Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi yhtäkkiä tatuoinnit ja tupakka ovat monille ongelma? Tai no tupakan ymmärrän mutta tatuoinnit? Ei vielä 10 vuotta sitten kauhisteltu että "hyii rööki suussa ja tatska kädessä!!

Vierailija
30.01.2023 |

Ja ei, en itse polta enkä omista tatuointeja mutta toisten valinnat eivät myöskään kiusaa minua.

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuoinnit ovat mielestäni jokaisen oma asia. Tupakointi sen sijaan ei ole.  Tupakoija usein altistaa muut passiiviselle tupakansavulle esim.bussipysäkeillä.

Sama juttu alkoholin kanssa. Jokainen saa vetää päänsä niin täyteen kuin haluaa, kunhan ei tule kännissä häiritsemään minua.

Vierailija
22/73 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nykyisin on ihan ok kauhistella toisen valintoja ihan ääneen päin naamaa ja myös somessa. Eikä kauhistelun kohde saa tietenkään siitä loukkaantua koska kaikilla on oikeus kertoa mielipiteensä.

Tätä se on kun käytöstapojakaan ei enää tarvitse noudattaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän iso heiluri on jo pitkällä palaamassa woukidioluutiosta. Ja hyvä niin. Luonnollisuus, terve jäntevä vartalo, hyveellisyys ja perhekeskeisyys iloisella asenteella. Onneksi. Tästä vi***maisesta mukavahvasta oy-palvelijattaren mielikuvasta ei kukaan hyödy mitään.

Vierailija
24/73 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töherryksiä näkee tarpeeksi kadulla, ei niitä sitten halua enää iholla katsella.

Vierailija
25/73 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ongelma missä mielessä? Parisuhteessa, kadulla, työpaikkaa hakiessa vai mitä tarkoitat?

Vierailija
26/73 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se tatuointi auttamatta kertoo valkoroskaisuudesta, ja että haluaa käyttää rahaa hipiänsä sotkemiseen eikä mihinkään järkevämpään. En usko, että arvomaailmani kohtaisi tatuoitujen ihmisten kanssa esimerkiksi parisuhteessa. Tatuoinnit ovat lähes aina epäsiistin näköisiä.

Vierailija
27/73 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jokainen tehkoon itse mitä haluaa mutta ei minua voi pakottaa niistä tykkäämään. Omiin silmiini suurin osa tatuoinneista on suoraan sanottuna varsin lapsellisia kuvia. Sellaista "piirustelua". Harvoin näkee oikeasti taiteellisesti korkeatasoisia tatuointeja.

Ei tarvitse pitää, mutta miksipä arvostella muiden valintoja? Ihan sama onko tatuointi, hiukset, vaatteet tai mikä muu vain asia, ei kuulu kuin henkilölle itselleen.

Olen eri, mutta jos suoraan kysytään, niin saan kai silloin vastata, etten pidä?

Vierailija
28/73 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jokainen tehkoon itse mitä haluaa mutta ei minua voi pakottaa niistä tykkäämään. Omiin silmiini suurin osa tatuoinneista on suoraan sanottuna varsin lapsellisia kuvia. Sellaista "piirustelua". Harvoin näkee oikeasti taiteellisesti korkeatasoisia tatuointeja.

1-3 hyvin tehtyä tatuointia on ok mutta kun suurimmalla osalla tatskat tehnyt joku tutun tuttu harjoittelutyönä.

Vierailija
29/73 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homouskin luokiteltiin vielä sairaudeksi 1970-luvulla, ja uutistenlukija käytti vielä 1990-luvun alussa n-sanaa. Ajat muuttuu.

Vierailija
30/73 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska nykyisin on ihan ok kauhistella toisen valintoja ihan ääneen päin naamaa ja myös somessa. Eikä kauhistelun kohde saa tietenkään siitä loukkaantua koska kaikilla on oikeus kertoa mielipiteensä.

Tätä se on kun käytöstapojakaan ei enää tarvitse noudattaa.

Ihan tarpeellista vastapainoa sille, että toisaalta nykyään mitään ei saisi arvostella eikä tuomita. Kaikkea vain pitäisi ymmärtää loputtomiin ja antaa jokaisen toteuttaa mitä hulluimpia päähänpistojaan.

Yhteiskunta toimii paremmin, kun on jotkut rajat siinä mitä täällä voi tehdä ja mitä ei. Ihminen taantuu, jos ei ole mitään painetta mistään suunnasta kohti tervehenkisyyttä.

Vierailija
31/73 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse pitää, mutta miksi arvostella muiden valintoja? Ihan sama onko tatuointi, hiukset, vaatteet tai mikä muu vain asia, ei kuulu kuin henkilölle itselleen.

Peräpukama kuuluu vain henkilölle itselleen. Sitä ei näy. Rumat ja hirveät tatuoinnit näkyvät kaikille ei-sokeille.

Vierailija
32/73 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka haisee todella pahalta ja savu leijuu ulkona niin, ettei se lähde ilmasta pois. Ja henkoilet sitä kun yrität saada vihdoin raikasta happea lenkillä. Tupakoitsija ei itse haista käärylettä. Se on aika teollinen myrkkytuote, ei ole luomua ja mitään järkevää yrttiä siinä. Autojen pakokaasukin monesti hankala ja tiepöly, melu.

Vierailija
33/73 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatskat on rumia. Poikkeuksetta. En halua katsella niitä täynnä olevaa ihmistä.

Vierailija
34/73 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homouskin luokiteltiin vielä sairaudeksi 1970-luvulla, ja uutistenlukija käytti vielä 1990-luvun alussa n-sanaa. Ajat muuttuu.

Joitakin asioita ei vain pitäisi muuttaa

Vierailija
35/73 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisystävälläni on nk. "tramp stamp" alaselässä. Se ei ole parisuhteen kynnyskysymys, enkä ole koskaan kommentoinut sitä, ja kaipa se on aikoinaan ihan ammattitaitoisesti tehty... mutta eihän se nyt mikään kaunistus ole.

Onneksi lopetti tupakoinnin vuosia ennen kuin tutustuimme, sillä se saattaisi jo olla kynnyskysymys. Tupakka kun vetää käyttäjänsä valveillaoloajan neuroottiseksi jojoiluksi muun elämän ja tupakkapaikan välillä, ja vieroitusoireitaan parin tunnin välein pakenevan nistin kanssa on rasittavaa olla, jos ei itse ole samanlainen.

(Tupakoijat saavat vapaasti alapeukuttaa, jos se helpottaa.)

Vierailija
36/73 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paradoksaalisesti tatuoinnit liittyvät usein lyhytjänteisyyteen, vaikka pysyvät koko elämän (tosin ei ihan alkuperäisessä kuosissa).

Vierailija
37/73 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuoinnit tekevät vanhan näköiseksi, mikä varmasti on monelle syy poistattaa ne.

Vierailija
38/73 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tatuoinnit ovat mielestäni jokaisen oma asia. Tupakointi sen sijaan ei ole.  Tupakoija usein altistaa muut passiiviselle tupakansavulle esim.bussipysäkeillä.

Sama juttu alkoholin kanssa. Jokainen saa vetää päänsä niin täyteen kuin haluaa, kunhan ei tule kännissä häiritsemään minua.

Tuota olen ihmettellyt vuosia, miksi tupakoimaton menee sen tupakoivan viereen bussipysäkillä ja just siihen tuulen alapuolelle ? Täällä ainakin tupakoivat menevät vähän kauemmas ihmisistä tupakoimaan pysäkeillä, niin aina siihen viereen joku änkeää paheksumaan.

Vierailija
39/73 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse pitää, mutta miksi arvostella muiden valintoja? Ihan sama onko tatuointi, hiukset, vaatteet tai mikä muu vain asia, ei kuulu kuin henkilölle itselleen.

Peräpukama kuuluu vain henkilölle itselleen. Sitä ei näy. Rumat ja hirveät tatuoinnit näkyvät kaikille ei-sokeille.

En minä ainakaan näe ihmisten tatuointeja varsinkaan talvella jos ei ihan naamassa ole. Muuten minulle on ihan sama onko jollakin tatuointeja vai ei. Varmaan paheksuvat on niitä samoja jotka pelkää ihottumankin tarttuvan .

Vierailija
40/73 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se on ongelma sille voimaantuneelle olenvainomauniikkilumihiutaleminäminäminäitseni tatuoinneilla töhritylle riippuvuudessaan alati kärvistelevälle nikotiininorja röökikorsteenille että joillekin se on ongelma?