Mitä mieltä translain läpi menemisestä?
Itse olen laki vastaan. Laki varmasti antaa kaiken mailman hyypiölle mahdollisuuden kiertää asevelvollisuutta ja muita yhteiskunnan velvollisuuksia. Olen kuitenkin transihmisten puolella, kunhan omat lapset eivät siihen sairastu.
Kommentit (116)
Monet naisetkin tuntuvat kannattavan näitä unisex veskejä?
Vaikea ymmärtää kun monissa miesten vessoissa pöntötkin on yltä päältä ruskeen peitossa ja kyllä siihen pystyy metrin päästä kusasemaan, jos pystyy välttämään oksennusreaktion.
Vierailija kirjoitti:
Olen hyvin surullinen siitä että tällaisiin mielettömyyksiin mennään. Lain oleellisimmat kohdathan ovat:
1. Jokainen saa itse valita kumpaa sukupuolta hän on. Eihän se noin mene, sukupoli on biologiaa.
2. Sukupuoltaan vaihtanut voi lisääntyä. Tämä tarkoittaa sitä että mies voi synnyttää ja nainen siittää. Nuo ovat syvimmät biologiset erot sukupuolten välillä ja tämä laki heittää ne romukoppaan tehden tästä maasta absurdin satumaailman.
Kummallekaan muutokselle ei ollut mitään tarvetta.
Miksi lain pitää määrätä saanko synnyttää vai en?
knobbe kirjoitti:
Mist on kiva, että meni läpi, mut oonkin leikkaamaton transnainen. Ei ollut aikaisemmin mahdollista vaihtaa henkilöpapruista miessukupuolta pois, ja en koe itseäni mieheksi, vaikka mulla se pippeli onkin siellä jalkovälissä. Lakihan olisi ollut järkevää toteutua siten, että se koskee vain transhenkilöitä. Mutta olen kuitenkin tyytyväinen, että voin viimein vaihtaa vaivattomasti tuon sukupuolen koskemaan peilistä näkyvää vastaavaksi, eikä tarvitse leikata munia pois sen takia.
Niin olen minäkin, ja minusta laki on naurettava. Sitä voi väärinkäyttää aivan liian helposti.
Vaikka olenkin transnainen olen aina silti mennyt miesten puolelle pukuhuoneissa yms. Koska minulla yhä se penis ja munat löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kannata juridisen sukupuolen itsemäärittelyä siihen liittyvien riskien takia. Sen sijaan lisääntymiskyvyttömyyden poistaminen oli hyvä asia.
Viimeisen kerran, se lisääntymiskyvyttömyys tarkoitti vaan ehkäisyn käyttöä. Onhan Suomessakin "mies" synnyttänyt.
Missä on sen syntymättömän lapsen oikeus jos miesäiti pistelee sikiövaurioita aiheuttavaa synteettistä testosteronia läpi raskausajan? Näitä tapauksia on maailmalla useampikin että transmies tajusi olleensa raskaana vasta kun synnytys käynnistyi.
Joo, tiedän kyllä.
Minusta tämä laki lisää juuri epätasaarvoa ja on naisia alistava ja vaarantava.
Meidänkin työpaikalta jouduttiin irtisanomaan yksi sekopää, joka vähän liian usein "eksyi" sinne naisten pukuhuoneen puolelle.
Eli kyllä näitä sekopäitä aina yksi siellä, toinen täällä, on ja nyt he voivat kävellä vaikka alasti pienten tyttöjen pukuhuoneiseiin, kukaa ei tiedä, oletko munilla varustettu transhenkilö, eikä saa sitä kyseenalaistaa.
Nimimerkillä: ennen tirksitelystä ja ahdistelusta sai pervolle antaa potkut
Mielestäni laki on väärin transihmisiä kohtaan. Se leimaa heidät friikeiksi, jotka vain huvikseen vaihtavat sukupuolta päästäkseen miehenä naisten puolelle jne. Ongelma laissa ei ole se, että sukupuolta voi vaihtaa juridisesti, vaan se, että sen voi tehdä vapaasti kuka tahansa. Oikeudenmukainen laki olisi siinä muodossa, että vain transhoidot (pahoittelut, jos termi on väärä) läpikäynyt voi sukupuolensa vaihtaa juridisestikin. Näin muotoiltuna laki estäisi sekoilun kumoamatta kuitenkaan oikeasti transien oikeuksia.
Tää oli vasta eka portti seuraava on jo aukeamassa. Friikkisirkus vasta lämmittelee.
Vierailija kirjoitti:
En kannata juridisen sukupuolen itsemäärittelyä siihen liittyvien riskien takia. Sen sijaan lisääntymiskyvyttömyyden poistaminen oli hyvä asia.
Lisääntymiskyvyn salliminen sukupuoltaan vaihtaville johtaa mielettömiin tilanteisiin jossa mieheksi itsensä vaihtanut voi synnyttää. Jos nainen on synnyttämiskykyinen, niin hän on 100 prosenttisesti nainen, jopa enemmän nainen kuin osa kanssasisaristaan jotka eivät ole ikinä kyseenalaistaneet sukupuoltaan.
Synnyttämiskykyisen naisen tai siittämiskykyisen miehen sukupuolen vaihtaminen ei saisi missään tilanteessa olla smahdollista. Tähän saakka se on sallittu kunhan on varmistettu että tuota lajinvastaista lisääntymistä ei tapahdu, mikä oli osakorjaus järjettömyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Meidänkin työpaikalta jouduttiin irtisanomaan yksi sekopää, joka vähän liian usein "eksyi" sinne naisten pukuhuoneen puolelle.
Eli kyllä näitä sekopäitä aina yksi siellä, toinen täällä, on ja nyt he voivat kävellä vaikka alasti pienten tyttöjen pukuhuoneiseiin, kukaa ei tiedä, oletko munilla varustettu transhenkilö, eikä saa sitä kyseenalaistaa.
Entä miten toimitaan poikia ja miehiä tirkistelevän ja ahdistelevan miehen kohdalla?
Hyvähän se on että voi paperilla vaihtaa sukupuolen. Kivaa ostaa naisten kaupoista stringejä yms. kivaa ilman paheksuvia katseita jatkossa.
Mielenkiinnolla odotan miten tuo tulee näkymään jo valmiiksi kaaokseen ajautuneessa terveydenhoidossa.
Kauhulla taas ajattelen ettei naisilla ja lapsilla ole enää turvallisia WC/pukuhuone-ja peseytymistiloja.
Ap. Sinun ei tarvitse olla laista mitään mieltä koska se ei koske sinua. Ihmisoikeudet eivät ole mielipidekysymys muutenkaan.
Haluan listan laissa sukupuolitetuista velvollisuuksista joista nyt muka voi laistaa. En uskonettä joku suostuu elämään vuosikymmeniä saati loppuelämäänsä naisen hetulla vain ettei tarvitse mennä armeijaan. Siitä kun olisi enemmän haittaa cissukupuolisen miehen elämälle.
On myös surullista, Ap, että väität olevasi transihmisten puolella, mutta et ole omien lastesi puolella mikäli he osoittautuvat transihmisiksi. Vain huono vanhempi ehdollistaa rakkautensa. Kyseessä ei ole edes sairaus vaan synnynnäinen tila.
Vierailija kirjoitti:
Hyvähän se on että voi paperilla vaihtaa sukupuolen. Kivaa ostaa naisten kaupoista stringejä yms. kivaa ilman paheksuvia katseita jatkossa.
Meinaatko, että se paperilla vaihtaminen muuttaa sinut ulkoisestikin naiseksi :D:D:D
Vierailija kirjoitti:
knobbe kirjoitti:
Mist on kiva, että meni läpi, mut oonkin leikkaamaton transnainen. Ei ollut aikaisemmin mahdollista vaihtaa henkilöpapruista miessukupuolta pois, ja en koe itseäni mieheksi, vaikka mulla se pippeli onkin siellä jalkovälissä. Lakihan olisi ollut järkevää toteutua siten, että se koskee vain transhenkilöitä. Mutta olen kuitenkin tyytyväinen, että voin viimein vaihtaa vaivattomasti tuon sukupuolen koskemaan peilistä näkyvää vastaavaksi, eikä tarvitse leikata munia pois sen takia.
Niin olen minäkin, ja minusta laki on naurettava. Sitä voi väärinkäyttää aivan liian helposti.
Vaikka olenkin transnainen olen aina silti mennyt miesten puolelle pukuhuoneissa yms. Koska minulla yhä se penis ja munat löytyy.
Tämä juuri. Kaltaisillesi olisin suonut totta kai mahdollisuuden vaihtaa merkinnät. Ja tiedän että teitä on monia. Mutta _ketä_ ja mitä sen sijaan palvelee se, että sukupuolen voi vaihtaa kuka vain??? En keksi mitään perusteluja enkä ole niitä keneltäkään saanut.
Pelkään myös, että tällaisen väkisinajetun agendan myötä asenteet ihan rauhassa omaa elämäänsä eläviä vähemmistöjä kohtaan tulee vain kiristymään. Ja vaikka ahdasmieliseksi morkataan niin ajattelen vaan että live and let live.
Vierailija kirjoitti:
Ap. Sinun ei tarvitse olla laista mitään mieltä koska se ei koske sinua. Ihmisoikeudet eivät ole mielipidekysymys muutenkaan.
Haluan listan laissa sukupuolitetuista velvollisuuksista joista nyt muka voi laistaa. En uskonettä joku suostuu elämään vuosikymmeniä saati loppuelämäänsä naisen hetulla vain ettei tarvitse mennä armeijaan. Siitä kun olisi enemmän haittaa cissukupuolisen miehen elämälle.
On myös surullista, Ap, että väität olevasi transihmisten puolella, mutta et ole omien lastesi puolella mikäli he osoittautuvat transihmisiksi. Vain huono vanhempi ehdollistaa rakkautensa. Kyseessä ei ole edes sairaus vaan synnynnäinen tila.
Miksi pitäisi elää vuosikymmeniä, kun sukupuolta voi vaihtaa joka vuosi?
Totaalista HULLUUTTA.
Ei sanat riitä.
Paljastui ainakin että yli puolet päättäjistä on henkisesti epävakaita manipuloitavissa olevia yksisarvisiin uskovia hihhulipäitä. Jopa SE JOTA ITSE ÄÄNESTIN JA PIDIN JÄRKEVÄNÄ JALAT MAASSA-ihmisenä, äänesti jaata. Maku meni täysin, enpä äänestä toista kertaa (krista kiuru).
Ei kai tässä muu auta kuin kääntyä KD:n tai persujen puoleen seuraavissa vaaleissa. Jännää että jeesus-uskovaiset on tässä ajassa niitä, jotka tuntuu olevan enemmän realiteeteistä kartalla, kun ei-uskovaiset.
Sateenkaariuskonto näkyy olevan tuhoavampi ja nopeampi leviämään, kuin kristinusko koskaan. Siis tää transliike hihhuleineen.
Vierailija kirjoitti:
En uskonettä joku suostuu elämään vuosikymmeniä saati loppuelämäänsä naisen hetulla vain ettei tarvitse mennä armeijaan. Siitä kun olisi enemmän haittaa cissukupuolisen miehen elämälle.
Jaa minkäslaista haittaa siitä on?
Kyse on pelkästään juridiikasta, ei normaalista elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä miten toimitaan poikia ja miehiä tirkistelevän ja ahdistelevan miehen kohdalla?
Onhan meillä jo muutama esimerkki, jossa mies on röiskönnyt toisen miehen, tämä on vain huomattavasti vaikeampaa ja tekijän näkökulmasta vaarallisempaa.
Nämäkin vain kertoo siitä, että koko ajan mennään sairaampaan suuntaan ja nyt tämä laki oikein heittää vetää myllyyn isolla kouralla.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisiä näyttää kiinnostavan nykyään lähinnä identifioituminen jonkinlaisiksi sankareiksi, ja hyve signalointi siitä. Sellaiset ihmiset alkavat elää lopulta omassa todellisuudessaan, jossa he voivat aina vahvistaa sitä identiteettiä.
Tai toisin sanoen: lisää typeriä lakeja tulee, kunnes todellisuus iskee päin kasvoja tavalla tai toisella.
Minäkin uskon näin että väkisin tätä tietä halutaan nyt runnoa läpi. Globaali eliitti hyötyy rahvaan hädästä ja peloista, arjen hämmentämisestä. Samoin naisen aseman heikentämisestä.
Ehkä nämä kehityskulut kuitenkin lopulta yhdistävät ihmisiä, ainakin etsimään tietoa ja pohtimaan mahdollisia valintojaan.
Yhteiskuntakokeitahan meillä nyt tehdään. Vastenmielistä. Katsotaan mihin johtaa.
Naisten oikeudet vedettiin vessasta alas.
Uskomatonta, että juuri järjestään kuulissa Suomessa tehtiin näin.
Enää ei voi käydä edes yhteisissä naisten vessoissa. En halua, että törmään siellä friikkeihin ja tirkistelijöihin, joita väistämättä sinne tämän lain myötä tulee.
Tuli tosi turvaton olo.