naiset, kysymys koskien nykyistä miestänne
Naiset, kuinka paljon valintaanne parisuhteeseen vaikutti miehen rahallinen/taloudellinen tilanne?
Mikäli sama mies olisi ollut työtön, olisitte kokeneet tarpeeksi kiinnostavaksi ryhtyäksenne parisuhteeseen?
(mikäli olitte nuoria opiskelijoita, vaikuttiko miehen opiskeluala valintaanne)
Kysyn tätä, koska tutkimusten mukaan naisten top3 kysymyksissä miehille ensitapaamisella on "mitä teet työksesi?" - mikä viittaa todella raskaalla kädellä siihen, että raha tässäkin ratkaisee... ja mies pääsee lopulta maksumieheksi, kun ottaa huomioon toisen tutkimuksen jonka mukaan nainen tekee 80% suhteen ostoksista.
Kiitos vastauksista jo etukäteen.
Kommentit (147)
Oli työtön ja ei vaikuttanut mitenkään. Itsekin olin välillä työttömänä. Nyt hänellä on vakityö ollut jo lähemmäs kymmenen vuotta.
Ei vaikuttanut. Mies on eläkkellä, entinen duunari. On pieni eläke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen verran vaikutti että tulee omillaan toimeen kuten minäkin.
Just näin.
Sen verran kiinnostaa että ylipäätään tekee jotain ja usein kysyn myös että viihtyykö työssään tms.
Nuorempana kysyin sitä myös siitä syystä että jos mies tekisi 3 vuorotyötä ja vain joka 4.tai5. vk loppu vapaa, niin noup...... seuraava.
ylipäätään tekee jotain... eli voi olla vaikka taidemaalari, joka touhuaa päivittäin, muttei välttämättä elä taiteen myymisellä (vaan joutuu hakemaan sossunluukulta lisää)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalille ihmiselle kysymys työstä ei ole liian tungettelevaa vaan ihan normaalia kanssakäymistä eli small talkia.
No ei tää ihan pidä paikkansa. Olen monen monen aikuisen ihmisen kanssa ollut vuosikausia tekemisissä enkä tiedä juuri kenenkään ammattia.
No harvemmin siellä lasten vanhempainilloissa tai futiskentän laidalla töistä puhutaan. Mutta treffeillä toiseen tutustuessa töistä kysyminen kuuluu asiaan.
Ei yhtään. Minä tienaan paremmin kuin hän.
Mieheni oli tavatessamme juuri valmistunut it-alalle työttömäksi, oli lama pahimmillaan.
No sen verran vaikutti että mies on kirjailija. Ei siis tee muuta kuin kirjoittaa, mikä on minusta seksikästä.
Ei sillä toki leveästi elä mutta älyllinen pääoma on tärkeämpää kuin materiaalinen.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni oli kuntoutustuella kitkutteleva työkyvytön kun tapasimme, nykyään osa-aikaeläkeläinen.
Kysymys missä olet töissä ei tarkoita kysymystä varallisuudesta, vaan on kysymys siitä mitä tekee ison osan hereilläoloajastaan.
kysymyksen voisi siis asetella toisin. voi tehdä paljonkin asioita, hyviäkin asioita, ilman että on töissä.
Ulkoinen olemus ja sosiaaliset taidot merkkaa enemmän kuin työ tai koulutus. Sehän on itsestäänselvyys, että aikuinen ihminen elättää itsensä jollain tapaa eikä siten tavattaessa niin kiinnostavaa.
Ne, joille yhteiskunnallinen asema on tärkeintä, valkkaavat puolison sopivista piireistä. Toisille raha ratkaisee, silloin mennään se edellä.
Nuorena en ajatellut kumpaakaan, vaan ihastuin luonteeseen. Iän myötä mies kuitenkin muuttui, empatia ja huumori katosivat, elämä kolhi ja hän muuttui katkeraksi. Opiskelut ja työt hoiti kyllä hyvin, mutta ei lopulta ollut sellainen kumppani, jota olin etsinyt.
Vierailija kirjoitti:
No sen verran vaikutti että mies on kirjailija. Ei siis tee muuta kuin kirjoittaa, mikä on minusta seksikästä.
Ei sillä toki leveästi elä mutta älyllinen pääoma on tärkeämpää kuin materiaalinen.
älyllinen pääoma on tärkeämpää kuin materiaalinen - upeasti sanottu! onneksi näinkin ajattelevia on.
Ei yhtään.
Pienituloisia oltiin, minulla omaisuutta kun yhteen mentiin. Tiesin kuitenkin että mieheni oli ja on kunnianhimoinen ja ahkera joten en epäröinyt yhtään.
Jossain vaiheessa tulot tasaantui, nyt minä tienaan enää 30% perheen nettotuloista
27v yhdessä
Vierailija kirjoitti:
Kysyn miehen työtä ihan vaan siksi että hän edes on jossain töissä ja ehkä se ammatti kuitenkin kertoo suuntaa siitä onko viitsinyt opiskella ja minkä verran. Lisäksi minusta on kiva keskustella työasioistakin tai työelämästä yleensäkin. Se on vähä sellanen neutraali aihe siihen alkuun jolla pääsee juttuun. Silloin myös huomaa yleensä ainakin jossain määrin toisen älykkyystason ja miten osaa jutella.
Tarkoitatko siis sanoa että jos ihminen on tällä hetkellä työtön, niin hän ei pysty puhumaan työelämästä yleisesti? Tekstisi kertoo ainakin sinun älykkyystasostasi riittävästi.
Ei yhtään. Tiesin miehen olevan duunariammatissa yrittäjänä.
Ja mielestäni työstä kysyminen on ihan tavallinen keskustelun avaus.
Parikymppisinä tavatessamme mieheni opiskeli kuten minäkin. Jos nyt nelikymppisenä menisin uudelle kierrokselle, kysyisin miehen työstä, mutta siksi, etten halua uraohjusta mutta en myöskään työkyvytöntä.
Minä en ole taloudellisesti hyväksikäytettävissä. Siitä ei ole pelkoa. Tämä selviää kyllä ennemmin tai myöhemmin toiselle, jos on rahan perässä.
Mieheni oli ajoittain vailla töitä oleva kirvesmies, minä opiskelemaan pyrkivä konttoristi. Kummallakaan ei ollut liiemmälti rahaa. Meitä yhdisti kiinnostus politiikkaan ja luontoharrastus. Tutustuimme erään puolueen paikallistoiminnan kautta.
Niin rikas ja ruotsinsuomalainen
Mulla ei ole miestä vaan nainen, joka tienaa puolet vähemmän, kuin minä. Loisii rahoillani kaikin tavoin. Tosin tämäkin päättyy lähi-aikoina. Jäi kiinni pettämisestä, voi olla hieman ongelmissa, kun on persaukinen kuten myös toinen osapuoli, joka riippuvainen vanhempien rahoituksesta ja huom. yli 50v. kantturoita. Mulla on kattavat vakuutukset ja perinnöt taustalla. Jääpi nuolemaan tyhjiä laareja molemmat. Yritti myrkyttä mut jokin aika sitten unilääkkeillä, ikävä vaan en älynnyt tehdä rikosilmoitusta.
Mieheni oli kuntoutustuella kitkutteleva työkyvytön kun tapasimme, nykyään osa-aikaeläkeläinen.
Kysymys missä olet töissä ei tarkoita kysymystä varallisuudesta, vaan on kysymys siitä mitä tekee ison osan hereilläoloajastaan.