Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Translaki meni läpi

Vierailija
01.02.2023 |

Tirsk!

Kommentit (3723)

Vierailija
361/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaahan naiset että stondis ei ole syy tuijottaa tai muutenkaan käyttäytyä epäasiallisesti!

Myös teihin friikkeihin pätee täsmälleen samat käytössäännöt, joten noudatahan ensin itse hyviä tapoja ja ala sitten vasta neuvomaan muita.

Niin pätee. Kaikenlainen tuijotus ja loukkaaminen on huonoa käytöstä. Tosiaan jos minä saan tahtomattani stondiksen, sinä pidät pääsi kylmänä, vaikka olisi vähän ruuhkaa.

Saatat pettyä, mutta minua ei sun mitättömyyden stondis kiinnosta pätkän vertaa.

Annat vain minun olla rauhassa omissa oloissani edes tuppautumalla lähelle tai juttelemalla yhtään mitään, niin tulemme toimeen samassa tilassa.

Kyllä minä saan puhua ja tulla saunassakin viereen istumaan. Muista sinä olla asiallinen tai pysy kotona!

Sinulla ei todellakaan ole mitään oikeutta tulla minun lähelleni eikä puhua minulle, jos minä en sitä halua.

Minullakin on oikeuteni.

Myös julkisella paikalla.

Jää sinä itse leikkimään noita mielikuvitusleikkejäsi kotiin, jos et kykene antamaan ihmisille heidän haluamaansa rauhaa ja kunnioittamaan sitä.

Kyllä muuten on. Minulla on oikeus kuvata myös julkisella paikalla, joten sinuna olisin aivan hiljaa.

Vierailija
362/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MrX kirjoitti:

On se mallillaan: sukupuolen voi muka valita?? Mitä tapahtui kromosomeille? Unohtuivat? Päätöntä menoa... päättäjiltäkin! Lieneekö jotain jumalkompleksia, kun ei enää tarvitse hyväksyä sitä, minkä luonto/sattuma määräsi.... 

Öliöli onneks teidän aivokuollutta vikinää ei tartte enää ottaa tippaakaan vakavasti kun laki meni heittämällä läpi. On se jo tullu selväks ettei perusasioiden selittämisestä teidän kaltasille läskipäille tuu mitään

Jep, ei teitäkään ole vakavasti otettu eikä oteta lain jälkeenkään :D

No jos ihmiselle ei vuoteen 2023 mennessä oo menny kaaliin että biologinen, juridinen ja sosiaalinen sukupuoli on eri asioita niin turha sitä on enää yrittää selittää. Liian tyhmä on vaan liian tyhmä

Voisiko täällä sitten joku valaista mitä eroa on juridisella tai sosiaalisella sukupuolella? Tai vastaavasti juridisella ja biologisella? Sosiaalinen sukupuoli on esitys, kokemus ja tarve tulla nähdyksi tietyllä tavalla. Mutta miten juridinen sukupuolen erot näyttäytyy sosiaalisen- ja biologisen sukupuolen nähden?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, yhtäkkiä kaikkialla aletaan jonkun mielikuvissa vaan pervoilla menemään ja kukaan ei mahda asialle mitään. En tiedä miten likainen mielikuvitus joillakin oikein on. Osalla vissiin lapsiakin. Yhh.

Vierailija
364/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vähän tuota Ben Z:n Jaa-ääntä ihmettelen.

Vierailija
365/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nyt pääsee helpommin leikkauksiin ?? Ei tarvitse mennä lääkäriin ja kaikki hoituu helposti.

Vierailija
366/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän käy, muuttavatko ne 2015 tulleet lääkärit sukupuolensa ;) tätä ei luonnollisesti naisvaltainen hallitus arvioinut ollenkaan.

No, lain mukaanhan ei tarvitse olla Suomen kansalainen, että voi vaihtaa juridisen sukupuolensa pelkällä netti-ilmoituksella, riittää että on täysi-ikäinen ja asuu pysyvästi Suomessa. Eiköhän tää koske myös tuota porukkaa.

Vierailija
367/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella pettynyt. Voisiko vielä kansanäänestystä yrittää, että uusi äänestys?

Kansanäänestys juurikin olisi se, mitä tällaisissa tilanteissa tarvittaisiin. Meiltä tavan kansalaisilta tällaista pitäisi loppupeleissä kysyä, sillä meitä täällä on enemmistö, ei poliitikkoja.

Ei muuta kuin kansalaisaloite kansanäänestyksestä. Sitovasta, ei neuvoa-antavasta!

Vierailija
368/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 40 vuotta nainen. Koen olevani mies, saako parempaa palkkaa ja vielä takautuvasti?

Vierailija
369/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, tosiaanko nyt annettiin ihmisoikeudet jollekin vähemmistölle? Kyllä on huonoks menny, kohtuutonta. 

Vierailija
370/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MrX kirjoitti:

On se mallillaan: sukupuolen voi muka valita?? Mitä tapahtui kromosomeille? Unohtuivat? Päätöntä menoa... päättäjiltäkin! Lieneekö jotain jumalkompleksia, kun ei enää tarvitse hyväksyä sitä, minkä luonto/sattuma määräsi.... 

Öliöli onneks teidän aivokuollutta vikinää ei tartte enää ottaa tippaakaan vakavasti kun laki meni heittämällä läpi. On se jo tullu selväks ettei perusasioiden selittämisestä teidän kaltasille läskipäille tuu mitään

No jos ihmiselle ei vuoteen 2023 mennessä oo menny kaaliin että biologinen, juridinen ja sosiaalinen sukupuoli on eri asioita niin turha sitä on enää yrittää selittää. Liian tyhmä on vaan liian tyhmä

Voisiko täällä sitten joku valaista mitä eroa on juridisella tai sosiaalisella sukupuolella? Tai vastaavasti juridisella ja biologisella? Sosiaalinen sukupuoli on esitys, kokemus ja tarve tulla nähdyksi tietyllä tavalla. Mutta miten juridinen sukupuolen erot näyttäytyy sosiaalisen- ja biologisen sukupuolen nähden?

Etkö oikeasti tiedä? Juridinen on se minkä perusteella sun henkilötunnus mm. määräytyy. Tähän asti transihmisten papereissa on lukenut se vastakkainen sukupuoli mitä kokevat olevansa ja minä heitä usein myös kohdellaan.

Vierailija
371/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MrX kirjoitti:

Juridisella sukupuolelle mennään naisten pukeutumistiloihin. Noi muut on jotain Seta-paskaa.

Vierailija
372/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta on varmaan leikkipuistot täynnä isoja karvaisia äijiä, jotka huutelevat muksuille että "tuus tänne tätin syliin istumaan vähäksi aikaa". Hyi helv... Pitäkää vanhemmat silmät ja korvat auki. 

Minäkin olen varoittanut lapsia etteivät mene niihin jytkytelttoihin, vaikka joku houkuttelee nameilla.

Vierailija
373/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MrX kirjoitti:

Juridisella sukupuolelle mennään naisten pukeutumistiloihin. Noi muut on jotain Seta-paskaa.

Joo tajutaan jo että sä oot täys pervo ja sun mielessä tässä asiassa ei oo mitään muuta aspektia kuin naisten ahdistelu

Vierailija
374/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkö Suomeen enää yhtään miestä? Miksi kukaan haluaisi tämän jälkeen säilyttää sukupuolensa miehenä? Alaikäiset kai toistaiseksi jäävät sitten...

Vierailija
375/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olemassa on jonkinlainen salaseura johon otetaan vain miehiä. joten voiko salaseuraan hakea mies, joka ei näytä mieheltä.

Oliko se suuri tasa-arvojärjestö?

Vierailija
376/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaahan naiset että stondis ei ole syy tuijottaa tai muutenkaan käyttäytyä epäasiallisesti!

Myös teihin friikkeihin pätee täsmälleen samat käytössäännöt, joten noudatahan ensin itse hyviä tapoja ja ala sitten vasta neuvomaan muita.

Niin pätee. Kaikenlainen tuijotus ja loukkaaminen on huonoa käytöstä. Tosiaan jos minä saan tahtomattani stondiksen, sinä pidät pääsi kylmänä, vaikka olisi vähän ruuhkaa.

Saatat pettyä, mutta minua ei sun mitättömyyden stondis kiinnosta pätkän vertaa.

Annat vain minun olla rauhassa omissa oloissani edes tuppautumalla lähelle tai juttelemalla yhtään mitään, niin tulemme toimeen samassa tilassa.

Kyllä minä saan puhua ja tulla saunassakin viereen istumaan. Muista sinä olla asiallinen tai pysy kotona!

Sinulla ei todellakaan ole mitään oikeutta tulla minun lähelleni eikä puhua minulle, jos minä en sitä halua.

Minullakin on oikeuteni.

Myös julkisella paikalla.

Jää sinä itse leikkimään noita mielikuvitusleikkejäsi kotiin, jos et kykene antamaan ihmisille heidän haluamaansa rauhaa ja kunnioittamaan sitä.

Kyllä muuten on. Minulla on oikeus kuvata myös julkisella paikalla, joten sinuna olisin aivan hiljaa.

Vihjaatko, että saisit kuvata pukuhuoneessa tai suihkutiloissa? Et kai vaan yritä valheellista kauhua ja paniikkia tässä luoda, senkin hassuttelija. Laki meni läpi ja vaikutukset näemme sitten jatkossa. Itse aion käydä uimassa entistäkin useammin, jotta pysyn kartalla tästä kaikesta kauheudesta.

Vierailija
377/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää te mummot jotka täällä kitisette ootte samoja jotka teidän nuoruudessa kitis, öö mistäköhän? Miesten pitkistä tukista, farkuista naisilla, mitä muuta

Vierailija
378/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä ihana että homojen lisäksi myös trans asiat on viimein saatu kuntoon.

Kirkkohäät olisi hieno juttu vielä. Sitä on niin pitkään vitkuteltu että nyt kunnolla painetta kehiin jotta oikeudenmukaisia ratkaisuja saadaan silläkin saralla.

Vierailija
379/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jääkö Suomeen enää yhtään miestä? Miksi kukaan haluaisi tämän jälkeen säilyttää sukupuolensa miehenä? Alaikäiset kai toistaiseksi jäävät sitten...

Naisia ei jää. Miehet saa parempaa palkkaa niin here we go!!

Vierailija
380/3723 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän käy, muuttavatko ne 2015 tulleet lääkärit sukupuolensa ;) tätä ei luonnollisesti naisvaltainen hallitus arvioinut ollenkaan.

No, lain mukaanhan ei tarvitse olla Suomen kansalainen, että voi vaihtaa juridisen sukupuolensa pelkällä netti-ilmoituksella, riittää että on täysi-ikäinen ja asuu pysyvästi Suomessa. Eiköhän tää koske myös tuota porukkaa.

Minä vaihtaisin ainakin jos uhkaisi palautus kotiin, jossa rikossyytteet tai uhrieni vihaiset omaiset odottaa sapelit teroitettuna. Sitten ilmaisin olevani transsukupuolisuuteni vuoksi vainottu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi