Translaki meni läpi
Kommentit (3723)
Heitä on parikymmentä Suomessa joten evk.
Vierailija kirjoitti:
Missä translain todellisista tavoitteista ja seurauksista on kerrottu avoimesti? Missä on ollut moniääninen ja kriittinen julkinen keskustelu? Missä viipyy sukupuolivaikutusten arviointi? Missä on muiden maiden kokemuksista uutisointi?
Suuri valhehan on jo nimessä. Ei voida puhua mistään translaista, jos lakia ei ole rajattu koskemaan vain transsukupuolisia. Kyseessä on yleinen sukupuolenvaihtolaki ilmoitusmenettelyllä.
Täällä on ollut kriittistä keskustelua jo vuosikausia etusivulla. Mikä on julkista keskustelua, jollei Suomen suurin keskustelupalsta? Mitä vielä haluatte?
Mutta homo ei välttämättä ole trans.
Rahan mahti,eliitti tässäkin taustalla.Katso vaikka youtube Toni Torppa tämän päivän video niin valkenee.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei vain romuta naisten ja lasten oikeuksia, vaan myös seksuaalivähemmistöjen oikeuksia. Homomiehille tarkoitettuihin tapahtumiin voi nyt tulla kuka tahansa mieheksi itsensä kokeva nainen ja homomiesten on hänet hyväksyttävä miehenä, koska hän on papereissa nainen. Ja sama tietty toisin päin eli lesbonaisten tapahtumiin voi ängetä ihan luvan kanssa naiseksi itsensä kokeva mies. Tästä tosin on ennenkin väännetty näissä piireissä, mutta nyt homoille jää yhä vähemmän keinoja puuttua asiaan, kun koko sukupuolen käsite on romutettu. Mitä tarkoittaa enää olla hetero, homo tai bi, kun fyysinen todellisuus ei merkkaa en mitään?
Kanadassa lesbojen suosima deittisovellus hyväksyi transnaiset mukaan, ja tämän myötä lesbot siellä siirtyivät ns. maan alle, ryhmiin joihin pääsee vain suosittelijalla. Nyt sitten miehet mekoissaan kiukuttelevat, kun sovelluksesta löytyy vain kaltaisiaan, eikä kukaan oikea lesbo ole kiinnostunut heistä. :D
Vierailija kirjoitti:
Naisten asemasta ei voi enää keskustella, kun kuka tahansa on nainen.
Ja mihin naiskiintiö enää perustuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä translain todellisista tavoitteista ja seurauksista on kerrottu avoimesti? Missä on ollut moniääninen ja kriittinen julkinen keskustelu? Missä viipyy sukupuolivaikutusten arviointi? Missä on muiden maiden kokemuksista uutisointi?
Suuri valhehan on jo nimessä. Ei voida puhua mistään translaista, jos lakia ei ole rajattu koskemaan vain transsukupuolisia. Kyseessä on yleinen sukupuolenvaihtolaki ilmoitusmenettelyllä.
Täällä on ollut kriittistä keskustelua jo vuosikausia etusivulla. Mikä on julkista keskustelua, jollei Suomen suurin keskustelupalsta? Mitä vielä haluatte?
Eiku sä nyt et tajuu :D Jos oltas oikeesti puhuttu ni kaikki ois mun kaa samaa mieltä :D Eihän ihmiset voi olla tästä asiasta eri mieltä ku mä oon kaikes oikeessa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaahan naiset että stondis ei ole syy tuijottaa tai muutenkaan käyttäytyä epäasiallisesti!
Myös teihin friikkeihin pätee täsmälleen samat käytössäännöt, joten noudatahan ensin itse hyviä tapoja ja ala sitten vasta neuvomaan muita.
Niin pätee. Kaikenlainen tuijotus ja loukkaaminen on huonoa käytöstä. Tosiaan jos minä saan tahtomattani stondiksen, sinä pidät pääsi kylmänä, vaikka olisi vähän ruuhkaa.
Saatat pettyä, mutta minua ei sun mitättömyyden stondis kiinnosta pätkän vertaa.
Annat vain minun olla rauhassa omissa oloissani edes tuppautumalla lähelle tai juttelemalla yhtään mitään, niin tulemme toimeen samassa tilassa.
Kyllä minä saan puhua ja tulla saunassakin viereen istumaan. Muista sinä olla asiallinen tai pysy kotona!
Sinulla ei todellakaan ole mitään oikeutta tulla minun lähelleni eikä puhua minulle, jos minä en sitä halua.
Minullakin on oikeuteni.
Myös julkisella paikalla.Jää sinä itse leikkimään noita mielikuvitusleikkejäsi kotiin, jos et kykene antamaan ihmisille heidän haluamaansa rauhaa ja kunnioittamaan sitä.
Kyllä muuten on. Minulla on oikeus kuvata myös julkisella paikalla, joten sinuna olisin aivan hiljaa.
Vaikka julkisella paikalla saakin kuvata, ketään yksittäistä ihmistä ei saa eikä sitä materiaalia saa julkaista.
Hyvät, toisia kunnioittavat käytöstavat pätevät myös siihen.
Eikä sinulla todellakaan ole mitään oikeutta häiritä änkemällä viereen tai horinoillasi muita samassa paikassa olijoita, jos he tekevät sinulle selväksi, että haluavat olla rauhassa ja omissa oloissaan.
Häirintä sekä ahdistelu ovat edelleen kiellettyjä ja sillä saa välittömän uloslennon sekä porttikiellon.
Ja muistahan sitten itse tuo kuvaamisjutska ...
Saatat poliisia varten päätyä tallennetuksi, mikäli tilanne niin vaatii ...
Tällä lailla ei ole mitään tekemistä transsukupuolisten ihmisten oikeuksien kanssa. Sukupuolen hämärtäminen ja muuttaminen ilmoitusasiaksi vetää maton myös transsukupuolisten jalkojen alta. Tätä vaan ei edes transihminen saa sanoa ääneen.
Älkää ransut kuseskelko naisten wc n pytyn reunoille ja lattialle. Vaan jos P utte tulisi isännäksi joutuisitte katselmukseen ja kalsarin kuminauhan venytykseen, jotta kumpi se on. Komissaari kyllä on selväjärkinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan nähdä kuinka paljon kutsunnoissa on enää porukkaa tämän uudistuksen jälkeen. Pimpelipom kaikki tuossa ikäluokassa olevat miehet muuttuvat naisiksi
No jos suomen sotilaiden motivaatio on tota luokkaa että vaihdetaan 10 vuodeks sukupuoli armeija välttääkseen niin ongelma on jossain ihan muualla hahaha
Luuletko että jokainen mies on syntynyt sotilaaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei vain romuta naisten ja lasten oikeuksia, vaan myös seksuaalivähemmistöjen oikeuksia. Homomiehille tarkoitettuihin tapahtumiin voi nyt tulla kuka tahansa mieheksi itsensä kokeva nainen ja homomiesten on hänet hyväksyttävä miehenä, koska hän on papereissa nainen. Ja sama tietty toisin päin eli lesbonaisten tapahtumiin voi ängetä ihan luvan kanssa naiseksi itsensä kokeva mies. Tästä tosin on ennenkin väännetty näissä piireissä, mutta nyt homoille jää yhä vähemmän keinoja puuttua asiaan, kun koko sukupuolen käsite on romutettu. Mitä tarkoittaa enää olla hetero, homo tai bi, kun fyysinen todellisuus ei merkkaa en mitään?
Kanadassa lesbojen suosima deittisovellus hyväksyi transnaiset mukaan, ja tämän myötä lesbot siellä siirtyivät ns. maan alle, ryhmiin joihin pääsee vain suosittelijalla. Nyt sitten miehet mekoissaan kiukuttelevat, kun sovelluksesta löytyy vain kaltaisiaan, eikä kukaan oikea lesbo ole kiinnostunut heistä. :D
Joopa joo, ihanko jostain ulilaudalta vai jopa twitteristä kuulit näinki jännän tarinan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MrX kirjoitti:
On se mallillaan: sukupuolen voi muka valita?? Mitä tapahtui kromosomeille? Unohtuivat? Päätöntä menoa... päättäjiltäkin! Lieneekö jotain jumalkompleksia, kun ei enää tarvitse hyväksyä sitä, minkä luonto/sattuma määräsi....
Öliöli onneks teidän aivokuollutta vikinää ei tartte enää ottaa tippaakaan vakavasti kun laki meni heittämällä läpi. On se jo tullu selväks ettei perusasioiden selittämisestä teidän kaltasille läskipäille tuu mitään
Jep, ei teitäkään ole vakavasti otettu eikä oteta lain jälkeenkään :D
No jos ihmiselle ei vuoteen 2023 mennessä oo menny kaaliin että biologinen, juridinen ja sosiaalinen sukupuoli on eri asioita niin turha sitä on enää yrittää selittää. Liian tyhmä on vaan liian tyhmä
Voisiko täällä sitten joku valaista mitä eroa on juridisella tai sosiaalisella sukupuolella? Tai vastaavasti juridisella ja biologisella? Sosiaalinen sukupuoli on esitys, kokemus ja tarve tulla nähdyksi tietyllä tavalla. Mutta miten juridinen sukupuolen erot näyttäytyy sosiaalisen- ja biologisen sukupuolen nähden?
Etkö oikeasti tiedä? Juridinen on se minkä perusteella sun henkilötunnus mm. määräytyy. Tähän asti transihmisten papereissa on lukenut se vastakkainen sukupuoli mitä kokevat olevansa ja minä heitä usein myös kohdellaan.
Mutta miten juridinen ja sosiaalinen sukupuoli ovat ratkaisevasti eri asiat? Eikö juridinen sukupuoli ole vain todistus tai vahvistus sille sosiaaliselle kokemukselle eikä mikään eri osa sukupuolikäsitystä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan nähdä kuinka paljon kutsunnoissa on enää porukkaa tämän uudistuksen jälkeen. Pimpelipom kaikki tuossa ikäluokassa olevat miehet muuttuvat naisiksi
No jos suomen sotilaiden motivaatio on tota luokkaa että vaihdetaan 10 vuodeks sukupuoli armeija välttääkseen niin ongelma on jossain ihan muualla hahaha
Luuletko että jokainen mies on syntynyt sotilaaksi?
Luuletko että jokainen mies haluaa vaihtaa juridisen sukupuolensa? Mitä ihmettä oikeen selität
Vierailija kirjoitti:
Tällä lailla ei ole mitään tekemistä transsukupuolisten ihmisten oikeuksien kanssa. Sukupuolen hämärtäminen ja muuttaminen ilmoitusasiaksi vetää maton myös transsukupuolisten jalkojen alta. Tätä vaan ei edes transihminen saa sanoa ääneen.
Ja silti täällä vaan jauhetaan satojen sivujen ajan jostain transporukasta? Mikä homma tää oikein on? Kuka tätä keskustelua oikein johdattelee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MrX kirjoitti:
On se mallillaan: sukupuolen voi muka valita?? Mitä tapahtui kromosomeille? Unohtuivat? Päätöntä menoa... päättäjiltäkin! Lieneekö jotain jumalkompleksia, kun ei enää tarvitse hyväksyä sitä, minkä luonto/sattuma määräsi....
Öliöli onneks teidän aivokuollutta vikinää ei tartte enää ottaa tippaakaan vakavasti kun laki meni heittämällä läpi. On se jo tullu selväks ettei perusasioiden selittämisestä teidän kaltasille läskipäille tuu mitään
Jep, ei teitäkään ole vakavasti otettu eikä oteta lain jälkeenkään :D
No jos ihmiselle ei vuoteen 2023 mennessä oo menny kaaliin että biologinen, juridinen ja sosiaalinen sukupuoli on eri asioita niin turha sitä on enää yrittää selittää. Liian tyhmä on vaan liian tyhmä
Voisiko täällä sitten joku valaista mitä eroa on juridisella tai sosiaalisella sukupuolella? Tai vastaavasti juridisella ja biologisella? Sosiaalinen sukupuoli on esitys, kokemus ja tarve tulla nähdyksi tietyllä tavalla. Mutta miten juridinen sukupuolen erot näyttäytyy sosiaalisen- ja biologisen sukupuolen nähden?
Etkö oikeasti tiedä? Juridinen on se minkä perusteella sun henkilötunnus mm. määräytyy. Tähän asti transihmisten papereissa on lukenut se vastakkainen sukupuoli mitä kokevat olevansa ja minä heitä usein myös kohdellaan.
Mutta miten juridinen ja sosiaalinen sukupuoli ovat ratkaisevasti eri asiat? Eikö juridinen sukupuoli ole vain todistus tai vahvistus sille sosiaaliselle kokemukselle eikä mikään eri osa sukupuolikäsitystä
No nyt ei enää ole kun sen voi itse vaihtaa, aikaisemmin on pitänyt saada lääkärinlausunnot ja olla steriili saadakseen mm. oikeat paperit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja silti täällä vaan jauhetaan satojen sivujen ajan jostain transporukasta? Mikä homma tää oikein on? Kuka tätä keskustelua oikein johdattelee?
Lähinnä mielenterveysongelmaiset mummot joilla ei oo parempaa tekemistä
Oikeat transsukupuoliset eivät tätä kannata! Oletko sinä OIKEA transsukupuolinen vai vale-sellainen?
Naisten asemasta ei voi enää keskustella, kun kuka tahansa on nainen.