Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytär täytti 16 eikä halua mennä enää viikonlopuiksi isälleen. Voinko pakottaa hänet sinne?

Vierailija
29.01.2023 |

Tyttö sanoo ettei jaksa enää vaihtaa kotia ja rahdata tavaroita edestakaisin, vaikka matka onkin lyhyt. Hän haluaa mieluummin nähdä isäänsä silloin kun itselle sopii.
Miten on? Voiko tyttö ja isä päättää keskenään näin? Meillä on lastenvalvojalla tehty sopimus viikonlopuista ja lomista (myös elatusmaksusta). Se on käsittääkseni sitova siihen asti kunnes lapsi on täysikäinen. Minulle on tärkeää saada omaa rauhaa välillä. Tärkeintä on se että isällä on myös vastuunsa ja velvollisuutensa ja niistä hän pääsisi luistamaan, jos annan tytölle periksi.

Kommentit (734)

Vierailija
81/734 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näytä tämä tyttärellesi, niin hän saattaa ihan itse tulla parhaaseen johtopäätökseen ja muuttaa isänsä luokse vakituisesti.

Tää oli hyvä :D

Vierailija
82/734 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä on tytär löytänyt feminismin ja miesten vihaaminen. Ja jos ei niin kyllä kohta taas isä kelpaa kun ollaan rahaa vailla

Kyllä tyttö isäänsä tapaa useinkin, mutta he eivät noudata enää sovittuja päiviä vaan näkevät, kun heille sopii.

Ap

No mitä sitten iniset!

Anna olla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/734 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kummallinen ajatus että pitäisi teinitytär pakottaa pois kotoaan viikonlopuiksi (mun tytär 15 v).

Ja mitä ihmeen omaa rauhaa omalta lapselta pitäisi saada? Eihän tuonikäinen mikään hoidettava pikkulapsi ole. Päinvastoin teineistähän saa jo apua ruuanlaittoon ja kodinhoitoon.

Saako? Aika monesta teinistä nimenomaan ei saa. Ruokaa pitää laittaa, vaatteet pitää pyykätä, niiden jäljet pitää siivota, kun teiniä itseään ei kiinnosta.

Se on ihan vanhemman vastuuta, ja siihen vapaaehtoisesti sitoudutaan kun hankitaan lapsia tähän maailmaan. Jos et enää jaksa, tee itsestäsi lapsisuojeluilmoitus.

Älä nyt tee yhdestä kommentista sisältöään isompaa. Kyse oli vain ja ainoastaan siitä että saako niistä teineistä apua kotitöihin vai ei.

Vierailija
84/734 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poika ilmoitti 3-vuotiaana isälleen, että nukkuu vain 'kotona'. Koti oli äidillä. Ensimmäisiä öitään oli isällään 8-9v tuosta 3v päätöksestään. Yhtään juhlapyhää ei viettänyt isällä, nekin vietetään kotona. Nyt aikuisena ovat isänsä kanssa hyviä kavereita, soittelevat useita kertoja viikossa ja tapaavat usein. Poika on kiltti, mutta itsepäinen muuli. 

Eiköhän Ap:n ole aika tehdä uudet sopimukset isän kanssa elatuksesta ja tapaamisista. Voit olla tyytyväinen, ettei tyttäresi päättänyt asiasta 4 vuotta sitten. 

Mulla oli joskus aikoinaan tollanen muuli poikakaverin muutaman kuukauden. Joo, ei kiitos koskaan enää. Sen mammanpojan lisäksi tuli ne vanhemmat. 🤮

Maailma on pullollaan kunnon miehiä myös. Noi muulit jää suosiolla tinderimiinuksiksi.

Vierailija
85/734 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isästä olisi siis kiva unohtaa jo viimeisetkin vanhemmuuden velvollisuudet, kun tähänkin asti on ollut vain viikonloppuisä?

Tuntemani vuoroviikkolapset ovat jatkaneet vuoroviikkoilua pitkään täysi-ikäistymisen jälkeenkin, kun side molempiin koteihin ja vanhempiin on ollut vahva.

Hyvin on luettu ja ymmärretty aihe. Tytär itse ei halua isälleen vuoroviikoin, ja ongelma onkin isä joka haluaa luistaa velvollisuuksistaan?

Onko sinulla vaikeaa sisäistää lukemaasi? Koska isällä ei ole tiivistä vanhemmuussuhdetta tyttäreensä, joka hänellä olisi, jos olisi vastuunsa lapsestaan 50/50 kantanut, lapsi ei enää teininä halua hänen luoksensa.

Tietenkään mikään paikkausyritys ei tässå vaiheessa enää riitä, vaan isä on entisestään heikentämässä suhdetta lapseensa "tavataan, jos tekee mieli" -linjalla.

Vierailija
86/734 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä tulee tietty ne omat menot ja kaverit niin tärkeiksi, että voi olla tylsää mennä toisen vanhemman luo juuri, kun on jotain kivaa kavereiden kanssa. Tuntuu ehkä hölmöltä olla "virallisesti" isän luona, kun tosiasiassa on vaikka myöhään ulkona kavereiden kanssa. Kulkeminenkin voi olla toisesta paikasta tympeää, vaikka sanoitkin että asutte lähekkäin.

Anna nuoren ja isän sopia keskenään, mutta kuitenkin painottaen, että haluat itse suunnitelmat tietoon hyvissä ajoin, jotta voit suunnitella omia puuhiasi sen mukaan.

Vierailija
87/734 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin omaa rauhaa, se mietitään silloin kun lapsia ollaan tekemässä. Älä pilaa välejään ja luottamusta tyttäreesi pakottamalla hänet johonkin mihin ei halua. Hän on selkeästi jo kärsinyt vuorotteluvanhempi-kuviostanne tarpeeksi, ja vain siksi että vanhemmat haluavat omaa rauhaa. En ihmettele että nuoret voivat pahoin omaan napaan tuijottavien vanhempien kanssa. Nuorella on oikeus kotiin, mistä häntä ei häädetään pois.

Vierailija
88/734 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaat omaa rauhaa? Tyttö on sinun lapsesi. Ei lapsia lähetetä pois kotoa vain siksi, että kaipaa omaa rauhaa. Ja mitä vaivaa 16-vuotiaasta on? Hän tuskin tarvitsee sinun jatkuvaa seuraasi.

Ymmärrän, että eron jälkeen molemmat tietysti huolehtivat lapsesta. Mutta ei lapsi ole mikään heittopussi, jota lähetetään toiselle, jotta saa vapaata.

Vierailija
89/734 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä solvataan ap:tä, että onpas huono äiti, ei halua lastaan luokseen, miten kehtaakin toivoa itselleen edes omaa aikaa. Samaan aikaan kukaan ei kritisoi miestä, lapsen isää, jonka tulisi tehdä kaikkensa, että oma tytär haluaisi olla hänen luonaan ja opettaa lähes aikuinen lapsensa vastuuntuntoiseksi sekä noudattamaan sovittuja sääntöjä. Millainen aikuisen malli tuollainen vastuuntunnoton ja lapsenomainen mies on?

Äiti, eli ap, toimii tässä tilanteessa aikuisen ja naisen mallina tyttärelleen. Tottakai näytät ap konkreettisesti tyttärellesi, että sinulla on omanarvontuntoa ja kykyä pitää myös itsestäsi ja omasta tilastasi kiinni. Sopimus on sopimus, ja sillä mennään.

Nyt, kun teet sen selväksi sekä miehelle että tyttärelle, kasvaa nuori pitämään puolensa itsekin aikuisena.

Nyt jos ap lillut jossakin muinaisessa holhooja-uhrautuja-tiskirätti-äiti-naismallissa, oppii tyttäresi samanlaiseksi hyväksikäytettäväksi uhriksi. Kuvittelee, että miehet jotenkin automaattisesti voivat tehdä tässä yhteiskunnassa aina itselleen kivoja diilejä, mutta naiset muka ei.

Sopimus on sopimus ja pidät siitä kiinni.

Ei sitä mikään keskenkasvuinen, manipuloitavissa oleva teini ja omaa etuaan ajava exä petikavereineen päätä.

Jos lapsella on paha olla isällään, eikä siksi halua sinne, esim. käytetään hyväksi tai lyödään tms., tehdään rikosilmoitus.

Kyllähän lapsi haluaa isäänsä nähdä, mutta samalla pitää kiintopisteensä yhdessä kodissa. Voisi kuvitella, että 16-vuotiaan tunnemyrskyissä olisi hyvä, että on se yksi paikka, jossa asuu ja sieltä käsin hoitaa sosiaaliset suhteensa.

Joo no se nyt on niin, ettei tällä planeetalla yhtään kukan päätä itse, kenen siittiötä ja munasolusta syntyy tai kenen perheeseen syntyy. Maassa on lait ja tässä maassa niitä noudatetaan jokseenkin tarkasti. Jos joku ei noudata, se ei tarkoita, etteikö itse voi vaatia oikeuksiaan.

16 v. Lapsi ei voi esittää haluihinsa ja mielitekoihinsa perustuvia vaatimuksiaan oletuksella, että ne menevät lain ja virallisten sopimusten edelle. Eivät mene. Jos vanhemmat yhdessä haluavat muuttaa jo allekirjoitettua ja lainvoimaista sopimusta, he hoitavat sen keskenään. Nuorta kuullaan itseään koskevassa asiassa ja se huomioidaan päätöksessä kokonaisuutena arvioiden.

Täällä jotkut sanoo ap:lle, että enää 2 vuotta ja sitten saat omaa aikaa. Höpöhöpö, ap on tässä se aikuinen, jolla on omaa aikaa tehdyn sopimuksen mukaisesti. Tytär on kahden vuoden kuluttua aikuinen ja sitten hän voi koko loppuelämänsä päättää ihan itse, mitä haluaa. Siitä vaan taapertamaan ja tekemään kovasti työtä, että saa ne mielihalunsa täytettyä.

Vanhemmuus on kasvatusta tulevaa elämää varten. Mitä siinä oppii, jos 16v saa aina kaiken mitä itse haluaa?

Ilmanko nykynuorilla on paha olla oikeassa maailmassa eikä edes opiskeluun kyetä sinnikkäästi paneutuen. Aina luovutetaan, jos ei ole kivaa tai mene niin kuin itse haluaisi. Varsinkin tytöt laskee sen varaan, että kyllä musta pidetään huolta ja säännöt ei koske mua. Sitten ovat täysin manipuloitavissa.

Ilmanko nykynuorilla on paha olla oikeassa maailmassa, kun heidän mielipiteellään ole nykyään mitään painoarvoa. Jos halutaan että nuori oppii, hänelle on antava mahdollisuus tehdä omia päätöksiä vaikka ne olisivat sääntöjen vastaisia tai vanhemman näkökulmasta vääriä

Vierailija
90/734 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs nuoren isä toivoo? Haluaako hän tyttöä luokseen ja onko tytölle sen viestinyt? Tytöllä voi myös olla olo, ettei isä kaipaa häntä, jos on ilmaissut, että hänen puolestaan ei tarvitse noudattaa sovittua.

Vierailija
91/734 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isästä olisi siis kiva unohtaa jo viimeisetkin vanhemmuuden velvollisuudet, kun tähänkin asti on ollut vain viikonloppuisä?

Tuntemani vuoroviikkolapset ovat jatkaneet vuoroviikkoilua pitkään täysi-ikäistymisen jälkeenkin, kun side molempiin koteihin ja vanhempiin on ollut vahva.

Hyvin on luettu ja ymmärretty aihe. Tytär itse ei halua isälleen vuoroviikoin, ja ongelma onkin isä joka haluaa luistaa velvollisuuksistaan?

Onko sinulla vaikeaa sisäistää lukemaasi? Koska isällä ei ole tiivistä vanhemmuussuhdetta tyttäreensä, joka hänellä olisi, jos olisi vastuunsa lapsestaan 50/50 kantanut, lapsi ei enää teininä halua hänen luoksensa.

Tietenkään mikään paikkausyritys ei tässå vaiheessa enää riitä, vaan isä on entisestään heikentämässä suhdetta lapseensa "tavataan, jos tekee mieli" -linjalla.

Tähän astihan isä on kantanut sen 50/50 vastuunsa, ties kuinka monta vuotta, AP ei kerro. Mutta nyt tytär on lähes aikuinen, eikä halua elää kahdessa kodissa koska KUINKA MONI AIKUINENKAAN HALUAISI? Äidin kanssa menee hyvin, isänkin kanssa menee hyvin, mutta kahdessa paikassa asuminen on vain rankkaa.

Vierailija
92/734 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kummallinen ajatus että pitäisi teinitytär pakottaa pois kotoaan viikonlopuiksi (mun tytär 15 v).

Ja mitä ihmeen omaa rauhaa omalta lapselta pitäisi saada? Eihän tuonikäinen mikään hoidettava pikkulapsi ole. Päinvastoin teineistähän saa jo apua ruuanlaittoon ja kodinhoitoon.

Saako? Aika monesta teinistä nimenomaan ei saa. Ruokaa pitää laittaa, vaatteet pitää pyykätä, niiden jäljet pitää siivota, kun teiniä itseään ei kiinnosta.

Se on ihan vanhemman vastuuta, ja siihen vapaaehtoisesti sitoudutaan kun hankitaan lapsia tähän maailmaan. Jos et enää jaksa, tee itsestäsi lapsisuojeluilmoitus.

Älä nyt tee yhdestä kommentista sisältöään isompaa. Kyse oli vain ja ainoastaan siitä että saako niistä teineistä apua kotitöihin vai ei.

Sellainen vastaus, millainen kysymys.

Vierailija
93/734 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus kysymykseen, voitko pakottaa tyttären ja isän noudattamaan lainvoimaista sopimusta: kyllä voit.

Suosittelen, että näin myös teet. Piste.

Jos et tee, tyttärestäsi kasvaa vauva. fi palstalla esiintyvien kommentoijien tasoinen ajattelija. Laske vaikka viikon ajalta keskiarvo eri ketjujen sisällöllisestä laadusta. Jos enemmistömielipiteiden laatu vakuuttaa, liity heihin ja toimi kommenttien mukaan. Jos et toivo tyttärestäsi tuon ryhmän edustajaa etkä myöskään itse profiloidu tuollaiseksi, tee vastakkainen ratkaisu.

Tsemppiä!

Vierailija
94/734 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä solvataan ap:tä, että onpas huono äiti, ei halua lastaan luokseen, miten kehtaakin toivoa itselleen edes omaa aikaa. Samaan aikaan kukaan ei kritisoi miestä, lapsen isää, jonka tulisi tehdä kaikkensa, että oma tytär haluaisi olla hänen luonaan ja opettaa lähes aikuinen lapsensa vastuuntuntoiseksi sekä noudattamaan sovittuja sääntöjä. Millainen aikuisen malli tuollainen vastuuntunnoton ja lapsenomainen mies on?

Äiti, eli ap, toimii tässä tilanteessa aikuisen ja naisen mallina tyttärelleen. Tottakai näytät ap konkreettisesti tyttärellesi, että sinulla on omanarvontuntoa ja kykyä pitää myös itsestäsi ja omasta tilastasi kiinni. Sopimus on sopimus, ja sillä mennään.

Nyt, kun teet sen selväksi sekä miehelle että tyttärelle, kasvaa nuori pitämään puolensa itsekin aikuisena.

Nyt jos ap lillut jossakin muinaisessa holhooja-uhrautuja-tiskirätti-äiti-naismallissa, oppii tyttäresi samanlaiseksi hyväksikäytettäväksi uhriksi. Kuvittelee, että miehet jotenkin automaattisesti voivat tehdä tässä yhteiskunnassa aina itselleen kivoja diilejä, mutta naiset muka ei.

Sopimus on sopimus ja pidät siitä kiinni.

Ei sitä mikään keskenkasvuinen, manipuloitavissa oleva teini ja omaa etuaan ajava exä petikavereineen päätä.

Jos lapsella on paha olla isällään, eikä siksi halua sinne, esim. käytetään hyväksi tai lyödään tms., tehdään rikosilmoitus.

Kyllähän lapsi haluaa isäänsä nähdä, mutta samalla pitää kiintopisteensä yhdessä kodissa. Voisi kuvitella, että 16-vuotiaan tunnemyrskyissä olisi hyvä, että on se yksi paikka, jossa asuu ja sieltä käsin hoitaa sosiaaliset suhteensa.

Joo no se nyt on niin, ettei tällä planeetalla yhtään kukan päätä itse, kenen siittiötä ja munasolusta syntyy tai kenen perheeseen syntyy. Maassa on lait ja tässä maassa niitä noudatetaan jokseenkin tarkasti. Jos joku ei noudata, se ei tarkoita, etteikö itse voi vaatia oikeuksiaan.

16 v. Lapsi ei voi esittää haluihinsa ja mielitekoihinsa perustuvia vaatimuksiaan oletuksella, että ne menevät lain ja virallisten sopimusten edelle. Eivät mene. Jos vanhemmat yhdessä haluavat muuttaa jo allekirjoitettua ja lainvoimaista sopimusta, he hoitavat sen keskenään. Nuorta kuullaan itseään koskevassa asiassa ja se huomioidaan päätöksessä kokonaisuutena arvioiden.

Täällä jotkut sanoo ap:lle, että enää 2 vuotta ja sitten saat omaa aikaa. Höpöhöpö, ap on tässä se aikuinen, jolla on omaa aikaa tehdyn sopimuksen mukaisesti. Tytär on kahden vuoden kuluttua aikuinen ja sitten hän voi koko loppuelämänsä päättää ihan itse, mitä haluaa. Siitä vaan taapertamaan ja tekemään kovasti työtä, että saa ne mielihalunsa täytettyä.

Vanhemmuus on kasvatusta tulevaa elämää varten. Mitä siinä oppii, jos 16v saa aina kaiken mitä itse haluaa?

Ilmanko nykynuorilla on paha olla oikeassa maailmassa eikä edes opiskeluun kyetä sinnikkäästi paneutuen. Aina luovutetaan, jos ei ole kivaa tai mene niin kuin itse haluaisi. Varsinkin tytöt laskee sen varaan, että kyllä musta pidetään huolta ja säännöt ei koske mua. Sitten ovat täysin manipuloitavissa.

Ilmanko nykynuorilla on paha olla oikeassa maailmassa, kun heidän mielipiteellään ole nykyään mitään painoarvoa. Jos halutaan että nuori oppii, hänelle on antava mahdollisuus tehdä omia päätöksiä vaikka ne olisivat sääntöjen vastaisia tai vanhemman näkökulmasta vääriä

Tavallaan näinkin. Toisaalta on myös niin, että vanhemman tulee vielä osa päätöksistä tehdä 16 v:n puolesta, vaikkakin häntä kuunnellen.

Tässä nyt olisi tärkeää tietää, mitä lapsi todella kokee. Onko oikeasti niin, että hänestä on rankkaa vaihtaa kotia joka toinen vkl? Vai kokeeko hän esimerkiksi hylkäämistä isänsä puolelta? Näihin nimittäin auttaa ihan erilainen ratkaisu...

Kävisin itse kunnollisen keskustelun yhdessä isän ja nuoren kanssa ja yrittäisin ymmärtää. Enkä tietenkään pakottaisi, mutta ehkä yrittäisin silti kannustaa isälläkin välillä edes viikonlopun viettämään.

Vierailija
95/734 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän astihan isä on kantanut sen 50/50 vastuunsa, ties kuinka monta vuotta, AP ei kerro. Mutta nyt tytär on lähes aikuinen, eikä halua elää kahdessa kodissa koska KUINKA MONI AIKUINENKAAN HALUAISI? Äidin kanssa menee hyvin, isänkin kanssa menee hyvin, mutta kahdessa paikassa asuminen on vain rankkaa.

Älä huuda.

Vierailija
96/734 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaus kysymykseen, voitko pakottaa tyttären ja isän noudattamaan lainvoimaista sopimusta: kyllä voit.

Jos et tee, tyttärestäsi kasvaa vauva. fi palstalla esiintyvien kommentoijien tasoinen ajattelija. Laske vaikka viikon ajalta keskiarvo eri ketjujen sisällöllisestä laadusta. Jos enemmistömielipiteiden laatu vakuuttaa, liity heihin ja toimi kommenttien mukaan. Jos et toivo tyttärestäsi tuon ryhmän edustajaa etkä myöskään itse profiloidu tuollaiseksi, tee vastakkainen ratkaisu.

Tsemppiä!

Kaikkea voi ja saa tehdä, mutta onko se järkevää ja mitä sillä saadaan aikaan on ihan eri juttu.

Vierailija
97/734 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitäs nuoren isä toivoo? Haluaako hän tyttöä luokseen ja onko tytölle sen viestinyt? Tytöllä voi myös olla olo, ettei isä kaipaa häntä, jos on ilmaissut, että hänen puolestaan ei tarvitse noudattaa sovittua.

Minullekin tuli mieleen, että pohjimmiltaan voi olla kyse tästä. Pikkuveljeni on minua selvästi nuorempi ja vanhempamme erosivat, kun hän oli kuudennella. Itse olin jo nuori aikuinen. Hän on kertonut olleensa todella pahoillaan, kun isämme ei aktiivisesti pyytänyt häntä käymään teininä, vaan antoi mennä kuten halusi. Vaikka isä tarkoitti hyvää, eikä halunnut painostaa teiniä, vaan säilyttää hyvät välit. Vaikka velikin on jo aikuinen, eivät he juurikaan tapaa, mikä on surullista.

Vierailija
98/734 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä!

Sinäkin olet vauva.fi palstalla esiintyvä kommentoija, ja tämän ryhmän edustaja. Eli oliko tämä jonkinlainen tunnustus?

Vierailija
99/734 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tyttäreni on 17, eikä ole enää useampaan vuoteen käynyt isällään kuin harvakseltaan. Käyvät joskus syömässä jossain tai leffassa, mutta esim yötä on ollut viimeksi yli vuosi sitten.

Minua ei haittaa, että tytär on aina kotona, eihän tuonikäisestä mitään oikeaa vaivaa ole enää. Ja paljon on siis kavereillaan...

Mietin kuitenkin välillä, olisiko minun pitänyt aktiivisemmin häntä patistella sinne isälleenkin. Hän puhuu isästään aika etäisesti ja on kertonut, että on surullinen, etteivät he vietä enempää aikaa yhdessä ja miettii välittääkö isänsä. Olemme näistä yhdessäkin jutelleet isänkin kanssa ja järjellä tytär ymmärtää kyllä itse halunneensa asua näin, mutta selvästi tunnepuolella välillä kuohahtaa katkeruutta isää kohtaan.

Vierailija
100/734 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika paljon riippuu siitä kuinka holhottava tämä 16v on. Ymmärrän ap:ta, jos tyttö notkuu jatkuvasti lähellä jotakin vailla: mulla on nälkä, mulla on tylsää, mä tarvin sitä tätä ja tota. Eri tapaus lienee jos kyseessä itsenäinen tyyppi joka pääosin on omassa huoneessaan/kavereiden kanssa/ osaa ottaa itse välipalaa tms eli ei suunnilleen tarvitse kun hoitaa lämmin ruoka pöytään tai heittää heserahat kouraan. Lapset kun ovat eri tavalla kehittyneet. Ymmärrän hyvin, että tälläinen holhousvapaa on ollut ap:lle henkireikä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi