Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko tämä typerä aktiivimalli on käytössä?

Vierailija
30.01.2023 |

Kukaan muu ei siinä työllisty kuin työkkärin virkailija. Työnantajia vaan v t uttaa kun tulee sankoin joukoin turhia hakemuksia, joiden läpikäymiseen kuluu aikaa. Perustulo olisi se oikea ratkaisu nykyajan työmarkkinoille, mutta se unohdettiin täysin.

Kommentit (126)

Vierailija
121/126 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oleskeluyhteiskunna aika on ohi. Mene töihin.

Onko sinulla paikka valmiina? Olen lähettänyt 3kk aikana 62 hakemusta enkä ole saanut yhteenkään vastaista ja olen myös neljän eri vuokrafirman kirjoilla.

Tähän voi vastata laittamalla listan tietämistäsi yhtiöistä missä tarvitaan 49v varastomiestä... olen varma että toimitat pitkän listan kun sinulla on noin hyvät tiedot.

Vierailija
122/126 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö tajua. Puolueet kehittelee näitä, jotta ihmiset menis ilm.aistyöhön.

Sitten voivat kehua työllisyysasteella.

Pitäisi olla niin, että julkaistaisiin ainoastaan luvut, kuinka monta on tes-palkkaisessa täyspäivätyössä.

Niillä 9 euron toimenpiteillä piilotellaan oikeaa työttömyyslukua. Kun virallinen luku on 230 000 niin todellinen on 350-400 tuhatta. Se on vain kallista lystiä tuo tyottömyyden piilottelu. Miljardi ei riitä mutta riittääkö kaksi? Puolueet huutaa kilpaa leikkauksia mutta tuota ei ole ehdottanut mikään puolue.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/126 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mallin kritisoijat: kertokaas nyt avoimesti, mikä mallissa riesoo. Vaaditaanko siinä liikaa aktiivisuutta? Onko yhteydenottoja liikaa?

Ymmärrän, että aiempaan verrattuna kyseessä on "menetetty etu", kun aiemmin tuet juoksivat vaikkei olisi työllistymisensä eteen tehnyt mitään jopa kuukausiin, ellei vuosiin. Nyt niitä hakemuksia pitääkin tehdä ja pyrkiä työllistymään oikeasti. Työttömyysetuuden vastikkeellisuus on konkretisoitunut ja on havahduttu siihen, ettei se olekaan alemman keskiluokan toimeentulotuki.

Edelleenkään työnantajat eivät palkkaa 50+ täyttäneitä varsinkaan jos on terveysongelmia, mikään määrä hakemuksia ei sitä muuta.

Eivät palkkaa 50+ täyttäneitä, vai eivät palkkaa sinua? Monilla aloilla arvostetaan tai jopa edellytetään pitkää kokemusta. Toki jos hakemuksissa menee osaamisen puute tai terveysvaivat edellä, niin harvassa työnantajassa se herättää kiinnostuksen.

Hakeudu terveystarkastukseen ja työkyvyn arviointiin. Sovituta työtehtävät työkykyysi. Laita jalkaa oven väliin työkokeilulla. Ja jos (kun) suunnitelmassasi on puollettu palkkatukea, kerro sen mahdollisuus työnantajille. Tai sitten hae koulutukseen ja opiskele ammatti, jota voit tehdä vaikka jokin paikka reistaisikin.

Ja mitä sitten kun kaikki tuo on tehty? Palkkatuellakaan en kelpaa töihin.

Pyydä työhönvalmennusta tai ura- ja ammatinvalinnanohjausta. Kyllä niitä palveluita on, niitä pitää vain osata ja kehdata pyytää. En tunne sinua, joten vaikea minun on tässä sinulle laatia yksilöllistä työllistymisen suunnitelmaa. Yhden neuvon kuitenkin vielä annan: korjaa aivan aluksi asenteesi, ettet muka kelpaa mihinkään. Uskon, että tuo luulosi näkyy myös kaikessa tekemisessäsi ja siinä, mitä koet mahdolliseksi.

Ammatinvalinnanohjaus on työkkärissä vitsi. Ihan tosissaanko ehdotit? Kokeile itse.

Olen eri, mutta millä tavalla vitsi? Olen ajatellut kokeilla, koska työkkärin täti ehdotti sitä.

No jos et tiedä yhtään millaisesta työstä pidät tai missä olet hyvä niin voihan se antaakin vastauksia mutta kun tuntee itsensä ja mikä edes etäisesti kiinnostaa ja johon löytyisi lahjojakin jotta voisi harkita sen alan opiskelua on tuo ohjaus aika yhtä tyhjän kanssa.

Vierailija
124/126 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kyykytys tule vaan syvenemään kokkarien myötävaikutuksella.

Vierailija
125/126 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sille asialle ei tehdä mitään että jos työtön tekee 3 tuntia tai 3 päivää töitä niin siitä seuraa kuuden kuukauden karenssi.

Ja sitten ihmetellään kun työttömät ei mee töihin.

Mikä juttu tämä on?

Vierailija
126/126 |
31.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä palkka pimenä niin sit valtio ei pysty varastamaan siitä yhtään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme