Auttakaa mua keksimään mille alalle sopisin! En voi jatkaa nykyisessä työssä :/
Help!
Terveyteni on alkanut horjua niin paljon että nykyinen rakas työni alkaa käydä mahdottomaksi!
Tämä nykyinen ala (siivous) on ainoa mistä olen koskaan tykännyt ja mitä ajattelin loppuiäksi mutta ranteet, selkä ja polvet yms alkaa olla eri mieltä vaikka olen vasta 40+
Eli näillä spekseillä pitäisi löytyä:
- ei valtavan raskasta fyysisesti (esim nostelu)
Minulla on kulumia selässä, polvissa, niskassa yms
- ei paikallaan istumista 8h päivässä sillä minulla on adhd ja vaikeuksia jaksaa keskittyä
- ei paljoa vastuuta
- ei viikonlopputöitä, olen yh. Satunnaiset iltavuorot ehkä ok
- mahdollisuus käyttää vessaa rajoituksetta sillä minulla on suolistosairaus ja ongelmia pissaamisen kanssa
- ei mitään sosiaalista, olen hyvin introvertti ja kärsin mt-ongelmista.tykkään tehdä töitä yksin
- olen tosi huono matematiikassa mutta puhun sujuvaa englantia, ruotsia, saksaa ja auttavasti espanjaa. Mahdollisesti lukihäiriö
-palkkaluokka kokoaikatyössä 1800-2000e, sitä isommat palkat tuppaa vaatimaan koulutusta, lyhyt koulutus olisi plussaa sillä minulla on vain ammattikoulututkinto.
Alle tuon summan ei kannata käydä töissä
- ei tietokoneen tuijotusta, saan heti migreenin + adhdn takia en jaksa keskittyä
- ei mitään lapsiin liittyvää sillä inhoan lapsista lähtevää möykkää, sotkua yms
Tuhannet kiitokset jos joku keksii jotain! :)
Ps kävin jo ammatinvalintapsykologilla eikä hän keksinyt mitään
Kommentit (113)
Palkanlaskijaksi. Ei viime aikojen uutisoinnin perusteella vaadi yhtään mitään.
Jos on noin paljon sekä fyysisiä että henkisiä rajoitteita, niin on kyllä aika mahdottomuus keksiä mitään. Osa-aikatyötä suosittelen, ompahan ainakin tekemistä, etkä hajoa kotiin.
Sinua pitäisi kehua täällä enemmän halustasi tehdä töitä!
Tulkkitöitä voi tehdä ilman koulutusta. Esim. lääkäriin tarvitaan apuja ja hätäapu kääntämiseen tehdään puhelimitse. Yksi käynti ei kestä pitkään. Kysele tulkkitoimistoista, mille kielille on kysyntää.
Pakkausta on monessa yrityksessä, kun on paljon verkkokauppoja. Ilmoittaudu työnvälitysyrityksiin ja kysele lisää. Tai mieti lähellä oleva kevyitä tuotteita myyvä yritys. Teippikone voi olla ongelma ranteille. Selvitä pakkaustavat.
Tavarataloissa eri osastoilla on ulkopuolisia tekijöitä. Meikit ei paljoa paina. Niiden järjestely ja pölyjen pyyhintä hyllyistä. Esim. Lumene. Työt ympäri pääkaupunkiseutua.
Suosittelen myös kysymään työterveydestä. Miten voisivat auttaa uudelle uralle, samoin Te-toimiston uraihmisiltä. Terveydellisten syiden takia voi saada uudelleenkoulutusta, yms.
Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Ethän sä pysty käytännössä tekee mitään?
👀😳
Häh?
Kyllä voi.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jokin media-alan työ? Mainosala? Näyttelijä?
Näyttelijä?!? 🤣🤣 Meinaako tämän ehdottaja, että ap vain kävelee studiolle ja ryhtyy näyttelijäksi? Ja rahaa sataa 🙄
Vartija jonnekin tehtaalle. Toki sitten pitää tehdä yövuorojakin. Museovahti? Kirjastoon joksikin tyypiksi, onhan siellä niitä, jotka eivät ole kirjastonhoitajia vaan tekevät niitä yleisiä hommia, lajittelevat kirjoja jne.
Aulavahti tai mikä se on joka esim museossa "vahtii" tai vahtimestari.
Kaupassa se tuotteiden keräilijä.
Muuta en nyt keksi mutta tunnen ap niin tuskasi. Mulle tuli tapaturmassa tosi hankala vamma joka blokkasi melkein kaikki työt. Ammattilaistenkin oli hankala löytää joku työ, yleensäkin kaikki se työ mikä olisi käynyt vaati pitkän koulutuksen.
Aika pahaan paikkaan kyllä ammatinvalintapsykologin laitoit. 😄 Minä kehottaisin miettimään, mikä sinua kiinnostaisi. Jaksaa sitten paremmin keskittyä, kun on jotain mielenkiintoa töitä kohtaan. Ideoita ei ole oikein antaa.
Pakkaustyötä on myös teollisuudessa. Itse olen ollut pakkaamassa elintarvikkeita niihin kaupassa myytäviin pakkauksiin. Palkka ei kyllä päätä huimaa.
Googleta yuutubesta Antti Heikkilän luentoja ketoruokavaliosta. Saat itsesi kuntoon. Kokeile edes.
Parturi-kampaaja? Erikoistuisi vain miesten hiusten leikkuuseen vaikka..
Puhelinmyynti. Voit työskennellä kotona ja tehdä vaikka osa-aikaisena. Vapaus vaihtaa asentoa, olla välillä sohvalla, seisoa, istua, whatever. Opettelet neulomaan samalla, niin on helpompi istua paikoillaan ja keskittyä.
Juupajuu, mun terveys alkoi horjua tästä aloituksesta.
Ymmärrettävää se että siivousala voi tuolla tavoin kuormittaa ja että sulla on nyt ranteet, selkä ja polvet huonontuneet. Harrastatko mitään liikuntaa mikä edesauttaa sun terveyttä? Ei tarvi vastata, mietin vain..
Sitte niihin sun rajoitteisiin, niitä oli pitkä lista joten mennään tärkeimmistä turhimpiin:
- ei nostelua (kulumat, oikea syy)
- joustava mahdollisuus vessaan (suolistosairaus, oikea syy)
- ei viikonloppupainotteista työtä (yh, no ok..)
- palkka 1800-2000 e/kk, lyhyt koulutus ok
Muut näistä onkin sitten ihan humpuukirajoitteita:
- 8h paikallaan istumista koska adhd eikä jaksa keskittyä? = sähköpöytä ylös välillä niin saat seistä, kenties hybridimallinen etätyö ja toimistolla pitkät tauot ja juoruilu (1800e bruttopalkalla ei paljon enempää kehtaa edes työnantajalle ajastaan antaa)
- ei paljoa vastuuta = humpuukirajoite
- ei mitään sosiaalista, olen hyvin introvertti ja kärsin mt-ongelmista.tykkään tehdä töitä yksin = humpuukirajoite!
- olen tosi huono matematiikassa mutta puhun sujuvaa englantia, ruotsia, saksaa ja auttavasti espanjaa. Mahdollisesti lukihäiriö = mahdollisesti humpuukirajoite, pääasiat oppii ja laskinta saa käyttää.
- ei tietokoneen tuijotusta, saan heti migreenin + adhdn takia en jaksa keskittyä = humpuukirajoite, ei tod. tule heti mitään migreeniä ja jos ei jaksa keskittyä niin on asennevamma kaiken muun lisäksi myös
- ei mitään lapsiin liittyvää sillä inhoan lapsista lähtevää möykkää, sotkua yms = humpuukirajoite, jos pitää valita loppuelämä työttömyyden tai lasten kanssa työskentelyn välillä ja tämä lasten möykkä ja sotku koituu sun kohtaloksi niin kyynel.
Tässä jotain ehdotuksia:
- kaupan kassa
- keskuskeittiölle
- kokoonpanijaksi
- (avustavia) myyntitöitä
- konttoritöitä sihteerinä esim pankit, kela, posti, kunnat,..
- sometyöt
- yrittäjyys
- kirjasto/museotyö
- lastenhoitaja (ei huomioida höpöhöpö rajoitteita)
- hautausmaatyöt
- vartija -_-
Vierailija kirjoitti:
Juupajuu, mun terveys alkoi horjua tästä aloituksesta.
Ymmärrettävää se että siivousala voi tuolla tavoin kuormittaa ja että sulla on nyt ranteet, selkä ja polvet huonontuneet. Harrastatko mitään liikuntaa mikä edesauttaa sun terveyttä? Ei tarvi vastata, mietin vain..
Sitte niihin sun rajoitteisiin, niitä oli pitkä lista joten mennään tärkeimmistä turhimpiin:
- ei nostelua (kulumat, oikea syy)
- joustava mahdollisuus vessaan (suolistosairaus, oikea syy)
- ei viikonloppupainotteista työtä (yh, no ok..)
- palkka 1800-2000 e/kk, lyhyt koulutus okMuut näistä onkin sitten ihan humpuukirajoitteita:
- 8h paikallaan istumista koska adhd eikä jaksa keskittyä? = sähköpöytä ylös välillä niin saat seistä, kenties hybridimallinen etätyö ja toimistolla pitkät tauot ja juoruilu (1800e bruttopalkalla ei paljon enempää kehtaa edes työnantajalle ajastaan antaa)
- ei paljoa vastuuta = humpuukirajoite
- ei mitään sosiaalista, olen hyvin introvertti ja kärsin mt-ongelmista.tykkään tehdä töitä yksin = humpuukirajoite!
- olen tosi huono matematiikassa mutta puhun sujuvaa englantia, ruotsia, saksaa ja auttavasti espanjaa. Mahdollisesti lukihäiriö = mahdollisesti humpuukirajoite, pääasiat oppii ja laskinta saa käyttää.
- ei tietokoneen tuijotusta, saan heti migreenin + adhdn takia en jaksa keskittyä = humpuukirajoite, ei tod. tule heti mitään migreeniä ja jos ei jaksa keskittyä niin on asennevamma kaiken muun lisäksi myös
- ei mitään lapsiin liittyvää sillä inhoan lapsista lähtevää möykkää, sotkua yms = humpuukirajoite, jos pitää valita loppuelämä työttömyyden tai lasten kanssa työskentelyn välillä ja tämä lasten möykkä ja sotku koituu sun kohtaloksi niin kyynel.
Tässä jotain ehdotuksia:
- kaupan kassa
- keskuskeittiölle
- kokoonpanijaksi
- (avustavia) myyntitöitä
- konttoritöitä sihteerinä esim pankit, kela, posti, kunnat,..
- sometyöt
- yrittäjyys
- kirjasto/museotyö
- lastenhoitaja (ei huomioida höpöhöpö rajoitteita)
- hautausmaatyöt
- vartija -_-
Anteeks? Kaupankassa tai keskuskeittiö! Oletko ikinä tehnyt näitä töitä, on meinaa fyysisesti raskaimpia hommia. Kaupankassat purkaa päivittäin tavarakuormia ja käsien kautta saattaa kulkea tuhansiakin kiloja tavaraa. Keskuskeittiöllä työskentelystä puhumattakaan.
HUMPUUKIA on nämä ehdotukset. Muuten kyllä asiaakin oli tekstissä.
Pakkaajan työ - googlasin äsken, yksi esimerkki oli Vantaan Pakkalassa take away annosten pakkaaja. Pakkaamista on siis monenlaista, kevyempääkin. Henk.koht. kokemusta mulla ei ole. Itsekin oon miettinyt, mutta tyrmäsin aiemmin kun ajattelin että palkka ei motivoi.
Metro- ja ratikkakuskit koulutetaan työhön, mutta ne vessatauot arveluttaa.
Ap ei pääse eläkkeelle.