Auttakaa mua keksimään mille alalle sopisin! En voi jatkaa nykyisessä työssä :/
Help!
Terveyteni on alkanut horjua niin paljon että nykyinen rakas työni alkaa käydä mahdottomaksi!
Tämä nykyinen ala (siivous) on ainoa mistä olen koskaan tykännyt ja mitä ajattelin loppuiäksi mutta ranteet, selkä ja polvet yms alkaa olla eri mieltä vaikka olen vasta 40+
Eli näillä spekseillä pitäisi löytyä:
- ei valtavan raskasta fyysisesti (esim nostelu)
Minulla on kulumia selässä, polvissa, niskassa yms
- ei paikallaan istumista 8h päivässä sillä minulla on adhd ja vaikeuksia jaksaa keskittyä
- ei paljoa vastuuta
- ei viikonlopputöitä, olen yh. Satunnaiset iltavuorot ehkä ok
- mahdollisuus käyttää vessaa rajoituksetta sillä minulla on suolistosairaus ja ongelmia pissaamisen kanssa
- ei mitään sosiaalista, olen hyvin introvertti ja kärsin mt-ongelmista.tykkään tehdä töitä yksin
- olen tosi huono matematiikassa mutta puhun sujuvaa englantia, ruotsia, saksaa ja auttavasti espanjaa. Mahdollisesti lukihäiriö
-palkkaluokka kokoaikatyössä 1800-2000e, sitä isommat palkat tuppaa vaatimaan koulutusta, lyhyt koulutus olisi plussaa sillä minulla on vain ammattikoulututkinto.
Alle tuon summan ei kannata käydä töissä
- ei tietokoneen tuijotusta, saan heti migreenin + adhdn takia en jaksa keskittyä
- ei mitään lapsiin liittyvää sillä inhoan lapsista lähtevää möykkää, sotkua yms
Tuhannet kiitokset jos joku keksii jotain! :)
Ps kävin jo ammatinvalintapsykologilla eikä hän keksinyt mitään
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Eikö millekään terveysvaivalle voi tehdä mitään? Mielenterveyttäkin voi hoitaa. Raskas työ taatusti kuluttaa jos ei pidä huolta esim.lihaskunnosta. Fyysinen työ ei korvaa kuntoilua.
No kyllä varmaan jos ois rahaa ja aikaa. Harmillisesti tuloni ovat tosi pienet että ei niistä esim terapiaa maksella ja pienintä ei voi jättää yksin kotiin esim jumpan ajaksi.
Teen itse kotona harjotteita mitä pystyn ja osaan.
Ap
Sairaalan pesulassa pyykin viikkausta ja kuljettamista osastoille. Likapyykkien kuljettamista pesulaan.
Live-opistossa tai mikä nimi olikaan voi vuoden ajan kokeilla eri linjoja ennen kuin tarvitsee valita. Jospa jokin siellä soveltuisi.
Vierailija kirjoitti:
Kääntäjä (tietokoneella, mutta olet freelancer ja voit pitää halutessasi taukoja).
Vihoviimeinen työ jos on keskittymishäiriöitä. Ja jos myös tietokone on liikaa.
Ammatinvalinnan ohjaus ja koulutukseen, jonka ehkä eläkeyhtiö maksaa, koska rajoitteet?
Joku puhelinmyyntityö voisi olla ok. Sellainen, jota. Voit tehdä kotona.
Ehdotan välinehuoltajan tutkintoa.Sairaalassa tai terveysasemilla tehtävä työtä eikä pitkä koulutuskaan.
Mites eläimet? Joko isommin vaikka koirien päiväkotitoimintaa tai sitten yksittäisiä hoidokkeja riittävästi. Olisi sopivasti kevyttä liikuntaa (kävelyjä, ruokkimista jne., mutta ei mitään raskasta) ja kotoa tehtävänä yhdistettavissä helposti yh-arkeen. Lapsetkin tykkäis, kun olis lemmikkejä ja voit hoitaa viikonloppuisinkin yhdessä lasten kanssa jne.
Toki sitten tuo ei-istumatyötä ja ei-raskasta työtä yhdistäminen siten, että tekisit kahta osa-aikaista työtä, josta vain toinen on istumista ja toinen fyysistä. Saisi päivää haettua siten, ettei kuormitu kummastakaan liikaa. Esim. aamupäivät hoidat jonkun työssäkäyvän koiria ja iltapäivällä menet vaikka neljäksi tunniksi johonkin osa-aikatyöhön, jota pystyt tekemään 4h/pvä, mutta et 8h/pvä.
Ravintola-alalle esim henkilöstöravintolaan kassalle/tiskariksi? Työ sisältää varmasti nostelua, mutta alalla on työvoimapula joten voi olla että 'kelpaisit' vaivoistasi huolimatta. Harmi ettet voi työskennellä viikonloppuisin, sillä silloin kaikki apukädet ovat tarpeen. Ota yhteyttä vuokrafirmaan, voit kokeilla vaikka muutamia vuoroja aluksi, uskon että jotain löytyy jos et aivan pieneltä paikkakunnalta ole kotoisin.
Vahtimestari tai seurakunnassa suntio mullakin tuli mieleen. Seurakunnissa suntiot/vahtimestarit myös siivoavat, mutta työssä on myös paljon muuta. Ihmisten kanssa joutuu kyllä olemaan tekemisissä mutta ei ihan jatkuvalla syötöllä. Siivouksen lisäksi saa hoitaa myös kevyempiä hommia, tarjoiluja, kirkon valmistelua eri tilaisuuksiin, kolehdin keräämistä... Jos työtä monipuolistamalla fysiikka kestäisi vielä, kun ei ole koko ajan niin raskasta ja kiireistä.
Laitoshuoltaja.
Sain koulussa aikanaan vitosia ja kutosia, voin aikas varmaksi sanoa etten ole menossa yliopistoon miksikään kirjastotädiksi rai tulkiksi.
Lisäksi mun pitää tienata että saan lapset elätettyä,joku pikakurssi mieluummin.
Joku kysyi olisinko mieluummin työtön vai tekisin lasten kanssa töitä. Olisin mieluummin vaikka kuollut kuin tekisin lasten kanssa töitä :D
Olin nuorena yhden kesän kassalla, se oli tosi rankkaa jo fyysisestikin ja silloin sairastuin paniikkihäiriöön. En pystyisi enää, hatunnosto kaupan alalle!
Ap