Auttakaa mua keksimään mille alalle sopisin! En voi jatkaa nykyisessä työssä :/
Help!
Terveyteni on alkanut horjua niin paljon että nykyinen rakas työni alkaa käydä mahdottomaksi!
Tämä nykyinen ala (siivous) on ainoa mistä olen koskaan tykännyt ja mitä ajattelin loppuiäksi mutta ranteet, selkä ja polvet yms alkaa olla eri mieltä vaikka olen vasta 40+
Eli näillä spekseillä pitäisi löytyä:
- ei valtavan raskasta fyysisesti (esim nostelu)
Minulla on kulumia selässä, polvissa, niskassa yms
- ei paikallaan istumista 8h päivässä sillä minulla on adhd ja vaikeuksia jaksaa keskittyä
- ei paljoa vastuuta
- ei viikonlopputöitä, olen yh. Satunnaiset iltavuorot ehkä ok
- mahdollisuus käyttää vessaa rajoituksetta sillä minulla on suolistosairaus ja ongelmia pissaamisen kanssa
- ei mitään sosiaalista, olen hyvin introvertti ja kärsin mt-ongelmista.tykkään tehdä töitä yksin
- olen tosi huono matematiikassa mutta puhun sujuvaa englantia, ruotsia, saksaa ja auttavasti espanjaa. Mahdollisesti lukihäiriö
-palkkaluokka kokoaikatyössä 1800-2000e, sitä isommat palkat tuppaa vaatimaan koulutusta, lyhyt koulutus olisi plussaa sillä minulla on vain ammattikoulututkinto.
Alle tuon summan ei kannata käydä töissä
- ei tietokoneen tuijotusta, saan heti migreenin + adhdn takia en jaksa keskittyä
- ei mitään lapsiin liittyvää sillä inhoan lapsista lähtevää möykkää, sotkua yms
Tuhannet kiitokset jos joku keksii jotain! :)
Ps kävin jo ammatinvalintapsykologilla eikä hän keksinyt mitään
Kommentit (113)
Musta sun kantsis referoida omaa tilannetta, keksiä kysymyksiä näistä sua kiinnostavista töistä ja mennä uudestaan ammatinvalinta-asiantuntijan luo. Mieti mikä työpaikka kiinnostais, voisitko päästä kokeilemaan. Ja tuo kielitaito on kyllä sellainen mitä olisi hyvä hyödyntää.
Vierailija kirjoitti:
Googleta yuutubesta Antti Heikkilän luentoja ketoruokavaliosta. Saat itsesi kuntoon. Kokeile edes.
En vastusta karppausta ja voisin kuvitella, että joihinkin suolistojuttuihin voisi auttaakin, kannattanee kokeilla. Äitini teki siivoojan töitä aikana, jolloin työtahti ei ollut kovin kiivas, ja kyllä hänellä oli viisikymppisenä aika pahat kulumat. Kyllä se fyysisesti raskas, kuluttava työ vaan tekee hallaa ihan ruokavaliosta riippumatta.
Se onkin sitten eri asia, että pääseekö just niitä salaatteja pakkaamaan. Uskoisin, että hakijoita on muitakin.
Ensisijaisesti terveys kuntoon.
Ala kouluttamaan siivoojia. Käy ihmisille kertomassa vaikka kotien järjestelyä. Yrtityksissä on aulavahtimestareita. Siinä on vähän liikkumista ja paikallaoloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Googleta yuutubesta Antti Heikkilän luentoja ketoruokavaliosta. Saat itsesi kuntoon. Kokeile edes.
En vastusta karppausta ja voisin kuvitella, että joihinkin suolistojuttuihin voisi auttaakin, kannattanee kokeilla. Äitini teki siivoojan töitä aikana, jolloin työtahti ei ollut kovin kiivas, ja kyllä hänellä oli viisikymppisenä aika pahat kulumat. Kyllä se fyysisesti raskas, kuluttava työ vaan tekee hallaa ihan ruokavaliosta riippumatta.
Tottakai, tiedän itsekin mistä puhun. Olen vasta alle 40 ja sairastan fibromyalgiaa. Jouduin jättää oman ammattini , mutta olen kuntoutunut ketoruokavalion avulla niin hyvin että pystyn taas tekemään töitä.
Siksi suosittelen täydestä sydämestä. En olisi ikinä voinut uskoa miten suuri vaikutus voi olla ja että toivoton tilanne kääntyy päälaelleen.
Ruokavaliolla on valtava merkitys meidän terveyteen ja viljat ja sokeri on monelle myrkkyä. Ap: n oirelista kuulostaa siltä, että keto voisi toimia erinomaisesti.
Vierailija kirjoitti:
No tulkki. Tekstinkääntäjä. Ehdoton valttikortti sulle kielipää!
Vaatinee vähintään Kieli-instituuttikoulutuksen, siis yliopistotasoisen koulutuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puutarha-ala, jossain kasvihuoneella tai puutarhamyymälässä?
Matkailuala, esim turistipaikassa hotellissa.
Tulkki.Puutarhoilla joutuu kyllä kävelemään ja nostelemaan paljon turvesäkkejä, ruukkuja, amppeleita. Kasteltuna paino yllättää. Kuorman purku ja kastelu, vaatii kyllä että selkä, polvet kunnossa. Miten kukkasidonta kukkakaupassa? Seisomatyö. Palkka ei taida yltää toivomaasi.
Kukkien sidonta tuli itsellekin ensin mieleen. Lisäksi toi kukkien sidonta voisi toimia samalla eräänlaisena mindfulness-harjoituksena, joka parantaa keskittymiskykyä.
Olen alle 40 ja mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta. Sen mukana on tullut lihas- ja nivelongelmia. Menetin edellisen työpaikankin niiden takia ja en tiedä milloin jalkani toipuu ja mitä voin tehdä. Ainakin logistiikka-alalla hyvä fyysinen kunto on tärkeää, mutta on myös paikkoja joissa se ei ole välttämätöntä. Eikä tarvitse olla myöskään hirveän sosiaalinen.
Ex-työpaikassa oli ainakin yksi entinen siivousalan ihminen töissä joka piti erityisesti varastotyöstä. Mutta kannattaa olla suht rehellinen kun haet työtä, mutta älä ole liian rehellinen kuitenkaan. Suurin ongelma kun tässä näyttää olevan työn fyysisyys. Muu järjestyy vielä, sulla ja mulla. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai, tiedän itsekin mistä puhun. Olen vasta alle 40 ja sairastan fibromyalgiaa. Jouduin jättää oman ammattini , mutta olen kuntoutunut ketoruokavalion avulla niin hyvin että pystyn taas tekemään töitä.
Siksi suosittelen täydestä sydämestä. En olisi ikinä voinut uskoa miten suuri vaikutus voi olla ja että toivoton tilanne kääntyy päälaelleen.
Ruokavaliolla on valtava merkitys meidän terveyteen ja viljat ja sokeri on monelle myrkkyä. Ap: n oirelista kuulostaa siltä, että keto voisi toimia erinomaisesti.
Hienoa, että sinulla on toiminut noin hyvin, mutta jos nyt on vaikka kulumia, jotka näkyvät kuvauksissa jne. niin kai ne nyt jotenkin oireilee kumminkin ja onko mitään mieltä sitten enää tehdä fyysisesti kuluttavaa työtä, jos tilanne on tuo? Siis että jos vaikka nivelissä on ihan selvää vikaa niin miten ne paranevat sillä, että ei syö viljaa? En siis muuten väheksy ollenkaan tuota ruokavaliota, mutta tuskin myöskään sokea alkaa näkemään ruokavalion ansiosta... Tämä nyt siis vähän sivuhuomiona; kyllä se työ voi viedä terveyden tekee ihminen muuten elämässään mitä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Kirjastovirkailija
Ensin se 6-8 vuotta yliopistossa, armotonta lukemista ja pitkäjänteistä kirjoitus- ja tutkimustyötä. Sitten vaan kilpailemaan Avoimista työpaikoista. Kirjojen kantaminen on painavaa, pölystä tulee astma. Työ on vaativaa ja huonosti palkattua.
PS. Yliopiston pääsykokeisiin lukeminen kannattaa aloittaa heti. Sisäänpääsyprosentti koulutusohjelmaan on n. 7% hakijoista. On tietysti parempi kuin se 1-2%, jotka pääsevät Teatterikorkeakouluun... eikös joku ehdottanut näyttelijän ammattia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kasvissyöjä, en syö juuri mitään viljoja suolistosairauteni vuoksi. Lihan syöminen saa vatsan kouristelemaan ja tyhjenemään rajusti toisesta päästä :)
Välttelen myös sokeria ja makeutusaineita, olen hyvin hoikka.
Kiitos kuitenkin ehdotuksrsta ja ties vaikka joku saisikin apua ketoilusta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hae eläkkeelle. Ei ole mitään työtä joka sulle sopis noilla kriteereillä.
Voi kun ihmiset luulevat että eläkkeelle pääsee noin vaan.
Kuntoutustukea voi helpommin saada ( määräaikainen eläke).
Itse olen 50+ nainen, kovaa ja kuluttavaa työtä takana 30v.
Psyykkisiä ja fyysisiä sairauksia.
Mieheni turvin pärjään kotona. Eläkeyhtiö hylkäsi juuri sairauseläkehakemuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae eläkkeelle. Ei ole mitään työtä joka sulle sopis noilla kriteereillä.
Voi kun ihmiset luulevat että eläkkeelle pääsee noin vaan.
Kuntoutustukea voi helpommin saada ( määräaikainen eläke).
Itse olen 50+ nainen, kovaa ja kuluttavaa työtä takana 30v.
Psyykkisiä ja fyysisiä sairauksia.
Mieheni turvin pärjään kotona. Eläkeyhtiö hylkäsi juuri sairauseläkehakemuksen.
Lisäys : kuntoutustuella olen ollut 3v.
Älä lannistu. Tää on hyvä ketju, voi muutkin saada lisää boostia työpaikan metsästykseen.
Yksipuoliset liikkeet tekevät pahaa. Mene kuntosalille ja tee kunnolliset selkä-, vatsa-, jalka ja yläkroppaharjoitukset. Säännöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puutarha-ala, jossain kasvihuoneella tai puutarhamyymälässä?
Matkailuala, esim turistipaikassa hotellissa.
Tulkki.Puutarhoilla joutuu kyllä kävelemään ja nostelemaan paljon turvesäkkejä, ruukkuja, amppeleita. Kasteltuna paino yllättää. Kuorman purku ja kastelu, vaatii kyllä että selkä, polvet kunnossa. Miten kukkasidonta kukkakaupassa? Seisomatyö. Palkka ei taida yltää toivomaasi.
Kukkien sidonta tuli itsellekin ensin mieleen. Lisäksi toi kukkien sidonta voisi toimia samalla eräänlaisena mindfulness-harjoituksena, joka parantaa keskittymiskykyä.
Floristikaverini joutui vaihtamaan alaa, kun ranteet ei kestäneet.
Eikö millekään terveysvaivalle voi tehdä mitään? Mielenterveyttäkin voi hoitaa. Raskas työ taatusti kuluttaa jos ei pidä huolta esim.lihaskunnosta. Fyysinen työ ei korvaa kuntoilua.
Ei kyllä tavaran purku kuulu jokaisen kassa työtä tekevän hommiin, niitä kun on erilaisia.
Fyysisesti varmaan menevää siellä keittiöllä, sitä en tiedä tarviiko nostella ja onko siihen välineet sitä varten - jos tarvii niin pois listalta. Rajattu lista oli niin naurettava että se että saa naurettavia vastauksia tietämättömyyttä ei liene myöskään kummoinen ihmetys.