Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada 30kg pois? Olen melkein vuosikymmenen yrittänyt laihduttaa,BMI 37,6

Vierailija
02.02.2023 |

Ihan toivotonta, jotenkin se ruoka aina lopulta voittaa .
Ikää pian 39v,ja vaivojakin tullut,kuorsaan ja herään yöllä hengityskatkoon. Varpaisiin ja jalkapohjiin sattuu, verenpaine ja sokerit koholla

Ja mitä tein eilen, 2 ruisleipää maksamakkaralla aamupalaksi. Lounaaksi kaksi teema kulhollista kanapastaa.

Päivällä lihapulla-tonnikala salaatti ja taas 2 maksamakkara lepää.

Banaani ja sokeri teetä.

Illalla klo 22.30 samaa kanapastaa juustolla, juustonaksuja ja 2 fitness patukkaa.

Miksi ruoka aina voittaa taistelun ( ja terveyden)?

Kommentit (152)

Vierailija
121/152 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää kun nykyään kaikki sanovat ettei liikunnalla laihdu vaan oikealla ruokavaliolla. Lehdistä kun lukee niin kaikki paljon laihtuneet ovat laihduttaneet liikunnalla.

Monet jotka sanovat urheilevansa ja liikkuvansa paljon, kuten vaimoni, kävellä lompsottelevat tai pelaavat jotain niin että hädin tuskin liikkuvat. Pallo menee ohi niin oho, en ehtinyt.

Liikunnassa täytyy sykkeen nousta kunnolla ja pitkäaikaisesti.

Kummasti alapeukutettiin vaikka puhut asiaa.

Olen laihduttanut 40 kg juoksuharrastuksen ja elintapojen muutoksen myötä.

Ennen liikuntaharrastusta et voi vetää napaa täyteen safkaa, se rajoittaa kummasti puputtamista. Ja se ettei dokaa (imuta bisseä tai sidukkaa) on ihan keskeinen juttu myös.

Jokin aerobinen liikuntaharrastus 3-4 x viikossa ja terveellistä skruudista, siit se lähtee.

Miehet pääsee niin helpolla. Riittää että harrastaa liikuntaa pari hassua tuntia viikossa ja jättää alkoholin pois.

Itse syön terveysruokaa ja olen syönut 30 vuotta, liikuntaa harrastanut aina aktiivisesti ihan pelkästä nautinnosta. 3-4 kertaa viikossa olisi minulle liian vähän liikuntaa. Tällä viikolla minulle on tullut jo 19 h liikuntaa, siis ma-to. Loppuviikon liikun myös. Paino ei tällä menolla tipu vaan vain OMADilla, jota en jaksa kovin monena päivänä noudattaa kun ei sitten jaksa liikkua(työkseni).

Paino tippuu 700 g kuussa vaikka tuntuu että vien kehoni äärimmilleen. Vaihdevuodet aiheutti paino-ongelmat.

Mikä on OMAD?

Noin muuten, oma paino ei tipu eikä tule tippumaan, olen sen jo hyväksynyt. En pysty vammojeni vuoksi liikkumaan juurikaan, ainoastaan päivittäiset hommat kuten kaupassakäynti, siivoaminen, ja jos ei ole mitään näistä niin n. 30 min kävelylenkki. Muuhun en kykene, mutta nälkä tulee joka päivä, joten olen vain antanut olla.

One meal a day.

Tsemppiä. Itse liikun suurella sinnillä ja kipulääkkeiden avulla, on leikkauksien runtelema keho ja sairauksia vaikka muille jakaa mm. syöpä.

Ikävä kuulla :( Jalkani ovat synnynnäisesti sellaisessa asennossa ettei jalkojen päälläolo onnistu kuin tietyn aikaa. Lisäksi on eds, joka estää kaiken pitäkestoisen tekemisen.

Vierailija
122/152 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää kun nykyään kaikki sanovat ettei liikunnalla laihdu vaan oikealla ruokavaliolla. Lehdistä kun lukee niin kaikki paljon laihtuneet ovat laihduttaneet liikunnalla.

Monet jotka sanovat urheilevansa ja liikkuvansa paljon, kuten vaimoni, kävellä lompsottelevat tai pelaavat jotain niin että hädin tuskin liikkuvat. Pallo menee ohi niin oho, en ehtinyt.

Liikunnassa täytyy sykkeen nousta kunnolla ja pitkäaikaisesti.

Kummasti alapeukutettiin vaikka puhut asiaa.

Olen laihduttanut 40 kg juoksuharrastuksen ja elintapojen muutoksen myötä.

Ennen liikuntaharrastusta et voi vetää napaa täyteen safkaa, se rajoittaa kummasti puputtamista. Ja se ettei dokaa (imuta bisseä tai sidukkaa) on ihan keskeinen juttu myös.

Jokin aerobinen liikuntaharrastus 3-4 x viikossa ja terveellistä skruudista, siit se lähtee.

Toisilla toimii liikunta ja toisilla ei. Terveisin ylipainoinen triathlonharrastaja (esim. juoksu ja pyöräilykilometrejä kertyy vuodessa yhteensä lähes 4000). Paino ei hievahdakaan, vaikken edes mässäile. Olen toki vaihdevuosi-ikäinen nainen ja epäilen tällä olevan vaikutusta asiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/152 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten olen kummajainen,kun nälkä tulee helposti

Ap

Nälkä tulee siitä, kun olet totuttanut elimistösi isoihin hiilihydraattimääriin ja insuliini- ja verensokeritasosi heittelevät melkoisesti. Esim Keto - ruokavaliota noudattavat pystyvät helposti olemaan koko päivän syömättä, kun ei ole nälän tunnetta.

Vierailija
124/152 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sohvalla istuminen on varmaan hyvä keino.

Vierailija
125/152 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö perunaa, sipulia, porkkanaa,tomaattia, vihreää salaattia ja omenaa. rahkaa pääateroilla ei ylettömästi lusikka pari kerralla. 3 ateriaa lisäksii omena välipala. omena joksisella aterialla. syö hitaasti ja pureskele jokaista lusikallista. juo yrttiteetä ja keittämääsi kasvislientä. laihtumistempo saa ollla vsin 3kiloa per kk. Etpä taida uskoa, että ssit kullanarvoiset objeet!!!!. Näin kkuluisilla klinikalla - ateriarytmitys tärkeä..

Vierailija
126/152 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sohvalla istuminen on varmaan hyvä keino.

Entä jos ei ole sohvaa?

Vierailija
127/152 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat varmasti paljon kommentteja ruokavalioosi, jonka jo itsekin tajuat huonoksi. 

Et vaan syö ateroilla tarpeeksi. Kanapasta ei ole vielä ateria, vaan siinä pitäisi olla mukana saman verran kuituja eli kasviksia. Netistä löydät hyvin koostettuja ateriaehdotuksia.

Tärkeintä on jättää napostelu pois, jota sinä teet. Mieti sisäelinraukkojasi, joita et jätä syömiseltäsi rauhaan. Paussia pitäisi ruokailujen välissä olla.

Ja aika paljon tulee rasvaa = paljon kaloreita. Ja leipää menee paljon. Kasviksia ei ole.

Vierailija
128/152 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oot suhteessa, eroa. On niin iso kriisi että kilot karisee kun ruoka oksettaa.

No, en oikeasti suosittele sitä.

Syö kaikkea mutta vähemmän ja säännöllisesti. Lopeta laihdutus ja tee pieniä lopullisia muutoksia. Puuro joka aamu raejuuston kanssa. Ei lisäannosta ruokaa. Jos jotain tekee mieli, syö sitä. Jos kiellät himo kasvaa ja retkahdat varmasti.

Vierailija
129/152 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sä voi olla tosissas että syöt noin ja luulet laihtuvasi!

Googlaa laskureita siitä, mikä on energiantarpeesi vuorokaudessa. Ikä ja liikunta vaikuttavat.

Laskureissa voit laskea, minkä verran voit syödä kun haluat laihtua.

Vierailija
130/152 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutus on kova taisto ja kroppa ei anna kiloja pois helposti.

Jotta yksi kilo lähtee, sinun on kulutettava tai oltava syömättä 7000 kaloria!

Juustonaksuja. Ei onnistu.

Vierailija
131/152 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä syöt liikaa kulutukseesi nähden, ja siksi et laihdu. Se on ihan simppeliä matematiikkaa.

Ruokavalio on 70-80 %, liikunta 20-30 % rasvanpoltosta.

Arvioi oma kaloritarpeesi tällä https://sydan.fi/fakta/laske-energiantarpeesi/

ja laske sisäänmenevien kalorien määrä tällä https://fineli.fi/fineli/fi/ruokapaivakirja

200-300 miinuskaloria päivässä saa painon tippumaan tasaisesti ja varmasti.

Ateriat koostat lautasmallin mukaisesti siten, että vähintään kolmasosa on kasviksia, ja loput puoliksi proteiinia ja hiilareita.

Ei se ole vaikeaa jos siitä ei tee vaikeaa. 

Vierailija
132/152 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä enemmän rahaa, minulle vaikka.

Haluatko satuja, käärmeöljyä vai vimpaimia?

Mitä enemmän maksat, sen nopeammin laihdut ja voit syödä enemmän kuin kulutat.

Vierailija
133/152 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Nälkä tulee siitä, kun olet totuttanut elimistösi isoihin hiilihydraattimääriin ja insuliini- ja verensokeritasosi heittelevät melkoisesti. Esim Keto - ruokavaliota noudattavat pystyvät helposti olemaan koko päivän syömättä, kun ei ole nälän tunnetta.

Jep. Itse olen laihduttanut paljon ketoosissa ja nyt yritän saada sen taas päälle. Ekana lähti noin 40kg(2021 aloittaen), mutta kun sitä on vielä toiset samanmoiset jäljellä. Kaikki meni hyvin siihen asti, kun aloin syömään enemmän ja siis otin perunan ja leivän ruokavalioon. Alun sain nutratessa pois ja sitten ruokavaliolla lisää, mutta raju painonpudotus nosti maksa-arvot taivaisiin ja sain korjattua ne kuukaudessa normaaleiksi syömällä juurikin perunaa ja leipää taas. Siihen loppui painonputoaminen. Otan nyt hetken nutrausta ketoosiin ja jatkan kedolla ruokavaliolla sen jälkeen. Saan tällä muutenkin nollattua syömisiä ja nimenomaan sen pohjattoman nälän pois. Lääkäri suositteli sitä ozempicia tähän, koska ongelma on korventava nälkä, eikä herkut. Olen sitten lääkinnyt nälkääni syömällä tomaatteja, porkkanoita jne., mutta kai se 500g tomaattia kerralla on liikaa. 

Vierailija
134/152 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jep. Itse olen laihduttanut paljon ketoosissa ja nyt yritän saada sen taas päälle. Ekana lähti noin 40kg(2021 aloittaen), mutta kun sitä on vielä toiset samanmoiset jäljellä. Kaikki meni hyvin siihen asti, kun aloin syömään enemmän ja siis otin perunan ja leivän ruokavalioon. Alun sain nutratessa pois ja sitten ruokavaliolla lisää, mutta raju painonpudotus nosti maksa-arvot taivaisiin ja sain korjattua ne kuukaudessa normaaleiksi syömällä juurikin perunaa ja leipää taas. Siihen loppui painonputoaminen. Otan nyt hetken nutrausta ketoosiin ja jatkan kedolla ruokavaliolla sen jälkeen. Saan tällä muutenkin nollattua syömisiä ja nimenomaan sen pohjattoman nälän pois. Lääkäri suositteli sitä ozempicia tähän, koska ongelma on korventava nälkä, eikä herkut. Olen sitten lääkinnyt nälkääni syömällä tomaatteja, porkkanoita jne., mutta kai se 500g tomaattia kerralla on liikaa. 

Nutrausta en ole vielä kokeillut. Ilmeisesti aika edullistakin?ap

Vierailija
135/152 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään omin voimin onnistunut. Fitfarmin dieetillä kyllä. Ja tämä ei ole mainos. Ainoa, mikä rajoittaa mua tarpeeksi ja luo painetta ulkopuolelta. Liikuntaa ei tarvinnut Simplellä. -10kg/3 kk ja jatkuu soveltaen omalla tavallla.

Vierailija
136/152 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit myös aloittaa vaikka sillä, että lisäät jokaiseen päivään noin tunnin kävelylenkin.

Vierailija
137/152 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sun jo tuohon ikään pitäisi tietää, mitä tehdä. Se vikahan on aina viime kädessä korvien välissä.

Vierailija
138/152 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

sokeri ja rasva pois. Liikunnalla ei voi kompensoida liian suurta kalorimäärää aterialla.

Vierailija
139/152 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Tämän päivän ruuat OIKEALLA dieetillä: Aamupalaksi kaksi näkkäriä, päällä 4x kanaleike + 4x Polar 10 höylätty siivu.

Lounas: kasvissosekeitto, johon lisätty 100g kanaa

Välipala: kourallinen pähkinöitä+banaani

Päivällinen: täysjyväriisiä (kuivapaino 50g), porkkanaa ja 100g (tuorepaino) kevytjauhelihaa. Kypsennettynä ja sekoitettuna.

Iltapala: iso porkkana ja 200g Alpro sokeriton kreikkalaistyylinen "jogurtti". 100g mansikoita

Vierailija
140/152 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan