Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Translaki meni läpi

Vierailija
01.02.2023 |

Tirsk!

Kommentit (3723)

Vierailija
621/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt loppu kylpylöissä ja uimahalissa käynti.

Vierailija
622/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että lakia päätyisi käyttämään vain pieni osa ihmisistä, ei poista sitä faktaa, että sukupuolikäsitys muuttuu lain myötä laaja-alaisesti. Ei ole olemassa enää sukupuolitetun syrjintää, misogyniaa, naisten ja miesten välisiä palkkaeroja, naiskiintiöitä sillä he kehen nämä asiat kohdistuvat on laillinen oikeus olla sitä muuta sukupuolta.

Mm poliisi- ja palomieskoulujen kokeiden fyysisten osuuksien matalammat suoritustavoitteet naisille ovat myös merkityksettömiä. Mitä naistentautien erikoislääketiede enää tarkoittaa? En suostu kutistamaan naisetta johonkin kiemurtelevan termiin kuten vaginallinen henkilö jolla kuukautiset kohdullinen. Olen aikuinen nainen, naaraspuolinen ihminen. Taas naiset ampuivat itseään jalkaan myötäilemällä näitä lakeja. Häpeällistä.

Transihmisten ristiriita tulee taas tässä, heiltä ei saa kysellä genitaaleista, mutta he kuitenkin itse olettaa muiden olevan vaginallisia yms.

Ällöä puhua ihmisestä sukuelinten perusteella.

Et voi puhua, ellet tiedä varmaksi onko ihmisellä vagina vai penis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä haluan jatkossa naisten siisteihin vessoihin. Ei naisten tilat ole biologisten naisten etuoikeus.

Pääseekö nainen jolla on penis nyt naisten vankilaan vaikka on miestyyppinen kaljuuntuminen, parta, vyötärölihava ja pari raiskausta alla?

Michael Maria Penttilä on ensimmäisten joukossa haluamassa naisten puolelle. Hänhän kokee olevansa nainen.

Montako naista tarvitaan hoitamaan kastrointi (ilman puudutusta) Neiti/Herra Penttilälle? Ei niin kovin montaa.

Vierailija
624/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meni usko edustukselliseen demokratiaan. Olen kirjoittanut vuosikausia palstalle paljastuksia transsukupuolisten demonisista juonista täällä, UK:ssa ja Skotlannissa ja nimennyt pe do fiilejä somessa kaiken vapaa-aikani ja pommittanut kansanedustajia sadoilta eri sähköpostitileiltä ja tässä on lopputulos. Mutta minä en lannistu koskaan vaan tuplaan efforttini. AMK-koulutetut setalaiset: Wait and see.

Minua (ja btw Rowlingia) ette vaijenna!

Vierailija
625/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miehet suhtautuisivat suopeammin mekkoon pukeutuviin kanssaveljiinsä, tätä koko sotkua ei olisi tarvittu. Mutta koska miehet eivät jousta, työnnetään ongelma naisten niskaan, naisethan ne joutuvat kaikessa joustamaan muutenkin.

Tämäpä tämä. Siis aivan käsittämätöntä, että se on TAAS naiset jotka joutuvat väistämään ja luopumaan oikeuksistaan ja turvallisuudentunteestaan. Kun ukot eivät voi antaa toisten olla rauhassa, niin levitetäänpä se pska sitten akkojen päälle. 

Ja sitten nämä samat naiset, jotka tätä lakia on olleet hyväksymästä, ihmettelevät joitain kareneita ja ritvoja ja seijoja, että miksi ette pistäneet niille sovinisteille luuta kurkkuun, nih. Miksi olitte nynnyjä. No kitut ne ritvaseijat mitään nynnyjä olleet, ne sukupolvet mahdollisti tasa-arvon. Ja mitäpä tekee nykynaiset? Taipuvat miesten edessä nöyränä. Kuuliaisesti ja tottelevaisesti. 

Sat tämän koska naiset äänestivät naisia. Älä sekoita tähän nyt miehiä ollenkaan.

Vierailija
626/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tänään olen Annica, huomenna Atte".

Onpa kätevää! Kiitokset eduskuntaan, kohta meillä leviää tämä(kin) asia ongelmaksi kuin Jokisen eväät!

Vierailija
627/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse juuri  äsken selasin läpi ketkä äänestivät mitä ja löysin onneksi yhden naisen, joka on ehdolla vaalipiirissäni, joka äänesti EI ja joka täyttää muutkin kriteerini . Mutta vain yhden ainoan. No, tiedänpähän ketä äänestän.

Tiedäthän, että vaaleissa äänestetään usein käytännössä puoluetta, ei henkilöä.

Vierailija
628/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää muistetaan t ransit! Toivottavasti tulee vielä hetki, jolloin voin maksaa takaisin.

Katsotaan kuinka paljon Sanoma yhtiö alkaa taa suoltaa nyyhkytarinoita ihanista j'adeista, jotka on siis niin ihquja ja ketä he pelottaa ja keltä heidän toimintansa on niinku silleen pois? 

Minulta, naiselta se on pois. Taas on pitänyt antaa tilaa miehille. Ja jälleen kerran naiset itse antavat miehille sen tilan, vapaaehtoisesti. Jotkut vieläpä ihaillen. Kuin narskujen uhrit konsanaan. Groomattuina. Propaganda on uponnut kuin kuuma veitsi voihin. 

Samaa mieltä. Onneksi Suomessakin on vielä ryhmiä ja järjestöjä, jotka ovat oikeasti naisten asialla. Tämä saa riittää!

Vierailija
629/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Komissio aikoo ehdottaa uutta yhteistä EU-rahastoa kesään mennessä

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009364041.html

Älä nyt tule sotkemaan epäoleellisia asioita ku mä ymmärrän vaan että trans = hyvä!

Vierailija
630/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä43247 kirjoitti:

Nyt sitten nuoret miehet ilmoitus vetämään.

Sitten voit hakea palomieheksi tai poliisiksi naisten kiintiöissä. Paljon helpompi päästä fyysisistä kokeista läpi. Samalla pystyt myös välttämään asepalveluksen ilman mitään seurauksia.

En nimittäin keksi mitään asiaa, mikä olisi haitaksi elämälleni, vaikka olisin väestörekisterissä nainen. Sen sijaan tarjolla olisi paljon erilaisia merkittäviä helpotuksia elämään. 

Lehtijutun mukaan sukupuolta voi vaihdella vuoden välein. Ihan var

masti löytyy trolleja jotka käytävät tätä hyväkseen.

Mikä se semmonen on, joka vaihtelee sukupuolia oman mielensä mukaan?

Vierailija
631/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä sama on voimassa jo 18 muussa maassa. Ei ole aiheuttanut mitään ihmeellistä. 

Täällä junttilassa ihmisiä risoo että toinen ihminen saa päättää itse oman sukupuolensa eikä sitä voida määrätä ulkopuolelta.

Vierailija
632/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Transsukupuolisuus on mielenterveysongelma. Pitäisi hoitaa muulla tavoin, kuin sukupuolta vaihtamalla.

Jos ihminen vaihtaa vuoden välein sukupuolta, eikö se silloin kärsi jo jakomielitaudista?

T. Skitsofreenikko N25

Vierailija
633/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko t r a n sukupuolisuuteen. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä43247 kirjoitti:

Nyt sitten nuoret miehet ilmoitus vetämään.

Sitten voit hakea palomieheksi tai poliisiksi naisten kiintiöissä. Paljon helpompi päästä fyysisistä kokeista läpi. Samalla pystyt myös välttämään asepalveluksen ilman mitään seurauksia.

En nimittäin keksi mitään asiaa, mikä olisi haitaksi elämälleni, vaikka olisin väestörekisterissä nainen. Sen sijaan tarjolla olisi paljon erilaisia merkittäviä helpotuksia elämään. 

Lehtijutun mukaan sukupuolta voi vaihdella vuoden välein. Ihan var

masti löytyy trolleja jotka käytävät tätä hyväkseen.

Mikä se semmonen on, joka vaihtelee sukupuolia oman mielensä mukaan?

Miksi joku haluaa vaihtaa nimensä Luciferiksi?

En minäkään tiedä, mutta silti niitä on.

Vierailija
634/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Transsukupuolisuus on mielenterveysongelma. Pitäisi hoitaa muulla tavoin, kuin sukupuolta vaihtamalla.

Jos ihminen vaihtaa vuoden välein sukupuolta, eikö se silloin kärsi jo jakomielitaudista?

T. Skitsofreenikko N25

Kärsiikö ihminen jakomielitaudista myös jos vaihtaa asuinpaikkaansa tai työpaikkaa vuoden välein. Ihminen saa itse päättää mitä sukupuolta edustaa.

Vierailija
635/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä sama on voimassa jo 18 muussa maassa. Ei ole aiheuttanut mitään ihmeellistä. 

Täällä junttilassa ihmisiä risoo että toinen ihminen saa päättää itse oman sukupuolensa eikä sitä voida määrätä ulkopuolelta.

Määrätä ulkopuolelta = biologia.

Ei sitä kukaan sinulle määrää, se on käsite.

Sukupuoli on eri asia kuin sukupuolikokemus.

Vierailija
636/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko oikeasti noin tyhmä? Eihän sitä kukaan määrää ulkopuolelta, vaan sen määrittelee biologia.

Vierailija
637/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun rupesin miettimään.

Ehkä tämä translain ideana on oikeasti keskittää kansan huomio siihen kellä miehellä on nyt naisen paperit, etteivät keskity siihen miten perseelle hallitus vetää raha-asioita Suomessa?

Ja kun vielä miettii miten perseestä terveydenhuolto on niin siitäkin jää keskustelu kokonaan pois, kun ihmiset kauhistelee vain tätä translakia ja naisten paperit omaavia miehiä. 

Joo ei kun tämä on nyt Ihan Hirveä Asia. Kunnes huomataan, että oho, eikö muka tullut suihkutiloista prnoluolia. Ja taas kaivellaan todisteita twitteristä.

Näennäisen asiallisesti käyttäytyvä munallinen "nainen" suihkutiloissa on ihan riittävän epämiellyttävä kokemus monille naisille. Lain komppaajat eivät tietenkään tätä voi ymmärtää.

Voi kyynel kun asiallisesti käyttäytyvä ihminen ahdistaa. Ja ei, ei kannata taas uhriutua hyväksikäyttötarinoilla.

Mistä sinä arvon kommentoija tiedät, kuka kanssaihmisistäsi on oikeasti kokenut hyväksikäyttöä? Se ei ole niin harvinaista kuin luulet. Kukaan ei "uhriudu", vaan toivotaan empatiaa. Tällaisessa tilanteessa transien kuuluu väistyä.

Vierailija
638/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

</p>

<p>Siwlämssäote=Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää, että hyväksyttiin translaki! Tämän sen saa, kun eduskunnan enemmistö hylkää Jumalan, Jeesuksen Kristuksen, ja Hänen opetuksensa. Ei hyvä seuraa tästä.

Hei kuule, minä ja puolisoni ollaan satanisteja, eikä mekään olla tämän lain puolella! Jos jotakin, niin tämä laki yhdistää uskontokuntia- kukaan ei kannata sitä. 

Miten tällainen laki saatiin pykättyä läpi, vaikka kukaan ei juuri kannattanut tätä?

Sensijaan monet muut lakialoitukset eivät tunnu millään menevän läpi, vaikka olisi tehty useita kansalaisaloituksia yms.

Vierailija
639/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Skitsofreenikko N25

Kärsiikö ihminen jakomielitaudista myös jos vaihtaa asuinpaikkaansa tai työpaikkaa vuoden välein. Ihminen saa itse päättää mitä sukupuolta edustaa.

Et oikeasti näe eroa noiden asioiden välillä?

Taidat olla sieltä yksinkertaisimmasta päästä...

Vierailija
640/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka polkaisee pystyyn 100 000 naisen mielenosoituksen miehiä pelkäävien naisvankien puolesta? Minä mukana heti.