Miten työmarkkinatuella pystyy ostaa sängyn jos vanha hajoaa?
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, heitin vanhan sängyn pois vähentääkseni muuttokuormaa, mutta uutta ei ole tullut ostettua. Ei vielä vuosia työssäkäyneenäkään tahdo rahat riittää sänkyyn, pitäisi vielä kotiin kuskauskin maksaa. En ymmärrä miten ihmisillä on varaa huonekaluihin.
No sen takia kannattaakin ottaa käytetty. Ja jos luteita pelkäätte niin älkää patjoja huoliko. Pelkkä sänky ja senkin voi ulkona myrkyttää varmuuden vuoksi. Sitten ostaa vain uudet patjat tai laittaa ne omat vanhat patjat sinne uuteen sänkyyn. Ei mullakaan mitään uutta sänkyä ole koskaan ollutkaan vaikka aina olen töissä käynyt. Tämä vanha on tehty niin kauan sitten että tämä on tehty kunnolla ja käytän tämän loppuun. Maailma hukkuu roskaan ja työttömät vaatii tuliterän sängyn🙄.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se sänky ole ongelma, mutta petauspatja maksaa maltaita. Lasten sänkyihin sain lahjoituksesta aivan uudet todella hyvät petarit mielettömän hyvällä tuurilla, mutta omani on nuhruinen ja tuhottoman likainen, eikä peseydy pesussakaan puhtaaksi.
No ei taatusti maksa joku jyskin halpispetari mitään. Jos taas pitää olla joku jousitettu 10 cm paksu niin maksaahan se.
Niissä petareissa kannattaa kytätä tarjouksia. Joskus niitä näkee ihan parilla kympillä ja silloin kannattaa ostaa vaikka kaksi ja laittaa ne päällekkäin, koska ei ne halpispetarit koskaan paksuja ole.
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä kysymys mutta miten sänky hajoaa?
Ymmärrän jos tulisi vaikka yövieras joka päihtyneenä päästäisi eritteet sänkyyn ja sänky sotkeutuisi. Mutta miten se hajoaa?
No esim.mulla 20 vuotta vanha sänky, jossa jouset tulee läpi ja naksuu niin että pelkään että romahtaa alla. Sanottiin kun ostin että keveille nukkujille, sikäli ihmeesti kestänyt mun allakin. 100 euroa maksoi aikanaan. En ottaisi käytettyä sänkyä koska nykyään paha ludeongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se sänky ole ongelma, mutta petauspatja maksaa maltaita. Lasten sänkyihin sain lahjoituksesta aivan uudet todella hyvät petarit mielettömän hyvällä tuurilla, mutta omani on nuhruinen ja tuhottoman likainen, eikä peseydy pesussakaan puhtaaksi.
No ei taatusti maksa joku jyskin halpispetari mitään. Jos taas pitää olla joku jousitettu 10 cm paksu niin maksaahan se.
Niissä petareissa kannattaa kytätä tarjouksia. Joskus niitä näkee ihan parilla kympillä ja silloin kannattaa ostaa vaikka kaksi ja laittaa ne päällekkäin, koska ei ne halpispetarit koskaan paksuja ole.
Minkä päälle ne laitat? Puhutko sijauspatjoista
Osamaksulla. Maksan joka kuukausi parikymppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan, petarit on ihan sairaan kalliita. Mikä hemmetti niissäkin maksaa? Itse tarvisin 120 cm leveän enkä kyllä raski edes alesta ostaa vaikka rahaa olisikin riittävästi.
Minä olen ajatellut tuon johtuvan siitä, että kun ihminen ostaa sängyn sieltä kaupasta niin pakkohan siihen on se petari ostaa ja sille voikin sitten laittaa hintaa, koska ei se sitä lähde muualta ostamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osamaksulla tai säästämällä. Mikä siinä on vaikeaa. Eipä ole elämästä ikinä mitään perusasioita puuttunut vaikka työtön. Tt-tuella saa jostain pajalta sängyn patjoineen.
Ai sen halvimman mahdollisimman sotkan runkopatjan :D
Minulla, työssäkäyvällä, on halvin mahdollinen Ikean runkopatja 140 cm. Sen joutui kantamaan kolmanteen kerrokseen joten otin kevyimmän mitä löytyi. Mutta petauspatja onkin sitten luksusta ja maksoi tonnin eli sängyn laadulla ei ole mitään merkitystä.
Ei mitenkään. Tuki on ruokaan ja vuokraan.
Ei pidä rynkyttää niin rajusti että kalusteet hajoavat.
Siitä vaan Torin ym. ja roskalavaryhmien kyttäys käyttöön ja retki kierrätyskeskukseen, jos sellainen paikkakunnalta löytyy....halpaa tavaraa ja ilmaista löytyy paljon, kunhan vaan on nopea.
Mies sai perinnöksi viime vuonna talon itärajalta, ja koska sen myyminen on tosi vaikeaa muuttotappiokunnassa, niin otettiin se mökkikäyttöön. Siellä on vaan yhtä sun toista laitettavaa,kun perinnön jättäjä ei ollut tehnyt remppaa sitten -90 luvun alun ja huonekalukaupassakin käytyt viimeksi 60-luvulla. Asuntovelkaisella on rahat muutenkin tiukassa, niin noi nettipalstat on olleet kyllä meidän pelastus, mitä tulee remppatarvikkeisiin ym.... sänky oli ihan ensimmäinen asia, ja se löytyi viidellä kympillä Torista. (siinä vanhassa 60-luvun levitettävässä nitisevässä laverissa jo pelotti maata) Esim. jääkaappi on mallia 60-luku, että senkin tilalle pitäisi keväällä löytää uudehko käytetty.
Kysele myös sukulaisilta ja tuttavilta, että tietäisikö he joutilasta sänkyä.
Vierailija kirjoitti:
Siitä vaan Torin ym. ja roskalavaryhmien kyttäys käyttöön ja retki kierrätyskeskukseen, jos sellainen paikkakunnalta löytyy....halpaa tavaraa ja ilmaista löytyy paljon, kunhan vaan on nopea.
Mies sai perinnöksi viime vuonna talon itärajalta, ja koska sen myyminen on tosi vaikeaa muuttotappiokunnassa, niin otettiin se mökkikäyttöön. Siellä on vaan yhtä sun toista laitettavaa,kun perinnön jättäjä ei ollut tehnyt remppaa sitten -90 luvun alun ja huonekalukaupassakin käytyt viimeksi 60-luvulla. Asuntovelkaisella on rahat muutenkin tiukassa, niin noi nettipalstat on olleet kyllä meidän pelastus, mitä tulee remppatarvikkeisiin ym.... sänky oli ihan ensimmäinen asia, ja se löytyi viidellä kympillä Torista. (siinä vanhassa 60-luvun levitettävässä nitisevässä laverissa jo pelotti maata) Esim. jääkaappi on mallia 60-luku, että senkin tilalle pitäisi keväällä löytää uudehko käytetty.
Kysele myös sukulaisilta ja tuttavilta, että tietäisikö he joutilasta sänkyä.
En halua luteita hyih
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nukkuisin siinä rämässä tai pelkällä patjalla. Ei tuosta rahastaa ole vara ostaa sänkyä
Hyvästi sosiaalinen elämä. Miten kehtaisi kutsua vieraita kylään??
Veronmaksajienko pitäisi maksaa sun vieraille sänky?
Mene töihin.
Etsi kirpparilta sänkysi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä löytyy erittäin edullisesti sängyn runko ja siihen laitat patjasi.
Kerran olin tuossa tilanteessa alle 10 vuotta sitten ja kysyin asiaa silloiselta sossulta. Sain maksusitoumuksen, jolla olisin saanut paikallisesta työttömien työpajasta siellä nikkaroidun 60 cm leveän laverin ja siihen 10 cm paksun vaahtomuovipalan.
Onneksi sain työpaikan ja ostin ensimmäisestä palkasta uuden patjan ja myöhemmin myös uuden sängyn, vaikka entinen oli ehjä mutta olin kyllästynyt siihen enkä halunnut enää purkaa ja koota taas sitä uudestaan muutossa.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän jos tulisi vaikka yövieras joka päihtyneenä päästäisi eritteet sänkyyn ja sänky sotkeutuisi. Mutta miten se hajoaa?
Todella, tyhmä kysymys! Jos vaikka olet ostanut alunperin halvan ja heikkolaatuisen sängyn Ikeasta, on jopa todennäköistä sen särkyminen. Runko napsahtaa poikki, tai pääty hajoaa.
Facebookin roskalavaryhmissä paljon ilmaisia sänkyjä, sohvia, pöytiä, tuoleja ym
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella, tyhmä kysymys! Jos vaikka olet ostanut alunperin halvan ja heikkolaatuisen sängyn Ikeasta, on jopa todennäköistä sen särkyminen. Runko napsahtaa poikki, tai pääty hajoaa.
Ikean huonekalut on pahvia ja paperia, ja hajoavat siksi helposti.
Tuossa esimerkki: https://imgur.io/gallery/w4d9l
Pitää säästää, niin työmarkkinatuen saa riittämään pitkälle. Esimerkiksi sänkyä on ihan turha ostaa, sen voi rakentaa itse: Monista pienemmistä kaupoista saa trukkilavoja ilmaiseksi, kun pyytää kauniisti (isommissa kaupoissa ne yleensä kerätään keskitetysti uudelleen käytettäväksi). Niistä purkamalla saa laudanpätkiä. Käytettyjä nauloja saa yleensä keneltä tahansa maaseudella. Ne voi suoristaa ja käyttää uudelleen. Laudat kun höylää sileäksi, ei sänkyä välttämättä tavitse maalatakaan. Ja jos maalaa, maalin voi keittää itse.
Kun tekee pikkupalveluksia toisille, saa itse usein esimerkiksi ruokaa tai vanhoja vaatteita. Itse esimerkiksi syksyllä vaihdoin naapurin traktoriin uudet sylinteriputket ja männät. Sain niinä päivinä heillä syödä vatsani täyteen ja vielä kahvit päälle. Nyt tammikuussa laadin muutaman paikallisen yrittäjän tilit ja huolehdin heidän veroilmoituksistaan keväällä. Heiltä olen saanut kaikenlaista muuten kaatopaikalle menevää tavaraa.
Kun on ahkera ja tekee pitkää päivää, työmarkkinatuella pärjää ihan hyvin.