Pikkulemmikit
Olen pitkään miettinyt lemmikkiä, mutta koiraan tai kissaan ei ole rahaa eikä paljoa tilaa. Eli haluaisin tietää mitä jyrsijää tai muuta lemmikkiä suosittelette.
Kommentit (121)
Niin paitsi hamsteri on yöeläin .
Kääpiöhamsteri (talvikko) on kiva. On myös enemmän päivälläkin hereillä, mitä syyrialainen. Ei juurikaan haise ja ruokakulut pienet. Marsut vaatii isohkon tilan, syövät ja sotkevatkin paljon. Mukavia kyllä ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli siis jos jollain kokemusta marsuista niin voisiko vastata paljon menee kuussa rahaa.
Eläinten normaali hoito on asia erikseen. Rahankulu tulee ongelmaksi jos ja kun eläinlääkärille pitää mennä, se tulee tosi kalliiksi ja sitä sopii pohtia etukäteen että miten kestää eläimen lopettamisen kun hoitorahat loppuu.
Seniorikissa, jonka lääkärikulut kustannettaisiin, voisi olla vaihtoehto. Erikoisruuat voivat kumminkin muodostaa kuluerän, kuten myös hyvälaatuiset kissanhiekat.
https://sey.fi/kaakkois-suomi/kaakkois-suomen-elainsuojeluyhdistys/koti…
Kissaa en voisi ottaa sillä vanhempani suostuivat omaan lemmikkiin vain sillä ehdolla, että se ei kuljeskelisi vapaana ympäri taloa. Ap
Nyt saavat kyllä vanhemmat miinuspisteitä...
Vierailija kirjoitti:
Eivät siis pidä eläimistä, kun taas itse ole hirveän eläinrakas. Ap
Eläinrakkaus on hyvä piirre ihmisessä.
Akaattikotilo. Ei karvasta, ei metelöi, hoito on helppoa, ei tarvitse päästä jaloittelemaan terraarion ulkopuolelle. Halpa hoitaa ja ruokkia. Ainut miinus on se että eläinlääkärit ei ymmärrä niistä yleensä mitään joten jos se sairastuu niin..
Vierailija kirjoitti:
Kääpiöhamsteri (talvikko) on kiva. On myös enemmän päivälläkin hereillä, mitä syyrialainen. Ei juurikaan haise ja ruokakulut pienet. Marsut vaatii isohkon tilan, syövät ja sotkevatkin paljon. Mukavia kyllä ovat.
Tuo kuulostaa mielekkäältä ettei ole ihan yöeläin. Ja viihtyy yksin?
Vierailija kirjoitti:
Rotat on mahtavia.
Sanoisin, että 14-vuotiaalle liian pitkäikäisiä ja vaativia. Rottia ei voi ottaa vain yhtä ja tarvitsevat tosi paljon tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei viihdy. Syyrianhamsteri on hämäräeläin, kyllä sitä illalla näkee.
Vierailija kirjoitti:
Rotat on mahtavia.
Mutta mitä tehdä kun poikasia tulee liiaksi?
Vierailija kirjoitti:
Älä ainkaan gerbiiliä ota. Se on liian energinen eläin häkkiin. Turhautuneena sitten kaluaa yöt kaltereitaan. Sille pitäis olla tilaa huoneen verran.
Ja kahta toisilleen vierasta gerbiiliä on lähes mahdotonta totuttaa toisiinsa. Tappelevat niin että veri lentää ja vähintäänkin toinen kuolee.
Niin no, gerbiiliä ei pidä laittaa häkkiin, ne tarvitsevat terraarion/vanhan akvaarion. Ison sellaisen ja tttooooooooooooooooooooooosi paljon kaivettavaksi pehmuketta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis pitäisikö niitä olla useampi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rotat on mahtavia.
Sanoisin, että 14-vuotiaalle liian pitkäikäisiä ja vaativia. Rottia ei voi ottaa vain yhtä ja tarvitsevat tosi paljon tilaa.
Höpönpöpön, riippuu ihan siitä lapsesta. Itse sain 9 vuotiaana kolme rottaa. Huoneessani oli tilaa jättimäiselle häkille ja perehdyin hoitoon tosi hyvin. Saivat juosta aina vapaana kun itse olin huoneessani, oli ihana tehdä läksyjä kun rotat kiipesivät päälle ja jos oli huppari päällä niin yleensä joku sinne sujahti huppuun nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis pitäisikö niitä olla useampi?
Kääpiöitä pitää olla useampi, syyrianhamstereita (eli kultahamstereita) ei saa olla kuin yksi. Ne on ihan eri eläinlaji, pitää tutustua hyvin siihen minkä hankkii.
Minkä ikinä hankitkin, niin osta kasvattajalta, ei lemmikkieläinkaupasta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rotat on mahtavia.
Minä olen 62 v ja harkitsen lemmikkiä. Tuntuu etten olisi riittävän kypsä pitämään rottia. Kissan taidan hankkia, vaikka tiedän mitä huolta ja surua siitä taas tulee...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rotat on mahtavia.
Höpönpöpön, riippuu ihan siitä lapsesta. Itse sain 9 vuotiaana kolme rottaa. Huoneessani oli tilaa jättimäiselle häkille ja perehdyin hoitoon tosi hyvin. Saivat juosta aina vapaana kun itse olin huoneessani, oli ihana tehdä läksyjä kun rotat kiipesivät päälle ja jos oli huppari päällä niin yleensä joku sinne sujahti huppuun nukkumaan.
9-vuotiaana elämäntilanteesi ei ihan heti ollut muuttumassa. 14-vuotias on pian lopettamassa peruskoulun, elämä muuttuu ihan täysin, 18-19-vuotiaana muutat pois kotoa. Se on ihan eri tilanne. Ne rotat ei katoa mihinkään ja mihinkään soluun niitä ei voi ottaa. Jos vanhemmat on vielä tuollaisia, että eivät pidä eläimistä yhtään, niin ei niitä heillekään voi jättää. Ei missään tapauksessa tuollaiseen tilanteeseen kuin sellaisia eläimiä, jotka elää sen pari vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli siis jos jollain kokemusta marsuista niin voisiko vastata paljon menee kuussa rahaa.
Olisko semmoinen 7 € per marsu eli 14 € kahdesta ihan ruokakuluihin. Alussa tarvikkeet päälle.
Noin vähänkö riittää? Mun viimeinen kani kuoli kymmenen vuotta sitten ja muistaakseni siihen meni n.30-40€ kuukaudessa. Kääpiöluppakorva oli, joten kahteen marsuun menee varmasti vähintään saman verran. Tai nykyään varmaan enemmänkin.
Kania en aplle suosittele. Vaatii tilaa ja huomiota, voi olla hankala käsitellä ja keksii varmasti viihdykettä, joka ei ihmistä ilahduta ja voi käydä kalliiksikin. Yhdellä mun kaneista oli viehtymys tapettien repimiseen ja sähköjohtojen pureskeluun.
Käärmeet on helppoja lemmikkejä. Syövät harvoin, eivätkä juuri muutenkaan kaipaa kovin paljoa hoitoa.
Kääpiöhamsterit ovat erakkoja! Vain poikkeustapauksissa voi olla kaksi samassa ja silloinkin pitää olla isompi häkki ja pitää varautua siihen, että joutuu ne erottamaan.
tuo on kyllä syyrialainen