Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu tosi pahalle joutua lähtemään kodista

Vierailija
02.02.2023 |

Erotaan, mies lunastaa nykyisen kotimme itselleen ja itse muutan pois. Ei minulla ole taloudellisesti mahdollisuutta lunastaa kotia itselleni. Silti tuntuu todella pahalle että mies saa jäädä tähän. Saa nauttia jatkossakin kodistamme, pihasta. Minä pelkästä parvekkeesta. Joskus tänne tulee sitten joku uusi nainen asumaan. Remontoivat ja laittavat kivaksi. Tekevät kaikki ne asiat ja enemmän mitä me ei koskaan saatu aikaiseksi.

Yritän päästä eroon tästä tunteesta, mutta vaikeaa on.
Yritän ajatella hyviä puolia. Välillä vaan tuntuu etten keksi niitä.
En ymmärrä miksi tiputus omakotitalosta vuokrataloyhtiöön tuntuu jotenkin huonompi arvoiselle? Olen kuitenkin puolet elämästäni asunut muussa kuin omakotitalossa. Aivan hölmöjä ajatuksia, miksi niitä silti tulee päähäni? Olen kateellinen ex:lle, jonka taso pysyy ennallaan ja minun tipahtaa. Vuokralla asumisessahan on monta hyvää asiaa. Enkä yksinäni edes haluaisi omakotitaloon, on tässä niin paljon hommaa. Ja silti huomaan ajattelevani kun lämmitän takkaa, että tätä ihanan pehmeää lämpöä en saa enää koskaan kokea.

Olisi paljon parempi, jos molemmat lähtisi tästä pois ja joku ihan ulkopuolinen ostaisi tämän.

Kommentit (131)

Vierailija
1/131 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä roiku siinä mitä ei edes ole

Ette ole viitsineet hoitaa taloa kunnolla ja miksi mies tekisi jatkossakaan

Vierailija
2/131 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä tilanne . Vähän elämän uudelleen aloittamista mutta toivotaan että kaikki lähtee rullamaan kivasti .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/131 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis olit koko liiton ajan lokkina miehen elämässä, hän oli sinulle kivan kodin maksaja? Ei ihme, että erositte. Olet kateellinen exälle, jonka ei enää tarvitse tarjota sinulle unelmaasi.

Vierailija
4/131 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on. Nyt lopetat turhan itsesäälin ja katkeruuden, ne eivät ainakaan auta sinua.

Vierailija
5/131 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli siis olit koko liiton ajan lokkina miehen elämässä, hän oli sinulle kivan kodin maksaja? Ei ihme, että erositte. Olet kateellinen exälle, jonka ei enää tarvitse tarjota sinulle unelmaasi.

Valitettavasti ajattelen samalla tavalla.

No ap voi etsiä uuden elättäjän.

Vierailija
6/131 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti ajattelen samalla tavalla.

No ap voi etsiä uuden elättäjän.

Outoja kommentteja. Asun itse puolison kanssa omakotitalossa, maksan puolet kuluista ja elämisestä. Ei minulla silti olisi varaa jatkaa tätä yksin, itse kaiken maksaen. En silti kyllä koe olevani mikään lokki.

Jos meille ero tulisi, mies tuskin tähän yksin jäisi, sillä minä olen ollut enemmän se pihatöistä pitävä. Vaikka hänellä siihen varaa olisi.

Vierailija
7/131 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin maksat puolet kaikesta mutta jos ero tulisi, olisi varaa myös kokonaan.

Vierailija
8/131 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kykenee maksamaan asumisesta puolet, mutta ei koko könttää, sitten on lokki? Mitä hittoa, onko teillä mitään realiteetteja? Ap voi olla ihan ok-palkkaisessa työssä mutta harvan palkka riittää yksinään talon lainaan ja ylläpitoon. 

Usein meneekin niin että erotessa myydään koko höskä, kun kumpikaan ei pysty yksin lunastaa kokonaan. 

"kun lämmitän takkaa, että tätä ihanan pehmeää lämpöä en saa enää koskaan kokea."

Ap, kuka sanoo ettei enää koskaan? Mistä sen tietää missä asut vaikka viiden vuoden päästä? Jos haikailet ok-taloa, katselet edullisempaa ja alat säästämään. Ihan täysin mahdollista. 

Vierailija
9/131 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lainanlyhennys on 1600€/kk siihen päälle muut kulut kk tulee noin 2000€ kulut talosta, tottakai oma palkka riittää siihen mutta puoliksi kun asutaan ne menee puoliksi, mutta olisi varaa myös yksin maksaa. Mitäs otatte ihan poskettomia lainoja tuloihinne nähden?

Vierailija
10/131 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän lainanlyhennys on 1600€/kk siihen päälle muut kulut kk tulee noin 2000€ kulut talosta, tottakai oma palkka riittää siihen mutta puoliksi kun asutaan ne menee puoliksi, mutta olisi varaa myös yksin maksaa. Mitäs otatte ihan poskettomia lainoja tuloihinne nähden?

No onpa teillä hirveät asumiskulut. 

Vierailija
11/131 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos haluat olla katkera, niin mieti että se seuraava nainen tietää miehen valinneen ja iloinneen uudesta kodista sinun kanssa. Katselee omenapuuta ja miettii että sinä sen istutit.

Tai sitten voit ajatella että se ei ollut sinun loppuelämän koti, ja jatkat matkaa.

Vierailija
12/131 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

10, ei ole isot kulut mitenkään, muihin pakollisiin kuluihin kuuluu sähkö,vesi ja jäte, sekä vakuutus / kk, ihan on maltilliset kulut. Laina on taas laina, se kun maksettu kohta parin vuoden päästä, talo on velaton. Sähkö on nykyään aika kallista isoissa omakotitaloissa, meillä se ei ole.

Vierailija
13/131 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä että lainanhoitokulu ON kulu talosta.

Vierailija
14/131 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kääntöpuoli: eivät enää ikinä saa myytyä tuota linnaa, vaikka haluaisivatkin. Nuoret ei osta mitään 400m2 McMansioneita.

Vierailija
15/131 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa aikansa surra ja sen ajan tuntuu kurjalta. Sitten elämään tulee muuta ja tuo alkaa tuntua historialta.

Kun olin lapsi ja muutettiin äidin kanssa kaksioon, kodin ilmapiiri muuttui heti hyväksi.

Vierailija
16/131 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10, ei ole isot kulut mitenkään, muihin pakollisiin kuluihin kuuluu sähkö,vesi ja jäte, sekä vakuutus / kk, ihan on maltilliset kulut. Laina on taas laina, se kun maksettu kohta parin vuoden päästä, talo on velaton. Sähkö on nykyään aika kallista isoissa omakotitaloissa, meillä se ei ole.

On ne ihan jäätävän isot. En tietenkään tiedä millaisessa kartanossa asutte ja kuinka isot tulot teillä on, mutta en minä yksin kykenisi tuollaisia summia maksamaan asumisesta. Enkä haluaisi edes kaksin maksaa.

Vierailija
17/131 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

16, en ymmärrä 400€/kk on täysin maltillinen omakotitalon kulu kun siihen on laskettu vakuutus, jäte,vesi ja sähkö, monilla jo pelkkäsähkölasku on 1000€/kk näillä sähkö hinnoilla. Lainankulut on 1600€/kk joka on taas meidän tuloihin kompensoitu lyhyellä maksuajalla.

Monilla on sama laina 900€/kk mutta järjettömällä 25-30v laina ajalla.

Vierailija
18/131 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama 1700 laina ja vastike 520e - meitä on viisi.

Vierailija
19/131 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin vanhassa omakotitalossa oli jo ennen sähkölaskun nousuakin talvisin 600€ sähkölasku että en nyt käsitä miten 400€/kk on jotenkin kamala talon kuluerä? Laina on aina omien tulojen mukaan mitoitettu joten meillä se on 1600€/kk jonka pystyn myös itse maksamaan. Ihan normaali hyväpalkkainen työ kuitenkin.

Vierailija
20/131 |
02.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet tosiaan asuu myös osakkeissa jossa on vielä oman lainan päälle vastike ja muut kulut, joskus jopa tulee kalliimmaksi kuin omakotitalo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä