Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinua kääritty koskaan mattoon?

Vierailija
27.01.2023 |

Aiempi aloitus poistettiin, en tiedä miks, mutta tässä kysymys uudestaan. Minua ei ole kääritty mutta voisin kuvitella että se on kauheeta. Täällä joku sitä suositteli.
Kyseessä ilmeisesti menetelmä jota käytetty lasten raivokohtauksiin.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, mutta esim. autistisilla lapsilla mattoon kääriminen voi rauhoittaa meltdown tilanteessa.

Vierailija
2/58 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa siksi kun en ole koskaan kuullut kenenkään puhuvan tästä niin että on itse kokenut. Itse sain piiskaa enkä pitänyt sitä hyvänä kasvatusmenetelmänä. Tiedän että jotkut on eri mieltä enkä ymmärrä tätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapäiväkerhossa kaveri kääri kerran patjaan. Luulin tukehtuvani ja kuolevani, aivan hirvittävä kokemus. Miten ne raivoavat lapset siihen kääritään, kai pää jää ulos? :(

Vierailija
4/58 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iltapäiväkerhossa kaveri kääri kerran patjaan. Luulin tukehtuvani ja kuolevani, aivan hirvittävä kokemus. Miten ne raivoavat lapset siihen kääritään, kai pää jää ulos? :(

No tätä just ajattelin että eikö se tunnu kauheelta. Oliko tuo tilanne että suostuit tähän vapaaehtosesti vai väkisinkö tehtiin?

Vierailija
5/58 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, mutta esim. autistisilla lapsilla mattoon kääriminen voi rauhoittaa meltdown tilanteessa.

Onko tästä autisteilta itseiltään kerätty kokemuksia, tehty tutkimuksia että on sopiva menetelmä? Jos, niin miten sitä voi soveltaa? Ihmiset on yksilöllisiä ja jotain voi ahdistaa.

Kaikki väkivalta lapsia tai muutoin heikompia kohtaan on mulle tosi vaikea..

Vierailija
6/58 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tästä autisteilta itseiltään kerätty kokemuksia, tehty tutkimuksia että on sopiva menetelmä? Jos, niin miten sitä voi soveltaa? Ihmiset on yksilöllisiä ja jotain voi ahdistaa.

Kaikki väkivalta lapsia tai muutoin heikompia kohtaan on mulle tosi vaikea..

Myös autistien hoidossa noudatetaan nykyisin suostumusperiaatetta. Autistilta on saatava suostumus ennen jokaiseen toimenpiteeseen ryhtymistä. Muutoin kyseessä on pahoinpitely tai häirintä.

Vierailija
7/58 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vastaava kokemus kuin aiemmin kommentoineella, eli kaveri kääri. Ei mattoon, mutta ohueen petauspatjaan. Luulin kuolevani ja koin jotenkin kuin irtautuisin itsestäni. Mieleen tuli, että kun pääsen irti, jos pääsen, tapan hänet tästä hyvästä. En sentään tappanut, mutta muisto ahdistaa edelleen, ja minulla on todella paha ahtaanpaikankammo. Tapahtui kun olin ehkä noin 9.

Vierailija
8/58 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteella mut käärittiin sellaiseen jumppamattoon ja tuli kauhea pakokauhu ja ahtaan paikan kammo. Onneksi pääsin saman tien ulos. Siis ehkä 10 sekunnissa, mutta ne sekunnit oli tosi pitkiä.

Vierailija
9/58 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus lapsena oli matot oli viety mattotelineelle ja menin yhden maton sisälle, käärin vähän mattoa ympärille ja nukahdin sinne. Vanhemmille oli tullut hätä minne minä olin hävinnyt kun ei minua näkynyt.

Vierailija
10/58 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla vastaava kokemus kuin aiemmin kommentoineella, eli kaveri kääri. Ei mattoon, mutta ohueen petauspatjaan. Luulin kuolevani ja koin jotenkin kuin irtautuisin itsestäni. Mieleen tuli, että kun pääsen irti, jos pääsen, tapan hänet tästä hyvästä. En sentään tappanut, mutta muisto ahdistaa edelleen, ja minulla on todella paha ahtaanpaikankammo. Tapahtui kun olin ehkä noin 9.

No voisin kuvitella juuri jotain tuollaista. Itselläni kokemus (ei kääriminen kylläkään) jonka koin kidutuksena ja trauma on ikuinen, en pääse siitä, sitä ei voi poistaa, pakko yrittää olla ajattelematta sitä.

Vierailija
11/58 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää jestas tehkö. Tuollainhan on tapettukin lapsia.

Vierailija
12/58 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus lapsena oli matot oli viety mattotelineelle ja menin yhden maton sisälle, käärin vähän mattoa ympärille ja nukahdin sinne. Vanhemmille oli tullut hätä minne minä olin hävinnyt kun ei minua näkynyt.

Niin. Se on niin eri asia kun jotain tehdään sulle väkisin.

Vierailija
13/58 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Kuulostaa tosi ahdistavalta.

Vierailija
14/58 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuveli kääri minut lapsena vanhempien sängyn päiväpeittoon tosi tiukkaan nippuun. Oli fyysisesti minua voimakkaampi, vaikka nuorempi olikin. Kyllä siinä aika klaustrofobinen olo tuli. 

Vierailija
15/58 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaa siksi kun en ole koskaan kuullut kenenkään puhuvan tästä niin että on itse kokenut. Itse sain piiskaa enkä pitänyt sitä hyvänä kasvatusmenetelmänä. Tiedän että jotkut on eri mieltä enkä ymmärrä tätä.

Jos olisi pakko valita niin valitsisitko piiskan vai mattoon käärimisen?

Vierailija
16/58 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse lapsena useasti rullannut itseäni mattoon. Oli kivaa.

Vierailija
17/58 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kiihottavalta. Olisi ihanaa jos musta shemale käärisi minut mattoon.

-Mies 45

Vierailija
18/58 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kiihottavalta. Olisi ihanaa jos musta shemale käärisi minut mattoon.

-Mies 45

Käykö jos punakka persjalka käärii? Lupaan ettet pääse sieltä enää koskaan pois?

Vierailija
19/58 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi pakko valita niin valitsisitko piiskan vai mattoon käärimisen?

Piiskan

Vierailija
20/58 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena velipojan kanssa toisiamme vuorotellen mattoon käärittiin (siis muutaman kerran, ei koko lapsuutta vuosikausia!), ja täytyy kompata aikaisempia todistajia: siinä tulee todella nopeasti todella ahdistava olo, yhtään ei pääse liikkumaan ja on tiukassa puristuksessa. Siinä sit aina pilan päiten toista kiusattiin, että nyt mä lähden ja jätän sut siihen. Voi sitä paniikin määrää. Oikeasti aina nopeasti toinen vapautettiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme