Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset tulevat iän myötä oikeistolaisemmiksi? Oliko muita syitä kuin viisastuminen?

Vierailija
31.01.2023 |

Ikään ja kokemukseenhan liitetään oppi ja viisastuminen ja toisaalta nuoruuteen naiivius ja kokemuksen puute sekä idealismi.

Paljon esimerkkejä näin päin vaan toisinpäin ei yhtään, mutta miksi?

Kommentit (117)

Vierailija
1/117 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset tulevat itsekkäämmiksi ja kyynisemmiksi iän myötä.

Vierailija
2/117 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyynistyminen ja katkeroituminen.

Itselle kävi päinvastoin kun aikuisena alanvaihtajana jouduin opiskelemaan taloustieteitä. Käännös vasemmalle oli aika merkittävä tiedon lisääntyessä. En myöskään ole kyynistynyt ja alkanut vihaamaan ketään kuten moni ikäiseni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/117 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dementia.

Vierailija
4/117 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pysynyt vasemmiston puolella tähän 50 vuoden ikään asti - ja aion pysyä jatkossakin.

Vierailija
5/117 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ei minusta ainakaan ole tullut yhtään sen oikeistolaisempi

Vierailija
6/117 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmiston touhut nyt vaan on niin tyhmiä nykyään. Eikä ne edes puolusta köyhää duunaria vaan ihan ketä tahansa muuta ennemmin.

Helppo vaihtaa puoluetta.

Vierailija
7/117 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai ei minusta ainakaan ole tullut yhtään sen oikeistolaisempi

Ja siis lisään vielä, että olen ollut koko elämäni ajan ahkera ja opiskellut ammatin parikin, josta saan hyvää palkkaa

Vierailija
8/117 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta en tiedä kuin että maailmassa on liikaa ihmisiä ja että luonto-arvot on entistä tärkeämpiä ja luontokato pitää estää keinolla millä tahansa.

-N50

Vierailija
9/117 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta en tiedä kuin että maailmassa on liikaa ihmisiä ja että luonto-arvot on entistä tärkeämpiä ja luontokato pitää estää keinolla millä tahansa.

-N50

Olet tuonikäiseksi kyllä kovin tietämätön ja pihalla kaikesta.

Vierailija
10/117 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisviha iskee ainakin itselläni mitä vanhemmaksi tulen. Se ei ole katkeroitumista vaan inhoan vaan kaiken tuhoavia typeriä ihmisiä. Marsiin halajataan kun ei edes omaa palloa saada pidettyä kunnossa.

Vierailija
11/117 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo kuullutkaan tuommoisesta asiasta aloittaja.ei pidä paikkaansa ei todellakaan pidä paikkaansa. Ei auta vaaleissa ei.kokoomus ei voita vaaleja ,syyt on tiedossa miksi kansa ei anna ääntänsä .

Vierailija
12/117 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä päinvastaisiakin esimerkkejä omassa tuttavapiirissä. Nuorena ollaan oltu tiukasti oikeistoa ja myöhemmin vähintäänkin kädenlämpöisiä demareita. Itsekin olin nuorempana oikeistolainen, kun ne arvot tulivat kotoa enkä vielä nähnyt asioiden taustasyitä, tuomitsin heikompiosaisia mustavalkoisesti. Sosiaalitieteiden sivuaineopintojen jälkeen aloin kääntyä hitaasti vasemmistoa päin.

Vierailija
13/117 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistolaisuus on tosiaan yleisempää nuorten keskuudessa ja varmasti tähän on syynä heikko taloudellinen tilanne nuorempana, sekä idealistiset ajatukset elämästä ja maailmasta.

Lopulta ihminen maallistuu ja ymmärtää asioiden väliset suhteet sekä omistamisen merkityksen paremmin, kun saavuttaa itsekin elämässään jotain. Siksi yleensä ajattelu muuttuu enemmän oikealle.

Olisiko näin.

Osimoilleen noin.

Vierailija
14/117 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

If you can't beat them, join them.

Rahalla on niin suuri arvo että mikään poliittinen päätös ei pysty estämään rikkaiden rikastumista köyhien kustannuksella. Kannattaa olla rahan vaikutuksen piirissä vaikka itsellä ei rahaa olisi kun piirin ulkopuolella olet riiston kohde ja sisällä saatat selvitä halvemmalla kun ei ole enää pelkkä kohde

Vierailija
15/117 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää kovista arvoista, ahneudesta, itsekkyydestä, rahan haalimisesta, narsismista, menestyksen hokemisesta.

Joten ei kiitos millekään puolueelle.

Vierailija
16/117 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmiston arvot on vastenmielisiä. woke, trans, huumeet, tatskat yms

Paljon mieluumin valitsen kodin, uskonnon ja isänmaan!

Vierailija
17/117 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä nykyään on toisin päin. Nuorena ollaan oikeistolaisia ja aika julmia ampumaan alas kaikki erilainen, sairaat, vanhukset ym. Mutta vanhemmiten viisastuu, kun huomaa, että tarvitsee apua itsekkin ja sairastuu.

Vierailija
18/117 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmiten ihminen muuttuu usein konservatiivisemmaksi, pelokkaammaksi, itsekkämmäksi. Ja toki oma vaurastuminen vaikuttaa. Yhtäkkiä ei tunnukaan tärkeältä pitää huolta heikommista jos itse pitää siihen jotenkin osallistua. Olen nähnyt tätä muutosta ympärilläni. Mitä enemmän rikastuu, sitä tiukemmin haluaa kaiken itselleen. Itse olen ihan tietoisesti vastustanut tätä muutosta ja vaikka olen nykyään hyväpalkkainen, maksan mielelläni veroja. Tuntuu että olen muutenkin pysynyt ajattelultani nuorekkaampana kuin moni lähipiirissäni.

Vierailija
19/117 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmiston arvot on vastenmielisiä. woke, trans, huumeet, tatskat yms

Paljon mieluumin valitsen kodin, uskonnon ja isänmaan!

Niinpä!

Vierailija
20/117 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä nykyään on toisin päin. Nuorena ollaan oikeistolaisia ja aika julmia ampumaan alas kaikki erilainen, sairaat, vanhukset ym. Mutta vanhemmiten viisastuu, kun huomaa, että tarvitsee apua itsekkin ja sairastuu.

No ei kyllä todellakaan mene näin :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä