Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suuttuuko miehenne jos ette mene samaan aikaan nukkumaan tai suututteko itse?

Vierailija
24.01.2023 |

Minua ärsyttää miehen tapa vaatia että menemme samaan aikaan nukkumaan. Loukkaantuu jos haluan jäädä sohvalle katselemaan telkkaria tai lukemaan netistä jotain.
Nyt on kompromissina että menen miehen viereen lukemaan nettiä, mutta sekin ärsyttää kun haluaisin omaa aikaa seksin jälkeen esim ja vaan olla rauhassa, ja mies haluaisi liimautua kiinni ja että olen samassa huoneessa kun nukahtaa. Mies menee paljon aikaisemmin nukkumaan ja alkanut ottaa päähän tämä, miksei pärjää yksin siellä sängyssä kun koko päivä oltu töitä lukuunottamatta kiinni toisissamme.

Sama jos haluan tyynyn laittaa vatsaa vasten nukkuessa "meidän välissä ei pidä olla mitään" ja ottaa tyynyn pois.

Kommentit (140)

Vierailija
41/140 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasapuolisuuden perusteella rupea vaatimaan, että joka toinen yö miehesi valittamatta valvoo ja odottaa, kunnes sinä olet väsynyt. Sitten unille yhdessä. Suuri, jos ei suostu. Ehkä tajuaa oman älyttömyytensä.

Vierailija
42/140 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-vaimo suuttui aina, kun jäin valveille sen jälkeen kun hän meni nukkumaan. Ei ymmärtänyt, että tarvitsen omaa aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/140 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavalta liiskautujalta tuntuisi mies. En kattelisi noin kipeää touhua.

Vierailija
44/140 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin älyvapaa idea että olis pakko mennä yhtä aikaa nukkumaan!? Meillä mies on se yökukkuja ja siinähän kukkuu sitten, minä menen aikaisemmin nukkumaan. Ei ole tullut mieleenkään määräillä toisen nukkumaanmenoajoista. Joskus toki mennään yhtä aikaakin, varsinkin viikonloppuna saatan valvoa seurana vähän pidempään, ja toisaalta nyt viime aikoina mies on alkanut tajuta, että riittävän pitkät yöunet tekee hyvää ja tulee arkena sänkyyn samaan aikaan minun kanssa.

Vierailija
45/140 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen illanvirkku ja aamuntorkku. Mieheni päinvastoin. Molemmille sopii elää omassa rytmissään.

Vierailija
46/140 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeen sinä ap suostutkin!

Nyt kasvatat selkärankaa ja kieltäydyt tottelemasta.

Outoa vallankäyttöä mieheltäsi.

Vierailija
47/140 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moista kontrollifriikkiä en huolisi puolisoksi, yäk.

Vierailija
48/140 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikänen ap ja hänen mies ovat? Kuullostaa ihan joltain teinitouhulta. Jos mies alkaisi määräilemään nukkumaanmenoaikaani, niin nauraisin kyllä päin naamaa.

Ei oo enään teineistä kyse. Mies 41 ,minä 26

Teillä on myös hirveän iso ikäero. Onko mies muissakin asioissa noin kontrolloiva?

Vierailija
49/140 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin älyvapaa idea että olis pakko mennä yhtä aikaa nukkumaan!? Meillä mies on se yökukkuja ja siinähän kukkuu sitten, minä menen aikaisemmin nukkumaan. Ei ole tullut mieleenkään määräillä toisen nukkumaanmenoajoista. Joskus toki mennään yhtä aikaakin, varsinkin viikonloppuna saatan valvoa seurana vähän pidempään, ja toisaalta nyt viime aikoina mies on alkanut tajuta, että riittävän pitkät yöunet tekee hyvää ja tulee arkena sänkyyn samaan aikaan minun kanssa.

Ihmisillä on erilaisen unirytmin lisäksi erilainen unen tarve. Itse tarvitsen enemmän unta ,mieheni vähemmän. Itse ryhdyn nukkumaan nn klo 10 illalla ja herään vaille seitsemän. Mikäli mieheni nukahtaa kympiltä ,hän herää täysin virkeänä viimeistään neljältä. Ja tämä on hänestä liian varhain.

Vierailija
50/140 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä normaalissa avioliitossa mennään tavallisesti samaan aikaan nukkumaan.

Ei se aina onnistu. Mieheni teki 29 vuotta kolmivuorotyötä ja minä klo 7.30 - 16.00. Nyt eläkkeellä ollessa nukutaan omissa huoneissa. Pidän avioliittoamme täysin normaalina.

Vierailija
51/140 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä normaalissa avioliitossa mennään tavallisesti samaan aikaan nukkumaan.

Ei se aina onnistu. Mieheni teki 29 vuotta kolmivuorotyötä ja minä klo 7.30 - 16.00. Nyt eläkkeellä ollessa nukutaan omissa huoneissa. Pidän avioliittoamme täysin normaalina.

Minä pidän meidän avioliittoa ihan normaalina, vaikka kumpikin saa mennä nukkumaan siihen aikaan kuin haluaa. Päin vastoin pidän epänormaalina jos on pakko mennä aina samaan aikaan.

Vierailija
52/140 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas, en kestäisi. Meillä on myös melko erilaiset rytmit, itse olen huono nukkumaan ja vuoteeseen on ihan turha mennä, jos ei aidosti nukuta, koska uni ei todellakaan silloin tule. Valvon siis yleensä myöhempään, mutta toistaalta taas myös herään aiemmin kuin mies.

Ja tuollainen ihan kiinni toisessa nukkuminen. Juu, ei ikinä. Pitää olla tilaa ja olen itse todella levoton nukkuja, joten eihän siinä kumpikaan saisi nukuttua ollenkaan, kun pyörin ja härvään. Ostettiin juuri isompi sänkykin (180 cm leveä), että mahdutaan paremmin nukkumaan.

Vierailija
53/140 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen törmännyt tähän joskus jossain toisessakin, parisuhdetta käsittelevässä yhteydessä.

Onnelliset parit menevät nukkumaan yhdessä:

"Usein suhteen alussa molemmat odottavat innoissaan toisen hellimistä sängyssä illan tullen. Onnellisina pysyvät pariskunnat vastustavat jatkossakin kiusausta mennä nukkumaan eri aikoihin. Lakanoihin kääriydytään samaan aikaan, vaikka se sitten tarkoittaisi sitä, että toinen nousee vielä myöhemmin ylös itsekseen."

https://www.studio55.fi/hyvinvointi/article/onnellisten-parien-rutiinit…

Lisäksi:

Parisuheterapeutit ehdottavat läheisyysongelmiin samassa sängyssä nukkumista:

"Yleensä parisuhdeterapeutit suosittelevat nukkumaan samassa sängyssä, koska se lisää intiimiyttä ja läheisyyden tuntua pariskunnan välillä. Samassa sängyssä nukkuminen vahvistaa sidettä ja tukee seksuaalista intiimiyttä, joka on tutkimusten mukaan yhteydessä parisuhteen hyvinvointiin."

Allekirjoitan molemmat täysin. Mikä onkaan luontevin hetki fyysiselle läheisyydelle?

Ymmärrän toki sen, että viihtovan tai kovaäänisen kumppanin kanssa nukkuminen on mahdotonta, mutta mikäli näitä haasteita ei ole - ja haluaa pitää suhteensa lämpimänä - nukkukaa yhdessä ja menkää nukkumaan samaan aikaan.

Ja vielä kerrottakoon, että itse olen sitä sorttia, joka ei nuku, jos talo valvoo. Omat unet jäisivät jatkuvasti aivan liian lyhyiksi, mikäli kumppani tulisi joka ilta nukkumaan useita tunteja jälkeeni.

Vierailija
54/140 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä 1 niistä kymmenistä syistä miksi en seurustele.

Vierailija
55/140 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnosta kysyn teiltä, jotka pidätte toivetta/vaatimusta yhtä aikaa sänkyyn menosta kontrollointina, mitä se teidän käytös teistä kertoo, mikäli kumppani ei saa touhujenne vuoksi nukuttua tai herää (pitkäksikin aikaa) joka kerta teidän tullessa nukkumaan? Eikö toisen aikuisen ihmisen valvottaminen ole kontrollointia?

Vierailija
56/140 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se vanhus!

Vierailija
57/140 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ja nukutaan eri huoneissa unen laadun takia.

Läheisyyttä tarjotaan toisillemme joka päivä hereillä ollessamme.

Vierailija
58/140 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei nukuta edes samassa kerroksessa. 

Ja meillä ei edes samassa osoitteessa.

Vierailija
59/140 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helv... Mun mies herää töihin 4.30 arkiaamuisin, mä saatan ihan hyvin olla silloin vielä hereillä, kuten tänä aamuna, yöeläjä kun olen. Ihan sairasta tommonen, miksi pitäisi mennä sänkyyn makaamaan jos ei väsytä?? Eipä ole yhdessäkään suhteessani mies tollaista vaatinut. Ja hyvä niin, olisin haistattanut pskat.

Vierailija
60/140 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen törmännyt tähän joskus jossain toisessakin, parisuhdetta käsittelevässä yhteydessä.

Onnelliset parit menevät nukkumaan yhdessä:

"Usein suhteen alussa molemmat odottavat innoissaan toisen hellimistä sängyssä illan tullen. Onnellisina pysyvät pariskunnat vastustavat jatkossakin kiusausta mennä nukkumaan eri aikoihin. Lakanoihin kääriydytään samaan aikaan, vaikka se sitten tarkoittaisi sitä, että toinen nousee vielä myöhemmin ylös itsekseen."

https://www.studio55.fi/hyvinvointi/article/onnellisten-parien-rutiinit…

Lisäksi:

Parisuheterapeutit ehdottavat läheisyysongelmiin samassa sängyssä nukkumista:

"Yleensä parisuhdeterapeutit suosittelevat nukkumaan samassa sängyssä, koska se lisää intiimiyttä ja läheisyyden tuntua pariskunnan välillä. Samassa sängyssä nukkuminen vahvistaa sidettä ja tukee seksuaalista intiimiyttä, joka on tutkimusten mukaan yhteydessä parisuhteen hyvinvointiin."

Allekirjoitan molemmat täysin. Mikä onkaan luontevin hetki fyysiselle läheisyydelle?

Ymmärrän toki sen, että viihtovan tai kovaäänisen kumppanin kanssa nukkuminen on mahdotonta, mutta mikäli näitä haasteita ei ole - ja haluaa pitää suhteensa lämpimänä - nukkukaa yhdessä ja menkää nukkumaan samaan aikaan.

Ja vielä kerrottakoon, että itse olen sitä sorttia, joka ei nuku, jos talo valvoo. Omat unet jäisivät jatkuvasti aivan liian lyhyiksi, mikäli kumppani tulisi joka ilta nukkumaan useita tunteja jälkeeni.

Siis eihän tuossa suoranaisesti kummassakaan kannusteta menemään nukkumaan samaan aikaan, vaan pikemminkin siihen että huolehditaan siitä läheisyydestä, ja nukkumaanmeno on siihen hyvä hetki. Ja toinen voi sitten nousta vielä ylös. Ei mitään puhetta siitä, että on pakotettava sama rytmi kummallekin.

Mä olen yökyöpeli, ja vastaavasti taas tykkään nukkua pitkään. Mies taas alkaa torkkua sohvalla töllön ääressä jo iltauutisten aikaan ja on ennen kukonpieraisua jo hereillä. Ei herranjestas siitä tulisi mitään, jos mun pitäisi joka ilta maata hereillä se 2-4h sängyssä miehen vieressä kun uni ei vaan tule, ja miehen taas oltava sama aika aamuisin nukkuvan meikäläisen vieressä, jotta nyt hoidettaisiin parisuhdetta olemalla sängyssä samaan aikaan...

Kyllä sitä lämpöä ja läheisyyttä suhteessa riittää siltikin, vaikka nukutaankin osittain eri aikaan. Usein saatan esim. käydä pötköttelemässä ja halailemassa hetken miehen vieressä, kun hän menee sänkyyn, mutta ei sekään mikään säännönmukainen rituaali ole. Lähtisi mies vaihtoon aika nopeaan ( ja vastaavasti varmasti myös ukolta meikäläinen), jos tässä alkaisi vaatia, että toinen ei saa olla esim. sohvalla lukemassa silloin kun toinen nukkuu sängyssä. Itsekin vuosikausia uniongelmista kärsineenä ymmärrän kyllä, että on vaikeaa nukkua, jos joku muu on hereillä (itse esim. herään pienimpäänkin rasahdukseen yleensä), mutta silti olisi ihan kohtuutonta vaatia toista viettämään sama aika sängyssä, kun mitä itselle on hyvä. Ei, kyllä siihen on muut ratkaisut keksittävä kuin toisen kontrollointi.