Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi =%#`!" #%¤¤)!!!! Hurraahuuto subjektiiviselle päivähoito-oikeudelle!

Vierailija
18.11.2006 |

En voi ottaa työpaikkaa vastaan, koska lapsillemme ei riitä hoitopaikkoja. Kohta veronmaksajat pääsevät makselemaan minulle työttömyyskorvausta, pelkästään laiskojen äitien takia! Kyllä vituttaa!

Lähipiirissä on äiti, joka tahtoo säilyttää esikoisensa hoitopaikan ja pitää häntä siksi hoidossa vaikka on itse kotona. Muutamassa perheessä lapset viihtyvät päiväkodissa paremmin kuin kotona (Ja äidit vielä kehtaavat mainostaa tätä!!!!) ja jossakin perheessä kolmen lapsen äiti on väsynyt kun kaikki lapset ovat niin pieniä ja valvovat. (Niin, enpä olisi arvannut että jos tekee kolme lasta kolmessa vuodessa, ei esikoinen ole täysi-ikäinen kuopuksen syntyessä. Ja kukapa olisi uskonut, että vanhemmat lapset eivät opi nukkumaan täysiä öitä heti kun istukka on syntynyt?)

Hävetkää laiskat loiset jotka netissä roikutte kun toiset hoitavat lapsianne!!!

Kommentit (263)

Vierailija
201/263 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ihmiset eivät ota vastuuta enää mistään! Pelkosektiot, subj. hoitopaikat, asiakspalautteet ; ), opettajat joutuvat vartijoiksi kouluun kun vanhemmat tulevat sinne heilumaan ja haukkumaan milloin ketäkin jne.

Minusta on aika huolestuttavaa, mikä meitä vaivaa!

En pidä holhoomisesta mutta jotain rajaa please!

Vierailija
202/263 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ihmiset eivät ota vastuuta enää mistään! Pelkosektiot, subj. hoitopaikat, asiakspalautteet ; ), opettajat joutuvat vartijoiksi kouluun kun vanhemmat tulevat sinne heilumaan ja haukkumaan milloin ketäkin jne.

Minusta on aika huolestuttavaa, mikä meitä vaivaa!

En pidä holhoomisesta mutta jotain rajaa please!

Sektion saa lääketieteellisistä syistä ja subjektiivinen oikeus takaa paikan kaikille lapsille.

Ei kai omien oikeuksien ajaminen (mm. pelkosektio) ole mitään vastuun pakoilua? Lähinnä ihmiset tänä päivänä osaavat vaatia sitä mikä heille kuuluu, eivätkä nöyristele sosiaalitanttojen tai kätilöiden edessä.

Älkää tekään jääkö kotiin nöyristelemään vaan rohkeasti vaan maailmalle itseä toteuttmaan pää pystyssä ja lapset hyvään hoitoon kunnalliseen tai yksityiseen päiväkotiin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/263 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle kommentti: se että sinun lapsesi ei mahtunut ryhmään, ei ole kotiäitien syytä. Käännypä kuntasi päivähoidon johtajan puoleen ja pyydä sieltä lisää resursseja.

Jos lasten määrä päiväkodissa vähenee, pistetään hoitajia samassa tahdissa pihalle. Käyttöasteet pitää olla mahdollisimman hyvät. Siitä on aivan turha syyttä toisia äitejä.

Vierailija
204/263 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippumatta siitä onko jompikumpi vanhemmista kotona, tosin lapsi saa olla hoidossa vain 15-25h/viikko riippuen kunnasta

kaikki 1,5-vuotiaat ovat pääsääntöisesti hoidossa ja kukaan ei täällä valita että kotiäidit vievät hoitopaikat

silti yhteiskunta toimii...

Vierailija
205/263 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi kutsumalla sosiaalityöntekijöitä tantoiksi... ja vuorovaikuttamista nöyristelyksi...

Sektion saa lääketieteellisistä syistä ja subjektiivinen oikeus takaa paikan kaikille lapsille.

Ei kai omien oikeuksien ajaminen (mm. pelkosektio) ole mitään vastuun pakoilua? Lähinnä ihmiset tänä päivänä osaavat vaatia sitä mikä heille kuuluu, eivätkä nöyristele sosiaalitanttojen tai kätilöiden edessä.

Älkää tekään jääkö kotiin nöyristelemään vaan rohkeasti vaan maailmalle itseä toteuttmaan pää pystyssä ja lapset hyvään hoitoon kunnalliseen tai yksityiseen päiväkotiin!

[/quote]

Vierailija
206/263 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muakaan hitto haittaisi yhtään (kai) jos oma lapsi saa sen hoitopaikan suht läheltä mutta kun ei niin ei. Jos kaikki mahtuu päiväkotiin niin kuka täällä mitään itkiskään!

Mä jouduin viemään autottomana yh:na lastan 2km päähän tarhaan (ei bussiyhteyttä). Ja kun saman pihan päiväktoiin yritettiin järjestää meille paikkaa ja kysyttiin (silloin 3 meidän pihan subbariperheeltä) voisko ne viedä lastaan sinne kauemmas niin ei tietenkään kukaan joustanut).

Silloin otti kyllä niin päähän. Onneksi olin terve lasta viemään, mutta silti, reilua ei kai kuitenkaan...

Vierailija
207/263 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos päivähoito ei sun kohdaltas ratkea toivotusti niin vika ei ole sen, jolla se paikka on vaan sen, jolle sen paikan järjestäminen kuuluu.

Siis normaaliälyllä toi pitäisi olla ihan helppo hahmottaa. JA sen takia se Ruotsiesimerkki on TODELLA asiallinen, just siksi, että siellä ne päivähoitopaikat on päätetty järjestää kaikille, eikä yritetä koko ajan fuskata.

Vierailija
208/263 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sanon vielä sen verran että te jotka huudatte että juuri teidän lapset sitten maksaa veroja ja meille eläkkeet niin epäilen. Eiköhän juuri teidän lapset opi menemään siitä mistä rima on matalin ja yhteiskunnan tuki korkein.

Vierailija
209/263 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo nyt ole vähän tyhmää.

Vierailija
210/263 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin monen tähän ketjuun kirjoittavan.

" mä teen mitä mä haluun, ja mulle kuuluu se ja se ja se ja se ja se...

Kyllä maailma olisi parempi paikka jos täällä ei niin moni ajattelisi vain omaa napaansa.

ps. Minusta ei ole tyhmää ajatella laajemmin

Vierailija
211/263 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

riittää, että todella taataan kaikkien työelämään palaavien

äitien lapsille hoitopaikka. Jos äiti/isä on kotona, niin ihan

hyvin he voivat hoitaa lapsiakin siinä sivussa.

Vain silloin käytetään termiä _subjektiivinen_ päivähoito-oikeus,

kun hoitopaikka taataan kaikille lapsille, olkoon heidän

äitinsä/isänsä töissä, opiskelemassa tai kotona hoitamassa

vauvaa.

Armoa, kun et tiedä näinkin yksinkertaista asiaa. :)

Vierailija:

_Subjektiivinen_ päivähoito ei lisää syntyvyyttä, eikä sen

poistaminen vähennä syntyvyyttä.

***Aivan varmasti lisää, ja aivan varmasti sen poistaminen vähentää.

Olen 100 % varma että neljän alle kouluikäisen perheitä ei olisi nykmallin mukaan enää jos subjektiivinen oikeus poistettaisi. Jo kerran työelämään äitiylomalta palanneetkaan eivät kovin herkästi palaisi enää kotiin jos muut lapset silloin menettäisivät hoitopaikkansa.

Vierailija
212/263 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin varmasti minä en alkaisi miettimään että kenenköhän lapset tuossa lähipäiväkodissa on niitä " virikelapsia" . Ei käynyt edes mielessä, koska eihän se olisi oneglemaani auttanut mitenkään. Voin sanoa tämän todella varmasti, koska olen ollut tuon tilanteen edessä.

Minä ryhdyin riehumaan päiväoitoviraston eri portaissa ja kyllä se sitten järjestyi. Itse asiassa nekin on vähän väärä puu ottamaan kritiikkiä vastaan, koska nehän vaan jakaa niukkuutta. Päädyin soittamaan toimialajohtajalle ja sillekin sanoin, että laita viesti eteenpäin, toimitin sen sitten kirjallisena valituksena.

Valittaa pitää, mutta se pitää kohdentaa sinne, missä sillä on vaikutusta.

Vierailija
213/263 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan opiskelijoissakin niin paljon lusmuilijoita.

Vierailija
214/263 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä esim. Aasian ja Latinalaisen Amerikan katolisissa maissa

syntyvyys on ihan eri luokkaa kuin teollistuneissä länsimaissa!

Välimeren maat ovatkin juuri teollistunut länsimaa. :)

Ja ilmanmuuta arvostan kotiäitejä. Varsinkin heitä, joilla

on monta lasta, joita he kaikkia hoitavat kotona, kunnes

lapset menevät esikouluun ja edelleen kouluun. He tekevät

arvokasta työtä. Oma äitinikin oli kotiäiti ja hoiti lapsilaumaa

kotona, ja se oli hienoa se.

Vierailija:

Mitä paremmin päivähoito on järjestetty teollistuneessa länsi-euroopssa ja amerikassa, sen parempi on syntyvyys. Alhaisin se on välimeren maissa, joissa naisen oletetaan hoitavan lapset ja korkein pohjois,aissa, joissa on päivähoitosysteemi, samoin kuin kouluruokailut jne.

Sitten: kotiäitien ja muiden vastaavalla sektorilla työpanoksensa tekevien työtulos kyllä vaikuttaa valtiontalouteen, sen myöntävät kaikki kansantalousihmiset. Poliittisella yhteispäätöksellä syntyneen laskumekanismin mukaan työ ei näy tai sitä ei lasketa tulokseen. Asia on ongelma, mutta sitä ei vielä osata ratkoa.

Vierailija
215/263 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos päivähoito taataan " tarvitseville" se tarkoittaa nykyistäkin suurempia jonoja ja ongelmia, koska tulis tulkinnan mahdollisuus ja silloin se tulkinta tarkoittaisi tulkintaa siten että paikkoja olisi vieläkin vähemmän tarpeeseen nähden.

Vierailija
216/263 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin jossain vaiheessa opintotuki katkeaa, jos opintoviikkoja

ei kerry!

Vierailija
217/263 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vain silloin käytetään termiä _subjektiivinen_ päivähoito-oikeus,

kun hoitopaikka taataan kaikille lapsille, olkoon heidän

äitinsä/isänsä töissä, opiskelemassa tai kotona hoitamassa

vauvaa.

Armoa, kun et tiedä näinkin yksinkertaista asiaa. :)

Armoa armoa, näinhän on nyt! Tottakai sen tiedän.

Nyt on subketiivinen oikeus JA silti jotkut kunnat laistaa velvollisuudestaan. Miten ihmeessä luuletkaan että olisi jos subjektiivista oikeutta ei olisi? Silloin ei luultavasti saisi kukaan paikkaa mistään.

Vierailija
218/263 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä voit tietää perheiden taustat?? Minäkin olen laiska paska kun en jaksanut hoitaa vauvaa ja vilkasta kolmevuotiasta samaan aikaan. Muutettiin keskeneräiseen taloon vähän ennen kuin vauva syntyi. Pihalla ei voinut leikkiä (rakennustyömaa), sisälläkin oli työt kesken. Maalla asuttiin ja perheen ainoa auto lähti aamulla miehen mukana töihin.

Kaksi lasta olen tehnyt ja yhteensä vajaat kaksi vuotta ollut kotona lasten kanssa. Ammattiin valmistuin (DI:ksi) 23-vuotiaana, tällä hetkellä maksan veroja noin tonnin/kk ja perhevapaat on pidetty. Esikoinen oli 3 pvä/vko päiväkodissa ja oli todella hienoa että oli se mahdollisuus. En voi käsittää miten se on sinulta pois?

Vierailija
219/263 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tuosta subjektiivisesta oikeudesta luovuttaisiin.

Mistä tiedät? Sinä luulet ihan yhtä lailla kuin ehkä minäkin.

Vierailija:

Nyt on subketiivinen oikeus JA silti jotkut kunnat laistaa velvollisuudestaan. Miten ihmeessä luuletkaan että olisi jos subjektiivista oikeutta ei olisi? Silloin ei luultavasti saisi kukaan paikkaa mistään.

Vierailija
220/263 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puhunut sinusta nyt yhtään mitään!

T. anti-jeesus

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän