Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sipoolaisperhe säästi yli 4 000 euroa vuodessa punalaputetuilla tuotteilla

Vierailija
30.01.2023 |

Kuka vielä sanoo että punalaputetut tuotteet on turhia? https://www.is.fi/perhe/art-2000009344612.html

Kommentit (709)

Vierailija
81/709 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsinkö oikein, että tuo 4000 euron säästö tulee pariskunnan mukaan siitä mitä nuo ostokset olisivat maksaneet ilman alennusta?

Vierailija
82/709 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin pohtinut paljon ruokakuluja ja sitä mistä on järkevä säästää. Itse ajattelen, että lihan vaihtaminen halvempaan ja huonolaatuisempaan ei ole järkevää. Aloin muokkaamaan ruokavaliotamme kasvisvoittoisempaan suuntaan. Nykyään meillä menee paljon erilaisia linssejä, papuja, tofua yms, joiden lisäksi olen enemmän kiinnittänyt huomiota kausijuureksiin ja - hedelmiin. Lisäksi teen ruokia suurempia annoksia niin aikaakin säästyy. Mutta tietenkin voi aina vedota, että kun ei meillä lapset syö sitä eikä tätä niin ei voi muuta kuin kalliita mehuja ja lihoja ostaa. Ei meilläkään heti lapset rakastuneet uuteen ruokavalioon, mutta vähitellen lisäsin kasvisruuan määrää, joten he tottuivat. Nykyään meillä ei kotona enää lihaa edes syödä. Kalaa välillä.

Asiasta toiseen. Jutussa ei kerrottu lasten ikiä, mutta meillä yhden teinin ja esiteinin perheessä ruokaa kuluu ihan järjetön määrä. Yleensä teen uuniruokia sellaisen vuoan joka vielä uuniin mahtuu ja kaikki menee yhdellä ruokailukerralla. Ajattelen aina että nyt on ruokaa niin paljon että siitä riittää itselle seuraavan päivän lounaalle. Ei riitä. Pakastamisesta puhumattakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/709 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsinkö oikein, että tuo 4000 euron säästö tulee pariskunnan mukaan siitä mitä nuo ostokset olisivat maksaneet ilman alennusta?

Kyllä.

Vierailija
84/709 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on 6 lasta. Se vaatii ison asunnon ja Sipoossa on melkein sama hintataso kuin Helsingissä.[/quote]

Kyllä, mutta heillä ei ole iso asunto. Tuon kokoisia saa helsingistä ja Espoosta noin 1200e.

Vierailija
85/709 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tätä uusavuttomuuden määrää. Valittaa ettei ole varaa mm. normaalihintaiseen pulled porkiin. Tällä tarkoittaa ilmeisesti niitä eineshyllyssä olevia pulled porkeja. Halvemmaksi tulisi ostaa normaalihinnalla porsaan kassler ja tehdä itse.

Vierailija
86/709 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- luottotiedot menneet

- liuta lapsia

- koira, tottakai

- tuplalapsilisällä vanhemmat risteilylle

- aamupalaksi urheilujuomajauheita, mitä v***?

- eineksiä, eineksiä, eineksiä, vaikka kaikki maailman aika olisi tehdä itse ja säästää

Varsinaisia järjen riemuvoittoja ja kaikki bingoruudukon kliseet tyhmistä "köyhistä" taas täyttyivät. Tai no, gerbiili puuttui ja koira ei kai ollut tanskandoggi tai muu valtava rakki.

Unohdit liittoon ei kuuluta

Omalla autolla mennään joka paikkaan

Tatuoinnit puuttui, kai niitäkin on

Vierailija
87/709 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvassa ei näy mitään terveellistä syötävää. 😞

Vierailija
88/709 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin pohtinut paljon ruokakuluja ja sitä mistä on järkevä säästää. Itse ajattelen, että lihan vaihtaminen halvempaan ja huonolaatuisempaan ei ole järkevää. Aloin muokkaamaan ruokavaliotamme kasvisvoittoisempaan suuntaan. Nykyään meillä menee paljon erilaisia linssejä, papuja, tofua yms, joiden lisäksi olen enemmän kiinnittänyt huomiota kausijuureksiin ja - hedelmiin. Lisäksi teen ruokia suurempia annoksia niin aikaakin säästyy. Mutta tietenkin voi aina vedota, että kun ei meillä lapset syö sitä eikä tätä niin ei voi muuta kuin kalliita mehuja ja lihoja ostaa. Ei meilläkään heti lapset rakastuneet uuteen ruokavalioon, mutta vähitellen lisäsin kasvisruuan määrää, joten he tottuivat. Nykyään meillä ei kotona enää lihaa edes syödä. Kalaa välillä.

Asiasta toiseen. Jutussa ei kerrottu lasten ikiä, mutta meillä yhden teinin ja esiteinin perheessä ruokaa kuluu ihan järjetön määrä. Yleensä teen uuniruokia sellaisen vuoan joka vielä uuniin mahtuu ja kaikki menee yhdellä ruokailukerralla. Ajattelen aina että nyt on ruokaa niin paljon että siitä riittää itselle seuraavan päivän lounaalle. Ei riitä. Pakastamisesta puhumattakaan.

Eikö kukaan lue näitä juttuja? Jo alussa:

"Niistä yhdessä nukkuu Laineen ja Kareniuksen ohella heidän 3-vuotias lapsensa. Muut kaksi makkaria on jaettu Laineen 15-, 13-, ja 10-vuotiaiden sekä Kareniuksen 16- ja 10-vuotiaiden kesken."

Vierailija
89/709 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheet väliinputoajia 😂

Vierailija
90/709 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän jäi epäselväksi mitä Arkadianmäeltä odotetaan. Pitäskö heille kuskata Saarioisten rekalla einekset kotiin, tarjota vanhemmille Kanarian-reissu vai yleisesti vaan sivuuttaa kaikki itse mokatut raha-asiat ja vähän vielä maksaa lisää tukia ettei vaan töihin tartte mennä? Mielellään jos valtion kustannuksella joku isompi talo että lapsille on omat huoneet ja mielellään Iphonet koko perheelle

Vierailija
91/709 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tätä uusavuttomuuden määrää. Valittaa ettei ole varaa mm. normaalihintaiseen pulled porkiin. Tällä tarkoittaa ilmeisesti niitä eineshyllyssä olevia pulled porkeja. Halvemmaksi tulisi ostaa normaalihinnalla porsaan kassler ja tehdä itse.

Ei vaan pulled beef.

Vierailija
92/709 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän jäi epäselväksi mitä Arkadianmäeltä odotetaan. Pitäskö heille kuskata Saarioisten rekalla einekset kotiin, tarjota vanhemmille Kanarian-reissu vai yleisesti vaan sivuuttaa kaikki itse mokatut raha-asiat ja vähän vielä maksaa lisää tukia ettei vaan töihin tartte mennä? Mielellään jos valtion kustannuksella joku isompi talo että lapsille on omat huoneet ja mielellään Iphonet koko perheelle

Se äitihän on työtön. Onko hakenut kansanedustajaksi ?

Vierailija
93/709 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän perheen isä voi käyttää niitä rahoja, jotka hän on vuosien kuluessa säästänyt, kun ei ole kuulunut liittoon/kassaan.

Vierailija
94/709 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti lapsilisät tulee joulukuussa nelinkertaisina. Sillä vanhemmat pääsisivät jo vähän kauemmaksi lomalle.

Vierailija
95/709 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se äitihän on työtön. Onko hakenut kansanedustajaksi ?

Ei vaan äiti on töissä ja isä on työtön.

Vierailija
96/709 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti lapsilisät tulee joulukuussa nelinkertaisina. Sillä vanhemmat pääsisivät jo vähän kauemmaksi lomalle.

Tämä on juuri se syy miksi olen hieman skeptinen tällaisten etuuksien suhteen. Monessa perheessä tuo ylimääräinen etuus meni varmasti lasten eduksi tai ainakin säästöön tulevaa varten. Mutta sitten nämä ovat erikseen, joilla menee se omaan per*eeseen... Argh! Olisivat lasten kanssa tehneet jotain kivaa!

Vierailija
97/709 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän perheen koira on sentään ihan kohtuullisen kokoinen, ei minusta yksi lemmikki ole vähävaraisellekaan kohtuutonta luksusta jos sen pystyy kunnialla hoitamaan. Mutta eihän tuossa ole säästetty 4000e jos on ostettu kallista lihaa alennettuna siihen kilohintaan mitä halvasta jauhelihasta normaalisti pyydetään. Sitähän olisi sitten joutunut ostamaan jos pihvit ja nyhtönauta ei olisi olleet tarjouksessa. Eli saman verran rahaa olisi mennyt anyways.

Vierailija
98/709 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä= tyhmä, elämänhallintaongelmainen, laiska, avuton

Joka ikinen lehtijuttu vain alleviivaa asiaa.

Vierailija
99/709 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut Fiksuruoasta ja muista verkkokaupoista isoja satseja kuivaruokia edullisesti. On puurohiutaleita, pastaa, säilykkeitä... Kaupasta haen vain tuoreet kuten lihat, maidot, kasvikset. Siitä jauhelihasta ja makaronista voi saada monenmoista kun viitsii soveltaa. Netti on täynnä ruokaohjeita, sen kun etsii ja kokkailee edullisesti.

Vierailija
100/709 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookin säästäjät-ryhmässä on nyt talvella usein valitettu, kuinka kurkku ja tomaatti on niin kallista ettei ole varaa syödä kasviksia. En ymmärrä miksei ihmiset tajua käyttää sesongin tuotteita kuten esim. porkkanaa ja lanttua, jotka tällä hetkellä ovat edullisempia ja myös ravintorikkaampia kuin esim. kurkku. Tuskin tämäkään perhe osaa paljon kasviksia syödä. Ja sen kerran, kun heille tulee joulukuussa vähän enemmän rahaa, se tuhlataan heti, johonkin ei pakolliseen. Ihan konkreettisesti ei kyllä osata rahaa laittaa säästöön yhtään. Käyn töissä normaalisti ja joku voisi sanoa jopa keskituloiseksi, mutta tällä hetkellä esim. lainat, korot sekä muut päivittäiset kulut vievät palkastani suuren osan, säästöön saan muutaman kympin kuussa ja kaikki lomarahat ja veronpalautukset laitan aina säästöön ns. pahan päivän varalle. Ei kävisi mielessäkään tuhlata niitä heti, koska arki on niiiiiin rankkaa...