Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä jonka mielestä perheen jokaisella lapsella pitää olla oma huone

Vierailija
28.01.2023 |

Millaisissa asunnoissa olet asunut elämäsi aikana?

Kommentit (434)

Vierailija
61/434 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos puoliso on pienipalkkainen ja toinen työtön niin ei saa asumistukea eli on asuttava ahtaasti kaksiossa.

Se onkin hölmöä, että yh-äiti saa asumistukea ja voi asua 2 lapsen kanssa 4 h + k eli heitä on 3 ja 4 hengen perheet vuokrakaksiossa. Lapset kohta aikuisia ja itse meinaan jäädä työkyvyttömyyseläkkeelle masennuksesta.

Puoliso tienaa 2400 brutto, ei saatu asumistukea kelasta, kun haettiin ja työmarkkinatuki oli 640 netto. Nyt se on 745.

2400 ansaitseva ei olekaan pienipalkkainen. Kun talouden tulot on yhteensä yli 3000 e kuussa niin ei kuulukaan saada asumistukea.

2400 brutto on 1700 netto ja tuohon työmarkkinatuki ja 200 lapsilisää eli 2500 netto. Vuokra 1000 euroa, sähkö, vesi, ruoat lääkkeet, auton vakuutukset, remontit. Vanhassa autossa joka vuosi joku remontti.

Niin? Monet voi vaan haaveilla 1700 nettotuloista ja kuluja on aivan samoin. Mene töihin, niin ei tarvitse kitistä ja kadehtia heikommassa asemassa olevia.

Ei tuo yh - äitikään töissä ole ja hänellä on vielä miesystävä, jonka olen nähnyt maksavan heidän ruokaostokset eli tukihuijari.

Hienoa, että yksi tukiloinen kyylää ja kadehtii toista vielä huonommassa asemassa olevaa.

Vierailija
62/434 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos puoliso on pienipalkkainen ja toinen työtön niin ei saa asumistukea eli on asuttava ahtaasti kaksiossa.

Se onkin hölmöä, että yh-äiti saa asumistukea ja voi asua 2 lapsen kanssa 4 h + k eli heitä on 3 ja 4 hengen perheet vuokrakaksiossa. Lapset kohta aikuisia ja itse meinaan jäädä työkyvyttömyyseläkkeelle masennuksesta.

Puoliso tienaa 2400 brutto, ei saatu asumistukea kelasta, kun haettiin ja työmarkkinatuki oli 640 netto. Nyt se on 745.

2400 ansaitseva ei olekaan pienipalkkainen. Kun talouden tulot on yhteensä yli 3000 e kuussa niin ei kuulukaan saada asumistukea.

2400 brutto on 1700 netto ja tuohon työmarkkinatuki ja 200 lapsilisää eli 2500 netto. Vuokra 1000 euroa, sähkö, vesi, ruoat lääkkeet, auton vakuutukset, remontit. Vanhassa autossa joka vuosi joku remontti.

Niin? Monet voi vaan haaveilla 1700 nettotuloista ja kuluja on aivan samoin. Mene töihin, niin ei tarvitse kitistä ja kadehtia heikommassa asemassa olevia.

No, eiköhän tästä lähtien kun nähdään että miesystävä käy usein yh-äidin luona soiteta kelaan. Meidän yläpuolella asuu 1 tällainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/434 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo yh - äitikään töissä ole ja hänellä on vielä miesystävä, jonka olen nähnyt maksavan heidän ruokaostokset eli tukihuijari.

Ei ole huijari. Miesystävä syö yh:n luona ja on öitä siellä.

Vierailija
64/434 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, että yksi tukiloinen kyylää ja kadehtii toista vielä huonommassa asemassa olevaa.

Tuossa on jo 4000 netto tulit. Yh-äidin tuet ja miehen palkka.

Vierailija
65/434 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-henkinen lapsuudenperheeni asui 52-neliöisessä kaksiossa. Näin asioita, joita lapsen ei olisi pitänyt nähdä, jouduin kuuntelemaan vanhempien törkeitä juttuja ja lisäksi minua salakuvattiin nukkuessani.

Vierailija
66/434 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole huijari. Miesystävä syö yh:n luona ja on öitä siellä.

Silloin voi käydä vain 2 päivää viikossa, ei joka päivä. Teitä aletaan nyt käräyttää kelalle. Olisit miettinyt miten kirjoitat täällä.

Vierailija
67/434 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienillä lapsilla voi hyvin olla yhteinen huone ja vähän vanhemmillakin jos ovat samaa sukupuolta ja suht samanikäisiä. Harva teinityttö haluaa jakaa huonetta kenenkään kanssa, saatikka veljen. Teininä on myös kiva että on tarvittaessa omaa rauhaa, paikka tehdä läksyjä ja vastuualueena pitää oma linnake oman näköisenä mutta siistinä.

Meitä lapsia oli 4 + vanhemmat ja neliöitä 85. Oli erittäin ahdasta ja yhdelle tehtiin peti aina sohvalle. Jos lapsille ei ole varaa tarjota tiloja, ei pidä hankkia useita lapsia. 

Vierailija
68/434 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolmelapsisesta perheestä. Minulla oli oma huone, koska olin ainoa tyttö. Mitä vanhemmaksi tulin, sitä enemmän arvostin omaa rauhaa. Kiitos vanhemmilleni.

Vierailija
69/434 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko tilavissa. Ahtaimmillaan yksin pienessä kaksiossa. Puolison kanssa sitten ostettiin 70 neliön kolmio.

Vierailija
70/434 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma huone tietysti

On mahdollista jakaa huone, mutta en usko sen onnistuvan

Jos pidat lapsestasi niin annat oman huoneen

Miksi et usko sen onnistuvan?

Ainakin lapsuudenperheessäni huoneen jakaminen onnistui ihan hyvin. Samoin onnistuu omilla lapsillani. On nuo toki aika sopuisia ja diplomaattisia, joten ehkä sen vuoksi sitten onnistuu.

Vierailija
71/434 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tästä tuli yhoo äitien kiusaamisketju? Minä olen kamala yh, joka saan asumislisää. Kummallakin teinillä oma huone ja minulla myös. Jos joku ei kestä kateutensa kanssa niin voivoi.

Vierailija
72/434 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5-henkinen lapsuudenperheeni asui 52-neliöisessä kaksiossa. Näin asioita, joita lapsen ei olisi pitänyt nähdä, jouduin kuuntelemaan vanhempien törkeitä juttuja ja lisäksi minua salakuvattiin nukkuessani.

Tuo on lopputulos ja lapsi ei voi hyvin ja se ei ole koti jossa lapsi viihtyy

Ahtaasti asuvista pitaisi tehda lasu

Kuulkaa nyt: lapset ovat kalliita ja maksavat

Vierailija
73/434 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tästä tuli yhoo äitien kiusaamisketju? Minä olen kamala yh, joka saan asumislisää. Kummallakin teinillä oma huone ja minulla myös. Jos joku ei kestä kateutensa kanssa niin voivoi.

Miksei perheet saa?

Vierailija
74/434 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin voi käydä vain 2 päivää viikossa, ei joka päivä. Teitä aletaan nyt käräyttää kelalle. Olisit miettinyt miten kirjoitat täällä.

Mitä meitä? Puhuin tuosta yh:sta, en minusta. Mun lapsi asuu omillaan. Olen 50+.

Vierailija
75/434 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasu siitä, jos perheessä vanhemmat ja vauva asuu yhdessä huoneessa ja kaksi lasta jakaa saman huoneen, eli asuu tilastojen mukaan ahtaasti, vaikka siinä lasten jakamassa huoneessa olisi neliöitä 25 ja asunnossa muuta tilaa myös?

Joopajoo.

Vierailija
76/434 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasu siitä, jos perheessä vanhemmat ja vauva asuu yhdessä huoneessa ja kaksi lasta jakaa saman huoneen, eli asuu tilastojen mukaan ahtaasti, vaikka siinä lasten jakamassa huoneessa olisi neliöitä 25 ja asunnossa muuta tilaa myös?

Joopajoo.

Teillä on liikaa lapsia. Ja ne neliöt hukattu auloihin.

Vierailija
77/434 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, mua ei yhtään kadehdiduta yh:n elämäntilanne.

Vierailija
78/434 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jaoin huoneen veljeni kans muksuna, en mä kokenu sitä ikinä ongelmaks, se huone oli pääasiassa nukkumista ja läksyjä varten enivei, jos me norkoiltiin perse homeessa siitä tuli hyvin nopeasti lähtöpassit ulos tekeen jotain järkevämpää.

Vierailija
79/434 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma huone tietysti

On mahdollista jakaa huone, mutta en usko sen onnistuvan

Jos pidat lapsestasi niin annat oman huoneen

Miksi et usko sen onnistuvan?

Ainakin lapsuudenperheessäni huoneen jakaminen onnistui ihan hyvin. Samoin onnistuu omilla lapsillani. On nuo toki aika sopuisia ja diplomaattisia, joten ehkä sen vuoksi sitten onnistuu.

Jokainen ihminen tarvitsee ja vaatii tilaa

Itse jakoin huoneen ja se ollut ihanteellista, en viihtynyt ja ei kukaan mieltani edes kysynyt. Pienituloisilla vanhemmillani oli muita huolia joten opin nuorena pitamaan suuni kiinni

Ajattele nyt muutakin kuin itseasi

Ei se ole lapsen syy että on olemassa, ei kukaan pyyda että syntyisi tahan maailmaan

Sinun pieni palkka ei ole lastesi syy. Ja sua ei kiinnosta lapsesi tarpeet. Aikuisena ajattelet että yhteiskunta on sinulle elannon velkaa!

Mene nyt toihin ja hanki 2 tyopaikkaa jos on pakko

Vierailija
80/434 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan menty 30 vuotta tällä sekopäisellä logiikalla et lasten tarvii käydä järkeen, niihin tarvii olla varaa ja kaikkien tarvii pärjätä yksin, mitä kukaan ei oo ikinä joutunu tai pystyny tekeen, ja nyt me kuollaan sukupuuttoon.

Hienosti!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä