Pikkulemmikit
Olen pitkään miettinyt lemmikkiä, mutta koiraan tai kissaan ei ole rahaa eikä paljoa tilaa. Eli haluaisin tietää mitä jyrsijää tai muuta lemmikkiä suosittelette.
Kommentit (121)
Halusin vielä vielä lisätä että olen 14 vuotias, ja minulla on oma huone. Olen miettinyt kesyrottia mutta vanhemmat eivät suostu vaikka kuinka heille yritän kertoa, kuinka ihania ja vaarattomia lemmikkejä ne ovat. Joten tilaa minulla olisi omassa huoneessa ja saan viikossa noin 10€ eli kuukaudessa 40€. Rahaa minulla on lemmikin hankintaan 400 euroa. Ap
Mun haave on kompostilierot. Tarantulat on myös ihania ja söpöjä.
Mitään jyrsijää en haluaisi, vaikka joku niistäkin tykkää.
Älä ainkaan gerbiiliä ota. Se on liian energinen eläin häkkiin. Turhautuneena sitten kaluaa yöt kaltereitaan. Sille pitäis olla tilaa huoneen verran.
Ja kahta toisilleen vierasta gerbiiliä on lähes mahdotonta totuttaa toisiinsa. Tappelevat niin että veri lentää ja vähintäänkin toinen kuolee.
No entäs marsu . Ne ovat kanssa kivoja eläimiä .
Olen miettinyt myös marsuja, mutta vähän arveluttaa se paljonko niihin menee rahaa kuukaudessa. ap
Eli siis jos jollain kokemusta marsuista niin voisiko vastata paljon menee kuussa rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Halusin vielä vielä lisätä että olen 14 vuotias, ja minulla on oma huone. Olen miettinyt kesyrottia mutta vanhemmat eivät suostu vaikka kuinka heille yritän kertoa, kuinka ihania ja vaarattomia lemmikkejä ne ovat. Joten tilaa minulla olisi omassa huoneessa ja saan viikossa noin 10€ eli kuukaudessa 40€. Rahaa minulla on lemmikin hankintaan 400 euroa. Ap
Kultahamsteri on pieni yksineläjä, joten sellaisen pitämisessä eivät kulut karkaa niin helposti käsistä kuin esimerkiksi marsujen kanssa.
Kissa olisi sosiaalisempi hellittävä, 20 vuoden sitoutuminen kissanpoikasta ottaessa ei tosin ole 14 vuotiaalle mielekästä.
Huolta ja murhettahan lemmikkieläimistä aina joskus tulee. Kyllä ne silti ovat hyödyllisiä ihmisen henkiselle kehitykselle iästä riippumatta. Vanhempien sopisi kyllä myötävaikuttaa lemmikin pidossa ja hankinnassa.
Älä nyt mitään häkkilemmikkiä ainakaan ota. Onko kiva katsella toista häkissä tai kaloja akvaariossa? Tuleeko mukava mieli toisen vankeudesta?
Vierailija kirjoitti:
Eli siis jos jollain kokemusta marsuista niin voisiko vastata paljon menee kuussa rahaa.
Eläinten normaali hoito on asia erikseen. Rahankulu tulee ongelmaksi jos ja kun eläinlääkärille pitää mennä, se tulee tosi kalliiksi ja sitä sopii pohtia etukäteen että miten kestää eläimen lopettamisen kun hoitorahat loppuu.
Seniorikissa, jonka lääkärikulut kustannettaisiin, voisi olla vaihtoehto. Erikoisruuat voivat kumminkin muodostaa kuluerän, kuten myös hyvälaatuiset kissanhiekat.
https://sey.fi/kaakkois-suomi/kaakkois-suomen-elainsuojeluyhdistys/koti…
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt mitään häkkilemmikkiä ainakaan ota. Onko kiva katsella toista häkissä tai kaloja akvaariossa? Tuleeko mukava mieli toisen vankeudesta?
Lemmikki jos viihtyy turvallisessa pesässään niin hyvä niiden on olla kun ei tarvitse pelätä petoeläimiä ja hoitoakin saavat. Kaikki eläimet eivät tietty sovi häkkieläimiksi, jotkut viihtyvät hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt myös marsuja, mutta vähän arveluttaa se paljonko niihin menee rahaa kuukaudessa. ap
"Marsuneläinlääkäri hoito maksaa yleensä 100-200e, joten pienikin eläinlääkärireissu on yleensä kalliimpi mitä marsun ostohinta."
https://marsut.info/hoito/yleistietoa-marsuista/
Nuo eläinlääkärikulut on se mörkö mitä pelätä.
Vierailija kirjoitti:
Olisko semmoinen 7 € per marsu eli 14 € kahdesta ihan ruokakuluihin. Alussa tarvikkeet päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläinten normaali hoito on asia erikseen. Rahankulu tulee ongelmaksi jos ja kun eläinlääkärille pitää mennä, se tulee tosi kalliiksi ja sitä sopii pohtia etukäteen että miten kestää eläimen lopettamisen kun hoitorahat loppuu.
Seniorikissa, jonka lääkärikulut kustannettaisiin, voisi olla vaihtoehto. Erikoisruuat voivat kumminkin muodostaa kuluerän, kuten myös hyvälaatuiset kissanhiekat.
.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissaa en voisi ottaa sillä vanhempani suostuivat omaan lemmikkiin vain sillä ehdolla, että se ei kuljeskelisi vapaana ympäri taloa. Ap
Eivät siis pidä eläimistä, kun taas itse ole hirveän eläinrakas. Ap
Suosittelen hamsteria. Ne on yksineläjiä ja elävät pari vuotta. Niitä on kiva sylitellä ja seurailla, ovat pehmoisia ja hassuja kavereita. Hamsterien hinta on jotain parikymppiä, mutta hanki tarpeeksi iso häkki! Tarvikkeet maksaa enemmän kuin lemmikki. Suosituskokoa isompi mieluusti ja sellainen, mihin saa eri tasoja. Häkin järjestely on kivaa puuhaa, varsinkin kun hamsu saa sitten tutustua uuteen järjestykseen. Suosittelen häkkiä, jonka alaosa on lasiterraario ja yläosa häkki. Laita terraarioon vaikka 30 cm hamppualusia tm. mihin hamsu saa tehdä tunneleita, se on tärkeää lajityypillistä toimintaa. :)
Otit minkä eläimen tahansa, niin lue kirjoista, miten sitä hoidetaan. Älä luota keskustelupalstoihin, edes minuun. :)
Kääpiöhamsteri. Sille voi ostaa ison vanhan akvaarion tai terraarion, niin saa kivan elinympäristön. Eläinkaupat tarjoavat yleensä liian pieniä asumuksia. Ei ole liian pitkä sitoumus, kun elää sen pari vuotta.
Esim. Tässä hyvä kanava tutustua hamsuihin
Tamagotchi