Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hgin kaupunki järjestää 6.-9. -luokkalaisille pakollisen sateenkaarityöpajan

Vierailija
25.01.2023 |

Lapset herkässä iässä, menevät ihan sekaisin tuosta.

Kommentit (4449)

Vierailija
3141/4449 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hesarin juttu oli hyvä. Kerrankin joku luottamusta herättävä oikea asiantuntija. Uskovien puheita en kuuntele ollenkaan ja setakin herättää epäilyksiä.

Kävin setan sivuilla tutkimassa heidän asiantuntijoitaan. Yhtään en kyllä löytänyt, oli vain sosiaalityöntekijöitä, hankepäälikkö ja talouspäälikkö, järjestötoiminnan ja viestinnän asiantuntijaa, nuorisotyön vaikuttamisen asiantuntija (reps), mutta yhtään tieteelliseen tietoon osaamisensa perustavaa transsukupuolisuuden asiantuntijaa ei löytynyt.

Itse yritin etsiä tietoa siitä, mitä meriittejä Setan koulutustoiminhanasta vastaavalla Marjatalla on. Mitään tietoa koulutuksesta, ammattipätevyydestä tai työkokemuksesta Setan ulkopuolella ei löytynyt.

Nuorten koulutukset pitää vapaaehtoiset, ei varsinainen henkilökunta.

Miten voi olla vapaaehtoinen palkallinen työntekijä? Koska ainakin nämä Setan "pakoilliset" työpajat vedetään Setan palkkaamien työntekijöiden toimesta. Setan valmiilla työpajamateriaalilla.

Rekryhakemuksen perusteella kyse ei ole vapaaehtoistyöstä vaan työstä, josta maksetaan palkkaa. Työntekijän ei hakemuksen perusteella tarvitse olla Setan jäsen. Tarkempia kriteerejä hakemuksesta ei selviä.

Voi olla että haastatteluihin on valittu ihmisiä, joilla on enemmän työkokemusta nuorisotyöstä tai opettamisesta. On pystyttävä luottamaan siihen, että työpaikat menevät pätevimmille hakijoille.

Ei tietenkään ole pystyttävä luottamaan siihen, että työpaikat menevät pätevimmille. Miksi ihmeessä pitäisi? Koska sinä käsket? Kun kyseessä on tuollainen järjestö, pitää pikemminkin epäillä, että työpaikat eivät mene pätevimmille, vaan ainoastaan sellaisille, jotka kannattavat setan maailmankuvaa ja poliittisia tarkoitusperiä.

-eri

Vierailija
3142/4449 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hesarin juttu oli hyvä. Kerrankin joku luottamusta herättävä oikea asiantuntija. Uskovien puheita en kuuntele ollenkaan ja setakin herättää epäilyksiä.

Kävin setan sivuilla tutkimassa heidän asiantuntijoitaan. Yhtään en kyllä löytänyt, oli vain sosiaalityöntekijöitä, hankepäälikkö ja talouspäälikkö, järjestötoiminnan ja viestinnän asiantuntijaa, nuorisotyön vaikuttamisen asiantuntija (reps), mutta yhtään tieteelliseen tietoon osaamisensa perustavaa transsukupuolisuuden asiantuntijaa ei löytynyt.

Itse yritin etsiä tietoa siitä, mitä meriittejä Setan koulutustoiminhanasta vastaavalla Marjatalla on. Mitään tietoa koulutuksesta, ammattipätevyydestä tai työkokemuksesta Setan ulkopuolella ei löytynyt.

Nuorten koulutukset pitää vapaaehtoiset, ei varsinainen henkilökunta.

Miten voi olla vapaaehtoinen palkallinen työntekijä? Koska ainakin nämä Setan "pakoilliset" työpajat vedetään Setan palkkaamien työntekijöiden toimesta. Setan valmiilla työpajamateriaalilla.

Rekryhakemuksen perusteella kyse ei ole vapaaehtoistyöstä vaan työstä, josta maksetaan palkkaa. Työntekijän ei hakemuksen perusteella tarvitse olla Setan jäsen. Tarkempia kriteerejä hakemuksesta ei selviä.

Voi olla että haastatteluihin on valittu ihmisiä, joilla on enemmän työkokemusta nuorisotyöstä tai opettamisesta. On pystyttävä luottamaan siihen, että työpaikat menevät pätevimmille hakijoille.

Vaatimukset ovat kyllä äärimmäisen vaatimattomat:

Ohjaajilta edellytämme

hyvää todennettavissa olevaa tietoa sateenkaariteemoista

sitoutumista ainakin kahden viikoittaisen vierailun toteuttamiseen kevätlukukaudella sekä mahdollisesti myös syksyllä -23

osallistumista 21.1. koulutukseen

eri ikäryhmät huomioivaa pedagogista osaamista (hankittu esimerkiksi kasvatustieteen, yhteisöpedagogian tai nuorisotyön opiskelujen myötä)

sujuvaa suomen kielen taitoa.

Vaatimattomat?

Puolentoistatunnin pajatoimintaan vaaditaan kasvatustieteen, yhteisöpedagogian tai nuorisotyön opintoja. Tiedätkö itse edes miten opiskella kasvatustieteitä tai yhteisöpedagogiaa?

Oletko tietoinen, että opettajilta vaaditaan alan korkeakoulututkinto? Ja Seta ei vaadi noihin tehtäviin edes valmiita opintoja. Joten lopettakaa se sössöttäminen siitä että nämä olisivat jotain kouluopetukseen verrattavaa kun noilla ei tarvitse edes olla tutkintoa, puhumattakaan ylemmästä korkeakoulututkinnosta.

Luokanopettajan kelpoisuusvaatimuksena on jompikumpi seuraavista:

- kasvatustieteen maisterin tutkinto, ainakin 60 opintopisteen alakoulussa opetettavien aineiden ja aihekokonaisuuksien monialaiset opinnot sekä ainakin 60 opintopisteen pedagogiset opinnot

- peruskoulun aineenopettajalta vaaditut opinnot sekä ainakin 60 opintopisteen alakoulussa opetettavien aineiden ja aihekokonaisuuksien monialaiset opinnot

Aineenopettajan kelpoisuusvaatimuksena on ylempi korkeakoulututkinto, vähintään 60 tai vähintään 120 opintopisteen laajuiset opetettavien aineiden opinnot ja opettajan pedagogiset opinnot.

https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1998/19980986

Mistä sait tiedon, ettei vaadita valmiita opintoja?

Ei tietenkään vaadita. Kuka lähtee pajaa vetämään valmiilla opinnoilla? Ne on töissä kuule ne valmistuneet. Ja hyvin moneen ihan kk-paikkaan ei vaadita valmiita opintoja, usein ilmaistaan *Myös opintojen loppuvaiheessa olevat hakijat*.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3143/4449 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monimuotoisuus on nykypäivää, hyvä, että saavat tietoa!

Saavat vai pakotetaan saamaan?

Usko tai älä, nuoret olivat itse pyytäneet tätä äänestyksellä.

Keskustele oman lapsesi kanssa aiheesta ja katso mitä hän on mieltä.

Usko tai älä, niin kohderyhmän ikäryhmän nuoret eivät olleet. Kuinka tyhmä olet ettet vieläkään tiedä näitä perusasioita tästä asiasta vaikka ne on toistettu vaikka kuinka monta kertaa?

Aloitteen teki kaksi 17-vuotiasta. Ei siis ikäryhmää 12-15 joihin nämä kohdistetaan. Aloitetta äänesti reilu 3000 helsinkiläistä eri ikäryhmistä, mukaanlukien aikuiset. Tämä Helsingin yli 650 000 asukkaan joukosta. OmaStadi-palvelussa jonka tarkoitus oli äänestää roska-astioista ja puistonpenkeistä ja joka oli auki kaiken ikäisille helsinkiläisille. Kyse ei ollut mistään nuorten jutusta.

Helsingin koko 12-15-vuotiaiden ikäluokilta ei tästä kukaan ole kysynyt mitään eivätkä he ole tätä ehdottaneet.

Yrittäkää nyt siellä Setalla te vanhat tädit edes joskus olla valehtelematta.

Luulet siis että ne 3000 aikuista ei ole nuorten vanhempia vaan ihan muuten vaan toivovat pajaa kouluille? OmaStadi toimii juuri noin, ihan kaikissa asioissa. Jos ne 3000 olisi halunneet roskiksia joka talon kulmaan, he varmasti olisivat äänestäneet.

Miten itse olisit ton toteuttanut? Soittanut kaikille 12-15-vuotiaille ja kysynyt?

Siellä Setan vanhalla tädillä muuttuu valheet joka kerta. Äskenhän ne vielä oli nuoret itse jotka tätä halusi. Nyt ne olikin nuorten vanhemmat.

Ja miksihän joku olisi halunnut juuri Setan pajaa kouluille? Olisikohan ollut vaikka setalaiset itse ... Siinä aloitteessa kun ei lukenut niin, että haluttiin sateenkaarityöpaja, vaan että nimenomaan haluttiin Seta toteuttamaan työpajoja ja toivottiin Setalle rahaa. Kenellähän tosiaan tulee mieleen tehdä tällainen aloite ... Eipä tietenkään liity mitenkään Setan innokkaaseen rahankeräämiseen ja siihen faktaan, että Seta oli juuri saanut valmiiksi uuden laajan maksullisen koulutusmateriaalin peruskouluille, samaan aikaan kun tätä toivottiin.

Vierailija
3144/4449 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usko tai älä, niin kohderyhmän ikäryhmän nuoret eivät olleet. Kuinka tyhmä olet ettet vieläkään tiedä näitä perusasioita tästä asiasta vaikka ne on toistettu vaikka kuinka monta kertaa?

Aloitteen teki kaksi 17-vuotiasta. Ei siis ikäryhmää 12-15 joihin nämä kohdistetaan. Aloitetta äänesti reilu 3000 helsinkiläistä eri ikäryhmistä, mukaanlukien aikuiset. Tämä Helsingin yli 650 000 asukkaan joukosta. OmaStadi-palvelussa jonka tarkoitus oli äänestää roska-astioista ja puistonpenkeistä ja joka oli auki kaiken ikäisille helsinkiläisille. Kyse ei ollut mistään nuorten jutusta.

Helsingin koko 12-15-vuotiaiden ikäluokilta ei tästä kukaan ole kysynyt mitään eivätkä he ole tätä ehdottaneet.

En ole tyhmä, en ole Setalla enkä ole valehdellut. Olen 32. Mikä sinua vaivaa?

Vierailija
3145/4449 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulet siis että ne 3000 aikuista ei ole nuorten vanhempia vaan ihan muuten vaan toivovat pajaa kouluille? OmaStadi toimii juuri noin, ihan kaikissa asioissa. Jos ne 3000 olisi halunneet roskiksia joka talon kulmaan, he varmasti olisivat äänestäneet.

Miten itse olisit ton toteuttanut? Soittanut kaikille 12-15-vuotiaille ja kysynyt?

Siellä Setan vanhalla tädillä muuttuu valheet joka kerta. Äskenhän ne vielä oli nuoret itse jotka tätä halusi. Nyt ne olikin nuorten vanhemmat.

Ja miksihän joku olisi halunnut juuri Setan pajaa kouluille? Olisikohan ollut vaikka setalaiset itse ... Siinä aloitteessa kun ei lukenut niin, että haluttiin sateenkaarityöpaja, vaan että nimenomaan haluttiin Seta toteuttamaan työpajoja ja toivottiin Setalle rahaa. Kenellähän tosiaan tulee mieleen tehdä tällainen aloite ... Eipä tietenkään liity mitenkään Setan innokkaaseen rahankeräämiseen ja siihen faktaan, että Seta oli juuri saanut valmiiksi uuden laajan maksullisen koulutusmateriaalin peruskouluille, samaan aikaan kun tätä toivottiin.

Se väitetty kilpailutus tälle oli myös jännä. Lähdettiin ostamaan 100 000 eurolla nimenomaan Setalta työpajaa ja haluttiin rahaa juuri Setalle. Ja jännästi sitten väitetyn kilpailutuksen voitti se sama Seta jolle rahat haluttiin alusta antaa.

Vierailija
3146/4449 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ohjaajien koulutus on ihan tarpeeksi riittävä. Työpajoissa on lisäksi käytössä valmis toimintamalli ja sen sisältö ennakkoon suunniteltu. Ei tarvitse olla professori että osaa jotain simppeleitä perusjuttuja ohjata seksistä valmiin materiaalin pohjalta.

Vierailut ovat oppilaille myös mukavaa vaihtelua.

Vierailija
3147/4449 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohjaajilta edellytämmme

-Mun mielestä riittää oikein hyvin. Eihän kyseessä ole lääketiede tai terapia, vaan reilu tunnin mittainen työpaja jossa annetaan yleistä perustietoa nuorille asioista.

Kun kyseessä on näin vakava aihe, niin toivoisi löytyvän ihan konkreettista ja todennettavaa tietämystä asiasta.

Itse ainakin henkilökohtaisesti uskon, että vanhemmilla olisi paljon hyväksyvämpi asenne, jos se olisi vaikka nuorisopsykiatrien järjestämä tapahtuma, sen sijaan että sen järjestää monia lääkäreiden ja asiantuntijoiden näkemyksiä vastustava järjestö. Niin väistämättä herää kysymys, että onko tarkoitus jakaa konkreettista ja vääristymätöntä tietoa, vai rekrytä uusia jäseniä.

Nuorisopsykiatrit vetää pari vkoa puolentoista tunnin pajoja? 😅😅😅😅

Tämä nyt on aihe, johon se todennettava tieto ei kyllä tarvitse olla kovin laajaa. Puhut kuin ne pajat olisi Seta-aktiivien rekrytilaisuuksia. Jos se todella on sit tilanne, ohjeistakaa lapsianne poistumaan paikalta heti kun rekry alkaa.

Vierailija
3148/4449 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu ja oppivat panee aikanaan. Mielet siinä kirkastuu, terapeutit tienaa ja sateenkaari lisää kannatustaan. Me kaikki sit hillumme neonväreissä kaduilla makaamassa. On se kliffaa hyvinvointivaltiossa,unionin suojeluksessa,viherhumppaa vaan tanssia.

Vierailija
3149/4449 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohjaajilta edellytämmme

-Mun mielestä riittää oikein hyvin. Eihän kyseessä ole lääketiede tai terapia, vaan reilu tunnin mittainen työpaja jossa annetaan yleistä perustietoa nuorille asioista.

Ohjaajilta vaaditaan lähinnä kokemusta ho mos te lus ta.

Vierailija
3150/4449 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen keskustellut. Koulussa kävi jo joku homo uhriutumassa. Ei jaksa enää toista vastaavaa näytelmää.

Ei ole häneltä hirveästi pois jos on tunnin ajan kuunnellut jonkun toisen tarinointia. Todennäköisesti joku toinen luokkakavereista kuitenkin on saanut tästä vierailusta jotain irti. Tosi kurja asennoituminen lapsellasi, koeta saada hänet suhtautumaan elämään vähän rennommin.

Ihan se on sama kaikkien kouluaineiden kanssa. Jota kuta kiinnostaa historia, mutta toinen ei jaksaisi enää kuunnella opettajan tylsää horinaa aiheesta.

Usko jo nyt, tämä epäpätevien amatöörien horinointi ei ole millään tavalla rinnastettavissa yhteenkään kouluopetuksen piirissä olevaan aineeseen.

Vierailija
3151/4449 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohjaajilta edellytämmme

Kun kyseessä on näin vakava aihe, niin toivoisi löytyvän ihan konkreettista ja todennettavaa tietämystä asiasta.

Itse ainakin henkilökohtaisesti uskon, että vanhemmilla olisi paljon hyväksyvämpi asenne, jos se olisi vaikka nuorisopsykiatrien järjestämä tapahtuma, sen sijaan että sen järjestää monia lääkäreiden ja asiantuntijoiden näkemyksiä vastustava järjestö. Niin väistämättä herää kysymys, että onko tarkoitus jakaa konkreettista ja vääristymätöntä tietoa, vai rekrytä uusia jäseniä.

Nuorisopsykiatrit vetää pari vkoa puolentoista tunnin pajoja? 😅😅😅😅

Tämä nyt on aihe, johon se todennettava tieto ei kyllä tarvitse olla kovin laajaa. Puhut kuin ne pajat olisi Seta-aktiivien rekrytilaisuuksia. Jos se todella on sit tilanne, ohjeistakaa lapsianne poistumaan paikalta heti kun rekry alkaa.

"Tämä nyt on aihe, johon se todennettava tieto ei kyllä tarvitse olla kovin laajaa."

Huh huh, tämä jo todistaa kaiken.

Vierailija
3152/4449 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole sama henkilö.

Olet inhottavanoloinen ihminen. Oletko työpaikallasikin kiusaaja?

Vierailija
3153/4449 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahimpia kauhuskenaaroita monille vanhemmille on lapsen joutuminen porukkaan, jonka jäsenyys edellyttää seurustelua saman sukupuolen kanssa ja/tai hormooneilla ja leikkauksilla kehon muuttamista muistuttamaan vastakkaista sukupuolta. Tähän liittyy usein välien totaalinen katkeaminen vanhempiin ja huostaanotto. Lapsi itse saattaa katkerasti katua tätä teini-iän sekoilua, mutta muutokset ovat pysyviä suurelta osin.

Pajat järjestetään koulussa. Epäileekö nämä vanhemmat ettei ne luokkakaverit ole transeja ennen pajaa ja sit pajassa he vasta onkin ja lapsi saakin yhtäkkiä heiltä sellaisen vaikutteen että lähtee hakemaan hormonit vanhemmiltaan salaa?

Mä ymmärrän jos vakaumus tai uskonto tulee vastaan, se on oikein relevantti syy aina ollutkin sopia koulun kanssa korvaavaa toimintaa, mutta epärealistisia pelkoja en kyllä aikuisilla uskonut näin paljon olevan.

Täällä ei kukaan kuvittele, että työpajan nurkassa on joku hämäräperäinen setä jakamassa salaa vastakkaisen sukupuolen hormoneita. Mutta täällä ollaan aidosti huolestuneita siitä, miten täysin ulkopuolinen, poliittinen toimija, jonka agenda on erittäin kyseenalainen ja tieteeseen perustumaton, voi tulla kouluun omalla päätöksellään. Kouluista ei olla tätä tilattu ja toisin kuin väitätte, se "äänestys" oli setan alullepanema ja todennäköisesti äänestäjätkin (joita ei ollut paljon) olleet pääasiassa aikuisia (koska sivustolla kaikki saivat äänestää). Miten tämä ei nyt mielestäsi haiskahda kilometrin päähän ainakin rahan väärinkäytöltä, nuorten manipuloimiselta ja oman poliittisen agendan häpeämättömältä ajamiselta ja vaikka miltä suhmuroinnilta?

Vierailija
3154/4449 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se ohjaajien koulutus on ihan tarpeeksi riittävä. Työpajoissa on lisäksi käytössä valmis toimintamalli ja sen sisältö ennakkoon suunniteltu. Ei tarvitse olla professori että osaa jotain simppeleitä perusjuttuja ohjata seksistä valmiin materiaalin pohjalta.

Vierailut ovat oppilaille myös mukavaa vaihtelua.

Ovat mukavaa vaihtelua, mutta ei tässä työpajassa puhuta seksistä!

Vierailija
3155/4449 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ohjaajilta vaaditaan lähinnä kokemusta ho mos te lus ta.'

Sinuna en vähättelisi. Tänä päivänä kokemusasiantuntija on arvostettu tukihenkilö monissa järjestöissä ihmisille.

Vierailija
3156/4449 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole sama henkilö.

Olet inhottavanoloinen ihminen. Oletko työpaikallasikin kiusaaja?

Se että sanoo totuuden ei ole kiusaamista. Kun SETAN täti-ihmisillä loppuu argumentit, menevät henkilökohtaisuuksiin ja alkaa uhriutuminen.

Vierailija
3157/4449 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluvierailut ovat vuorovaikutuksellisia oppitunteja, joissa oppilaat saavat perustiedot sukupuoli-identiteetistä, sukupuolen ilmaisusta ja seksuaalisesta suuntautumisesta.

https://seta.fi/palvelut/asiantuntija-ja-koulutuspalvelut/tietoiskut-nu…

Juu, tuollaiseenhaan ei tietenkään mitään tietoa, osaamista tai pätevyyttä vaadita. Sellainen pieni juttu vain kuin että tällainen amatööri Setan mukaan kertoo perustiedot sukupuoli-identiteetistä, sukupuolen ilmaisusta ja seksuaalisesta suuntautumisesta. Ihan niin vähäpätöinen asia. Jokainenhan haluaa kouluttamattomaton, epäpätevän amatöörin "opettavan" nämä asiat lapsilleen. Mitä siinä mistään opettajista tai muista kasvatusalan ammattilaisista. Setan epäpätevät amatöörit kyllä osaavat paremmin.

Vierailija
3158/4449 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahimpia kauhuskenaaroita monille vanhemmille on lapsen joutuminen porukkaan, jonka jäsenyys edellyttää seurustelua saman sukupuolen kanssa ja/tai hormooneilla ja leikkauksilla kehon muuttamista muistuttamaan vastakkaista sukupuolta. Tähän liittyy usein välien totaalinen katkeaminen vanhempiin ja huostaanotto. Lapsi itse saattaa katkerasti katua tätä teini-iän sekoilua, mutta muutokset ovat pysyviä suurelta osin.

Pajat järjestetään koulussa. Epäileekö nämä vanhemmat ettei ne luokkakaverit ole transeja ennen pajaa ja sit pajassa he vasta onkin ja lapsi saakin yhtäkkiä heiltä sellaisen vaikutteen että lähtee hakemaan hormonit vanhemmiltaan salaa?

Mä ymmärrän jos vakaumus tai uskonto tulee vastaan, se on oikein relevantti syy aina ollutkin sopia koulun kanssa korvaavaa toimintaa, mutta epärealistisia pelkoja en kyllä aikuisilla uskonut näin paljon olevan.

Täällä ei kukaan kuvittele, että työpajan nurkassa on joku hämäräperäinen setä jakamassa salaa vastakkaisen sukupuolen hormoneita. Mutta täällä ollaan aidosti huolestuneita siitä, miten täysin ulkopuolinen, poliittinen toimija, jonka agenda on erittäin kyseenalainen ja tieteeseen perustumaton, voi tulla kouluun omalla päätöksellään. Kouluista ei olla tätä tilattu ja toisin kuin väitätte, se "äänestys" oli setan alullepanema ja todennäköisesti äänestäjätkin (joita ei ollut paljon) olleet pääasiassa aikuisia (koska sivustolla kaikki saivat äänestää). Miten tämä ei nyt mielestäsi haiskahda kilometrin päähän ainakin rahan väärinkäytöltä, nuorten manipuloimiselta ja oman poliittisen agendan häpeämättömältä ajamiselta ja vaikka miltä suhmuroinnilta?

Sinä se olet täällä joka haiskahdat. Ainakin kaksi kertaa sen mitä Seta.

Minä lähden. Kiitos että avasit koulukiusatun haavat.

Vierailija
3159/4449 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakotamme asiantuntijapolitikot kiertämään kouluissa ja kädestä pitäen opettamaan lapsosiamme. Ei mitään eläkkeitä ja sopimus rahoja. Töihin heti, kun oksalta ammutaan. Ne prekeet.

Vierailija
3160/4449 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kaikille Helsinkiläisille avoin äänestys, ei mikään Setan suhrumoima pakotus. Jos tämä olisi ollut jonkun muun samanlaisen järjestön suunnittelema paja, kyseenalaistaisitko?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän