Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada 30kg pois? Olen melkein vuosikymmenen yrittänyt laihduttaa,BMI 37,6

Vierailija
02.02.2023 |

Ihan toivotonta, jotenkin se ruoka aina lopulta voittaa .
Ikää pian 39v,ja vaivojakin tullut,kuorsaan ja herään yöllä hengityskatkoon. Varpaisiin ja jalkapohjiin sattuu, verenpaine ja sokerit koholla

Ja mitä tein eilen, 2 ruisleipää maksamakkaralla aamupalaksi. Lounaaksi kaksi teema kulhollista kanapastaa.

Päivällä lihapulla-tonnikala salaatti ja taas 2 maksamakkara lepää.

Banaani ja sokeri teetä.

Illalla klo 22.30 samaa kanapastaa juustolla, juustonaksuja ja 2 fitness patukkaa.

Miksi ruoka aina voittaa taistelun ( ja terveyden)?

Kommentit (152)

Vierailija
101/152 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää kun nykyään kaikki sanovat ettei liikunnalla laihdu vaan oikealla ruokavaliolla. Lehdistä kun lukee niin kaikki paljon laihtuneet ovat laihduttaneet liikunnalla.

Monet jotka sanovat urheilevansa ja liikkuvansa paljon, kuten vaimoni, kävellä lompsottelevat tai pelaavat jotain niin että hädin tuskin liikkuvat. Pallo menee ohi niin oho, en ehtinyt.

Liikunnassa täytyy sykkeen nousta kunnolla ja pitkäaikaisesti.

Kummasti alapeukutettiin vaikka puhut asiaa.

Olen laihduttanut 40 kg juoksuharrastuksen ja elintapojen muutoksen myötä.

Ennen liikuntaharrastusta et voi vetää napaa täyteen safkaa, se rajoittaa kummasti puputtamista. Ja se ettei dokaa (imuta bisseä tai sidukkaa) on ihan keskeinen juttu myös.

Jokin aerobinen liikuntaharrastus 3-4 x viikossa ja terveellistä skruudista, siit se lähtee.

Vierailija
102/152 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ketään ei suosittele täällä treenamista XD (yllätys)

Johtuu siitä, kun treenaaminen on 25% ja ruokavalio 70% laihuttamisesta. Itseasiassa jos kroppa käy surkean ruuan takia ylikierroksilla niin treenaaminen on vaan pahempi asia. Kun pistää ruokavalion kuntoon ja alkaa olla sitä energiaa niin sitä tulee itsekseen lähdettyä hieman liikenteeseen.

Et ole nähnyt salilla niitä lihavia, jotka vuosia on käynyt siellä? Ei ne mihinkään laihdu, jos mättävät salilla kulutetun energian illalla suklaana tuplana takaisin.

Joo jos syö päi he l vettiä. Jos syö oikein, ja treenaa kunnolla siihen päälle 5x viikossa. Niin ne läskit lähtee 100x nopeemmin kun pelkäl omal ruokavaliolla. Tän palstan läskit ei oo koskaan treenannukkaa, ja syövät jtn lääkkeitä läskeihin ennen kuin menevät lenkille. Surkeeta.

No tottakai, mutta silti siinä on se ruokavalio, joka on tärkeintä. Siitä on paras lähteä. Tottakai jos lisää kulutusta läskit lähtee nopeammin. Liikaa muutoksia kerralla ja todellisuudessa muutoksia ei tule lainkaan, kun sitä ei jaksa noudattaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/152 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 2022 Tekniikan Maailmassa julkaistiin kohua aiheuttanut juttu, joka melko perusteellisesti veti pohjan pois laihduttamiselta.

Kyseisessä jutussa asiantuntija kertoi, että ylipaino jättää elimistöön pysyvät jäljet. Elimistöllä on ikään kuin muisti. Muisti korkeimmasta aikaisemmasta painosta ja tähän painoon elimistö pyrkii palaamaan kaikin keinoin.

Tuo muisti-ilmiö syntyy rasvasoluista, joiden määrä lisääntyy lihoessa, mutta laihtuessa ne eivät katoa vaan vain niiden koko pienenee jopa 99%.

Kerran lihava on aina lihava tai aina nälän ja jojoilun kanssa kamppaileva.

Paras tapa pysyä hoikkana on olla aina hoikka.

Vierailija
104/152 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuonna 2022 Tekniikan Maailmassa julkaistiin kohua aiheuttanut juttu, joka melko perusteellisesti veti pohjan pois laihduttamiselta.

Kyseisessä jutussa asiantuntija kertoi, että ylipaino jättää elimistöön pysyvät jäljet. Elimistöllä on ikään kuin muisti. Muisti korkeimmasta aikaisemmasta painosta ja tähän painoon elimistö pyrkii palaamaan kaikin keinoin.

Tuo muisti-ilmiö syntyy rasvasoluista, joiden määrä lisääntyy lihoessa, mutta laihtuessa ne eivät katoa vaan vain niiden koko pienenee jopa 99%.

Silloin kun minä olin nuori niin opetettiin että rasvasolut lisääntyvät kasvuiässä ja raskaudessa jolloin on vaikeampaa laihduttaa koska rasvasoluja on enemmän. Muina aikoina lihoessa solut kasvavat tms. jolloin laihduttaminen on helpompaa. voi olla että opit ovat muuttuneet

Vierailija
105/152 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko huomannut, että kaikki kommentit missä kehotetaan liikkumaan niin saa alapeukkuja?

Liikkuminen on yleensäkin hyväksi. Kaikella tapaa.

Vierailija
106/152 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketoa kannatta kokeilla. Hiilareita 20 g/pvä. Korvaat riisit, leivät, pastat ym proteiineilla, kasviksilla ja rasvalla. Eikä tietenkään sokeria tms.

Elektrolyyttijauhetta 2 annosta joka päivä ja riittävästi vettä (1,5-2 l/pvä). Ei tule silloin "keto flu" oireita.

Ku koostaa oikein, ei tarvi olla lainkaan nälissään.

Netti pullollaan ohjeita ja reseptejä.

Dr Eric Berg julkaissut hyviä artikkeleita ja filmejä joissa tärkeää infoa ja vinkkejä.

Tsemppiä!

Mitä keto ruokavaliossa on alapeukuttamista?

Itse sain aikanaan 30 kg pois ja on edelleen poissa se 30 kg. Voin loistavasti, jaksan hyvin ja ulkonäkö reilusti nuoreni laihdutuksen myötä. Ei päivääkään nälkää, labrat kaikki hyvät arvot. Kakkostyypin diabetes hoitui ilman lääkityksen aloittamista ruokavaliolla.

Mitä tässä on negatiivista ja kenen kannalta?

Samaa mieltä ketoilijoiden kanssa; itse pudotin 11 kiloa tällä ruokavaliolla, ja tulos on pysynyt jo kaksi vuotta koska kyseessä ei ole jaksodieetti vaan elämäntapa. Olen nyt normaalipainon keskivaiheilla. Tehokkainta on yhdistää ketoruokavalio pätkäpaastoon. Sen sijaan Dr Eric Berg on mielestäni täysi charlatan, joka myy tuotteita ja tekee liukuhihnalta ties mitä epäilyttäviä videoita tyyliin näin pudotat viikossa yhden hamekoon. Minua paremmin miellyttävää sisältöä loytyy esim sellaista kuin Becky Gillaspy.

Vierailija
107/152 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootteko huomannut, että kaikki kommentit missä kehotetaan liikkumaan niin saa alapeukkuja?

Liikkuminen on yleensäkin hyväksi. Kaikella tapaa.

Olen. Nämä älykääpiöt luulevat pelkän liikkumisen laihduttavan. Toinen ääliöryhmä luulee pelkän ruokavalion toimivan.

Vierailija
108/152 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n ongelmien juurisyy ei ole lihavuus vaan lihavuus on seuraus. Mene ensin juttelemaan terapeutille ja yrittäkää yhdessä löytää pinnan alla piilevät tunteet.

Sen jälkeen voit keskittyä ruokavalioon ja elämänmuutokseen. Minusta vaikuttaa, että ap piilottaa todelliset ongelmansa laihdutusyritysten alle.

Vierailija
109/152 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma kokemus on päinvastainen.

Vierailija
110/152 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Illalla klo 22.30 samaa kanapastaa juustolla, juustonaksuja ja 2 fitness patukkaa.

...

Ei tuossa päivän ruokailussa ole isompia huteja mielestäni, mutta tuo 22.30 syöty ateria on ylimääräinen ja outo. Silloin ollaan jo nukkumassa tai lukemassa kirjaa, ei enää syödä

Vierailija
111/152 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi se että aloin syömään silloin kun on nälkä, ja iltapainotteisesti, eli isoin ateria illalla. Päivällä pystyi syömään paljon vähemmän, kun tiesi ettei tarvi yötä viettää nälässä.

Aamulla ehkä vain kahvia, lounaalla lounasruoka, päivällä pikkuisen jotain, ja illalla sitten isohko ateria tunti ennen nukkumaanmenoa.

Kilot karsi kuin itsestään. Ja illalla ei sitten mitään herkkuja tietenkään, vaan hyvää ja ravitsevaa ruokaa kasviksineen ja muineen.

Vierailija
112/152 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n ongelmien juurisyy ei ole lihavuus vaan lihavuus on seuraus. Mene ensin juttelemaan terapeutille ja yrittäkää yhdessä löytää pinnan alla piilevät tunteet.

Sen jälkeen voit keskittyä ruokavalioon ja elämänmuutokseen. Minusta vaikuttaa, että ap piilottaa todelliset ongelmansa laihdutusyritysten alle.

Ihan selkeä syömishäiriö, ties mitä taustalla. Elämä pyörinyt vuosikausia syömisen ja laihduttamisen ympärillä, siihen ei mitkään vauvapalstan ruokavalio/liikuntavinkit auta.

Vierailija
113/152 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syö tarpeeksi proteiinia ja kasviksia, jätä kaikki herkut pois. Kun syöt tarpeeksi kunnon ruokaa, niin ei tee ees herkuja mieli.

On väärin neuvoa, että "syö tarpeeksi kunnon ruokaa"! Se on kuin  neuvoisi toista syömään lautasen täyteen sullottuna kukkupäälle oikeastaan mitä vaan.

Herkkuja ei tarvii jättää kokonaan pois. Kerran viikossa voi vähän herkutella, esim syömällä yhden leivonnaisen tai suklaapatukan tai kaksi.

Se on aivan oikea neuvo. Jos ap haluaa käsittää asian väärin niin ei voi mitään.

Ap syö kerralla 2-3 kertaisen annoksen, ei häntä voi neuvoa "syö tarpeeksi kunnon ruokaa". Annoskokoon on ihan pakko kiinnittää huomiota. Ellei ap siis ole todella paljon liikkuva lihaksikas mies, jonka energiankulutus on luokkaa 5000 kcal vuorokaudessa.

Tuskin nyt kolminkertaisia annoksia syön, tuplana ehkä.ap

Vierailija
114/152 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää kun nykyään kaikki sanovat ettei liikunnalla laihdu vaan oikealla ruokavaliolla. Lehdistä kun lukee niin kaikki paljon laihtuneet ovat laihduttaneet liikunnalla.

Monet jotka sanovat urheilevansa ja liikkuvansa paljon, kuten vaimoni, kävellä lompsottelevat tai pelaavat jotain niin että hädin tuskin liikkuvat. Pallo menee ohi niin oho, en ehtinyt.

Ennen liikuntaharrastusta et voi vetää napaa täyteen safkaa, se rajoittaa kummasti puputtamista. Ja se ettei dokaa (imuta bisseä tai sidukkaa) on ihan keskeinen juttu myös.

Jokin aerobinen liikuntaharrastus 3-4 x viikossa ja terveellistä skruudista, siit se lähtee.

Miehet pääsee niin helpolla. Riittää että harrastaa liikuntaa pari hassua tuntia viikossa ja jättää alkoholin pois.

Itse syön terveysruokaa ja olen syönut 30 vuotta, liikuntaa harrastanut aina aktiivisesti ihan pelkästä nautinnosta. 3-4 kertaa viikossa olisi minulle liian vähän liikuntaa. Tällä viikolla minulle on tullut jo 19 h liikuntaa, siis ma-to. Loppuviikon liikun myös. Paino ei tällä menolla tipu vaan vain OMADilla, jota en jaksa kovin monena päivänä noudattaa kun ei sitten jaksa liikkua(työkseni).

Paino tippuu 700 g kuussa vaikka tuntuu että vien kehoni äärimmilleen. Vaihdevuodet aiheutti paino-ongelmat.

Vierailija
115/152 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet pääsee niin helpolla. Riittää että harrastaa liikuntaa pari hassua tuntia viikossa ja jättää alkoholin pois.

Itse syön terveysruokaa ja olen syönut 30 vuotta, liikuntaa harrastanut aina aktiivisesti ihan pelkästä nautinnosta. 3-4 kertaa viikossa olisi minulle liian vähän liikuntaa. Tällä viikolla minulle on tullut jo 19 h liikuntaa, siis ma-to. Loppuviikon liikun myös. Paino ei tällä menolla tipu vaan vain OMADilla, jota en jaksa kovin monena päivänä noudattaa kun ei sitten jaksa liikkua(työkseni).

Paino tippuu 700 g kuussa vaikka tuntuu että vien kehoni äärimmilleen. Vaihdevuodet aiheutti paino-ongelmat.

Mikä on OMAD?

Noin muuten, oma paino ei tipu eikä tule tippumaan, olen sen jo hyväksynyt. En pysty vammojeni vuoksi liikkumaan juurikaan, ainoastaan päivittäiset hommat kuten kaupassakäynti, siivoaminen, ja jos ei ole mitään näistä niin n. 30 min kävelylenkki. Muuhun en kykene, mutta nälkä tulee joka päivä, joten olen vain antanut olla.

Vierailija
116/152 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin ruokaa uuniin kahden päivän, annoksen. Paistettua jauhelihaa, parsakaalta, kukkakaalta, paprikaa sipulia, reilussa voissa paistettuna ja päälle reilusti juustoraastetta ja uuniin. Hiilihydraatteja vajaa 30g koko vuoallisessa. Ravintoa kunnolla.

Tuosta syön 3-4 annosta eikä taatusti ruoan jälkeen jää nälkä. Lisukkeena aterialla tuoreita kirsikkatomaatteja. Suosittelen ap:lle niiden pasta-annoksien sijaan. Hyvää ruokaa saa syödä reilustikin laihduttaessa.

Hiilihydraatit sekoittaa kaiken syötynä isoina pompseina esim kun vetää pastaa ja juustonaksuja kerralla. Kaikki pakkautuu vain rasvakerrokseksi, kun ei elimistö tarvi sitä energiaa.

Vierailija
117/152 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on OMAD?

Noin muuten, oma paino ei tipu eikä tule tippumaan, olen sen jo hyväksynyt. En pysty vammojeni vuoksi liikkumaan juurikaan, ainoastaan päivittäiset hommat kuten kaupassakäynti, siivoaminen, ja jos ei ole mitään näistä niin n. 30 min kävelylenkki. Muuhun en kykene, mutta nälkä tulee joka päivä, joten olen vain antanut olla.

One meal a day.

Tsemppiä. Itse liikun suurella sinnillä ja kipulääkkeiden avulla, on leikkauksien runtelema keho ja sairauksia vaikka muille jakaa mm. syöpä.

Vierailija
118/152 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ketään ei suosittele täällä treenamista XD (yllätys)

Johtuu siitä, kun treenaaminen on 25% ja ruokavalio 70% laihuttamisesta. Itseasiassa jos kroppa käy surkean ruuan takia ylikierroksilla niin treenaaminen on vaan pahempi asia. Kun pistää ruokavalion kuntoon ja alkaa olla sitä energiaa niin sitä tulee itsekseen lähdettyä hieman liikenteeseen.

Et ole nähnyt salilla niitä lihavia, jotka vuosia on käynyt siellä? Ei ne mihinkään laihdu, jos mättävät salilla kulutetun energian illalla suklaana tuplana takaisin.

Joo jos syö päi he l vettiä. Jos syö oikein, ja treenaa kunnolla siihen päälle 5x viikossa. Niin ne läskit lähtee 100x nopeemmin kun pelkäl omal ruokavaliolla. Tän palstan läskit ei oo koskaan treenannukkaa, ja syövät jtn lääkkeitä läskeihin ennen kuin menevät lenkille. Surkeeta.

Empäs syö lääkkeitä tai ota piikkejä. Syön ja liikun, paino tippunut 10kg ja matka jatkuu. Mistään en ole ihan kokonaan luopunut.

Vierailija
119/152 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...

...

Ei tuossa päivän ruokailussa ole isompia huteja mielestäni, mutta tuo 22.30 syöty ateria on ylimääräinen ja outo. Silloin ollaan jo nukkumassa tai lukemassa kirjaa, ei enää syödä

No siihen aikaan tulen kotiin iltavuorosta ja nälkä on melkoinen.. Edellinen ruoka ollut 15.30,ja klo 20.30 banaani.

Ap

Vierailija
120/152 |
03.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten olen kummajainen,kun nälkä tulee helposti

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme