MUISTATTEKO 2000-luvun alun yöelämän, jossa silloin normaalit asiat ovat NYKYÄÄN SEKS.AHDISTELUA?
Tässä linkki pulssiin yöelämä ohjelmaan niille, jotka ei tiedä millaista 2000-luvun alussa tienneet meno oli esim. yöelämässä ja ihan normaalia, sellaista mistä tänäpäivänä saisi nopeasti syytteen erilaisista seks.rikoksista.
Kommentit (531)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan, enkä kaipaa sitä yhtään! En siis tippaakaan, olla miesten lääpittävänä ja päälle vain kikatella, ettei miehille vain tullut paha mieli🤮🤮🤮
Onneksi asiat ovat muuttuneet!
No ei kyllä kukaan ole vaatinut olemaan lääpittävänä. Oman tahdon ilmaiseminen on ollut sallittua aina. Harmi, että sinä olit lapanen etkä uskaltanut sano ei.
Kyllä se vastuu on miehillä olla ahdistelematta.
Itse lääpin miehiä tuolloin eikä kukaan mies koskaan sanonut, että se olisi ollut ahdistavaa - pikemminkin nauttivat siitä ihan silminnähden ja monesti tuli lähdettyä yhdenyön jutulle, joskus syntyi jopa parisuhteita.
Terv. aika kaunis nainen, vaikka itse sanonkin
No siitähän se onkin kiinni, ahdistelijan ulkonäöstä. Tuntuuko ahdistelulta vai ei.
En yhtään hämmästyisi jos lähitulevaisuudessa yökerhot olisivat jotain klubeja joihin pääsee vain ko. klubin jäsenet; jäsenyys maksaa maltaita ja jäseneksi pääsee vain harvat ja valitut tietyn tyylin/mielipiteen/suuntautuneisuuden jne edustajat ...
Elämänmeno on jotenkin menossa mahdottomaksi kun ennen pitkää kukaan ei tiedä miten päin pitäisi olla, mitä voi sanoa, miltä saa näyttää, mitä ilmeitä saa olla .... pitää olla erittäin diplomaattinen ja varovainen koko ajan ja silti joku voi pillastua ja nostaa pahimmassa tapauksessa äläkän somessa jne ...
Kumma juttu, ei minua vaan ole kukaan lääppinyt :) Tosin aika vähän tullut yökerhoissa käytyä . Muutaman kerran kuitenkin, eikä lääpitty.
Muistatteko keskiajan, silloin normaalit asiat on nykyään rikoksia`?!?!?!?!?!?!?!?!!?!?!!½!!3
Ennen vanhaan 90-luvulla paikallisen yökerhon asiakkaat tiesivät että se ja se tyyppi on ihrainen lääppijä, kukaan paikallinen nainen ei ko miesten kanssa mennyt tanssimaan eikä päästänyt pöytään istumaan jne .. osattiin varoa kun tiedettiin ...
Moni on puhunut vaahtobileistä ja ihmettelen miksi ne on nykyään kielletty? Ysäribileet ovat suosittuja, voin kuvitella mikä ryysis olisi vaahtobileisiin!
Vai onko se kauheaa että vaatteista sitten näkyy läpi? Tai se että jotkut saattavat sekstailla siellä vaahdon suojissa?
Vierailija kirjoitti:
Uutisissa oli juttua, että mies oli tuomittu herpeksen tartuttamisesta naiseen. Mies oli saanut sen eksältään. Miksi eksää ei tuomittu maksamaan miehelle samaa rahaa? Tätä en ymmärrä. Ehkä se johtui siitä, että hän oli nainen.
Tämä taisi olla erään muusikon tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan, enkä kaipaa sitä yhtään! En siis tippaakaan, olla miesten lääpittävänä ja päälle vain kikatella, ettei miehille vain tullut paha mieli🤮🤮🤮
No ei kyllä kukaan ole vaatinut olemaan lääpittävänä. Oman tahdon ilmaiseminen on ollut sallittua aina. Harmi, että sinä olit lapanen etkä uskaltanut sano ei.
Molemmilla osapuolilla on vastuu tilanteessa. Miehellä olla ahdistelematta, mutta jos niin nyt käy, naisella on vastuu ilmaista oma mielipiteensä. Kumpikaan puoli ei ole vapaa vastuusta eikä voi vetäytyä minkään sellaisen tekosyyn taakse, että sen toisen olisi pitänyt tehdä jotain eri tavalla eikä omassa toiminnassa ollut mitään vikaa.
Syyllistät aika oudosti uhria nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmilla osapuolilla on vastuu tilanteessa. Miehellä olla ahdistelematta, mutta jos niin nyt käy, naisella on vastuu ilmaista oma mielipiteensä. Kumpikaan puoli ei ole vapaa vastuusta eikä voi vetäytyä minkään sellaisen tekosyyn taakse, että sen toisen olisi pitänyt tehdä jotain eri tavalla eikä omassa toiminnassa ollut mitään vikaa.
Syyllistät aika oudosti uhria nyt.
"Molemmilla osapuolilla on vastuu" =/= "syyllistät uhria"
Eikö se sieltä juuri kumpua nykyaika. On toisaalta naurettavaa väittää mitään ahdisteluksi puhuessaan itse sukupuolen olevan tunnekysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun 2000-luvun loppupuolella tulin täysi-ikäiseksi ja baarissa oli aina joku lääppimässä ja hinkuttamassa. 🤮
Itse tulin täysi-ikäiseksi 2010 (ja olin sitä ennenkin käynyt baareissa välillä), ei ollut ketään lääppimässä ja hinkuttamassa
Riippuu varmaan vähän paikoista, joissa kävi. Sivistystaso näet vaihtelee aika paljonkin.
Sen jälkeenkin oli pitkään, yökerhossa joku setä tunki takaa kiinni. Ehkä nyt 2020 ja sen jälkeen, kun tuli lakeja, se alkoi tolkkuuntua, paitsi joku trolli heittää otsikot palstalle jossa on epämääräistä sisältöä - joku voi kokea senkin häirintänä.
Puristelin tanssiessa 70-90 luvuilla naisten takamuksia. Lähinnä ohjattiin käsi vain pois eikä sen kummempaa. Nyt olisin raastuvan leivättömän pöydän ääressä.
Vierailija kirjoitti:
Kävin yökerhoissa 90-luvulla ja 2000-luvulla, eikä ahdistelu ole koskaan ollut ok. Lopulta olin niin kypsä siihen, että aina kun joku mies kävi käsiksi, niin polkaisin häntä kovaa korkokengällä jalan päälle. Toivottavasti oppivat siitä jotain.
Tuohan on pahoinpitelyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, jos joku kysyy onko sinulla herpes ja valehtelet niin tartunnan saanut voi tehdä sinusta rikosilmoituksen. Tuo oli merkittävä päästös oikeudesta.
Voi mennä asunto alta, sen verran tulee maksettavaa.
Onneksi työtön ja vuokra.asunto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin yökerhoissa 90-luvulla ja 2000-luvulla, eikä ahdistelu ole koskaan ollut ok. Lopulta olin niin kypsä siihen, että aina kun joku mies kävi käsiksi, niin polkaisin häntä kovaa korkokengällä jalan päälle. Toivottavasti oppivat siitä jotain.
Tuohan on pahoinpitelyä.
Kauhistut varmaan kun kerron että on tullut tehtyä "pahempaakin". Olen potkaissut polvella munille ja yksi joka ei kieltoa ymmärtänyt oppi kyllä myöhemmin kun tartuin muniin kiinni ja väänsin oikein kunnolla.
Ei tullut lähellekään sen jälkeen.
Edelleen tekisin saman jos tarve vaatisi. Yhtään en sääli.
Kertoihin eräs entinen naispuolinen puolustusministeri ja presidenttiehdokaskin nipistelevänsä nuoria miehiä pyllyistä. Tuskin enää, kun ikääkin on liki 90 vuotta.
Ilmankos en yökerhoissa viihtynytkään. Biletin kyllä, mutta ihan toisenlaisissa paikoissa. Klubeissa ja musiikkikeikoilla, ei siellä ahdisteltu, oltiin kiinnostuneita musiikista, taiteista ja punk- ja indie-meiningistä. Käpälöintiä ja ahdistelua pidettiin ihan junttina. Tämä jo 80-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Ei kapakoissa enää kannata käydä - tavismies ei voi lähestyä naista edes kohteliaasti.
Sain syytteen, joka tosin ei mennyt käräjille asti, kun sanoin suurinpiirein oman ikäiselleni naiselle Hei.
Ilmeisesti tämä oli liikaa ja koki tilanteen ahdistavaksi ja tilan turvattomaksi.
M37, 165cm, BMI 31,5
Keksi jotain parempaa.
Kukaan ei usko, että pelkän hein sanomisen perusteella ollaan lähes käräjillä :D
Ja minun (N57) mielestä entiset ajat olivat kamalia. En käynyt kasarilla yökerhoissa tai diskoissa tuon ahdistelun takia. Aina oli joku takapuolessa kiinni.