Tuntuu tosi pahalle joutua lähtemään kodista
Erotaan, mies lunastaa nykyisen kotimme itselleen ja itse muutan pois. Ei minulla ole taloudellisesti mahdollisuutta lunastaa kotia itselleni. Silti tuntuu todella pahalle että mies saa jäädä tähän. Saa nauttia jatkossakin kodistamme, pihasta. Minä pelkästä parvekkeesta. Joskus tänne tulee sitten joku uusi nainen asumaan. Remontoivat ja laittavat kivaksi. Tekevät kaikki ne asiat ja enemmän mitä me ei koskaan saatu aikaiseksi.
Yritän päästä eroon tästä tunteesta, mutta vaikeaa on.
Yritän ajatella hyviä puolia. Välillä vaan tuntuu etten keksi niitä.
En ymmärrä miksi tiputus omakotitalosta vuokrataloyhtiöön tuntuu jotenkin huonompi arvoiselle? Olen kuitenkin puolet elämästäni asunut muussa kuin omakotitalossa. Aivan hölmöjä ajatuksia, miksi niitä silti tulee päähäni? Olen kateellinen ex:lle, jonka taso pysyy ennallaan ja minun tipahtaa. Vuokralla asumisessahan on monta hyvää asiaa. Enkä yksinäni edes haluaisi omakotitaloon, on tässä niin paljon hommaa. Ja silti huomaan ajattelevani kun lämmitän takkaa, että tätä ihanan pehmeää lämpöä en saa enää koskaan kokea.
Olisi paljon parempi, jos molemmat lähtisi tästä pois ja joku ihan ulkopuolinen ostaisi tämän.
Kommentit (131)
Kiitos niistä ymmärtäväisistä kommenteista mitä ketjuun on tullut. Siitä, että tunteeni ovat inhimillisiä.
En minä voikaan määritellä mitä mies tekee eron jälkeen, enkä haluakkaan. On parempi,,että hän lunastaa talon entä se että myynti kestäisi kuukausia.
Silti minusta tuntuisi paremmalle jos molemmat lähtisi tästä pois.
Kuten monet on sanoneet, yhdessä olemme saaneet helposti tätä maksettua, yksin menisi niin tiukaksi että ei kiitos. Ja toisaalta, en halua edes yksin asua omakotitalossa, on tässä niin paljon hommaa.
Se takan lämmityksin käy oikeasti työstä, pari tuntia JOKA päivä talvella.
Mutta, minusta tuntuu pahalle. Tosi pahalle. Se että mies saisi jatkaa elämäänsä tässä, nauttia minun ihanasta terassista ja kaikesta. Ja minä joudun lähtemään pois.
Varmasti uusi elämä tulee olemaan kaikin tavoin henkisesti parempaa, oli se tuleva koti sitten ihan minkälainen tahansa.
Mutta helppoa ei ole.
Ap
Noin se usein naisilla menee kun eivät opiskele kovapalkkaiselle alalle ja tekevät vähemmän ylitöitä. Miehen elintaso nousee kun muutat pois.
Ehkä mies menee seuraavaksi samantasoisen kanssa yhteen. Silloin kummallakin on varaa lunastaa asunto itselleen. Sellaiset naiset vain ovat uniikkeja lumihiutaleita, mutta olen tavannut pari.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos niistä ymmärtäväisistä kommenteista mitä ketjuun on tullut. Siitä, että tunteeni ovat inhimillisiä.
En minä voikaan määritellä mitä mies tekee eron jälkeen, enkä haluakkaan. On parempi,,että hän lunastaa talon entä se että myynti kestäisi kuukausia.
Silti minusta tuntuisi paremmalle jos molemmat lähtisi tästä pois.Kuten monet on sanoneet, yhdessä olemme saaneet helposti tätä maksettua, yksin menisi niin tiukaksi että ei kiitos. Ja toisaalta, en halua edes yksin asua omakotitalossa, on tässä niin paljon hommaa.
Se takan lämmityksin käy oikeasti työstä, pari tuntia JOKA päivä talvella.Mutta, minusta tuntuu pahalle. Tosi pahalle. Se että mies saisi jatkaa elämäänsä tässä, nauttia minun ihanasta terassista ja kaikesta. Ja minä joudun lähtemään pois.
Varmasti uusi elämä tulee olemaan kaikin tavoin henkisesti parempaa, oli se tuleva koti sitten ihan minkälainen tahansa.
Mutta helppoa ei ole.Ap
Ensi alkuun voi tuntua kummalliselta kun yläkerran äijä kusea lorottaa keskellä yötä ja lorina kuuluu kaikkialle. Siihen tottuu, kuten niihin toisten huoneistoista tuleviin ruuankäryihin sun muihin. Ja jos ikkunat ovat vain yhteensuuntaan, niin ahdistaa se näkymän rajallisuus.
Niin, minä luulen, että mies menee seuraavaksi yhteen, tai on jo, samantasoisensa kanssa. Jolla sama tulotaso.
Olen todellakin maksanut aina osani menoista yhteiataloudessamme, suhteessa tuloihin isomman osan. Miehellä on aina jäänyt touhutonneja omiin menoihinsa, minulla ei. Kampaajakäynneistäkin olen tinkinyt. Jne. En todellakaan koe olleeni lokki. Miestä tietenkin on aina ärsyttänyt se, että rahaa on mennyt oerheen elättämiseen. Ja edelleenkään en tarkoita itseäni. Vaan esimerkiksi lasten kulut on aina liian isoja.
Huomaa kuinka ahtaalla ihmiset on / ajatus on kapeutinut, kun heti otetaan raha ykkösaiheeksi. Omakotitalon ja pihan ylläpito, varsinkin kun on vähänkin isompi talo ja tontti, on ihan järjetön homma yhdelle ihmiselle - varsinkin jos tykkää että kaikki on tiptop ja kun käy töissä ja haluaa harrastaa muutakin. Käsittäisin että sen vuoksi ok-talo ylläpito yksin on raskas taakka.
Otan osaa, ja tervetuloa betonihelvettiin kaikenkarvaisen paskasakin keskuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Meidän lainanlyhennys on 1600€/kk siihen päälle muut kulut kk tulee noin 2000€ kulut talosta, tottakai oma palkka riittää siihen mutta puoliksi kun asutaan ne menee puoliksi, mutta olisi varaa myös yksin maksaa. Mitäs otatte ihan poskettomia lainoja tuloihinne nähden?
Vaikka olisi varaa, mutta onko järkeä? Tietysti riippuu siitäkin onko 10 vai 20 vuoden asuntolaina tuolla summalla.
Tottakai saa tuntua pahalta joutua lähtemään omasta kodistaan. Siihen vielä epäonnistuminen avioliitossa, huoli miten lapset kärsii erosta Ei varmasti ole helppoa eikä pidäkään olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
41, en ole yksin, omistan yksin, se on vähän eriasia ja empatia... Niin sitä ei aina riitä niille jotka tyhmyyttään sössivät elämänsä.
Minä ole riippuvainen kenestäkään, samaa suosittelen kaikille, silloin ei tarvitse täällä vinkua kun joutuu muuttamaan jonnekin vuokralle, omistakaa se oma elämänne oma asuntonne.
Seuraatko ollenkaan kotimaan uutisia? Tässä maassa on valtava joukko köyhiä, pienituloisia henkilöitä, joilla ei ole minkäänlaista mahdollisuutta valita asumismuotoaan tai muuttaa elämäänsä toisenlaiseksi. Moni sinnittelee vaatimattoman tasoisessa yksiössä ja tulee hädin tuskin toimeen. Tämä on ohis, mutta valtava joukko maanmiehiämme ei saa pankista asuntolainaa. Tiedän naisen, jolle ei myönnetty edes luottokorttia ja syynä oli pienet tulot. Silloin ei voi koskaan hyödyntää vaatealeja tai hankkia pesukonetta tarjouksesta.
Pesukoneen saa osamaksullakin. Vaatealeja varten voi säästää puskuria vaikka 1€ kk.
Käy katsomassa Helsingin hintoja, alkaa hahmottumaan tilanne.