En saa eksään yhteyttä. Milloin huolestua?
Laitoin hänelle viestin viime ma whatsapissa. Ei ole mennyt perille, eli on edelleen vain yksi täppä. Ei sinänsä ole aivan tavatonta, vaan hän on ennenkin ollut ties missä ja puhelin hävinnyt/rikki tms. Normaalisti kuitenkin viestit on menneet perille, ei vaan ole tullut vastausta.
Viikonloppuna piti olla lapsen tapaaminen, mitään ei kuulunut. Usein on ilmoittanut jonkun muun välityksellä, jos ei onnistu. Nyt ei tosiaan mitään.
Huolestuisitko?
Kommentit (22)
Koittaisin ehkä ottaa uudelleen yhteyttä, kerta lapsen tapaaminenkin jäänyt ilmoittamatta välistä. Varsinkin jos ei kuulu tyyliin jättää ilmoittamatta. Sähköposti?
Vierailija kirjoitti:
Onko wats uppi ainoa yhteyskeino välillänne ?
On hänellä mun sähköpostiosoite. Ja tekstarit ja puhelut tietty jos niikseen tulee. Tosin puhelut eivät ole koskaan olleet tapana.
Laita tekstari ja kysy miksei tullut tapaamaan lasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On hänellä mun sähköpostiosoite. Ja tekstarit ja puhelut tietty jos niikseen tulee. Tosin puhelut eivät ole koskaan olleet tapana.
🤦
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤦
?
Tekstarin olen laittanut. Ei vastausta. Mitä yhteyskeinoja sä sitten tarkoitit? Ei ole mitään akuuttia asiaa, että pitäisi sen takia soittaa. Mietin vaan ettei ole sattunut mitään.
Soita! Puhelimella! Se on se littana laite, jota näpräät joka päivä monta tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤦
?
Tekstarin olen laittanut. Ei vastausta. Mitä yhteyskeinoja sä sitten tarkoitit? Ei ole mitään akuuttia asiaa, että pitäisi sen takia soittaa. Mietin vaan ettei ole sattunut mitään.
No soita ja kysy!
Itse soittaisin ja kysyisin, koska aikoo tavata lapsensa?
Itse osaat varmaan arvioida paremmin onko kyseisen henkilön kohdalla syytä huoleen, mutta kyllä minusta tuossa nyt voi vähintäänkin kysyä että onko kaikki ok jos kerran lapsen tapaaminenkin jäi väliin.
Itse huolestuisin, jos on normaalisti ilmoittanut jos ei pääse.
Sinulla on kaikki yhteystiedot ja kysyt palstalta että pitääkö olla huolissaan? Kysy häneltä itseltään.
Itse varmaan myös tunnet hänet paremmin. Onko hänellä itsetuhoisuutta tai päihteilyä?
Jos et oikeasti saa häneen millään keinolla yhteyttä, niin ehkä on syytä huoleen. Ota yhteyttä sukulaisiin.
Ja onhan sinulla asiaa: Lapsella on oikeus tavata sovitusti vanhempaansa.
Kynnys soittaa on aika suuri, koska näitä katoamisreissuja ja ohareita on tosiaan ollut ennenkin. Lähinnä mietityttää tuo ettei viesti mene perille ja mitään kautta ei ole kuulunut mitään.
Mutta kai täytyy huomenna soittaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on kaikki yhteystiedot ja kysyt palstalta että pitääkö olla huolissaan? Kysy häneltä itseltään.
Itse varmaan myös tunnet hänet paremmin. Onko hänellä itsetuhoisuutta tai päihteilyä?
Jos et oikeasti saa häneen millään keinolla yhteyttä, niin ehkä on syytä huoleen. Ota yhteyttä sukulaisiin.
On päihdeongelmaa ja aina tapaamisen peruuntumisen syynä on ollut päihteet. Vaikea ajatella selkeästi tällaisen ihmisen kanssa, kai siksi tulin tänne pohtimaan asiaa. Ap
Jos on ollut ennenkin tapana jättää tapaamisia väliin niin en huolestuisi, ilmoittaa varmasti itsestään kun ilmoittaa, eikä muutenkaan sinun tehtäväsi ole aikuisesta ihmisestä huolta kantaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On päihdeongelmaa ja aina tapaamisen peruuntumisen syynä on ollut päihteet. Vaikea ajatella selkeästi tällaisen ihmisen kanssa, kai siksi tulin tänne pohtimaan asiaa. Ap
Ota lastensuojeluun yhteyttä, noi tapaamisen ois varmasti turvallisinta toteuttaa valvotusti.
Eikö ole yhteisiä tuttuja tai etkö tunne miehen sukulaisia niin että voisit kysyä heiltä tilanteesta? Siis jos haluat välttää exälle soittamista.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole yhteisiä tuttuja tai etkö tunne miehen sukulaisia niin että voisit kysyä heiltä tilanteesta? Siis jos haluat välttää exälle soittamista.
Tunnen sukulaisia, sieltä aion kysellä ensi viikolla jos ei sitä ennen kuulu mitään.
Ja joo, ei ole mun tehtävä kantaa huolta enkä ole sitä vuosikausiin tehnytkään. Nyt vaan heräsi epäilys.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kynnys soittaa on aika suuri, koska näitä katoamisreissuja ja ohareita on tosiaan ollut ennenkin. Lähinnä mietityttää tuo ettei viesti mene perille ja mitään kautta ei ole kuulunut mitään.
Mutta kai täytyy huomenna soittaa. Ap
Miksi vasta huomenna jos oikeasti huolestuttaa?
No olethan sä jo huolissasi kun tänne kirjoitit. Selvitä asia, lapsenkin takia.