Voi =%#`!" #%¤¤)!!!! Hurraahuuto subjektiiviselle päivähoito-oikeudelle!
En voi ottaa työpaikkaa vastaan, koska lapsillemme ei riitä hoitopaikkoja. Kohta veronmaksajat pääsevät makselemaan minulle työttömyyskorvausta, pelkästään laiskojen äitien takia! Kyllä vituttaa!
Lähipiirissä on äiti, joka tahtoo säilyttää esikoisensa hoitopaikan ja pitää häntä siksi hoidossa vaikka on itse kotona. Muutamassa perheessä lapset viihtyvät päiväkodissa paremmin kuin kotona (Ja äidit vielä kehtaavat mainostaa tätä!!!!) ja jossakin perheessä kolmen lapsen äiti on väsynyt kun kaikki lapset ovat niin pieniä ja valvovat. (Niin, enpä olisi arvannut että jos tekee kolme lasta kolmessa vuodessa, ei esikoinen ole täysi-ikäinen kuopuksen syntyessä. Ja kukapa olisi uskonut, että vanhemmat lapset eivät opi nukkumaan täysiä öitä heti kun istukka on syntynyt?)
Hävetkää laiskat loiset jotka netissä roikutte kun toiset hoitavat lapsianne!!!
Kommentit (263)
Vierailija:
Minulla on sen verran itsetuntoa että ymmärrän ettei minun tarvitse todistella muille omaa tärkeyttäni vaan tajuan, että minulla on nämä lapset ja minua tarvitaan kotona. Sitäpaitsi miksi pitäisi alkaa muuttamaan sitä järjestystä joka on luonnollinen. Ongelmia siitä vaan tulee, se on nähty.Sinun rahasi riittäisivät aivan hyvin kotona oloon, et vain tahdo. Ole edes rehellinen.
Vierailija:
Minulla on sen verran itsetuntoa että ymmärrän ettei minun tarvitse todistella muille omaa tärkeyttäni vaan tajuan, että minulla on nämä lapset ja minua tarvitaan kotona. Sitäpaitsi miksi pitäisi alkaa muuttamaan sitä järjestystä joka on luonnollinen. Ongelmia siitä vaan tulee, se on nähty.Sinun rahasi riittäisivät aivan hyvin kotona oloon, et vain tahdo. Ole edes rehellinen.
lääkekulut ja erikoisruokavaliosta aiheutuvat kulut.
Että ole hyvä ja kerro, miten tuolla elää? Ja siis Suomessa, ei siellä Afrikassa...
jos tuohon 800:an on laskettu sun työttömyyskorvaus ja lapsilisät ja se miehen palkka.
Vierailija:
jos tuohon 800:an on laskettu sun työttömyyskorvaus ja lapsilisät ja se miehen palkka.
joutuu karenssiin kun on kieltäytynyt niin monesti työpaikasta!
Ja mikä mies? Ei ole mitään miestä!
Nyt oli kyse siitä, että minä en halua olla lasteni kanssa siihen asti, kunnes he ovat koulussa (?) tai jopa pidempään. Minulla on varaa siihen, koska Afrikassakin ihmiset pärjää niin vähällä!
Voi jösses... :DDDDDD
että kunnalla on velvollisuus järjestää lapselle se päivähoitopaikka jne. Tämän velvollisuuden laiminlyönnistä on korkeimman hallinto-oikeuden ennakkoratkaisu, muistaakseni Vantaa joutui maksamaan vanhemmalle korvauksena menetetyt työtulot, kun äiti ei päivähoitopaikan puuttuessa voinut ottaa työtä vastaan. Lyöpä tämä juttu pöytään siellä kotikunnassasi!
Sikahauskempaa onkin käydä Stockalla vain vauvan kanssa. Ei tartte sitä kolmevuotiasta raahata mukana. Se kun ei nuku vaunuissa päiväunia.
Subjektiivisen päivähoidon tarpeettomasta (=äiti ei töissä) käytöstä pitäisi veloittaa täysi raha, joka lienee n. 800¿/kk/lapsi.
Silloin voisi jokainen valita vapaasti!
Jestas että pistää vihaksi laiskamadot!
Vierailija:
ja lapsi hoidossa, niin johan aiheutuu kamalat traumat. Sanoisin, että noin voimakasta vihaa ja katkeruutta kuin joidenkin mielipiteet tässäkin ketjussa ilmentävät - siis näiden subj. hoito-oikeutta vastustavien - saa aikaan ainoastaan kateus ja pelko siitä, että jonkun elämä on jotenkin helpompaa. Rakastan lastani, mutta en todellakaan halua olla hänen kanssaan 24 t/vrk, se ei ole hyväksi kummallekaan meistä. Harrastan ja hoidan asioita päivällä ja vietän lapseni kanssa iltapäivän ja illan.
ilman miestä. Pitäisi miettiä ennen kuin lapsia tähän maailmaan saattaa, että mitkä on ne arvot ja onko valmis kantamaan vastuunsa.
Kuulostaa todella vastuuttomalta tuollainen. Mutta sitähän tämä meidän aikamme tuottaa. Itsekkäitä itsekeskeisiä ihmisiä jotka eivät osaa ajatella muuta kuin omia mielihalujaan. Surullista.
Vierailija:
ilman miestä. Pitäisi miettiä ennen kuin lapsia tähän maailmaan saattaa, että mitkä on ne arvot ja onko valmis kantamaan vastuunsa.Kuulostaa todella vastuuttomalta tuollainen. Mutta sitähän tämä meidän aikamme tuottaa. Itsekkäitä itsekeskeisiä ihmisiä jotka eivät osaa ajatella muuta kuin omia mielihalujaan. Surullista.
Mä voin lähettää sen hakkaavan, raiskaavan, varastavan, peliaddiktoituneen narkkarin sun luokse. Sä voit yhdessä sen kanssa olla epäitsekäs.
Annatko osoitteen?
:DDDD
Olisi ehkä kannattanut miettiä tuota asiaa ennen kuin niitä lapsia hankkii. Mitä enemmän kerrot sitä selvemmäksi kuva tulee - tämä on niin tyypillistä tätä päivää kaikkine ongelmineen. Minä mulle heti ja muista viis.
Jos tuollaisia vaatimuksia ladotaan, niin kohta ei oikeasti kukaan halua hankkia yhtäkään.
koko oikeuden vastustus.
Ei voi muuta sanoa.
Jos niin ärsyttää että toisen lapsi on hoidossa mutta itse raataa kahde, kolmen , neljän kanssa kotona, niin laita hyvä ihminen itsekin osa lapsista hoitoon niin vanne pääsi ympärillä vähän hellittää!
1) Sanalla virikelapsi tarkoitetaan niiden vanhempien lapsia, joiden äiti on kotona tekemättä mitään. Eli siis ne jotka vievät lapsen hoitoon, jotta pääsisivät itse kotona helpommalla. Vanhemmilla, jotka ovat töissä (kotona tai työpaikalla), opiskelevat (kotona tai koululla) tai joilla lapset ovat hoidossa terveydenhuollollisten/sosiaalisten syiden takia, ei ole virikelapsia.
2) Kukaan ei kannata sitä, että kunnat saisivat vapaasti valita järjestetäänkö päivähoitoa ja miten paljon. Kyse on nyt siitä, että hoito-oikeus pitäisi kohdentaa koskemaan vain niitä, jotka sitä oikeasti tarvitsevat eli työssäkäyvät ja opiskelijat sekä lisäksi jotkut perheet sairauden tms. syyn takia. Kunnat olisivat siis jatkossakin velvoitettuja järjestämään lapsille päivähoitoa, mutta vain niille joiden vanhemmat eivät pysty heitä itse hoitamaan. Muut saisivat itse järjestää (ja maksaa) hoitonsa miten tahtovat.
3) On itsestään selvää, että nykyisen lain aikana tämä ei ole mahdollista, sitä ei tarvi erikseen mainostaa. Yhtä selvää kuitenkin on, että lait muuttuvat ja ihmiset voivat painostaa kansanedustajia tekemään lakialoitteita yms. Se, mitä laki tänään sanoo, voi olla viiden vuoden päästä ihan eri tavalla.
Oliko vielä joku epäselvä asia?
tai ehkä juuri siksi
saattaa olla LAPSEN PARHAAKSI päästä hoitoon!
Se on LAPSEN oikeus, ja sellaisena sen kuuluu säilyä.
Jokaisen lapsen tulee saada paikka täysin huolimatta siitä mitä vanhemmat tekevät.
Ja kuten juuri mainittiin, sosiaalitapausten lapsilla pitää olla oikeus päästä turvalliseen hoitoon. (Joissakin tapauksissa huostaanotto olisi kyllä parempi ratkaisu...)
Mutta miettikää mitä homma merkitsisi käytännössä. On pätkätyöläisiä, välillä työttömiä freelancereita, puolipäiväisiä opiskelijoita ym epätyypillisiä hommia tekeviä. Miten siis määritellään " työssäkäyvä" ? Joku tietty työtuntimäärä viikossa? Onko tarkka määrittely kirjattava lakiin? Miten se kirjataan mahdollisimman yksiselitteisesti? Muutoin eri kunnat voivat soveltaa lain määräyksiä omien etujensa ja tarkoitusperiensä mukaan, jossain kunnassa voi joku satunnainen keikkaduunari saada lapselleen päivähoitopaikan, toisessa kunnassa taas edellytettäisiin 20 työtuntia viikossa vähintään.
Joten miksi mennä muuttamaan hyvää systeemiä vain joidenkin virikelasten takia? Tuskinpa niitä nyt niin paljon edes on, ainakaan kokopäiväisessä hoidossa.
joko nämä äidit ovat todella tyhmiä tai sitten heillä on vielä niin pieniä lapsia, jotka eivät kaipaa edes muiden lasten seuraa päivisin!
Ja HUOM HUOM, kaikki eivät asu ruuhka-Suomessa, jossa on tunkua päivähoitoon tai jossa lapsesi voivat tavata muita lapsia puistossa. Entäs jos asuisitte kuin me, lähimpään puistoon ja kerhoon 20 km, mutta kiva ryhmis (jossa KAIKKI alueen lapset ovat päivisin!) on tässä lähellä, eli vain 3 km päässä. Kyllä minä sitten 4- ja 5-vuotiaani pidän siellä 2 päivää viikossa, sen pienen ajan kun nyt olen äitiyslomalla vauvan kanssa. En näe siinäkään mitään järkeä, että otan heidät täksi lyhyeksi ajaksi kotiin, kun kuitenkin joutuisivat siellä taas aloittamaan tammikuussa!!! Silloin palailen taas töihin ja kaikki kolme lasta menevät hoitoon.
Meidän kunnassa ei ole tähän ryhmikseen tunkua, koska tänne ei juurikaan uusia lapsia synny ja luultavasti tuo ryhmis tulee poistumaan ja siihen jää vain pph, joka ehkä hänkin sitten joutuu joskus lopettamaan. Eli sinänsä EN pode huonoa omaatuntoa yhtään!
---
muistakaa myös että asiat eivät ole niin musta-valkoisia. Monet äitiyslomalla olevat opiskelevat etänä.
---
minusta poisto olisi luja isku tasa-arvolle. En itsekään palaisi töihin kun vauva on vain 10 kk ellei meillä olisi niin todella ihanaa hoitopaikkaa!!!! En ehkä menisi lainkaan töihin.
Olkaa onnellisia siitä, että meillä naisillakin on mahdollisuus " luoda uraa" .
Joskus mietin millä 50-luvulla jotkut naiset vieläkin elävät...!!
Lääkärikö sen arvioi? vai kunnan virkamies?
että kun vauva tulee, niin esikoinen on joku kolmas pyörä?
Voihan helevetti.
Kannattaisi varmaan tuollaisten ihmisten olla tekemättä niitä lapsia yhtä enempää, jos ei kykene kahta kunnolla hoitamaan!
Puuttumatta nyt muuhun keskusteluun, mutta tuo kyllä särähti korvaan ja ilkeästi.
Ajatelkaa hetki, että teidät olisi laitettu päiväkotiin, kun äiti olisi ollut pikkusiskon/veljen kanssa kotona..
Itse pitäisin tekoa todella loukkaavana!
Itseäni huvitti, kun joku nainen jossain lehdessä sanoi, että hoitaa vanhan äitinsä, koska äiti on hänet hoitanut. Nämä tulevaisuuden lapset voivat hyvällä omallatunnolla jättää vanhempansa siis yhteiskunnan huomaan:)
Ihmettelen usein tällä palstalla ihmisten arvomaailmaa, jotenkin niin käsittämätöntä tämä suurimman osan ajatusmaailma.
Minulla on sen verran itsetuntoa että ymmärrän ettei minun tarvitse todistella muille omaa tärkeyttäni vaan tajuan, että minulla on nämä lapset ja minua tarvitaan kotona. Sitäpaitsi miksi pitäisi alkaa muuttamaan sitä järjestystä joka on luonnollinen. Ongelmia siitä vaan tulee, se on nähty.
Sinun rahasi riittäisivät aivan hyvin kotona oloon, et vain tahdo. Ole edes rehellinen.