Miten työttömät ym.kotona olevat saa aikansa kulumaan?Olen ollut viikon sairaslomalla...
ja niiiiin tylsistynyt jo!Kaipaan työkavereita ja ihmisiä ylipäänsä.Hulluksi tulisin,jos joutuisi kotona olemaan kokoajan!
Kommentit (135)
Tänään kävin kasvohoidossa, jalkahoidossa ja ripsihuollossa. Huomenna ohjelmassa on geelikynsien laitto, kampaaja ja kulmien laminointi.
Mä olen pitkäaikaistyötön ja mulla on niin paljon tekemistä että en edes ehtisi töihin.
Vierailija kirjoitti:
Tyhjäntoimittajat nauttivat ei minkään tekemisestä
Joo, mä olen Tyhjäntoimittaja Taivaanrannanmaalari, ja en tee mitään jos ei ole pakko.
Hyvin kuluu aika kiireitä odotellessa!
Aika tyypillinen arkipäivä tällä hetkellä edelleen 3kk työttömyysajan jälkeen:
Klo 5 herään, josta aamutoimien jälkeen koirat 1-2h lenkille
klo 9 aikuisnettilukio-opintoja (niitä ei lasketa minkäänlaisiksi opinnoiksi taikka täytä työssäoloehtoa, vaikka tarkoitus kirjoittaa ylioppilaaksi). joo, ja työpaikkojen hakua :)
klo 12 ruokatauko ja koirat lenkille, jonka jälkeen jatkan yleensä vielä opintoja
klo 16 kotihommia, ruuan tekoa, kaupungilla käyntiä, kansalaisopiston kautta tapahtuvat harrastukset (valokuvaus ja jooga), ehkä kavereiden näkemisiä, kirjastossa mitä nyt keksiikään. Mies tulee tällä välin kotiin ja hoitaa koirat ulos sekä yleensä laittaa saunan valmiiksi
klo 20 saunaan, sarjojen tai elokuvien katselua, keskustelua miehen kanssa vaikkapa samalla neuloen
Huhtikuusta lokakuulle menee aika ulkona, puutarhassa, järvellä uiden, reissaten jne. Saatan touhuta kevyesti 10-12h päivässä.
Talvet on tylsiä kun en pysty juurikaan olemaan ulkona terveydellisistä syistä. Mutta on kuitenkin avanto missä yritän käydä, tapaan perhettä ja ystäviä, laitan ruokaa ja leivon, kuuntelen äänikirjoja, hoidan lastenlapsia. Opiskelen uutta kieltä ja käyn vesi-hiitjumpassa
Aikaa saisi olla tuplasti per vrk
On aikaa lukea kirjoja ja käydä kirjastossa. On aika tehdä pitkiä kävelylenkkejä valoisaan aikaan talvellakin. Aikaa kuunnella musiikkia, tanssia itsekseen, siivota, laittaa ruokaa, pitää koti siistinä...Ja saa nukkua ihan siihen aikaan kuin haluaa. Ei ole pakko nousta aamulla aikaisin ja valvoa koko päivää iltaan asti putkeen! Vapaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kalastelen ja reissaan. Teen ruokaa ja välillä käyn kuppiloissa, keikoilla ym. Onhan tuota vaikka mitä.
M39 työkyvyttömyyseläkkeellä
Miten voi epäonnistua elämässä noin pahasti että jo tuossa iässä on eläkkeellä. Vai onko kenties ihan äidinmaidosta perittyä?
Jalka meni paskaksi rakennustyömaalla työtapaturmassa.
Tekosyitä. Uudelleenkouluttautumaan mars.
Työkyvyttömyyseläkkeelle on tosi vaikea päästä, joten eiköhän tuossa ole jo tutkittu, ettei hänelle löydy mitään uudelleenkoulutuksen mahdollisuuksia.
- sivusta
Itsehän en ole sairauslomalla muuta kuin silloin, kun olen oikeasti sairas. Silloin lähinnä nukun. Ihmetyttää, miten olet saanut viikon saikun vaikka olet ihan toimintakykyinen ja pirteä.
Minusta on mukavaa, kun ei tarvitse tehdä mitään ja voin rauhassa pysähtyä elämään omaa elämääni. En yhtään kaipaa kiireistä työtäni tai hermostuttavaa ihmisvirtaa, joista suurin osa elää ylivirittyneinä edellyttäen joka päivältä sirkusta lähelleen.
Minä en suorita, enkä tee mitään sellaista voidakseni vakuuttaa ihmiset elämäni merkittävyydestä. Riittää, että tunnen oman oloni tyytyväiseksi pienistä asioista olipa kyse hyvästä kirjasta tai katsellen kuralätäkössä pomppivaa iloista naapurin lasta. Koko ajan tapahtuu jotakin, jonka ehdin nyt huomaamaan.
Juuri se, että kaikki tuntuu rauhalliselta ja pysähtyneeltä saa minut satuilemaan TE-toimistoon miksi en saa töitä. En kerta kaikkiaan halua mennä enää töihin ja saada pahoja vieroitusoireita viikon sairaslomalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kalastelen ja reissaan. Teen ruokaa ja välillä käyn kuppiloissa, keikoilla ym. Onhan tuota vaikka mitä.
Miten voi epäonnistua elämässä noin pahasti että jo tuossa iässä on eläkkeellä. Vai onko kenties ihan äidinmaidosta perittyä?
Täh? Miten ihmeessä oot päässyt jalan takia eläkkeelle? Sullehan jää kaikki toimistotyöt jäljelle. Mulla on oikea käsi paskana enkä todellakaan pääse 45-vuotiaana eläkkeelle vaan pitää yrittää keksiä työ missä ei tarvitse käsiä.
Ihan samaa kuin mitä työssäkäyvätkin tekevät viikonloppuisin ja lomilla.
Jos on niin hölmö, että ei ole vapaalla mitään tekemistä, niin silloinhan on hyvä ollakin töissä, kun ei paremmasta tiedä.
Selvitän koko aika jotain uutta asiaa mikä minua kiinnostaa. Kahmin tietoa netistä, luen, katselen videoita aiheesta jne. Teen säännöllisesti treenejä kotona tai käyn pihalla lenkillä. Teen erilaisia käsitöitä. Katselen paljon elokuvia ja kuuntelen musiikkia. Harrastan kokkaamista ja kokeilen uusia reseptejä. Näen välillä ystäviä, kun jaksan. Baarissa/tapahtumissa käyn joka toinen kuukausi. Olen introvertti ja viihdyn yksikseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh? Miten ihmeessä oot päässyt jalan takia eläkkeelle? Sullehan jää kaikki toimistotyöt jäljelle. Mulla on oikea käsi paskana enkä todellakaan pääse 45-vuotiaana eläkkeelle vaan pitää yrittää keksiä työ missä ei tarvitse käsiä.
M39 on varmasti trolli. Suomessa ei todellakaan pääse työkyvyttömyyseläkkeelle noin nuorena jonku jalan takia. Ihan varmasti on tuollaisessa tilanteessa ammatillisen kuntoutuksen toimet. Tuossahan on uudelleen kouluttautumisellekin vaikka mitä mahdollisuuksia kun on toimivat kädet ja (ehkä) pää?
Suosittelen hankkimaan muuta sisältöä elämään. Jos viikossa tylsistyt etkä keksi itse mitään tekemistä niin se on hälyttävää. Eläkkeellä varmaan kuolet sitten tylsyyteen, kirjaimellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kovat kivut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkoilu, lukeminen, pelailu, ystävien näkeminen, matkailu...onhan noita vaikka mitä mukavaa tekemistä 👌
Miten työttömällä on varaa yhteenkään noista. Joo ulkoilla voi tai lukea mutta ei jaksa kun elämä paska. Hienoa jos te jaksatte elää, minä en jaksa vaan odotan kuolemaa seiniä tuijottaen.
Kalliiksihan se tietysti käy jos miljoonat tippuu lenkillä taskusta tielle.
Hoidin kissaa, laitoin ruokaa, leivoin, pesin pyykkiä, siivoilin, soitin neljä asiointipuhelua, luin lehtiä, täytin ristikkoa, tiskasin, kuuntelin äänikirjaa, neuloin villapaitaa, kävin ystävän luona kylässä. Niin kului aika tänään. Oikein hyvin.