Hgin kaupunki järjestää 6.-9. -luokkalaisille pakollisen sateenkaarityöpajan
Lapset herkässä iässä, menevät ihan sekaisin tuosta.
Kommentit (4449)
Vierailija kirjoitti:
Toteutuminen on vanhemmista kiinni. Meiltä ei lähdetä pajoihin. Piste.
Normaalia tuon ikäistä asia alkaa vaan kiinnostamaan entistä enemmän jos se väkisin kielletään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä ketjusta näkee jälleen kerran hyvän syyn, miksi haluan asua Helsingissä eikä muualla. Pk-seudun ulkopuolella ihmiset pelkäävät kaikkea erilaista. Jos et ole hetero, olet uhka minulle.
Tästä ketjusta näkee myös sen sen, miksi kasvatamme lapsemme maalla, jossa järjen käyttö on vielä sallittua ja jopa suotavaa. Se ettei pidä siitä, että pervot pääsevät aivopesemään pieniä lapsia koululaitoksen luvalla, ei ole pelkäämistä.
Jos sun lapsi on trans tai homo, et sä sitä sillä estä että hän kasvaa tiedon ulottumattomissa. Kurjempi ja vaikeampi tie hänellä vaan on, mutta jos se on susta hyvä, mikäs siinä. Sunlaisille nää sit tylee tietoon vasta kun lapsi on muuttanut kotoa ja tekee aikuisena identiteetin rakentamisensa.
Homous ei johda terveyden, hedelmällisyyden ja aikuisuuden seksuaalisuuden tuhoaviin transhoitoihin. Tuskin kukaan vanhempi haluaa teinityttöä, joka kirkuu testosteronikuuria ja terveiden rintojen amputointia paetakseen yliseksualisoitua naiskuvaa ja normaalia teini-iän kipuilua. Nuorilla on ihan riittävän vaikeaa ilman genderhömpän pakkosyöttöä.
Ei transsukupuolisuuskaan siihen johda. Hoidot on ihan eri asia, nekään ei ole mitään seksuaalisuuden tuhoamista tai pakkohoitoa. Opettele perusasiat ennen kuin lapsiasi kasvatat.
Juuri tässä on se kavaluus. Lietsotte transajatusta lasten ja nuorten mieliin ja sitten ette ota mitään vastuuta, kun paska osuu tuulettimeen.
Lietsomme? Miten? Ai oikaisemalla avlla virheajatuksia? Mä en tunne yhtäkään transnuorta enkä ole yhtäkään omaa ajatusta transsukupuolisuudesta sanonut. Jos puhut jostakin, joka lietsoo jitakin, sano se hänelle äläkä tule aukomaan ihmiselle, joka vain kertoo että väität jotakin väärin faktoin.
Tunnen tytön, nykyisen miehen, joka tiesi jo teininä ettei koe olevansa tyttö. On nykyisin yli 30 v. Ei tuputettu koulussa silloin mitään transjuttuja.
Mitä ihmeen tuputtamista se on että kerrotaan asioiden olemassaolosta? Mullekin koulussa opetettiin cesarista tarkottaaks tää että mua yritettiin aivopestä käyttämään toogaa ja laakeriseppelettä?
Koetko itse että olisit vaihtanut sukupuolta jos sulle oltais koulussa siitä kerrottu? Jos näin on niin sulla taitaa olla jonkinlainen itsetutkiskelu paikallaan
Huonostipa meni oppi perille kun et edes tiedä miten Caesar kirjoitetaan.
Silti ilmeisesti musta olis tullut täys homo trans jos siitä oltas kerrottu
Ihan oikeastiko sulle ei lapsena eikä kouluikäisenä kerrottu näistä asioista? Etkä tunne ketään joka olisi trans tai homo? Etkä edes tunne ketään joka tuntisi?
Kai tajuat, että meille muille nämä ovat aina olleet aivan normaaleja asioita. Itse tapaan transihmisiä päivittäin ihan normaalissa arjessa.
Se että nämä sinulle vieraat asiat ovat meille muille normaaleja ei edelleenkään estä kritisoimasta Setaa, koska nämä asiat itsessään ja miten Seta toimii ovat kaksi täysin eri asiaa.
Minä en ainakaan tunne yhtään homoa enkä transihmistä. Ja asun suomalaisittain suuressa kaupungissa. Se että sinun tuttavapiirissäsi on transihmisiä, ei tarkoita että olisi millään tavoin yleistä ihmisten tuntea heitä. Transihmisiä on kuitenkin todella pieni prosentti kansasta.
Jos haluamme sanelua ja ylhäältä päin tulevaa käskytystä&kontrollia, sitten SETAN viitoittamaan suuntaan. Ja sinne he meidät totisesti haluaisivat, kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairasta ja hullua aivopesua.
Katsoin tuon jonkun linkkaaman Setan trans esittelyn. Puistatti, että joku oikeasti menee niin pitkälle että leikkauttaa omasta peniksestään vaginan. Pidän myös rintaimplantteja ja muuta ulkonäköön liittyvää kirurgiaa hulluna.
Pitäisi mielummin opettaa oman kehon arvostamista ja hyväksyntää.
Surullista ja nurinkurista.Nuoret kokee jatkuvaa ahdistusta ja painostusta muutenkin joka suunnalta, joten oman kuvan ja kehon hyväksyminen tulisi olla tärkeämpää, kuin transhoidot tai silpominen.
Pakollisesta silpomisesta yritetään nimenomaan päästä lakimuutoksella eroon.
Älä valehtele. Mitään pakollista silpomista ei ole olemassakaan nykyisessä translaissa.
On, sukupuolen vaihto ei onnistu ilman leikkauksia.
Ei onnistu leikkauksillakaan. Et saa siitä nahkarievusta toimivaa kullia, ilman mekaniikkaa.
Tässä puhutaan juridisesta sukupuolesta hölmö
Juridisella sukupuolella et tee mitään, jos sua hoidetaan naisena. Gynellä voivat vähän ihmetellä, kun sisätutkimusta ja kohdunkaulansyöpää lähdetään seulomaan.
Ai sulle naisena olemista on ainoastaan naistentaudit? Selvä juttu
Ei, mutta trans ihmiselle se on pelkät mekot ja meikit. Naisena olemiseen kuuluu paljon muutakin, kuukautiset, ovulointi, hormoonit, vaihdevuodet, sisätutkimukset kaikki naisten vaivat, joita transsit eivät voi ikinä saada.
Osa transaktivismista on ilmiselvää parodiaa. Sekä naisten pilkkaamista että oikeiden kärsivien pilkkaamista. Koska mä voin tehdä tämän nyt, tässä ajassa, tämän ideologisen älyvapauden puitteissa niin todellakin otan ilon irti mahdollisuudesta. Kostaa ehkä feminismin määrittelyvallalle sen omilla aseilla.
Sorrettujen ihmisten kosto sortajille.
Aha, kerropa meille muillekin miten miehet ovat olleet koko historian ajan naisten sortamia? Niin että nyt heillä olisi oikeus kostaa naisille? Onko tuo jotain incel-juttuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toteutuminen on vanhemmista kiinni. Meiltä ei lähdetä pajoihin. Piste.
Normaalia tuon ikäistä asia alkaa vaan kiinnostamaan entistä enemmän jos se väkisin kielletään
Ei mun kullanmussukoita vaan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaiset pajat todellakin sekoittavat lapsen pään. Meidän ala-asteikäinen poika totesi aikoinaan, että on varmaan bi, kun tykkää kavereistaan, jotka ovat siis poikia. Juteltiin vielä kotona asiasta ja sitten vasta avautui lapselle, mitä se oikeasti tarkoittaa.
Juuri tätähän se pajakin tekee. Vastaa kysymyksiin, joita lapsella identiteetin kanssa herää.
Ette te nyt oikeasti voi olla sitä mieltä että lapsenne identiteetti on niin hauras että kuullessaan jotakin, hän muuttuu sellaiseksi? Sama kun väittäisitte ettei lapsenne saa kuulla olemassa olevan psyykkisesti sairaita ihmisiä, kun sit hekin sairastuvat.
Ettehän aidosti kuvittele näin?
Sinulla ei selkeästi ole mitään käryä pienten lasten identiteetistä ja miten helppoa siihen on vaikuttaa. Toivottavasti et ole näitä pajanpitäjiä.
Siis hetkinen? Miten sä kuvittelet lapsesi identiteetin rakentuvan? Pusketko sinä sitä johonkin suuntaan keskustelemalla? Pidätkö lapsesi eristyksissä muista vai miten sä estät ettei identiteetin kehitykseen mikään vaikuta? Onko lapsen identiteetti vakiintunut, jos se ei rakennu lainkaan vuorovaikutuksessa?
Olen todella hämmentynyt 🤔
-eriPidän huolen, että esim. Setan kaltaiset ideologiset ryhmittymät eivät julista höpötyksiään lapsilleni. Nuori ei pääasiassa tarvitse identiteettinsä rakentumiseen mitään vuorovaikutusta Setan kanssa.
Onko suomessa eheytysleirejä? Aiotko hylätä lapsesi jos he kertovat olevansa homoja?
Seta eheyttää sukupuoltaan epätyypillisesti ilmaisevista nuorista transheteroita ja painostaa lesbotyttöjä seksiin transidentifioituvien miesten kanssa. Setan materiaaleissa puhutaan miesten kanssa seksiä harrastavista lesboista. Mitä muuta se on kuin eheyttämistä? Seta on viimeinen taho, joka pitäisi päästää homoseksuaalisten nuorten kimppuun.
Olisko sen kertomista että kaikki ei ole jämähtänyt yhteen boksiin? Voisko olla? Jos joku homo harrastaa seksiä lesbon kanssa tai hetero homon kanssa tai sinä vaikka lampaan kanssa, siitä vaan. Nytkö mä painostin johonkin sua? Mihin?
Oletko edelleen tuo perähikiäleinen joka ei ole koskaan tavannut yhtään transihmistä tai homoa, eikä tunne ketään joka olisi, eikä tiedä asiasta mitään, mutta haluaa täällä öyhöttää?
Sinähän täällä öyhötät. Ja minä olen ihan Helsinkiläinen ja tunnen kyllä transsukupuolisia ja homoja. Enkä usko olevani poikkeava ajatuksissani. Taidat itse olla aika kokematon konservatiivi.
Olen kyllä ihan Manhattanilla kasvanut 90-luvulla, missä kaikki oli sallittua ja normaalia. Joten taitaapa oma maailmani olla huomattavasti avarampi kuin sinun täällä Helsingin syrjäisessä pikkukaupungissa, ollut aina.
Ja juuri sen takia näitä syrjäisen pikkukaupungin pieniä hölmöjä järjestöjä kuten Setaa voikin avoimesti kritisoida.
Mistä kuvittelet että olen asunut vain Helsingissä? En yhtään saa kiinni siitä mistä sä revit nämä sun analyysisi. Laitatko mikä tässä kommentissa sua noin kovin häiritsee ja teet tulkinnan mun ajatuksista liittyen Setaan tai mihinkään?
Olisko sen kertomista että kaikki ei ole jämähtänyt yhteen boksiin? Voisko olla? Jos joku homo harrastaa seksiä lesbon kanssa tai hetero homon kanssa tai sinä vaikka lampaan kanssa, siitä vaan. Nytkö mä painostin johonkin sua? Mihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaiset pajat todellakin sekoittavat lapsen pään. Meidän ala-asteikäinen poika totesi aikoinaan, että on varmaan bi, kun tykkää kavereistaan, jotka ovat siis poikia. Juteltiin vielä kotona asiasta ja sitten vasta avautui lapselle, mitä se oikeasti tarkoittaa.
Juuri tätähän se pajakin tekee. Vastaa kysymyksiin, joita lapsella identiteetin kanssa herää.
Ette te nyt oikeasti voi olla sitä mieltä että lapsenne identiteetti on niin hauras että kuullessaan jotakin, hän muuttuu sellaiseksi? Sama kun väittäisitte ettei lapsenne saa kuulla olemassa olevan psyykkisesti sairaita ihmisiä, kun sit hekin sairastuvat.
Sinulla ei selkeästi ole mitään käryä pienten lasten identiteetistä ja miten helppoa siihen on vaikuttaa. Toivottavasti et ole näitä pajanpitäjiä.
Siis hetkinen? Miten sä kuvittelet lapsesi identiteetin rakentuvan? Pusketko sinä sitä johonkin suuntaan keskustelemalla? Pidätkö lapsesi eristyksissä muista vai miten sä estät ettei identiteetin kehitykseen mikään vaikuta? Onko lapsen identiteetti vakiintunut, jos se ei rakennu lainkaan vuorovaikutuksessa?
-eriPidän huolen, että esim. Setan kaltaiset ideologiset ryhmittymät eivät julista höpötyksiään lapsilleni. Nuori ei pääasiassa tarvitse identiteettinsä rakentumiseen mitään vuorovaikutusta Setan kanssa.
Onko suomessa eheytysleirejä? Aiotko hylätä lapsesi jos he kertovat olevansa homoja?
Seta eheyttää sukupuoltaan epätyypillisesti ilmaisevista nuorista transheteroita ja painostaa lesbotyttöjä seksiin transidentifioituvien miesten kanssa. Setan materiaaleissa puhutaan miesten kanssa seksiä harrastavista lesboista. Mitä muuta se on kuin eheyttämistä? Seta on viimeinen taho, joka pitäisi päästää homoseksuaalisten nuorten kimppuun.
Seta ei voi sovittaa transien vaatimuksia ja homoseksuaalien oikeuksia saman katon alle. Homoseksuaalien seksuaalinen suuntautuminen kohdistuu biologiseen sukupuoleen, kun taas transit vaativat kohtaamaan itsensä identiteetti-ilmoituksen mukaisesti jopa seksuaalisesti. Miten voi samaan aikaan ajaa homoseksuaalien oikeuksia ja sopottaa peniksestä naisen sukupuolielimenä, josta kieltäytyvä lesbo on transfobinen genitaalifetisisti ja seksuaalinen rasisti? Käytännössä Seta on valinnut puolensa jo vuosia sitten.
Harva trans vaatii keneltäkään yhtään mitään, suurin osa haluaa elää rauhassa. Ei edelleenkään kannata rakentaa näkemyksiä jonkun twitter-meluajien perusteella
Transihmiset ovat itsekin todenneet, että Setan johtama transyhteisö on äärimmäisen suvaitsematon ja sulkeutunut yhteisö jossa saa olla vain yksi totuus, keskustelua tai erilaisuutta ei sallita.
Nyt eletään outoja aikoja. Juuri tuo jonkun mainitsema nurinkurisuus. Eli tämä on uutta normaalia. Muutama marginaaliryhmään kuuluva pyörittää enemmistöä. Tämä ei ainakaan suvaitsevaisuutta lisää. Päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seta ei voi sovittaa transien vaatimuksia ja homoseksuaalien oikeuksia saman katon alle. Homoseksuaalien seksuaalinen suuntautuminen kohdistuu biologiseen sukupuoleen, kun taas transit vaativat kohtaamaan itsensä identiteetti-ilmoituksen mukaisesti jopa seksuaalisesti. Miten voi samaan aikaan ajaa homoseksuaalien oikeuksia ja sopottaa peniksestä naisen sukupuolielimenä, josta kieltäytyvä lesbo on transfobinen genitaalifetisisti ja seksuaalinen rasisti? Käytännössä Seta on valinnut puolensa jo vuosia sitten.
Harva trans vaatii keneltäkään yhtään mitään, suurin osa haluaa elää rauhassa. Ei edelleenkään kannata rakentaa näkemyksiä jonkun twitter-meluajien perusteella
Transihmiset ovat itsekin todenneet, että Setan johtama transyhteisö on äärimmäisen suvaitsematon ja sulkeutunut yhteisö jossa saa olla vain yksi totuus, keskustelua tai erilaisuutta ei sallita.
ketkä transihmiset? ei se yllätä yhtään että asioista on monenlaisia mielipiteitä. toisaalta ymmärrän myös ettei monista asioista jaksa loputtomiin "keskustella", kun se keskustelu on usein vain verhoiltua vihaa ja pilkkaa jota saavat kuulla muutenkin tarpeeksi
Mun lapsi ei osallistu. Samoin kuin en pakota woke-ihmisten mukuloita opiskelemaan heteroseksuaalisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailma muuttuu. Kaikki uudet asiat kirpaisevat aluksi kunnes niistä tulee hyväksytty itsestään selvyys.
Kun rekisteröity parisuhde hyväksyttiin kauan sitten niin uskovat itkivät ja puhuivat maailmanlopusta. Niin se vaan elämä jatkui ja tuli vielä avioliittolakikin.
Nyt on aika laittaa trans ihmisten asiat kuntoon.Miten ihmisen lisääntymisbiologia on muuttunut viime vuosina? Onko ilmennyt uusia lisääntymisrooleja ja sukusoluja?
Puhuiko joku lisääntymisbiologiasta? 🤦
Mustan Orkidean blogi on kiinnostava, kannattaa tutustua: https://mustaorkidea.blogspot.com/
Kuvaus bloginpitäjästä:
Olen -87 syntynyt lesbonainen, joka piti aiemmin itseään transsukupuolisena miehenä ja kävi läpi transprosessin naisesta mieheksi niin juridisesti kuin lääketieteellisestikin. Tajusin sen kuitenkin olleen virhe, ja halusin palata takaisin naiseksi (=detransitioiduin). ENTJ, kansallismielinen, konservatiivi ja klassisti. Kyllästynyt poliittiseen korrektiuteen, uhriutumiseen ja käsitteiden/todellisuuden hämärtämiseen. Olen Seta-vastainen, ja en pidä LGBT-/pride -liikkeestä lainkaan sen nykyisessä muodossa. En ole feministi. Jaan tässä blogissa ajatuksiani, kokemuksiani sekä löytämääni tietoa.
Kun uskontoja, ihan ansaitusti, paheksutaan siitä, että ne haluaa aivopestä lapsia omaan kerhoonsa, niin miksi tämä pitäisi hyväksyä?
Nämä marssii suvaitsevaisuutta rummuttaen, mutta kuten uskonnoissakin, se suvaitsevaisuus koskee vain oman ryhmän porukkaa. Ihan samalla tavalla tämä porukka on vihamielinen vastustajiaan kohtaan, ja myös omia jäseniään, jos ei pilkulleen noudata ja usko niiden ajatuksia. Samaan tyyliin kuin I**s lahtaa surutta "omiaankin", jos ei usko niiden radikaaliin tulkintaan.
Vierailija kirjoitti:
Mustan Orkidean blogi on kiinnostava, kannattaa tutustua: https://mustaorkidea.blogspot.com/
Kuvaus bloginpitäjästä:
Olen -87 syntynyt lesbonainen, joka piti aiemmin itseään transsukupuolisena miehenä ja kävi läpi transprosessin naisesta mieheksi niin juridisesti kuin lääketieteellisestikin. Tajusin sen kuitenkin olleen virhe, ja halusin palata takaisin naiseksi (=detransitioiduin). ENTJ, kansallismielinen, konservatiivi ja klassisti. Kyllästynyt poliittiseen korrektiuteen, uhriutumiseen ja käsitteiden/todellisuuden hämärtämiseen. Olen Seta-vastainen, ja en pidä LGBT-/pride -liikkeestä lainkaan sen nykyisessä muodossa. En ole feministi. Jaan tässä blogissa ajatuksiani, kokemuksiani sekä löytämääni tietoa.
Itsekin tätä seurailin ja lueskelin joskus. Ikävä tapaus tosiaan, mutta tällaiset katujathan ovat pieni vähemmistö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ketkä transihmiset? ei se yllätä yhtään että asioista on monenlaisia mielipiteitä. toisaalta ymmärrän myös ettei monista asioista jaksa loputtomiin "keskustella", kun se keskustelu on usein vain verhoiltua vihaa ja pilkkaa jota saavat kuulla muutenkin tarpeeksi
Eli transihmisiä on jotenkin eriarvoisia sun mielestä? Osa transihmisistä saa omata mielipiteet eikä heidän kanssaan saa keskustella, kun he ovat jotenkin kiusattuja, mutta sitten toinen osa transihmisistä ei saa omata mielipiteitä - vaikka ovat ihan samassa asemassa sen transiutensa kanssa. Joten onko sun mielestä tosiaan heissäkin eriarvoisia ihmisiä?
Vierailija kirjoitti:
Meidän yläkoulussa oppilailta kysyttiin ehdotuksia teemapäivän aiheeksi. Vaihtoehtoina oli sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöt tai rasismi tai nuorten mielenterveysongelmat ja pari muuta aihetta ja oma ehdotus. Murskaavalla enemmistöllä sukupuoli- ja seksuaalivähemmistö -aihe sai vähiten ääniä, eniten rasismi ja mt-ongelnat. 500 oppilasta, Keski-Suomi.
Johtopäätös: nuoret ovat kyllästyneitä tuputtamiseen.
Mt-ongelmapajoille olisi tilausta.
Vierailija kirjoitti:
En ollut tiennytkään, että Setan mukaan on olemassa sateenkaarimatematiikka.
”Sateenkaaritematiikan käsittely koulussa lisää tutkitusti myös turvallisuuden tunnetta koulussa. Myös normitietoisuus, etenkin sukupuoli- ja heteronormien tunnistaminen ja kyseenalaistaminen, voi toimia tehokkaasti kiusaamisen ennaltaehkäisijänä”, Karvinen jatkaa
Tuossa lukee, että sateenkaariTEMATIIKKA, ei sateenkaarimatematiikka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli transihmisiä on jotenkin eriarvoisia sun mielestä? Osa transihmisistä saa omata mielipiteet eikä heidän kanssaan saa keskustella, kun he ovat jotenkin kiusattuja, mutta sitten toinen osa transihmisistä ei saa omata mielipiteitä - vaikka ovat ihan samassa asemassa sen transiutensa kanssa. Joten onko sun mielestä tosiaan heissäkin eriarvoisia ihmisiä?
En oo missään sanonut että ihmiset on eriarvoisia, sain omasta kirjoituksestas käsityksen että nämä transihmiset jotka ovat sinun kanssa samaa mieltä ovat parempiarvoisia kuin setan puolella olevat transihmiset.
Oman näkemyksen mukaan kaikki on saman arvoisia, setan näkemyksiin taitaa kuitenkin edes suurin piirtein yhtyä valtaosa transsukupuolisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvaus bloginpitäjästä:
Itsekin tätä seurailin ja lueskelin joskus. Ikävä tapaus tosiaan, mutta tällaiset katujathan ovat pieni vähemmistö
Miksi tuo on mielestäsi ikävä tapaus? Eikö olekaan hyvä, että ihminen etsii omaa identiteettiään ja tekee itse hyväksi kokemansa muutokset? Noin niinkuin boksin ulkopuolelta, kuten tuo yksi käytti supervanhaa ja kulunutta kliseetä. Eikö tällainen ole juuri sitä haetaan, että jokainen olisi vapaa löytämään oman identiteettinsä?
Mitäs jos tämä hommaa kaatuu ? Eli ei ole pakko osallistua. Mitä tekee Seta ? Minä pidän törkeänä sitä raha määrää mikä teille maksetaan. Tuonkin rahan olisi voinut käyttää muuhun.