Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Riittääkö 400€ ruokaan helmikuussa kahden hengen taloudessa?

Vierailija
31.01.2023 |

Äkkiseltään tuntuu isolta summalta, mutta jos on yhtään koskaan laskenut paljon ruokaan menee rahaa, niin ei olekaan niin iso summa. Varsinkin jos haluaa syödä terveellisesti

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Easysti. Minä pyrin pitämään kuukauden ruokalaskun alle 250 eurossa, ja sillä syö kaksi ihmistä hyvin.

Olisi kyllä tosiaan kiva kuulla mitä kaksi ihmistä tällä hinnalla syö kuukaudessa. Tuo ei mitenkään voi riittää täysipainoiseen ruokaan. Saatko proteiinia, vitamiineja, kuituja, hivenaineita? Tuskin

Perusjuttuja eli vihanneksia, hedelmiä, pähkinöitä, papuja, linssejä, kalaa, marjoja jne. 

Vierailija
22/101 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulis riittävän. Meillä menee 100 e viikossa ja meitä on kolme. Terveellisesti syödään. Kasvispainotteisesti. Prismasta selviäm välillä

80 eurollakin. Tärkeintä katsoa kasvikset satokauden mukaan ja kaikessa katsoa kilohintaa.

Alkoholia ei osteta. Herkkuja syödään kerran viikossa.

Ja meillä ei ole edes rahasta kiinni. Periaate.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka on nykyään niin törkeän kallista, että ehkä tuolla rahalla pärjää, kun ostaa halvinta mahdollista.

Vierailija
24/101 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viisi ateriaa päivässä; aamiainen: kaurapuuro, raejuusto, marjat, kananmuna lounas: pastaa, lihaa/muu proteiini, kasviksia välipala: rahka marjoilla päivällinen: lounaan toisto iltapala leipä ja vihanneksia/hedelmiä. Tämä x 28 ja näillä hinnoilla kahdelle. En ihan lupaa että 400 riittää kahdelle.

Viisi kertaa päivässä? Tuossahan on ihan sikana syömistä, en ikinä jaksaisi syödä tuollaista aamupalaa jatkuvasti. Ja lounaalla pastaa, päivälliselläkin pastaa, illalla leipää, aamulla puuroa ja munaa jne?

No ei ihme, että menee sitten paljon ruokaan rahaa. Kun sitä ruokaa vaan menee joillain puolet enemmän.

Tuo on varmasti totta että kaikilla ei ole terveellinen ruokavalio ja ihmiset ovat lisäksi erikokoisia. Itse olen 194/95 eli normaalipainon ylärajalla. Ruokavaliossa tärkeintä on sen terveellisyys eikä antamani esimerkki tarkoita joka päivä samaa mutta vastaa sisällöltään ravintosuosituksia. Säännöllinen ruokailu vaikuttaa jaksamiseen ja elimistön normaaliin toimintaan. Ja lisäksi otin vain ja ainoastaan sillä perusteella kantaa aloittajan kysymykseen.

Vierailija
25/101 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää. Kolme ateriaa päivässä, välipalat. Mutta ruoat täytyy tehdä itse raaka-aineista. Viimeisen vuoden ajan tämä on toteutunut meillä.

Vierailija
26/101 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulis riittävän. Meillä menee 100 e viikossa ja meitä on kolme. Terveellisesti syödään. Kasvispainotteisesti. Prismasta selviäm välillä

80 eurollakin. Tärkeintä katsoa kasvikset satokauden mukaan ja kaikessa katsoa kilohintaa.

Alkoholia ei osteta. Herkkuja syödään kerran viikossa.

Ja meillä ei ole edes rahasta kiinni. Periaate.

Lisään tähän, jos sillä on mitään väliä, että olemme normaalipainoisia. Minä leivon mielelläni, että leipää ja herkkuja syntyy myös siten. Marjoja on pakkasessa.

Vierailija
27/101 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teette kaiken ruoan itse ja ette osta mitään juomia, maidot, mehut, limut, jne. niin luulisi riittävän.

Mulla menee yksin asuessa 400€/kk, mutta tulee ostettua liikaa mehuja yms. ja ne on tosi kalliita. Vesi riittäisi ihan hyvin. Lisäksi muualla asuva miesystävä syö käydessään kuin hirvi. Tai no en tiedä kumpi syö enemmän, hän vai hirvi. Ja hän syö kyllä aina paljon, ei ainoastaan minun luona, mutta anyways saisin yhtä laadukasta ruokaa itselleni varmaan vähän päälle parilla sadalla joten, jos suunnittelette hyvin niin luulisi teille riittävän tuo 400€.

Kannattaa kuitenkin varmaan kokeilla riittääkö tuo summa ennen kuin esim. otatte budjettiinne ylihintaisen asunnon ja sitten kituutatte nälkäisinä.

Vierailija
28/101 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viisi ateriaa päivässä; aamiainen: kaurapuuro, raejuusto, marjat, kananmuna lounas: pastaa, lihaa/muu proteiini, kasviksia välipala: rahka marjoilla päivällinen: lounaan toisto iltapala leipä ja vihanneksia/hedelmiä. Tämä x 28 ja näillä hinnoilla kahdelle. En ihan lupaa että 400 riittää kahdelle.

Viisi kertaa päivässä? Tuossahan on ihan sikana syömistä, en ikinä jaksaisi syödä tuollaista aamupalaa jatkuvasti. Ja lounaalla pastaa, päivälliselläkin pastaa, illalla leipää, aamulla puuroa ja munaa jne?

No ei ihme, että menee sitten paljon ruokaan rahaa. Kun sitä ruokaa vaan menee joillain puolet enemmän.

Tuo on varmasti totta että kaikilla ei ole terveellinen ruokavalio ja ihmiset ovat lisäksi erikokoisia. Itse olen 194/95 eli normaalipainon ylärajalla. Ruokavaliossa tärkeintä on sen terveellisyys eikä antamani esimerkki tarkoita joka päivä samaa mutta vastaa sisällöltään ravintosuosituksia. Säännöllinen ruokailu vaikuttaa jaksamiseen ja elimistön normaaliin toimintaan. Ja lisäksi otin vain ja ainoastaan sillä perusteella kantaa aloittajan kysymykseen.

Joo siis tuon myötä hoksasin, että riippuu tietysti kulutuksesta paljon siihen ruokaan menee rahaa :D

Aloittajan tilannekin riippuu tosiaan siitä, ei ole yhtä vastausta. 

Vierailija
29/101 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää hyvin, jos myös työpaikalla on omat eväät eikä syödä valmiita 10€ lounaita.

Vierailija
30/101 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä syödään näin , paitsi päivällinen on keitto ja ruuat valmistetaan itse (evää töihin). 400€/kk on riittänyt.

Vierailija
31/101 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Easysti. Minä pyrin pitämään kuukauden ruokalaskun alle 250 eurossa, ja sillä syö kaksi ihmistä hyvin.

Olisi kyllä tosiaan kiva kuulla mitä kaksi ihmistä tällä hinnalla syö kuukaudessa. Tuo ei mitenkään voi riittää täysipainoiseen ruokaan. Saatko proteiinia, vitamiineja, kuituja, hivenaineita? Tuskin

Perusjuttuja eli vihanneksia, hedelmiä, pähkinöitä, papuja, linssejä, kalaa, marjoja jne. 

Hmm, mitä kalaa?

Lohi maksaa vähintään n. 20€/kg, ja muut kalat on kalliimpia.

Vierailija
32/101 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittää. Tehkää keittoja kotona. Lisäksi leipää, maitoa ja puuroa jne.

Ääni keitoille, mutta leivät, leikkeleet ja juustot vasta kalliita onkin! Ihminen pärjää varsin hyvin ilmankin..

Vierailija
33/101 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitän että et ole koskaan edes laskenut ruoan koulutustaso. Kala ja marjat ja hedelmät jos säännöllisessä kulutuksessa, niin 250€ ei missään nimessä riitä kahdelle ihmiselle.

Et oikeasti ymmärrä rahan kulutusta.

Vierailija
34/101 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, mitä kalaa?

Lohi maksaa vähintään n. 20€/kg, ja muut kalat on kalliimpia.

Meidän prismassa on usein 15 e kilo ja sitä tarvii kahdelle vain 400 g.

- eri

Vierailija
35/101 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitän että et ole koskaan edes laskenut ruoan koulutustaso. Kala ja marjat ja hedelmät jos säännöllisessä kulutuksessa, niin 250€ ei missään nimessä riitä kahdelle ihmiselle.

Riittää helposti. Perusruoka on halpaa, ainoastaan kalat, avokado ja marjat on kalliimpia. Marjoja ei kylläkään syödä päivittäin, toisin kuin hedelmiä. Hedelmät eivät ole kalliita. 

Ota nyt huomioon, että syöjiä on vain kaksi, eli ei tarvitse ostaa isoja satseja. 

Vierailija
36/101 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä viikon ostokset kahdelle hengelle maksoi tänään 170e.

Aika paljon. Mitä kaikkee ostitte?

Lihatuotteita (mm. leikkeleet, pekonia, jauhelihaa, kanafileet, naudanpihvit), kolmea eri juustoa, kasviksia, perunoita, hedelmiä, paria eri leipää, kahvia, tuorepastaa, maitojuomaa, tuoremehua, pakasteesta ranuja ja kalaleikkeitä. Riisi ja sokeri olivat myös jo vähissä, samoin levitteet.

Vierailija
37/101 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakastemarjat ei ole kalliita. Pensasmustikat on mun kaupassa 3 e rasia. Mandariinit oli nyt 1,5 e kilo. Lohi 15 e kilo. En sitten tiedä missä te käytte ostoksilla. Toivottavasti ei k-kaupoissa. Kalleimpia.

- eri

Vierailija
38/101 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Komppaan tätä muuten, 250€ ei riitä kahdelle ellei kumpikin syö hiiren annoksia, mutta en olekaan ennen kuullut ruoan koulutustasosta. Repesin vähän.

Vierailija
39/101 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei riitä, nälkään kuolee.

Niin no just tällaista vastauksia odotin.

Tottakai riittää, mutta onko ruoka laadukasta, kaikki ravintoaineet saatavilla?

ilmeisesti ensimmäistä kertaa vastaat itse ruokaostoksista.

Vierailija
40/101 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti riittää. Meillä syödään terveellisesti ja tammikuussa meni 5 henkilöllä( 2+ 3 teiniä ) 430€