Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suuttuuko miehenne jos ette mene samaan aikaan nukkumaan tai suututteko itse?

Vierailija
24.01.2023 |

Minua ärsyttää miehen tapa vaatia että menemme samaan aikaan nukkumaan. Loukkaantuu jos haluan jäädä sohvalle katselemaan telkkaria tai lukemaan netistä jotain.
Nyt on kompromissina että menen miehen viereen lukemaan nettiä, mutta sekin ärsyttää kun haluaisin omaa aikaa seksin jälkeen esim ja vaan olla rauhassa, ja mies haluaisi liimautua kiinni ja että olen samassa huoneessa kun nukahtaa. Mies menee paljon aikaisemmin nukkumaan ja alkanut ottaa päähän tämä, miksei pärjää yksin siellä sängyssä kun koko päivä oltu töitä lukuunottamatta kiinni toisissamme.

Sama jos haluan tyynyn laittaa vatsaa vasten nukkuessa "meidän välissä ei pidä olla mitään" ja ottaa tyynyn pois.

Kommentit (140)

Vierailija
121/140 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkistä väkivaltaa se kontrollointi on ja se voi ilmetä missä muodossa tahansa, myös toisen uniajan kontrollointina.

Tai sitten vaan se miehen romanttinen ja läheisyyden kaipuu nostaa vaan päätään, itsekin tykkäisin olla iholla.

Kai sitä voi muutenkin hoitaa kuin nukkuessa?

Vierailija
122/140 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä on vinkunut ja syyllistänyt jos en mene, kun hän päättää ottaa vaikka päikkärit.

Herättelee myös minua yöllä silittelemällä tms. ja jos huomautan niin tulee kauhea riita, "kun ei saa edes koskea", ja kohta vetää raivareita kaikista tekemistäni ja tekemättömistä asioista.

Ihan hirveä tunne kun ei uskalla sanoa, että pysy omalla puolellasi, ja että mulla on selkä kipeä enkä halua nukkua lusikassa, vaan vaihtaa asentoa välillä.

Ja etten halua herätä niihin hankaamisiin.

Miksi olet tuollaisessa parisuhteessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/140 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei suutu. Kivampi mennä tosin yhdessä. Kissa tosin haluaisi että kaikki menevät samaan aikaan.

Vuosikymmeniä yhdessä.

Miten kissa on ilmaissut tämän?

Vierailija
124/140 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi vaatimus on ihan sama kuin jos vaatisi toista valvomaan aamuyön tunneille,  vaikka toinen olisi väsynyt ja töihin aikainen meno.  Ei yhteisasumisessa ole mitään järkeä jos yksi haluaa olla kiinni iholla kokoajan ja toinen tarvitsee omaa aikaa. Enemmän kyllä ihmetyttää noi liimautujat jotka ei pysty edes nukkumaan ilman että toinen on kyljessä kiinni. Mä oon aina ajatellut että naiset on useammin noita liimautujia, mutta nähtävästi on tommosia mieslapsiakin olemassa.

Vierailija
125/140 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä on vinkunut ja syyllistänyt jos en mene, kun hän päättää ottaa vaikka päikkärit.

Herättelee myös minua yöllä silittelemällä tms. ja jos huomautan niin tulee kauhea riita, "kun ei saa edes koskea", ja kohta vetää raivareita kaikista tekemistäni ja tekemättömistä asioista.

Ihan hirveä tunne kun ei uskalla sanoa, että pysy omalla puolellasi, ja että mulla on selkä kipeä enkä halua nukkua lusikassa, vaan vaihtaa asentoa välillä.

Ja etten halua herätä niihin hankaamisiin.

Tuo on myös ihan kamalaa kontrollointia ja hyväksikäyttämistä. Kun toinen nukkuu ja on puolustuskyvyttömässä tilassa, niin sillon ei mennä käpälöimään tai hinkkailemaan. Et ole mikään lelu miehellesi. Itse lähtisin menemään tuollaisesta suhteesta. Nukkumarauha tulee olla puolin ja toisin ja sitä kunnioittaa. Hyi hitto millaista porukkaa.

Vierailija
126/140 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiinnosta kysyn teiltä, jotka pidätte toivetta/vaatimusta yhtä aikaa sänkyyn menosta kontrollointina, mitä se teidän käytös teistä kertoo, mikäli kumppani ei saa touhujenne vuoksi nukuttua tai herää (pitkäksikin aikaa) joka kerta teidän tullessa nukkumaan? Eikö toisen aikuisen ihmisen valvottaminen ole kontrollointia?

Toisen ihmisen valvottaminen tahallaan olisi kontrollointia. Esimerkiksi että tahallaan pitää kovaa ääntä ja rämpsii valoja sekä valveilla ollessa että nukkumaan tullessaan, ettei toinen saisi unta tai heräisi. Tai joidenkin tässä ketjussa mainitsema sängyssä nukkuvan ihmisen tahallinen lääppiminen keskellä yötä.

Kontrollointia ei ole se, jos on niin herkkäuninen että ei saa unta jos toinen on esim viereisessä huoneessa tai liikkuu makkariin tullakseen nukkumaan. Kontrollointia olisi se, jos herkkäuninen vaatii ettei toinen henkilö saa olla olemassa muuten kuin hipihiljaa liikkumatta sängyssä sillä aikaa, kun hän yrittää nukkua.

Ok. Eli yökyöpelin logiikalla: "Minulla on oikeus valvoa ja samalla valvottaa herkkäunista. Ei ole minun syyni tai vastuulla, jos toinen ihminen ei valvomiseni vuoksi pysty nukkumaan. Minun ei tarvitse ottaa huomioon herkkäunisen tarvetta yörauhasta ja riittävästä unesta. Huomioimalla muita olen kontrolloitu".

Kiitos vastauksestasi.

Vierailija
127/140 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen haluaa olla lähelläsi joka hetki, haluaa tietää koko ajan mitä teet ja ikävöi perääsi heti, kun astut ovesta pihalle, todennäköisesti kyseessä ei ole ehtymätön rakkaus ja romantiikka eikä edes ikävä, vaan mustasukkaisuus ja kontrollointi.

Vierailija
128/140 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkistä väkivaltaa se kontrollointi on ja se voi ilmetä missä muodossa tahansa, myös toisen uniajan kontrollointina.

Tai sitten vaan se miehen romanttinen ja läheisyyden kaipuu nostaa vaan päätään, itsekin tykkäisin olla iholla.

Todennäköisesti ei. Sori!

Vierailija
129/140 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tulee myöhemmin nukkumaan kuin minä, mutta herättää minut tullessaan. Se vituttaa, kun olen jo unessa.

Vierailija
130/140 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko sopia, että käyt vähän aikaa vieressä, ja sitten poistuisit hiljaa ja varovasti vähän myöhemmin? Yhteinen aika ja kosketus ovat tärkeitä.

Vierailija
131/140 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessa ihaninta aikaa on se iltaisin yhdessä vietetty aika sängyssä höpisten tai halien.

Mutta ei, ei siitä ole syytä suuttua, jos toinen tarvitsee syystä tai toisesta omaa aikaa.

Vierailija
132/140 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai ärsyttäisi jos toinen nukkuu päivät kotona ja kun mies tulee töistä väsyneenä kotiin niin toinen vaan tuijottaa telkkaria ja somettaa vaikka pitäisi nukkua. Annas kun vielä arvaan että tiskit on tiskaamatta ja talo vilisee villakoiria. Lähtölaskentasi on alkanut!

Vierailija
133/140 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiinnosta kysyn teiltä, jotka pidätte toivetta/vaatimusta yhtä aikaa sänkyyn menosta kontrollointina, mitä se teidän käytös teistä kertoo, mikäli kumppani ei saa touhujenne vuoksi nukuttua tai herää (pitkäksikin aikaa) joka kerta teidän tullessa nukkumaan? Eikö toisen aikuisen ihmisen valvottaminen ole kontrollointia?

Toisen ihmisen valvottaminen tahallaan olisi kontrollointia. Esimerkiksi että tahallaan pitää kovaa ääntä ja rämpsii valoja sekä valveilla ollessa että nukkumaan tullessaan, ettei toinen saisi unta tai heräisi. Tai joidenkin tässä ketjussa mainitsema sängyssä nukkuvan ihmisen tahallinen lääppiminen keskellä yötä.

Kontrollointia ei ole se, jos on niin herkkäuninen että ei saa unta jos toinen on esim viereisessä huoneessa tai liikkuu makkariin tullakseen nukkumaan. Kontrollointia olisi se, jos herkkäuninen vaatii ettei toinen henkilö saa olla olemassa muuten kuin hipihiljaa liikkumatta sängyssä sillä aikaa, kun hän yrittää nukkua.

Ok. Eli yökyöpelin logiikalla: "Minulla on oikeus valvoa ja samalla valvottaa herkkäunista. Ei ole minun syyni tai vastuulla, jos toinen ihminen ei valvomiseni vuoksi pysty nukkumaan. Minun ei tarvitse ottaa huomioon herkkäunisen tarvetta yörauhasta ja riittävästä unesta. Huomioimalla muita olen kontrolloitu".

Kiitos vastauksestasi.

Eli et näe mitään eroa siinä, että tahallaan yrittää häiritä toisen unta, ja siinä että toinen on niin herkkäuninen että häiriintyy jo siitä, että puoliso on valveilla jossain muualla asunnossa? Herkkäunisen tarve yörauhasta ja riittävästä unesta tarkoittaa, että toinen henkilö on pakotettu viereen makaamaan sänkyyn hiljaa paikallaan, tuijottamaan kattoa sen useamman tunnin ennen kuin nukahtaa?

Kiitos sinullekin vastauksestasi. Ja tiedätkö, minä olen tässä perheessä se herkkäuninen, aiemmin nukkumaan menevä. Mutta ymmärrän että nämä ovat minun kehoni ominaisuuksia, eivätkä ne anna minulle oikeutta kontrolloida toista ihmistä, jonka ominaisuudet ovat erilaisia kuin minun, ja joka ei kuitenkaan tahallaan yritä häiritä minua.

Vierailija
134/140 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuiset ihmiset eivät noudata toisen asettamia nukkumaanmenoaikoja. Oma puolisoni on samanlainen pölö. Pitäisi mennä samaan aikaan nukkumaan "kunnon parisuhteessa", muu ei ole mitään. Ihan sama, että oma rytmini on iltapainotteinen ja unentarpeeni useita tunteja vähäisempi. Siis joko pyörin tyhjänpanttina unettomana sängyssä kolme tuntia toisen kuorsatessa tai onnistun nukahtamaan ja herään kolmelta ihmettelemään yötä. Kompromissina joskus menen ja toisinaan taas en. Ärsyttää silti hassut keksityt säännöt joissa ei ole järjen hiventä ja mitä hittoa se toinen muka saa siitä että toinen makaa valveilla vieressä, kun itse vetelee hirsiä täydessä tajuttomuudessa.

Minulle sopii hyvin, että vaimo menee nukkumaan silloin kun haluaa, jos ei samaan aikaan halua, kunhan vain sopisi säännöllinen rakastelu hänelle johonkin aikaan vuorokaudesta. Tämä on se haaste, että vaikka asiasta olisi ollut puhetta, voin itse valvoa pitempään vain sen takia, että jospa lopulta edes illan päälle lohkeaisi.

No mutta hyvä, jos olet valmis valvomaan jos lohkeaisi. Ainahan se on ikävää jos yöunet jää vähille seksin takia ja jos vain toisen kohdalla eli ei seksiä jos miehellä aikainen herätys mutta kyllä, jos naisella aikainen herätys.

Joskus on pakko tehdä kompromisseja jos kummallakin erilaiset aikataulut.

Mietin herran jestas sellastakin pariskuntaa missä nainen menee nukkumaan aikaisin joka ilta ja mies on yökukkuja. Mitä siitäkin tulee. Varmaan jonkinlaisia aikataulusopimuksia on käytössä. Sen verran tunnen tuon pariskunnan naista, että jos mies napsauttaisi telkan kiinni klo 1 yöllä, kömpisi viereen ja kävisi kähmimään tulisi litsari.

Seksiä voi olla myöhäänkin, vaikka minulla olisi aikainen herätys, koska vaimo ei ole liian usein sillä tuulella, että itsellä olisi varaa kieltäytyä. Jos vaimolla on aikainen herätys - harvinaisempi tilanne - on myöhäisen illan seksistä turha haaveilla.

Ihana vaimo kyllä muuten, mutta peitto saisi heilua useammin ja säännöllisemmin.

-Se aiempi kommentoija

Vierailija
135/140 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka te siedätte tuollaisia kiusaajia?

Olisipa kammottavaa ja ahdistavaa jos olisi pakotettu sänkyyn vaikka ei nukuta ja sitten heräämään toisen käpälöintiin.

Onneksi minun mieheni on huomaavainen ja normaali.

Vierailija
136/140 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitteko sopia, että käyt vähän aikaa vieressä, ja sitten poistuisit hiljaa ja varovasti vähän myöhemmin? Yhteinen aika ja kosketus ovat tärkeitä.

Ei hemmetti, noin nukutetaan taapero, ei aikuinen ihminen. Opetelkoon nukahtamaan itse niin kuin pitää. Käsittämätön ehdotus.

Vierailija
137/140 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
138/140 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi.

Laittakaa lusikat jakoon jos toisella on tuollaisia univaikeuksia.

Vierailija
139/140 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuiset ihmiset eivät noudata toisen asettamia nukkumaanmenoaikoja. Oma puolisoni on samanlainen pölö. Pitäisi mennä samaan aikaan nukkumaan "kunnon parisuhteessa", muu ei ole mitään. Ihan sama, että oma rytmini on iltapainotteinen ja unentarpeeni useita tunteja vähäisempi. Siis joko pyörin tyhjänpanttina unettomana sängyssä kolme tuntia toisen kuorsatessa tai onnistun nukahtamaan ja herään kolmelta ihmettelemään yötä. Kompromissina joskus menen ja toisinaan taas en. Ärsyttää silti hassut keksityt säännöt joissa ei ole järjen hiventä ja mitä hittoa se toinen muka saa siitä että toinen makaa valveilla vieressä, kun itse vetelee hirsiä täydessä tajuttomuudessa.

Minulle sopii hyvin, että vaimo menee nukkumaan silloin kun haluaa, jos ei samaan aikaan halua, kunhan vain sopisi säännöllinen rakastelu hänelle johonkin aikaan vuorokaudesta. Tämä on se haaste, että vaikka asiasta olisi ollut puhetta, voin itse valvoa pitempään vain sen takia, että jospa lopulta edes illan päälle lohkeaisi.

No mutta hyvä, jos olet valmis valvomaan jos lohkeaisi. Ainahan se on ikävää jos yöunet jää vähille seksin takia ja jos vain toisen kohdalla eli ei seksiä jos miehellä aikainen herätys mutta kyllä, jos naisella aikainen herätys.

Joskus on pakko tehdä kompromisseja jos kummallakin erilaiset aikataulut.

Mietin herran jestas sellastakin pariskuntaa missä nainen menee nukkumaan aikaisin joka ilta ja mies on yökukkuja. Mitä siitäkin tulee. Varmaan jonkinlaisia aikataulusopimuksia on käytössä. Sen verran tunnen tuon pariskunnan naista, että jos mies napsauttaisi telkan kiinni klo 1 yöllä, kömpisi viereen ja kävisi kähmimään tulisi litsari.

Seksiä voi olla myöhäänkin, vaikka minulla olisi aikainen herätys, koska vaimo ei ole liian usein sillä tuulella, että itsellä olisi varaa kieltäytyä. Jos vaimolla on aikainen herätys - harvinaisempi tilanne - on myöhäisen illan seksistä turha haaveilla.

Ihana vaimo kyllä muuten, mutta peitto saisi heilua useammin ja säännöllisemmin.

-Se aiempi kommentoija

Miten tällaista voi alapeukuttaa?

Vierailija
140/140 |
25.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

down