Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sipoolaisperhe säästi yli 4 000 euroa vuodessa punalaputetuilla tuotteilla

Vierailija
30.01.2023 |

Kuka vielä sanoo että punalaputetut tuotteet on turhia? https://www.is.fi/perhe/art-2000009344612.html

Kommentit (709)

Vierailija
61/709 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset arvostelee lapsien määrää.

En pikeasti tajua. Kaikki tietää joskus on huonompia påiviä. Iso liuta lapsia ja sitten vielä yhteinen.

Oliko ulosotto aljanut 3 v sitten, tai yleensäkin paljon velkaa ?

Liittoon kuulumattomuus, mutta ytk maksaa 99 vuodessa.

Ei hirveesti ole päässä tapahtunut.

Miksi laittaa nettiin kuvia petaamattomisya sängyistä ?

Tietenkin 15 v haluaa pois tuolta, oma rauha

Vierailija
62/709 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmettelin perheen asumiskustannuksia. 3 makkaria(?) Ja vuokra lähes 1500e. Ymmärtäisin jos asunto olisi Helsingissä. Aivan hullu hinta.

Itse en ole varakas mutta en juurikaan osta punalaputettuja tuotteita koska vatsani on hyvin herkkä. Vielä on onneksi riittänyt rahat ostaa ruokaa riittävästi kun vertailee ja miettii tarkasti. Lapsetkin saa herkkuja.

Olen yh, palkkatulot 1500e nettona, onneksi saan mm asumistuen. Tarkkaan pitää miettiä mitä ostaa. Onneksi en käytä päihteitä, tupakoi, käytä kaunistautumispalveluita eikä meillä ole lemmikkejä. Muuten ei kyllä rahat riittäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/709 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toivoisin, että jonkinlaista taloudenhoidon kursseja järjestettäisiin joko kaikille halukkaille tai ainakin niille, jotka elävät pelkkien tukien varassa ja ovat ulosotossa. On tutkittu fakta ettei rahan antaminen auta ketään pitemmän päälle. Tietty tulotaso pitää olla tietenkin.

Perhe on kertomansa mukaan säästänyt 4000 euroa ja mihin tämä säästö on mennyt? Onko lyhennetty niitä velkoja vai onko säästetty turhuudesta, jotta voidaan laittaa muuhun turhuuteen? Jos raha vain häipyy johonkin ilman, että tilalle saadaan jotain järkevää niin on aivan samantekevää meneekö raha kalliisiin eineksiin vai muuhun turhaan.

Mielestäni tuossa ruokavaliossa ei ole mitään terveellistä. Valmisruokaa ja eineksiä. Ilmeisesti jotain tuorettakin on mukana, mutta valmisruuan ja makkaroiden määrä on älytön. Se, että syö viittä erilaista makkaraa ei tee ruokavaliosta monipuolista, koska makkaraa ei suositella muutenkaan usein syötäväksi.

Olen itsekin pohtinut paljon ruokakuluja ja sitä mistä on järkevä säästää. Itse ajattelen, että lihan vaihtaminen halvempaan ja huonolaatuisempaan ei ole järkevää. Aloin muokkaamaan ruokavaliotamme kasvisvoittoisempaan suuntaan. Nykyään meillä menee paljon erilaisia linssejä, papuja, tofua yms, joiden lisäksi olen enemmän kiinnittänyt huomiota kausijuureksiin ja - hedelmiin. Lisäksi teen ruokia suurempia annoksia niin aikaakin säästyy. Mutta tietenkin voi aina vedota, että kun ei meillä lapset syö sitä eikä tätä niin ei voi muuta kuin kalliita mehuja ja lihoja ostaa. Ei meilläkään heti lapset rakastuneet uuteen ruokavalioon, mutta vähitellen lisäsin kasvisruuan määrää, joten he tottuivat. Nykyään meillä ei kotona enää lihaa edes syödä. Kalaa välillä.

Vierailija
64/709 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä einekset joskus tulevat edullisemmiksi kuin itse tehty. Tarkkailen paljon hintoja ja lasken yleensä annoshinnat ruuille, ja välillä on halvempaa ostaa eines etenkin laputettuna kuin tehdä alusta alkaen itse. Vaikka teenkin isoja määriä kerralla ja pakastan (asun yksin). Vain harvoin valitsen eineksen siinä tapauksessa, että se tulee itse tehtyä kalliimmaksi mutta välillä laiskuus voittaa.

Hyvä verrata yksinasujaa ja suurperhettä.

Toki yksinasujalla voi joku eines tulla halvemmaksi kuin että tekisi itse, varsinkin jos on aletuote, mutta väittäisin että suurperheessä itse tekemällä säästäisi pitkän pennin aikaa myöten.

Nyt kun kaikkien einestuotteidenkin hinnat ovat nousseet huimasti, niin ei tuo perhe säästä yhtään, kun ennen joku isompi kiusauslaatikko (ns. merkkituote) maksoi 4-5 euroa ja nyt kai jo 6-8e. En ihan osaa sanoa, kun en kyseisiä tuotteita osta.

Niinpä. Mikä hinta siitä tuleekaan, kun ostat _kahdeksan_ valmissalaattia. 😆

Vierailija
65/709 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ihmettelin perheen asumiskustannuksia. 3 makkaria(?) Ja vuokra lähes 1500e. Ymmärtäisin jos asunto olisi Helsingissä. Aivan hullu hinta.

Itse en ole varakas mutta en juurikaan osta punalaputettuja tuotteita koska vatsani on hyvin herkkä. Vielä on onneksi riittänyt rahat ostaa ruokaa riittävästi kun vertailee ja miettii tarkasti. Lapsetkin saa herkkuja.

Olen yh, palkkatulot 1500e nettona, onneksi saan mm asumistuen. Tarkkaan pitää miettiä mitä ostaa. Onneksi en käytä päihteitä, tupakoi, käytä kaunistautumispalveluita eikä meillä ole lemmikkejä. Muuten ei kyllä rahat riittäisi.

Heillä on 6 lasta. Se vaatii ison asunnon ja Sipoossa on melkein sama hintataso kuin Helsingissä.

Vierailija
66/709 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän se 4000 säästössä ole, vaan normaalihinnalla ruuat olisivat maksaneet sen verran enemmän. Siihen ei ole varaa.

Taas tahallaan väärinymmärtäjät liikkeellä.

Siitä olen samaa mieltä, että outo ruokavalio on.

Vierailija
67/709 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heillä on 6 lasta. Se vaatii ison asunnon ja Sipoossa on melkein sama hintataso kuin Helsingissä.

Heillä ei ollut mitenkään iso asunto, 90 neliötä ja risat. Sipoossa on suht edulliset asunnot verrattuna esim Helsinkiin. Joten kuulostaa kalliilta.

Vierailija
68/709 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä perhe !

Kun kuitenkin luette tätä.

Tyhjentämää pakkanen.

Lisää ruokaa saa joka viikko, kun taso on tota.

Menkää talousneuvontaan, ulosotto kuntoon.

Opetelkaa tekemään ruokaa, aikaa teillä on.

Pitäkää kodista hyvää huolta. Vähemmästäkin tulee harmaita hiuksia

Vierailija
69/709 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heillä ei ollut mitenkään iso asunto, 90 neliötä ja risat. Sipoossa on suht edulliset asunnot verrattuna esim Helsinkiin. Joten kuulostaa kalliilta.

Luulen etteivät asu missään perukoilla vaan esim. Söderkullassa. Hinnat voivat olla yllättävänkin korkeita ollakseen "vain" Sipoossa.

Vierailija
70/709 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkaneuvontaan ja ruuanlaittokurssille. Työtön pääsee ilmaiseksi kansalaisopiston kursseille. Myös Martat on tätä varten. Yksi Martta sinne nyt kertomaan, miten tehdään edullista ja terveellistä ruokaa. Ja elämänhallintaa.

Vierailija
71/709 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsissa on tulevaisuus... Ei ole, jos kotoa saatu malli on, että velat ulosottoon, ruoka einesruokaa, ymmärrys omien asioiden hoidosta on onneton. Mistä ne eväät elämään tulee, jos kotoa ei ainakaan.

Vierailija
72/709 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekemällä itse kunnollista kotiruokaa raaka- aineista saat takuulla terveellisempää ruokaa kuin nuo valmiit einekset joissa paljon suolaa ja lisäaineita puhumattakaan terveellisyydestä. Välillä voi toki turvautua valmiiseen einekseen mutta pääsääntöisesti itse valmistettu ruoka parasta ja saat takuulla terveellistä ruokaa.

Edullisia ruokia:

- erilaiset keitot, sosekeitot

- laatikot

- peruna ja kastike

- kiusaukset

- kauden juurekset ja kasvikset edullisia

Ruokajuomaksi:

- vesi

- maito

- piimä

Lisäksi leipä ja levite

Jälkiruoaksi itse tehtynä:

- kiisselin, mehukeitto

- hedelmä

Vierailija
73/709 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä valitus rahasta mutta omaan joululahjaan ja aikuisten kesken reissuun rahaa kyllä riittää :D

Vierailija
74/709 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

- luottotiedot menneet

- liuta lapsia

- koira, tottakai

- tuplalapsilisällä vanhemmat risteilylle

- aamupalaksi urheilujuomajauheita, mitä v***?

- eineksiä, eineksiä, eineksiä, vaikka kaikki maailman aika olisi tehdä itse ja säästää

Varsinaisia järjen riemuvoittoja ja kaikki bingoruudukon kliseet tyhmistä "köyhistä" taas täyttyivät. Tai no, gerbiili puuttui ja koira ei kai ollut tanskandoggi tai muu valtava rakki.

Vierailija
75/709 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä logiikkaa 8 lapsessa, kun selvästikään ei ole edes teoreettisia mahdollisuuksia elättää perhettä ilman avustuksia. 

Vierailija
76/709 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä logiikkaa 8 lapsessa, kun selvästikään ei ole edes teoreettisia mahdollisuuksia elättää perhettä ilman avustuksia. 

Sitä varten ne avustukset ovatkin olemassa.

Vierailija
77/709 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti toi ruoka on ihan jätettä mutta rouvalla melko uusi Iphone kyllä pitää olla.

Vierailija
78/709 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä on 8 hengen vesilasku samassa eli vähintään 200 e. Mutta on tuo silti käsittämättömän kallis.

Vierailija
79/709 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä varten ne avustukset ovatkin olemassa.

Aha. Filosofia kai se on tuokin.

Vierailija
80/709 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- luottotiedot menneet

- liuta lapsia

- koira, tottakai

- tuplalapsilisällä vanhemmat risteilylle

- aamupalaksi urheilujuomajauheita, mitä v***?

- eineksiä, eineksiä, eineksiä, vaikka kaikki maailman aika olisi tehdä itse ja säästää

Varsinaisia järjen riemuvoittoja ja kaikki bingoruudukon kliseet tyhmistä "köyhistä" taas täyttyivät. Tai no, gerbiili puuttui ja koira ei kai ollut tanskandoggi tai muu valtava rakki.

Unohdit yhden kohdan. Valitus siitä, että hallituksen/Arkadianmäen pitäisi tehdä jotain.