Translaki meni läpi
Kommentit (3723)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei mut sithän voi mennä gynelle vaatimaan palvelua!
Pyydä että laittaa kierukan.
Ehkä he sitten pääsevät eroon kivuliaista kuukautisistaan. Ja siis osa näistä tyypeistä ihan oikeasti simuloi kuukautisia esimerkiksi ottamalla yliannostuksen laksatiiveja ja vesiripuloiden housuunsa kärsien vatsakrampeista. Totta joka sana, vaikka kuulostaa uskomattomalta.
Ja siltikään eivät saa simuloitua kuukautisia, koska se on koko kehollinen kokemus, oikeastaan psykofyysinen kokemus.
Oireita voi olla hyvin monia.
Biologiset naiset tietävät mistä puhun.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä erikoista, miten moni biologinen nainenkin tätä lakia on vaatinut ihan suu vaahdossa. Munkin lähi- ja tuttavapiiristä pahimmat lain pakottajat ovat olleet biologisia naisia ja heiltä tullut hyvin kiukkuista viestiä mulle, kun mä en halua biologisia miehiä naisten pukkareihin. Lain puolesta äänesti enemmistö naiskansanedustajista. Mitä hittoa oikeasti?
Biologinen nainen on biologiselle naiselle susi. He haluavat viedä meiltä toisilta naisilta turvalliset tilat. Vain kehitysmaissa naisilta puuttuu turvalliset tilat.
Menkööt itse sinne miesten puolelle, mutta onko pakko pakottaa muita olemaan miesten kanssa samassa vessassa tai pukukopeissa.
Savua tulee korvista noista unisex-jutuista.
Pitäisi joskus ostaa jostain netistä naisten wc-kylttejä ja mennä liimaa niitä joihinkin paikkoihin.
Aion taistella naisten vessojen puolesta.
Miksi unisex-jutut ovat aina tosi tylsiä? Suomeksi sanottuna ne jutut muuttuu aina hyvin "miehiseksi".
Esimerkiksi vaatteet ja liikennemerkit. Naiseus pitää näemmä häivyttää, paitsi että transnaiset saavat olla kuin dragqueenit.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä erikoista, miten moni biologinen nainenkin tätä lakia on vaatinut ihan suu vaahdossa. Munkin lähi- ja tuttavapiiristä pahimmat lain pakottajat ovat olleet biologisia naisia ja heiltä tullut hyvin kiukkuista viestiä mulle, kun mä en halua biologisia miehiä naisten pukkareihin. Lain puolesta äänesti enemmistö naiskansanedustajista. Mitä hittoa oikeasti?
Miksi????!
T. Vihainen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata ehkä hengata noin yksinkertaisten pösilöiden kanssa. Minun lähi- tai tuttavapiiriin ei kuulu yhtäkään tuollaista pakottavaa. Muutama vihreä, mutta hekin ovat valmiita kuuntelemaan vastapuolen argumentteja.
No yksi itse asiassa katkaisi minuun välit, koska olin samaa mieltä J.K. Rowlingin kanssa. Hän oli aivan pöyristynyt, miten voin olla hänen kanssaan samaa mieltä ja miten transfobista p*skaa voin jakaa seinälläni. Nämä ihmiset voivat vaikuttaa muuten oikein järkeviltä ja mukavilta, mutta sitten kun tullaan tiettyihin aiheisiin, niin joku nappi aivoissa menee pälle ja he alkavat puhua kuin jotkut kultin jäsenet.
Minulle on ihan sama, vaikka haukuttaisiin transfoobikoksi. Haukun takaisin naisfoobikoksi, koska vievät naisilta turvalliset tilat.
Tai mt-foobikoksi, koska eivät voi hyväksyä mielenterveysongelmiaan.
Jos joku haukkuu sinua transfoobikoksi, sanokaa heitä järkifoobikoiksi. Tai biologiafoobikoiksi, kun eivät voi hyväksyä järjen ääntä tai biologiaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi unisex-jutut ovat aina tosi tylsiä? Suomeksi sanottuna ne jutut muuttuu aina hyvin "miehiseksi".
Esimerkiksi vaatteet ja liikennemerkit. Naiseus pitää näemmä häivyttää, paitsi että transnaiset saavat olla kuin dragqueenit.
Tämä on totta.
Intiassahan aiemmin (nyt vastikään tais muuttua lait) oli aiemmin kolmas sukupuoli. Ei ollut homoja ja lesbojaa vaan kolmas sukupuoli. Sama juttu amerikan alkuperäiskansoilla.
Tällä homouden kieltämisellä trans-tyypit ain sit meuhkaa, et "trans on aina ollut olemassa xD"
Jos ihmiset alkavat pelkää sitä, että haukutaan transfoobikoiksi, niin sitten he saavat vielä enemmän valtaa hallita muita.
Nyt on todella tärkeää järkevien ihmisten alkaa vastustamaan tällaisia. Jos ei ihmiset vastusta pahuutta, niin asiat vain pahenee.
Anna paholaiselle pikkurilli, niin se vie koko käden.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku haukkuu sinua transfoobikoksi, sanokaa heitä järkifoobikoiksi. Tai biologiafoobikoiksi, kun eivät voi hyväksyä järjen ääntä tai biologiaa.
Voi kutsua yksinkertaisesti idiootiksi.
On se tosiaan mahtava ihmisoikeuksien edistysaskel, ettei psyykkisesti sairaimpienkaan tarvitse enää olla pelkkien kuvien ja videoiden varassa, kun haluavat katsella alastomia naisia (ja lapsia).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata ehkä hengata noin yksinkertaisten pösilöiden kanssa. Minun lähi- tai tuttavapiiriin ei kuulu yhtäkään tuollaista pakottavaa. Muutama vihreä, mutta hekin ovat valmiita kuuntelemaan vastapuolen argumentteja.
Kertoo kaiken transideologiasta. Suurempi synti on olla "transfoobinen" eli kritisoida heitä, kuin uhata toisia r a i s k a uksilla yms väkivallalla.
Heillä on oikeus turvallisiin tiloihin tehden kaikille muille ne tilat turvattomaksi.
Täysin turha paskalaki toi translaki!PS. Sen takia pahuus saa vallan, jos hyvät eivät puutu asioihin. Hyvien ihmisten pitää nyt laittaa tolkku tähän asiaan. Hyvät ihmiset voisivat tehdä yhteistyötä toisten hyvien ihmisten kanssa, niin saadaan pahuus kukistettua.
No yksi itse asiassa katkaisi minuun välit, koska olin samaa mieltä J.K. Rowlingin kanssa. Hän oli aivan pöyristynyt, miten voin olla hänen kanssaan samaa mieltä ja miten transfobista p*skaa voin jakaa seinälläni. Nämä ihmiset voivat vaikuttaa muuten oikein järkeviltä ja mukavilta, mutta sitten kun tullaan tiettyihin aiheisiin, niin joku nappi aivoissa menee pälle ja he alkavat puhua kuin jotkut kultin jäsenet.
Jep, toi on niin törkeää, on kyse tän naisen, J.K. Rowling, elämäntyöstä eikä hän edes sanonut mitään transfobista. Transuskonto on kultti!
Koko tapaus Rowling olisi suorastaan koominen ellei hän saisi jatkuvalla syötöllä tuhansia ra/is/kaus- tap/po ja pom/miuhkauksia, koska kukaan ei ole pystynyt tarkalleen sanomaan mitä transfobista hän on edes sanonut. Koko juttu on ihan järjetön.
Kaikki vaan pitävät häntä transfobina vaikka eivät ole lukeneet sitä hänen esseetään eivätkä pysty antamaan yhtäkään lainausta mikä olisi transfobista. Transaktivistit levittävät tuota että Rowling on kaamea transfoobikko, niin paha ettei hänen tekstejään/twiittejään kannata edes lukea ja muut uskovat.
Tämä keskustelu on taas kerran erinomainen esimerkki siitä, miten hallitus tekee päätöksiä joita suurin osa kansalaisista ei halua. Pitää tietenkin muistaa. että tämän palstan kirjoittelijat edustavat vain pientä osaa Suomen kasalaisista, mutta mielestäni se kuitenkin antaa aika hyvää osviittaa suomalaisten mielipiteistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta, kuinka moni teistä intohimoisesti translakia vastustaneista vastusti tada-arvoista avioliittolakia? Miten kävi mielestänne siihen liitettyjen uhkakuvien toteutumiselle?
En vastustanut avioliittolakia koska se ei vaikuta kehenkään muuhun kuin avioituviin pareihin.
Mutta nyt jälkiviisaana näyttää siltä että siitä alkoi slippery slope kaikenmaailman lgbt-pakotuksen ja sekoilun suhteen. Olen samaa mieltä monen muun kanssa että tämä tulee etenemään p e d o ilun laillistamiseen jos hommalle ei saada stoppia ennen lasten blokkerihoitojen sallimista oikeuden päätöksellä.
Kuka olisi voinut tuon lain säätämisen aikaan uskoa että Suomi on tässä tilanteessa sukupuolisekoilun kanssa?
Ai se ei muuttanutkaan perustavalla tavalla avioliiton käsitettä ja merkitystä muiden kuin homoliittoon menevien kohdalla? Kappas.
Homofobia ei ole kaukana, kun transaktivisti on lähellä.
Eräs transnainen kertoo olevansa biologinen heteronainen. Taitaa olla homofoobinen, kun ei kyennyt hyväksymään omaa homouttaan.
Nyt on transnainen, ja sanoo olevansa hetero.
Hänelle ei kelpaa bimiehet, eikä panseksuaalit. Pitää olla heteromies.Tämä on sitä toimivaa eheytystä homoille ja lesboille. Tämä on homofobisten motiivi lähteä mukaan transaktivismiin. Transaktivismia voi siis kannattaa fundamentalistiuskiskin, koska uskovat homoseksuaalin lapsensa muuttuvan heteroksi, jos tämä korjaa sukupuolensa. Erityisesti jos on sellainen miesmäinen lesbo tai naismainen homo. Jenkeissä ihan normi meininki. Iran on toinen esimerkki maa, joka rahoittaa sukupuolenkorjaushoidot.
Iranissa homojen on ihan suotavaa korjata sukupuolensa naiseksi ja näin ollen saa luvan suhteeseen miehen kanssa. Iranissa sitä perustellaan sillä, että transsukupuolisuus ei ole homoseksuaalisuuden kaltainen moraalinen ongelma, vaan biologinen poikkeavuus, jonka aiheuttaa kehon ja sielun välinen epäharmonia. Sielua ei muuteta, mutta kehoa voi leikata nykylääketieteen avulla. Tähän perustuu islamilaisen Iranin suopea näkökulma transsukupuolisuuteen.
Briteissä toimiva translasten asioita ajavan Mermaids-järjestön entinen johtaja Susie Green vei pojan Thaimaahan kastroitavaksi pojan ollessa 16-vuotias ihan homofobisen isän mieliksi. Isä yrittänyt aiemmin piestä hänestä homouden pois.
Onkohan suomalainen Jere/Jade Nyströmkin todellisuudessa feminiininen homomies? Muistan hänen aiemmin kertoneen olevansa meikkaamisesta ja drag queen-harrastuksesta kiinnostunut poika, jolla ei kuitenkaan ollut mitään ongelmaa syntymäsukupuolensa kanssa. Mainitsi jotain homoudestaan. Äkkiä sitten hän ilmoitti olevansa transnainen.
Näin juuri. Mitä vikaa on homoudessa? Miksi pitää mieluummin vaihtaa/ korjata sukupuoltaan kuin olla ihan rehellisesti homo? Ajattelin Nyströmistä samalla tapaa kuin Tuure Boeliuksesta: siinä on feminiinisyyttään esillä pitävä homo. Miksei se ole nykyään ok? Onkohan Tuuressakin joku vika, kun ei ole vielä "alkanut naiseksi"? Tai pitäisikö Elina Gustafssonin vaihtaa sukupuolensa mieheksi, kun styylaa naisellisen upean Ansku Bergströmin kanssa? En kertakaikkiaan tajua, miksei voi olla rehellisesti homo tai lesbo ja hyväksyä itsensä sellaisena?
Vaikuttaja Mona Bling sanoo olevansa biologinen heteronainen. Vaikuttaa siltä, ettei voinut hyväksyä homouttaan/feminiinistä puolta, niin ratkaisuksi vaihtoi itsensä naiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Tämä translaki pitää kaataa sitten tämän vuoden eduskuntavaalien jälkeen. Ja pitää tehdä samanlainen laki kuin Unkarissa, jossa sukupuoli määritellään kromosomien perusteella.
Kuka tekee kansalaisaloitteen?
Ihmisellä on 46 kromosomia, jotka ovat 23 kromosomin pareina ja niistä 23 on peritty äidiltä ja toiset 23 isältä. Kromosomit muodostavat 23 paria, joista yksi pari muodostuu sukupuolikromosomeista. Naissukupuolisella on kromosomipari XX ja miessukupuolisella XY. Näihin ei vanhempien ja jälkeläisten tahdolla ole vaikutusta.
https://www.solunetti.fi/fi/solubiologia/ihmisen_kromosomit/2/
Petri Rautiainen
Toivottavasti yksikään hoitoihin haluava transsukupuolinen nuori tai aikuinen ei nyt päädy ikävään tekoon lukiessaan näitä aivan kamalia kommentteja, joita on nyt joka paikka täynnä. Ettekö te tajua että he ovat ihan tavallisia tuntevia ihmisiä? En ole 50 vuotisen elämäni aikana koskaan nähnyt mitään vastaavaa ja tuntuu kuin koko Suomen kansa olisi jossain joukkopsykoosissa kääntynyt tätä pientä vähemmistöä vastaan. En tiennytkään että ihmisillä näin paha olla ja kuinka kamalalla tavalla sitä täytyy purkaa.
Jos kriteeriksi otetaan ihmisoikeudet, voidaan vaatia mitä tahansa. Aivan loputonta.
Mitä jos tämäkin translain vaatinut työ olisi käytetty vaikka sen pohtimiseen, miten voisi edistää sitä, ettei joidenkin suomalaisten tarvitsisi olla nälissään? Onko ihmisoikeus saada ruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti yksikään hoitoihin haluava transsukupuolinen nuori tai aikuinen ei nyt päädy ikävään tekoon lukiessaan näitä aivan kamalia kommentteja, joita on nyt joka paikka täynnä. Ettekö te tajua että he ovat ihan tavallisia tuntevia ihmisiä? En ole 50 vuotisen elämäni aikana koskaan nähnyt mitään vastaavaa ja tuntuu kuin koko Suomen kansa olisi jossain joukkopsykoosissa kääntynyt tätä pientä vähemmistöä vastaan. En tiennytkään että ihmisillä näin paha olla ja kuinka kamalalla tavalla sitä täytyy purkaa.
Nyt puhumme laista. Emme puhu yksilöistä. Kaikki trans-henkilötkään eivät ymmärrä tätä lakia.
Hallitus ei ole saanut yhtään Suomen etua ajavaa asiaa päätökseen, eikä tule saamaan, tästä esimerkkinä työvoima- ja turvallisuuspolitiikka.