Translaki meni läpi
Kommentit (3723)
Hetu menee siis uusiksi jos vaihtaa sukupuolta.
Kyllä, vaihtaa.
Voi siis aloittaa luottotietojenkin puolesta alusta, kiva juttu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MrX kirjoitti:
On se mallillaan: sukupuolen voi muka valita?? Mitä tapahtui kromosomeille? Unohtuivat? Päätöntä menoa... päättäjiltäkin! Lieneekö jotain jumalkompleksia, kun ei enää tarvitse hyväksyä sitä, minkä luonto/sattuma määräsi....
Öliöli onneks teidän aivokuollutta vikinää ei tartte enää ottaa tippaakaan vakavasti kun laki meni heittämällä läpi. On se jo tullu selväks ettei perusasioiden selittämisestä teidän kaltasille läskipäille tuu mitään
Jep, ei teitäkään ole vakavasti otettu eikä oteta lain jälkeenkään :D
No jos ihmiselle ei vuoteen 2023 mennessä oo menny kaaliin että biologinen, juridinen ja sosiaalinen sukupuoli on eri asioita niin turha sitä on enää yrittää selittää. Liian tyhmä on vaan liian tyhmä
Voisiko täällä sitten joku valaista mitä eroa on juridisella tai sosiaalisella sukupuolella? Tai vastaavasti juridisella ja biologisella? Sosiaalinen sukupuoli on esitys, kokemus ja tarve tulla nähdyksi tietyllä tavalla. Mutta miten juridinen sukupuolen erot näyttäytyy sosiaalisen- ja biologisen sukupuolen nähden?
Sosiaalista sukupuolta ei voi vaihtaa ilman uskottavaa ja läpimenevää transitiota. Sukupuoli ei muutu rääkymällä eikä henkilökortin kirjainta vaihtamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen et jatkossa tarvii olla miesten ja naisten vessojen lisäksi transvessat. Sillä siitä pääsee! Itsellä jos olisi julkiset vessat omassa yrityksessä, tekisin takuulla jostain inva vessasta transvessan.
Monilla työpaikoilla on ainoastaan unisex-vessat.
Täällä ei ole tainnut kukaan edes ehdottaa, että mitään seksuaalirikoksia tapahtuisi työpaikalla.
Eiköhän nuo kaikki skenaariot mitä täällä on ehdotettu tapahdu yleisillä paikoilla, kuten uima-hallien pukuhuoneissa ja vessoissa, tai jossain syrjäisellä seudulla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koskeeko tämä nyt lapsia vai ei? Räsäsen ehdotus, että lapset jätettäisiin lain ulkopuolelle, ei mennyt eduskunnassa läpi. Nyt kuitenkin uutisoidaan, että pitää olla täysi-ikäinen. Mikä uutinen pitää paikkaansa?
Ei koske alaikäisiä.
Eduskunta hyväksyi lausuman, joka velvoittaa seuraavaksi hyväksymään alaikäisten sukupuolen vaihdon.
Vasemmistoliiton Veronika Honkasalo vaati puheenvuorossaan alaikäisille hormoniblokkereita saataville.
Anna mun kaikki kestää. Tästähän se nuoren mieli selkiintyykin, voi elämän kevät.
Jättäkääs laki nyt tähän ja lapset rauhaan. Onnistuuko?
Ei kyllä pudottaisi tällaista keskustelua aikuisilta ihmisiltä.
Seuraavaksi varmaan vaaditaan, että sukupuoltaan ei tarvitse kertoa missään, yksityisasia.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut 40 vuotta nainen. Koen olevani mies, saako parempaa palkkaa ja vielä takautuvasti?
Jos vaihdat mieheksi, niin elinikäennuste laskee. Enemmän elinvuosia vai lisää liksaa, siinäpä valinta!
Vierailija kirjoitti:
Hetu menee siis uusiksi jos vaihtaa sukupuolta.
Kyllä, vaihtaa.
Voi siis aloittaa luottotietojenkin puolesta alusta, kiva juttu!
Tai jos on ikäviä tuomioita tai muita hukattavia
Tämä on minulle hyvä uudistus. Nyt voin mennä baarissa sekstailemaan naisten vessaan uutta treffiseuraa. Ennen piti nainen viedä aina miesten puolelle, ja se oli aika ikävää kun uteliaat ukot kiipesi sermin päälle kattomaan ja kommentoimaan suihon ottoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta on varmaan leikkipuistot täynnä isoja karvaisia äijiä, jotka huutelevat muksuille että "tuus tänne tätin syliin istumaan vähäksi aikaa". Hyi helv... Pitäkää vanhemmat silmät ja korvat auki.
Minäkin olen varoittanut lapsia etteivät mene niihin jytkytelttoihin, vaikka joku houkuttelee nameilla.
Jytkyteltta on housuissasi.
Iiris suomela twiittasi että seuraavaksi alaikäiset on saatava tähän mukaan"
Trans nuorten oikeudet eivät nyt toteutuneet täysimääräisesti. Valitettavasti. Hyvä että Iiriksellä on asia hoidossa, niin saadaan muutosta vielä tähänkin.
Suomen eduskunnassa on yksi konservatiivi ja muutama kymmenen aisurvatiivia. Kaikki muut ovat vasemmalla
Joopa, joo. Minä ilmoitan jatkossa olevani miljonääri. Huomenna menen pankkiin nostamaan miljoonani ja jos eivät usko niin vetoan translakiin: koska mulla on tunne - olla - miljonääri.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei vain romuta naisten ja lasten oikeuksia, vaan myös seksuaalivähemmistöjen oikeuksia. Homomiehille tarkoitettuihin tapahtumiin voi nyt tulla kuka tahansa mieheksi itsensä kokeva nainen ja homomiesten on hänet hyväksyttävä miehenä, koska hän on papereissa nainen. Ja sama tietty toisin päin eli lesbonaisten tapahtumiin voi ängetä ihan luvan kanssa naiseksi itsensä kokeva mies. Tästä tosin on ennenkin väännetty näissä piireissä, mutta nyt homoille jää yhä vähemmän keinoja puuttua asiaan, kun koko sukupuolen käsite on romutettu. Mitä tarkoittaa enää olla hetero, homo tai bi, kun fyysinen todellisuus ei merkkaa en mitään?
Transit ja transtoimijat painostavat jo nyt homoseksuaaleja eheyttävään heteroseksiin heterotransien kanssa, jotka kuvittelevat olevansa homoseksuaaleja. Pellemaailma.
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä pudottaisi tällaista keskustelua aikuisilta ihmisiltä.
En minäkään. Ihmiset puolustaa sitä että setä voi olla täti ja toisinpäin.
Jos Pentin vaimo Mirja vaihtaa sukupuolensa mieheksi ja nimensä Pentiksi, niin onko syntynyt täyskaimojen välinen homoaivoliitto?
Nyt ei nukuta,on velvollisuutemme äänestää ja vaihtaa 113kpl koko porukka.
Kyllä sukupuoltaan voi vaihtaa, jos oikeasti kokee niin, MUTTA kerran vuodessa on liikaa. Sen pitäisi olla kertaluonteinen ja vaatia vaihdosleikkausta sen saamiseksi. Lisääntymiskyvyn säilyttäminen ok. Tunnen 2 transhenkilöä ja kumpikin kummasteli noin tiheää vaihtoväliä. Kyllä aito trans tietää, että yksi riittää. Ovat vaihtonsa kanssa varmoja.
Uuden lain myötä uimahalliin ei ole enää asiaa. Olen kokenut ahdistelua ja häirintää 11 vuotiaasta saakka ja toleranssi sille mahdollisuudelle on iso. Muutoin olen sitä mieltä, että jokainen tehkööt mitä haluaa keholleen. Se on oikeus, mutta joku raja sentään tuolle vaihtamiselle.
Vasemmistoliiton ja vihreiden entisenä äänestäjänä nyt on vaikea paikka. Kumpikin puolue kannattaa alaikäisten sukupuolen vaihtomahdollisuutta ja hormoniblokkereita lapsille.
Koen, että nämä puolueet ovat pettäneet naiset ja lapset. En missään nimessä äänestä myöskään kristilliskonservatiiveja.
Niin että sua häiritsee pukeissa oleva nainen miesten suihkutiloissa, mutta alaston nainen ei.
Hehhehh, olipa hauska juttu ja niin yllättävää... not.