Riittääkö 400€ ruokaan helmikuussa kahden hengen taloudessa?
Äkkiseltään tuntuu isolta summalta, mutta jos on yhtään koskaan laskenut paljon ruokaan menee rahaa, niin ei olekaan niin iso summa. Varsinkin jos haluaa syödä terveellisesti
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Ei riitä, nälkään kuolee.
Niin no just tällaista vastauksia odotin.
Tottakai riittää, mutta onko ruoka laadukasta, kaikki ravintoaineet saatavilla?
Eikös tuo 100€ per viikko ollut niiden köyhien budjetti rikkaat ja rahattomat -ohjelmassa.
Ei todella iso summa
Siis mulla meni tammikuussa näköjään yksin 400e ruokaan (sisältää kaikki taloustavarat ja koiran herkkuja). Tein ruokia itse ja kävin kerran viikossa työpaikkaruokalassa. Söin pari kertaa kylässä. Että silleen. Ehkä teillä onnistuu ruokkia kaksi ihmistä neljällä sadalla eurolla.
Easysti. Minä pyrin pitämään kuukauden ruokalaskun alle 250 eurossa, ja sillä syö kaksi ihmistä hyvin.
Riittää. Tehkää keittoja kotona. Lisäksi leipää, maitoa ja puuroa jne.
Vierailija kirjoitti:
Miksi leipää? Aivan turhia kaloreita. Muelummin kasviksia, joista saa sekä kuitua että vitamiineja.
Maito ihan ok, mutta ehkä huono proteiinin lähde
Vierailija kirjoitti:
Ihan järkky ajatus että käyttää 400e ruokaan ja saa keittoja, leipää ja puuroa.
Vierailija kirjoitti:
Easysti. Minä pyrin pitämään kuukauden ruokalaskun alle 250 eurossa, ja sillä syö kaksi ihmistä hyvin.
Tuskin hyvin. Kyllä tuolla pläsöt hengissä pysyy, jos sokerista ja vehnästä tulee iso osa kaloreita
Riittää, mutta syöt yksipuolisesti, hiilihydrattipainotteisesti ja ruokien valmistamiseen menee runsaasti aikaa.
Meillä viikon ostokset kahdelle hengelle maksoi tänään 170e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin hyvin. Kyllä tuolla pläsöt hengissä pysyy, jos sokerista ja vehnästä tulee iso osa kaloreita
Eipä olla pläsöjä, ja sokeria menee aika vähän, vehnää vielä vähemmän. Kuten jo kirjoitin, syödään hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä olla pläsöjä, ja sokeria menee aika vähän, vehnää vielä vähemmän. Kuten jo kirjoitin, syödään hyvin.
Niinpä vissiin
Vierailija kirjoitti:
Meillä viikon ostokset kahdelle hengelle maksoi tänään 170e.
Aika paljon. Mitä kaikkee ostitte?
Viisi ateriaa päivässä; aamiainen: kaurapuuro, raejuusto, marjat, kananmuna lounas: pastaa, lihaa/muu proteiini, kasviksia välipala: rahka marjoilla päivällinen: lounaan toisto iltapala leipä ja vihanneksia/hedelmiä. Tämä x 28 ja näillä hinnoilla kahdelle. En ihan lupaa että 400 riittää kahdelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä vissiin
Perusruoka ei ole kallista, ja budjettiin mahtuu vähän kalliimpiakin juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kyllä tosiaan kiva kuulla mitä kaksi ihmistä tällä hinnalla syö kuukaudessa. Tuo ei mitenkään voi riittää täysipainoiseen ruokaan. Saatko proteiinia, vitamiineja, kuituja, hivenaineita? Tuskin
Vierailija kirjoitti:
Viisi ateriaa päivässä; aamiainen: kaurapuuro, raejuusto, marjat, kananmuna lounas: pastaa, lihaa/muu proteiini, kasviksia välipala: rahka marjoilla päivällinen: lounaan toisto iltapala leipä ja vihanneksia/hedelmiä. Tämä x 28 ja näillä hinnoilla kahdelle. En ihan lupaa että 400 riittää kahdelle.
Viisi kertaa päivässä? Tuossahan on ihan sikana syömistä, en ikinä jaksaisi syödä tuollaista aamupalaa jatkuvasti. Ja lounaalla pastaa, päivälliselläkin pastaa, illalla leipää, aamulla puuroa ja munaa jne?
No ei ihme, että menee sitten paljon ruokaan rahaa. Kun sitä ruokaa vaan menee joillain puolet enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Öö, aamupalasta voi jättää joko kananmunan tai raejuuston pois, jos kerta syöt kaksi lämmintä ateriaa päivässä, joissa kummassakin hyvä proteiinin lähde.
Ei riitä, nälkään kuolee.