Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Areenassa Luojan lapset (v-lestadiolaisista)

Vierailija
27.01.2023 |

Mielipiteitä? Ovat 20 ja toinen lapsi tulossa. Luoja päättää lapsiluvun.

Kommentit (10127)

Vierailija
9881/10127 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsen luokanopettaja oli vl. 6 vuotta, koko alakoulun. Paitsi, että oli joka 2. vuosi pois äitiyslomalla. Aina eri sijainen, joka lähti aina pois juuri, kun lapset häneen olivat tutustuneet ja hän lapsiin. 

Monesti mietin, että uskonnonvapaus kyllä jne, mutta miten tässä toteutui kenenkään lapsen etu? 

Öö, pitäisikö opettajaksi ryhtyvien olla lapsettomia? Mitä tarkoitat "kenenkään lapsen etu"? Meinaatko, että opettajan lasten ei olisi pitänyt syntyä, niin lasten etu olisi toteutunut?

Vierailija
9882/10127 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi nettikirjoitusta aiheeseen liittyen:

https://freepathways.wordpress.com/2014/03/24/tunnen-itseni-hoynaytetyk…

freepathways.wordpress.com/2013/11/23/saalimaton-paine/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9883/10127 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jossain päin Suomea sattuisi olemaan joku yhdeksän lapsen fyysikkoäiti, niin huomenna noin 500 muuta vl:a olettaa hänen kirjoittaneen em. viestit. 😎

Joo, niitä ei voi montaa olla😀

Suomalaisista 0,7 % on vähintään viiden lapsen äitejä. Suomalaisista 0,014 % on fyysikoita. Ihan näistä laskien Suomessa olisi viisi fyysikkoa, joilla on vähintään viisi lasta. 

Joten olisi hyvin epätodennäköistä, että Suomessa olisi kaksi yhdeksän lapsen fyysikkoäitiä. Ennen tämäntapainen todennäköisyyslaskenta opittiin peruskoulussa, nykyään vissiin fyysikoillekin vaikeaa. 😆

Mitähän olkiukkoa vastaan yrität oikein käydä painia? Onko tullut mieleesi, että joku voi seistä mielipiteidensä takana toisin kuin nämä anonyymit lestadiolaisten haukkujat, joille pahin painajainen ilmeisesti olisi, että joku saisi tietää heidän kirjoittelustaan?

😂

Luitko hänen kirjoitukset? Ei niissä mitään mielipiteitä ollut, eikä asiakkaan. 

Itse en ainakaan haluaisi olla noin alarvoisista viesteistä tunnettu. Tuskin kukaan.

Vierailija
9884/10127 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jälkimmäinen linkki ei näköjään heti tullut kokonaisena. Tässä se uudestaan:

https://freepathways.wordpress.com/2013/11/23/saalimaton-paine/

Vierailija
9885/10127 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jossain päin Suomea sattuisi olemaan joku yhdeksän lapsen fyysikkoäiti, niin huomenna noin 500 muuta vl:a olettaa hänen kirjoittaneen em. viestit. 😎

Joo, niitä ei voi montaa olla😀

Suomalaisista 0,7 % on vähintään viiden lapsen äitejä. Suomalaisista 0,014 % on fyysikoita. Ihan näistä laskien Suomessa olisi viisi fyysikkoa, joilla on vähintään viisi lasta. 

Joten olisi hyvin epätodennäköistä, että Suomessa olisi kaksi yhdeksän lapsen fyysikkoäitiä. Ennen tämäntapainen todennäköisyyslaskenta opittiin peruskoulussa, nykyään vissiin fyysikoillekin vaikeaa. 😆

Mitähän olkiukkoa vastaan yrität oikein käydä painia? Onko tu

Haluaisitko sinä olla tunnettu siitä, mitä olet tänne kirjoittanut? Toiset seisovat kirjoitustensa takana, toiset eivät.

Vierailija
9886/10127 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa olisi aihetta keskusteluun tälle 9 lapsen äidille ja fyysikolle, mutta ei kiinnosta muuta kuin haukkua muita.

Vierailija
9887/10127 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsen luokanopettaja oli vl. 6 vuotta, koko alakoulun. Paitsi, että oli joka 2. vuosi pois äitiyslomalla. Aina eri sijainen, joka lähti aina pois juuri, kun lapset häneen olivat tutustuneet ja hän lapsiin. 

Monesti mietin, että uskonnonvapaus kyllä jne, mutta miten tässä toteutui kenenkään lapsen etu? 

Öö, pitäisikö opettajaksi ryhtyvien olla lapsettomia? Mitä tarkoitat "kenenkään lapsen etu"? Meinaatko, että opettajan lasten ei olisi pitänyt syntyä, niin lasten etu olisi toteutunut?

Sanoin, että mietin. Eikö saisi miettiä?  Ja mitähän itse olisit miettinyt sen pienen luokkalaisen äitinä, kun lapsi suree vaihtuvia opettajia ja levotonta luokkaa? 

Vierailija
9888/10127 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miettikää, jos se kirjoittaja olikin pelkkä trolli.

Vierailija
9889/10127 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sitten saa keslustella? Saako siteerata Päivämiestä, ihmetellä sen kirjoituksia? Nyt ja ennen. Siitähän tämä viimeisin keskustelu kai lähti. Kun ihan vasta oli tuossa lehdessä mies kirjoittanut, että jo ehkäisyn pohtiminen siltä kannalta, mitä aina uudet raskaudet tarkoittavat naisen elämälle, on pirun kuiskuttelua. 

Jos te vl- naiset itse tuon allekirjoitatte... vai allekirjoitatteko? Jospa joku vastaisi itse asiaan eikä vain uhriutuisi, vaikka se niin mukava positio onkin.

No tämä! Eikö kukaan vastaa? Haukutaan vain keskustelijoita? 

Vierailija
9890/10127 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että ensi vuonna syntyy Ollelle ja Eevalle tyttö.

Vierailija
9891/10127 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoin, että mietin. Eikö saisi miettiä?  Ja mitähän itse olisit miettinyt sen pienen luokkalaisen äitinä, kun lapsi suree vaihtuvia opettajia ja levotonta luokkaa? 

Itselläni oli kuusi eri luokanopettajaa ala-asteella. Mitähän minun tai äitini olisi pitänyt surra? Nykyisin itse äitinä toivon, että naisia ei syyllistetä lasten hankinnasta. 

Vierailija
9892/10127 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sittenhän hän olisi täällä muiden trollien joukossa. On nimittäin niin epäasiallista trollipuhetta vähemmistöstä, että tuskin monikaan omalla naamallaan kehtaa höpistä julkisesti sellaista, mitä täällä kirjoittelee.

Vierailija
9893/10127 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sittenhän hän olisi täällä muiden trollien joukossa. On nimittäin niin epäasiallista trollipuhetta vähemmistöstä, että tuskin monikaan omalla naamallaan kehtaa höpistä julkisesti sellaista, mitä täällä kirjoittelee.

Taas jatkuu vain keskustelijoiden pilkka. Ettekö oikeasti parempaan pysty? 

Vierailija
9894/10127 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni oli kuusi eri luokan

Lapset  ovat erilaisia, kiintyvät eri tavoin. Harmi, että sinulla/ teillä ei riitä empatiaa edes lapsille. 

Vierailija
9895/10127 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas jatkuu vain keskustelijoiden pilkka. Ettekö oikeasti parempaan pysty? 

Ketkä te? Täällä maalitetaan ja pilkataan räkänauruhymiön kera yhtä keskustelijaa ja kutsutaan häntä.trolliksi. Hienoa, jos joku herää tosiaan pilkkaan.

Vierailija
9896/10127 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jopa meni lestamammalla tunteisiin 😂

Kysyin, hävettääkö yhtään, kun nimität suurperheen äitiä lestamammaksi, mutta kysymykseni poistui silmänräpäyksessä. Vastaa nyt, hyvä ihminen, ennen kuin tämä poistuu taas.

Vierailija
9897/10127 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketkä ovat viestisi "te"? Ja missä kohdassa puuttui empatia? Kerroin omasta kokemuksestani, minulla oli kuusi eri luokanopettajaa ala-asteella. En tiedä yhdenkään uskontoa. Millaista empatiaa tästä pitäisi osoittaa?

Vierailija
9898/10127 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän olkiukkoa vastaan yrität oikein käydä painia? Onko tullut mieleesi, että joku voi seistä mielipiteidensä takana toisin kuin nämä anonyymit lestadiolaisten haukkujat, joille pahin painajainen ilmeisesti olisi, että joku saisi tietää heidän kirjoittelustaan?

Olkiukkoa? Pahin painajainen? Siinä viestissä implikoitiin, että vaihtoehdot ovat:

a) niin yksinkertainen kovien tieteiden ylemmän korkeakoulututkinnon suorittanut fyysikko, ettei osaa kovista tieteistä edes peruskouluun kuuluvaa todennäköisyyslaskentaa 😆

ja

b) ei lasketa synniksi, jos uskovainen valehtelee valtaväestöön kuuluvaksi

Jokainen voi laskea itse mielessään, millaisen todennäköisyyden kummallekin vaihtoehdolle antaa. 😃

Vierailija
9899/10127 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jopa meni lestamammalla tunteisiin 😂

Kysyin, hävettääkö yhtään, kun nimität suurperheen äitiä lestamammaksi, mutta kysymykseni poistui silmänräpäyksessä. Vastaa nyt, hyvä ihminen, ennen kuin tämä poistuu taas.

Sehän oli vastaus sille aamulla kirjoittaneelle vl-sedälle, joka sanoi että jahah mammat on heränneet päivään ja emännät täällä jauhaa tyhmiä. Vl-logiikalla siis muita palstailijoita saa kutsua mammoiksi, mutta yhdeksän lapsen vl-äidin kutsuminen mammaksi on pilkkaa ja hävetä pitää. 

Taas lestadiolaisia vainotaan ja pilkataan vai niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan? 

Vierailija
9900/10127 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sitten saa keslustella? Saako siteerata Päivämiestä, ihmetellä sen kirjoituksia? Nyt ja ennen. Siitähän tämä viimeisin keskustelu kai lähti. Kun ihan vasta oli tuossa lehdessä mies kirjoittanut, että jo ehkäisyn pohtiminen siltä kannalta, mitä aina uudet raskaudet tarkoittavat naisen elämälle, on pirun kuiskuttelua. 

Jos te vl- naiset itse tuon allekirjoitatte... vai allekirjoitatteko? Jospa joku vastaisi itse asiaan eikä vain uhriutuisi, vaikka se niin mukava positio onkin.

Ei vl-uskossa saa mitään tällä tavalla puhua ja kyseenalaistaa. Ei tosiaankaan uskovat saa avoimesti ihmetellä Päivämiehen kirjoituksia. Niistä saa sanoa että oli koskettava tai puhutteleva tms. Anna heille anteeksi tämä, ei he todellakaan edes tiedä mitä avoin keskustelu ja ihmettely tarkoittaa. Ihan hyvä että täällä altistuvat sellaiselle niin näkevät sellaista olevan olemassa. Mutta se rehellinen ensireaktio varmasti on että onpa hirveää ja pöyristyttävää että tuollaista on. Siitä on pitkä matka ymmärtää oikeaa sananvapautta, mutta ensimmäinenkin askel on tärkeä. 

Ketju on lukittu.