Auttakaa mua keksimään mille alalle sopisin! En voi jatkaa nykyisessä työssä :/
Help!
Terveyteni on alkanut horjua niin paljon että nykyinen rakas työni alkaa käydä mahdottomaksi!
Tämä nykyinen ala (siivous) on ainoa mistä olen koskaan tykännyt ja mitä ajattelin loppuiäksi mutta ranteet, selkä ja polvet yms alkaa olla eri mieltä vaikka olen vasta 40+
Eli näillä spekseillä pitäisi löytyä:
- ei valtavan raskasta fyysisesti (esim nostelu)
Minulla on kulumia selässä, polvissa, niskassa yms
- ei paikallaan istumista 8h päivässä sillä minulla on adhd ja vaikeuksia jaksaa keskittyä
- ei paljoa vastuuta
- ei viikonlopputöitä, olen yh. Satunnaiset iltavuorot ehkä ok
- mahdollisuus käyttää vessaa rajoituksetta sillä minulla on suolistosairaus ja ongelmia pissaamisen kanssa
- ei mitään sosiaalista, olen hyvin introvertti ja kärsin mt-ongelmista.tykkään tehdä töitä yksin
- olen tosi huono matematiikassa mutta puhun sujuvaa englantia, ruotsia, saksaa ja auttavasti espanjaa. Mahdollisesti lukihäiriö
-palkkaluokka kokoaikatyössä 1800-2000e, sitä isommat palkat tuppaa vaatimaan koulutusta, lyhyt koulutus olisi plussaa sillä minulla on vain ammattikoulututkinto.
Alle tuon summan ei kannata käydä töissä
- ei tietokoneen tuijotusta, saan heti migreenin + adhdn takia en jaksa keskittyä
- ei mitään lapsiin liittyvää sillä inhoan lapsista lähtevää möykkää, sotkua yms
Tuhannet kiitokset jos joku keksii jotain! :)
Ps kävin jo ammatinvalintapsykologilla eikä hän keksinyt mitään
Kommentit (113)
Eikö siivoustyössä ole kevyitä hommia? Sillä vahauskoneella ajelua ja sellaista
Vierailija kirjoitti:
Eikö siivoustyössä ole kevyitä hommia? Sillä vahauskoneella ajelua ja sellaista
Voi ikävä kyllä ei :/ Tosi rankka ala ja työn tahti on tosi nopea.
Ap
Siivousalan konsultti?
Voitko irtisanoutumisen sijaan edetä urallasi esimiesasemaan jossain siivousfirmassa? Tai perustaa oman, esim. kotisiivousta, laitossiivousta, porraskäytäväsiivousta tms. välittävän yrityksen? Käy yrittäjäkurssi, verkostoidu ja pyydä apuja aloitukseen. Siivoustyötä tilataan jatkuvasti lisää. Se, että olet korkeasti motivoitunut ja ollut "unelma-ammatissasi" sekä kykenet kielitaitosi vuoksi ohjaamaan monenkielisiä siivoustyöntekijöitä, on taatusti arvokasta pääomaa alan yrittäjien keskuudessa. Yrityksen voi perustaa myös yhdessä Luotettavan kumppanin kanssa.
Ap, arvostan asennettasi, koska haluat kaikesta huolimatta tehdä töitä.
Toivottavasti löydät sopivan työn.
Oletko ajatellut tosissasi työttömänä olemista? Suosittelen. Ensin kannattaa nykyisessä paikassa saikuttaa mahdollisimman paljon ja yrittää päästä työkyvyttömyyseläkkeelle.
Tarjoa kielenopetustunteja, sellaisia keskustelutunteja, ei mitään kielioppia. Suomalaiset on huonoja puhumaan kieliä ja nimenomaan keskustelemaan vieraalla kielellä. Sitä kuitenkin tarvii työelämässä niin pitää ostaa puhetunteja.
Entä uimavalvoja työ uimahallissa?
Tai floristi. Kukkakaupan täti siis.
Vartija, 40 tunnin koulutus.
Nykyään luultavasti eduksi, jos mieluummin puhumalla pyrit selvittämään asiat, kuin hapettamalla ja hakkaamalla.
Terveysongelmasi estää niin monta työtä että joudut tinkimään noista tykkäämisasioista. Eli kouluavustajaksi.
Kyllä me muutkin käydään töissä, vaikka on raskasta ja vittumaista. Kehonsa rikkominen sitten erikseen. Aina jostain joutaa joustamaan elämässä, miksi se ei pätisi töihin?
Nykyajan työelämässä ei enää hakeudut jollekin alalle ja pyydetä muita keksimään se omasta puolesta.
Nykyaikana ja tulevaisuudessa työt ja työpaikat häviävät nopeasti. Sinun pitää aktiivisesti seurata markkinoita, katsella mitä ympärillä tapahtuu ja haistella tulevaisuuden tuulia. Sinun on itse löydettävä tai oikeastaan keksittävä markkinat, joilla sinulla on jotakin tarjottavaa. Sitten myyt panoksesi kohderyhmillesi. Varaudu myös kilpailuun, kampitukseen ja kopiointiin, kun keksit jotakin uutta ja kiinnostavaa. Tai sitten kopioi itse jonkun muun hyvä idea ja toivo parasta (tai tee sama homma jotenkin paremmin).
Olet siis käytännössä työkyvytön ja -haluton. Etköhän sitten hakeudu eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Hsl lipuntarkastaja.
Ei ku ainiin. Perun ehdotuksen, luin aloituksen uudelleen ja kirjoitit siinä että pitää päästä vessaan koska vain ja nopeasti.
Se ei ole kyllä mahdollista kuin lähinnä toimistotyössä tai jossain kotoa etänä tehtävässä puhelinmyyntityössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kääntäjä (tietokoneella, mutta olet freelancer ja voit pitää halutessasi taukoja).
Ei sovi lukihäiriöiselle. Joku muu kuitenkin joutuu oikolukemaan = tuplatyö vähintään.
En tiedä kääntäjän työstä, mutta kyllä kieliä opiskelee useampikin adhd- ja lukihäiriöinen. Vaikeuttaa toki opiskelua.
T. kielten opiskelija
Sulla on aikamoista rempattavaa kropassa, valitettavasti sun pitää tinkiä jostakin... Kannattaisi nyt jo mennä lääkärin pakeille, esim. suolistosairauksiin voi löytyä apua ruokavaliosta. Mieleeni tuli sekin, ovatko mt-, suolisto-, nivelongelmat jne. yhteyksissä toisiinsa - onko joku näistä ydinsyy terveysongelmille? Juurisyy voi toki olla muukin.
Vierailija kirjoitti:
Siivousalan konsultti?
Voitko irtisanoutumisen sijaan edetä urallasi esimiesasemaan jossain siivousfirmassa? Tai perustaa oman, esim. kotisiivousta, laitossiivousta, porraskäytäväsiivousta tms. välittävän yrityksen? Käy yrittäjäkurssi, verkostoidu ja pyydä apuja aloitukseen. Siivoustyötä tilataan jatkuvasti lisää. Se, että olet korkeasti motivoitunut ja ollut "unelma-ammatissasi" sekä kykenet kielitaitosi vuoksi ohjaamaan monenkielisiä siivoustyöntekijöitä, on taatusti arvokasta pääomaa alan yrittäjien keskuudessa. Yrityksen voi perustaa myös yhdessä Luotettavan kumppanin kanssa.
Tiedän muuten yhden hyvän siivousfirman Helsingissä, joka etsii ensi syksystä palvelupäällikköä, siis keskijohdon tekijää, jonka pitäisi osata ohjata siivoojia ja solmia asiakassopimuksia. Mieluummin ottavat sellaisen, joka on kokenut ja tietää, mitä työ pitää sisällään, arvostaa siivoustyötä ja kokee työnimua, kuin jonkun työkkäristä pakotetun hakijan haastattelua. Firma alkaa T-kirjaimella. Enempää ei tässä voi mainostaa.
Sinulla taas näyttää olevan paha aivotoimintahäiriö.