Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi =%#`!" #%¤¤)!!!! Hurraahuuto subjektiiviselle päivähoito-oikeudelle!

Vierailija
18.11.2006 |

En voi ottaa työpaikkaa vastaan, koska lapsillemme ei riitä hoitopaikkoja. Kohta veronmaksajat pääsevät makselemaan minulle työttömyyskorvausta, pelkästään laiskojen äitien takia! Kyllä vituttaa!

Lähipiirissä on äiti, joka tahtoo säilyttää esikoisensa hoitopaikan ja pitää häntä siksi hoidossa vaikka on itse kotona. Muutamassa perheessä lapset viihtyvät päiväkodissa paremmin kuin kotona (Ja äidit vielä kehtaavat mainostaa tätä!!!!) ja jossakin perheessä kolmen lapsen äiti on väsynyt kun kaikki lapset ovat niin pieniä ja valvovat. (Niin, enpä olisi arvannut että jos tekee kolme lasta kolmessa vuodessa, ei esikoinen ole täysi-ikäinen kuopuksen syntyessä. Ja kukapa olisi uskonut, että vanhemmat lapset eivät opi nukkumaan täysiä öitä heti kun istukka on syntynyt?)

Hävetkää laiskat loiset jotka netissä roikutte kun toiset hoitavat lapsianne!!!

Kommentit (263)

Vierailija
221/263 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja ilmanmuuta arvostan kotiäitejä. Varsinkin heitä, joilla

on monta lasta, joita he kaikkia hoitavat kotona, kunnes

lapset menevät esikouluun ja edelleen kouluun. He tekevät

arvokasta työtä. Oma äitinikin oli kotiäiti ja hoiti lapsilaumaa

kotona, ja se oli hienoa se.

Minä taas en ollenkaan. Lähinnä pidän heitä todella huonona esimerkkinä omille lapsilleen. Ja en myöskään pidä siitä ajatuksesta kuinka riippuvaiseksi miehestään he tulevat tai siis päästävät itsensä.

Toivottavasti kukaan omista tyttäristäni ei joudu uhraamaan omaa elämäänsä lastensa tähden. Subjektiivinen oikeus mahdollistaa äidin työssäkäynnin ja perhe-elämän yhdistämisen, jos oikeudesta luovutaan, ei näin enää ole, vain rikkailla olisi varaa tehdä töitä.

Vierailija
222/263 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa paikkakunta ja alue niin soitan heti päivähoitopäällikölle ja kyselen tilanteesta ja mahdollisesti haastan kunnan oikeuteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/263 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Nyt on subketiivinen oikeus JA silti jotkut kunnat laistaa velvollisuudestaan. Miten ihmeessä luuletkaan että olisi jos subjektiivista oikeutta ei olisi? Silloin ei luultavasti saisi kukaan paikkaa mistään.

Sitä ennen ei ollut hoitopaikkoja kaikille töissäkäyvillekään. Yksityisestikin sellaisen järjestäminen oli hankalaa, eikä se hoitopaikka todellakaan suurella osalla ollut kodin vieressä. Voisi hiukan naurattaa munkin äitiäni, jos hänelle viitsisin kertoa, että joku urputtaa, kun hoitopaikka on peräti 2 km:n päässä...

Vierailija
224/263 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ainakin elämässäni ollut opiskelija (-> rahaa opintotuen

muodossa KELAlta), töissä (-> rahaa työantajalta), kotona

hoitamassa lapsia (-> rahaa vanhempainrahan & myöhemmin

kotihoidon tuen muodossa KELAlta), sitten taas töissä (->

rahaa palkan muodossa työnantajalta).

Eikä mitään tulkinnan vaikeuksia ole ollut siitä, että milloin

olen todella ollut oikeutettu saamaan rahaa KELAlta ja milloin

en, saati siinä, että milloin olen todella tarvinnut hoitopaikkaa

lapsilleni ja milloin en.

Vierailija:

Jos päivähoito taataan " tarvitseville" se tarkoittaa nykyistäkin suurempia jonoja ja ongelmia, koska tulis tulkinnan mahdollisuus ja silloin se tulkinta tarkoittaisi tulkintaa siten että paikkoja olisi vieläkin vähemmän tarpeeseen nähden.

Vierailija
225/263 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli itse yritetään taaplata ja jaksaa välillä äärirajoilla ja sitten on helppo syyllistää ne, jotka eivät näin tee.

Vierailija
226/263 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä esim. Aasian ja Latinalaisen Amerikan katolisissa maissa

syntyvyys on ihan eri luokkaa kuin teollistuneissä länsimaissa!

Välimeren maat ovatkin juuri teollistunut länsimaa. :)

Vierailija:

Siis täh, Välimerenmaat juuri teollistuneita länsimaita ja Aasian maat katolisia? Taitaa olla perustiedot niin pahasti hukassa että parasta palata koulun penkille ennen kuin alkaa maalailemaan hienoja poliittisia visioitaan.

Tututstu väestötieteeseen kuule ihan itse. On ihan yleisessä tiedossa että syntyvyys euroopassa on matalin välimerenmaissa ja korkein hyvinvointivaltioissa, jos itä-eurooppa jätetään pois (siellä köyhyyteen liittyvät ongelmat tulevat kehiin). Se että se on korkea aasian ja latinalaisen amerikan köyhillä alueilla ei ole missään tekemisissä päivähoitojärjestelmien kanssa niin että sitä ei voi ottaa vertailuun. Kyse on ihan muusta, kuten esimerkiksi käsityksestä lapsista ainoana sosiaaliturvana, ehkäisytiedon ja välineiden puutteesta, patriarkaalisesta perhejärjestelnmästä, uskonnosta jnejne.

Vierailija
227/263 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä esim. Aasian ja Latinalaisen Amerikan katolisissa maissa

syntyvyys on ihan eri luokkaa kuin teollistuneissä länsimaissa!

Välimeren maat ovatkin juuri teollistunut länsimaa. :)

Siis täh, Välimerenmaat juuri teollistuneita länsimaita ja Aasian maat katolisia? Taitaa olla perustiedot niin pahasti hukassa että parasta palata koulun penkille ennen kuin alkaa maalailemaan hienoja poliittisia visioitaan.

Tututstu väestötieteeseen kuule ihan itse. On ihan yleisessä tiedossa että syntyvyys euroopassa on matalin välimerenmaissa ja korkein hyvinvointivaltioissa, jos itä-eurooppa jätetään pois (siellä köyhyyteen liittyvät ongelmat tulevat kehiin). Se että se on korkea aasian ja latinalaisen amerikan köyhillä alueilla ei ole missään tekemisissä päivähoitojärjestelmien kanssa niin että sitä ei voi ottaa vertailuun. Kyse on ihan muusta, kuten esimerkiksi käsityksestä lapsista ainoana sosiaaliturvana, ehkäisytiedon ja välineiden puutteesta, patriarkaalisesta perhejärjestelnmästä, uskonnosta jnejne.

Vierailija
228/263 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran jo sanoin, sanon nyt uudelleen:

If you can' t beat them, join them!

Oikeasti kannattaa itsekin ottaa ilo irti subjektiivisesta oikeudesta eikä alkaa kateuksissaan ajamaan sen eväämistä muilta.

Muistakaa: Helvetissä on erityinen paikka naisille jotka eivät auta toisiaan!

Vierailija
229/263 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kerran jo sanoin, sanon nyt uudelleen:

If you can' t beat them, join them!

Oikeasti kannattaa itsekin ottaa ilo irti subjektiivisesta oikeudesta eikä alkaa kateuksissaan ajamaan sen eväämistä muilta.

Muistakaa: Helvetissä on erityinen paikka naisille jotka eivät auta toisiaan!

Tuo viimeinen olisi tosiaan syytä pitää mielessä. Ehkä olisi palkka- ja muukin tasa-arvo lähempänä.

Vierailija
230/263 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ps. olen tosissani.

Vierailija
231/263 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei velvollisuus.

Se on vain kaikkien lapsen ja vanhempien parhaaksi!

Ei kenenkään silti ole lasta pakko tarhaan laittaa.

Vierailija
232/263 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. kokemusta on

Vierailija
233/263 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aasian maat ja Latianalaisen katoliset maat. Onko parempi?

Ikävää tuollainen, että yrität väännellä toisen kirjoituksia.

Sinustako muuten Välimeren maat eivät ole hyvinvointivaltioita?

Ovatko ne kehitysmaita?

Ja ihan hyvin voidaan ottaa vertailuun mukaan muutkin maat

kuin vain Euroopan maat. Ai, vai oletko niitä, jotka eivät

pidä aasialaisia (saati afrikkalaisia) ihmisinä?

Vierailija:

Tututstu väestötieteeseen kuule ihan itse. On ihan yleisessä tiedossa että syntyvyys euroopassa on matalin välimerenmaissa ja korkein hyvinvointivaltioissa, jos itä-eurooppa jätetään pois (siellä köyhyyteen liittyvät ongelmat tulevat kehiin).

Vierailija
234/263 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, minulla on sanasokeutta. Myönnetään, hyvä 213!

Minut saa ampua aamun sarastaessa. :)

Vierailija:

Aasian maat ja Latianalaisen katoliset maat. Onko parempi?

Ikävää tuollainen, että yrität väännellä toisen kirjoituksia.

Vierailija
235/263 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon lisää byrokratiaa? Mitä muuta?

Vierailija
236/263 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 209: Hoitopaikkaa ei Keski-Espoossa todellakaan ole tarjolla

vain 2 km:n päässä kotoa. Meidänkin lapset ovat noin

hoidossa noin 5 km:n päässä - tai tämä on linnuntietä metsien

läpi ja esim. pyörällä tai autolla matka on pidempi.

Tuo meidän lasten hoitopaikka on muuten yksityinen, kun

kunnalla oli tarjota hoitopaikka yhtä kaukaa, ja vielä muuten

meidän perheen tilanteeseen sopimattomin reunaehdoin.

Yksityistäminen onkin ollut Espoon ratkaisu päivähoitotilanteen

parantamiseksi.

Vierailija:

Sitä ennen ei ollut hoitopaikkoja kaikille töissäkäyvillekään. Yksityisestikin sellaisen järjestäminen oli hankalaa, eikä se hoitopaikka todellakaan suurella osalla ollut kodin vieressä. Voisi hiukan naurattaa munkin äitiäni, jos hänelle viitsisin kertoa, että joku urputtaa, kun hoitopaikka on peräti 2 km:n päässä...

Vierailija
237/263 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkoja koulutetuille ihmisille ainakin.

Vierailija
238/263 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuraavaksi varmaan kiellettäisiin alle 3-vuotiaiden päiväkotihoito. Ja sen jälkeen siirrettäisiin korvikkeet apteekkitavaraksi.

Naiset vaan kotiin ja tissit tiskiin!

Vierailija
239/263 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huvittaa vaan, kun yksi tuttu perhe jatkuvasti narisee päivähoitomaksujensa suuruudesta. Itse asiassa he selviävät muita halvemmalla, koska saavat yksityisen hoidon tukea. Eivät raukat muista, että vaikka kuukausimaksu kuulostaa alunperin suurelta, he eivät lopulta siitä paljoakaan maksa, koska saavat sen yksityisen hoidon tuen.

Vierailija:

Ja 209: Hoitopaikkaa ei Keski-Espoossa todellakaan ole tarjolla

vain 2 km:n päässä kotoa. Meidänkin lapset ovat noin

hoidossa noin 5 km:n päässä - tai tämä on linnuntietä metsien

läpi ja esim. pyörällä tai autolla matka on pidempi.

Tuo meidän lasten hoitopaikka on muuten yksityinen, kun

kunnalla oli tarjota hoitopaikka yhtä kaukaa, ja vielä muuten

meidän perheen tilanteeseen sopimattomin reunaehdoin.

Yksityistäminen onkin ollut Espoon ratkaisu päivähoitotilanteen

parantamiseksi.

Vierailija:

Vierailija
240/263 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, on kamalampiakin kohtaloita varmasti, mutta käsi sydämmelle eikö tuo ole aika ikävää kun lähempänäkin olisi ollut peräti 2 päiväkotia.

Ja muistutan että olin tuolloin yh, joten kannoin hommasta vastuun ihan yksin. Ja jos muuten MUN ÄITI jollekin nauraa niin tälle subjektiiviselle oikeudelle ja esim. pelkosektiolle. Ei edes meinannut uskoa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi