa HARRASTAA. En harrasta työtä. Se on usein monelle pakkopullaa sitäpaitsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halveksun työtävieroksujia. Niitä näyttää tässäkin ketjussa riittävän
No mitä sen työttömän pitäisi tehdä kun töitä ei saa?
Mikä sulla on ongelmana kun et saa töitä? Liian suuret odotukset ja vaatimukset vai liian huono koulutus tai vähäiset työkokemukset?
Mun ulkomaalainen vävyni halusi töitä ja teki jossain vaiheessa 3 eri työtä, muutama tunti yhdessä ja muutama toisessa. Työpäivä saattoi venyä 13 tuntiin matkoineen mutta sitkeästi sinnitteli. Surkea palkka ja hommia joita useimmat halveksivat: siivoajana ja tiskarina.
Meni vuosi ja hänelle tarjottiin 3 fine-dining ravintolasta vakihommia keittiön ja salin puolelta, oli vuoden mittaan onnistunut näyttämään kykynsä ja pätevyytensä. Nyt on pidetty työntekijä, kohtuupalkalla ja haaveilee sommelierin koulutuksesta.
Mulla on 3 koulutusta ja työelämää takana 25v.
Joku harvinainen ala missä ei ole kuin muutama paikka Suomessa. Oletko rekryfirmojen listoilla? Oletko hakenut mitä tahansa työtä jotta työllistyisit edes hetkeksi eikä CVhen tulisi aukkoa? Toisaalta mitä tahansa hanttihommaa ei välttämättä "ylipätevä" saa.
Itse työllistyin vielä 52v, 54v ja 58v aina parempiin töihin.
En nyt tiedä onko mm. Laitoshuoltaja kovin harvinainen.
Cv:ssä on nyt 4v aukko.??
3 sekunnin haku googlella ja 202 avointa paikkaa. Selkeästi pulaa työntekijöistä
Mutta kenet ottavat töihin?
Kaikki ne, jotka ovat tosissaan työtä hakemassa. Työnvieroksujia ei palkata, vaan laitetaan näistä henkilötiedot työkkäriin.
Aikaa kuluu valituksia tekemällä työkkärin virkailijoista. Kolme virkailijaa on jo saanut tuomion vääristä päätöksistä ja vääristä lausunnoista.