Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suuttuuko miehenne jos ette mene samaan aikaan nukkumaan tai suututteko itse?

Vierailija
24.01.2023 |

Minua ärsyttää miehen tapa vaatia että menemme samaan aikaan nukkumaan. Loukkaantuu jos haluan jäädä sohvalle katselemaan telkkaria tai lukemaan netistä jotain.
Nyt on kompromissina että menen miehen viereen lukemaan nettiä, mutta sekin ärsyttää kun haluaisin omaa aikaa seksin jälkeen esim ja vaan olla rauhassa, ja mies haluaisi liimautua kiinni ja että olen samassa huoneessa kun nukahtaa. Mies menee paljon aikaisemmin nukkumaan ja alkanut ottaa päähän tämä, miksei pärjää yksin siellä sängyssä kun koko päivä oltu töitä lukuunottamatta kiinni toisissamme.

Sama jos haluan tyynyn laittaa vatsaa vasten nukkuessa "meidän välissä ei pidä olla mitään" ja ottaa tyynyn pois.

Kommentit (140)

Vierailija
81/140 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välillä on vinkunut ja syyllistänyt jos en mene, kun hän päättää ottaa vaikka päikkärit.

Herättelee myös minua yöllä silittelemällä tms. ja jos huomautan niin tulee kauhea riita, "kun ei saa edes koskea", ja kohta vetää raivareita kaikista tekemistäni ja tekemättömistä asioista.

Ihan hirveä tunne kun ei uskalla sanoa, että pysy omalla puolellasi, ja että mulla on selkä kipeä enkä halua nukkua lusikassa, vaan vaihtaa asentoa välillä.

Ja etten halua herätä niihin hankaamisiin.

Kuulostaa liian tutulta. Miesystävä vaatii mua "huilaamaan" kanssaan päivällä, vaikka mua ei yhtään nukuttaisi ja sitten kitisee, jos en suostu. Mulla on nukahtamisvaikeuksia ja jos nukun päivällä, niin takuulla valvon KOKO yön. Sitten kitisee, että: "Mitä sä siinä pyörit, miks oot niin levoton?"

Välillä herättää mut, kun on seksiä vailla, vaikka olisin nimenomaisesti kieltänyt. "En mä mitään pahaa tarkoittanut." Mulle, uniongelmaiselle herättäminen on aina paha. Viimeksi sain raivarin ja ajoin miehen matkoihinsa. Suuttui tietysti.

Ja se iholle tunkeminen, en pysty nukkumaan. Mulle tulee aina kuuma. Eikä mene perille, vaikka yritän puhua.

Miehesi on joko täysin uuvatti tai tietoisesti välinpitämätön, eli hänen mielihyvänsä on tärkeämpää kuin sinun uni.

Näyttäisin ovea moiselle moukalle. Normaalit ihmiset oppivat kyllä, kun niille sanoo, että tämä ei ole OK, vaikka olisivat vasta 5-vuotiaita. Mieheltä voi vaatia vähän enemmän kuin 3-vuotiaalta.

Vierailija
82/140 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä 15 vuotta on ihan tilastollisestikin huomattavan iso ikäero. Tilastollisesti suurin osa ihmisistä on 2-3 vuotta puolisoaan nuorempi/vanhempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/140 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies vaatii että menette samaan aikaan nukkumaan, niin miksi sen täytyy olla se miehen määrittelemä aika? Miksei se voi olla se sinulle paremmin sopiva aika? Kysypä ap tätä.

Vierailija
84/140 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onko nyt kyse nukkumaanmenosta, vai siitä, että ap haluaa (aloituksen mukaan) seksin jälkeen olla itsekseen kännykällä eri huoneessa.

Vähän eri asiat, kyllä ainakin itsestäni tuntuisi ikävältä, jos kumppani haluaisi ottaa fyysistä ja henkistä etäisyyttä heti läheisyyden jälkeen.

Vierailija
85/140 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yök mikä mies AP:llä. En tuollaista persiiseen liimautujaa jaksaisi kauan katsella. Meillä mennään kumpikin nukkumaan sillon kun siltä tuntuu ja omaan tahtiin, ellei ole jotain yhteistä aikaista menoa aamulla. Usein menen aiemmin lukemaan sänkyyn ja mies tulee kun häntä alkaa nukuttamaan, mutta joskus toisinkin päin. Yleensä hetki ollaan kylki kyljessä, mutta nukutaan kyllä pääasiassa omilla puolilla sänkyä tai vaihtelevasti toinen toisen kainalossa. Peitto on välissä jos on kuuma, eikä siitä kumpikaan valita, ettei nyt ole ihokosketusta. Muutenkin tuollainen määrääminen nukkuma-ajoissa on ihan kauheaa. Minä kärsin univaikeuksista, usein heräilen öisin, olisi ihan hirveää, jos joutuisi pakolla menemään sänkyyn silloin kun ei nukuta, kun usein muutenkin siellä tulee pyörittyä unettomana.

Nyt otat itseäsi niskasta kiinni ja sanot sille miehelle miltä sinusta tuntuu. Se ei auta teidän parisuhdetta, että täällä vatvot asiaa tai luet muiden mielipiteitä. Puhukaa ihmiset niiden kumppanienne kanssa. Sehän on sinun puoliso ja läheisin ihminen oletettavasti, jos pahastuu siitä, että tarvitset oman tilan, niin sitten kannattaa keskustella, että miksi sinulla ei saa olla omaa tahtoa tai toiveita. Jos ei ukko ymmärrä, niin voit aina sanoa, että jos ei onnistu, niin parempi varmaan muuttaa eri teille.

Vierailija
86/140 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuiset ihmiset eivät noudata toisen asettamia nukkumaanmenoaikoja. Oma puolisoni on samanlainen pölö. Pitäisi mennä samaan aikaan nukkumaan "kunnon parisuhteessa", muu ei ole mitään. Ihan sama, että oma rytmini on iltapainotteinen ja unentarpeeni useita tunteja vähäisempi. Siis joko pyörin tyhjänpanttina unettomana sängyssä kolme tuntia toisen kuorsatessa tai onnistun nukahtamaan ja herään kolmelta ihmettelemään yötä. Kompromissina joskus menen ja toisinaan taas en. Ärsyttää silti hassut keksityt säännöt joissa ei ole järjen hiventä ja mitä hittoa se toinen muka saa siitä että toinen makaa valveilla vieressä, kun itse vetelee hirsiä täydessä tajuttomuudessa.

Minulle sopii hyvin, että vaimo menee nukkumaan silloin kun haluaa, jos ei samaan aikaan halua, kunhan vain sopisi säännöllinen rakastelu hänelle johonkin aikaan vuorokaudesta. Tämä on se haaste, että vaikka asiasta olisi ollut puhetta, voin itse valvoa pitempään vain sen takia, että jospa lopulta edes illan päälle lohkeaisi.

No mutta hyvä, jos olet valmis valvomaan jos lohkeaisi. Ainahan se on ikävää jos yöunet jää vähille seksin takia ja jos vain toisen kohdalla eli ei seksiä jos miehellä aikainen herätys mutta kyllä, jos naisella aikainen herätys.

Joskus on pakko tehdä kompromisseja jos kummallakin erilaiset aikataulut.

Mietin herran jestas sellastakin pariskuntaa missä nainen menee nukkumaan aikaisin joka ilta ja mies on yökukkuja. Mitä siitäkin tulee. Varmaan jonkinlaisia aikataulusopimuksia on käytössä. Sen verran tunnen tuon pariskunnan naista, että jos mies napsauttaisi telkan kiinni klo 1 yöllä, kömpisi viereen ja kävisi kähmimään tulisi litsari.

Vierailija
87/140 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmean kuuloista. Aika psykopaattista suorastaan.

Vierailija
88/140 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän kyse on pelkästään kontrolloinnista ja mustasukkaisuudesta. Todennäköisesti ajattelee, että viestittelet muille miehille, kun olet yksin hereillä.

Vierailija
89/140 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me nukutaan omissa huoneissamme, että se ja sama milloin toinen menee nukkumaan. Eli ei suututa kumpikaan ja eri aikaan mennään. Hän menee 22-00 välisenä aikana ja mä joskus parin tunnin päästä. Tykkään kukkua yöllä yksikseni.

Vierailija
90/140 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suutu. Kivampi mennä tosin yhdessä. Kissa tosin haluaisi että kaikki menevät samaan aikaan.

Vuosikymmeniä yhdessä.

Vierailija
91/140 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumankauta, olis kyllä todella ahdistavaa.

Vierailija
92/140 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kumpi on parempi, ap:n tilanne vai välinpitämättömyys?

Vierailija
93/140 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen nukkumaan, kun haluan ja pidän tyynyä missä haluan. Eikä tuota miehelleni mitään ongelmaa.

Ap, miehelläsi on ongelmia ja kohta on sinullakin.

Vierailija
94/140 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun avovaimo usein kinuaa myös että tulisin samaan aikaan nukkumaan. Ei suutu mutta saattaa alkaa möksöttää.

Vierailija
95/140 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäisin silloin jos toisen touhuaminen häiritsee toisen unta, mutta muuten en. Kyllä minäkin tykkään että toinen tulee viereeni kun menen nukkumaan, silloin itselleni uni tulee paremmin. Mutta ei pitäisi suuttua, jollei toinen sitten metelöisi ja yrittäisi häiritä nukkumista tai toisinpäin.

Vierailija
96/140 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on miehellesi jostain syystä tärkeä asia. Oletteko jutelleet? Se on se sinun miehesikin ajatteleva ja tunteva olento. Joku syyhän tuolle on ja se ei selviä tällä palstalla. Välillä vähän hämmästyttää miten naiset toimivat niin että menevät nettiin ihmettelemään tällasia, aivan kuin ei aikuinen kykenisi hoitamaan asiaa loogisella tavalla.

Keskustelkaa, se on se mitä aikuinen tässä tilanteessa tekisi. Nimenomaan keskenänne, älä kilauta kaverille tai kysy täällä.

Vierailija
97/140 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välimuotoja? Eli jos mennään eri aikaan nukkumaan tai jos mennääkin yhtäaikaa, mutta välissämme on tyyny, kyseessä on tilanne, jossa toinen ei välitä? Sanoisin, että suhde ei olisi vakaalla pohjalla ja sama laittaa kattilat jakoon. Mahdollisimman nopeasti.

Vierailija
98/140 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin vai voisko olla se kultainen keskitie?

Vierailija
99/140 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiinnosta kysyn teiltä, jotka pidätte toivetta/vaatimusta yhtä aikaa sänkyyn menosta kontrollointina, mitä se teidän käytös teistä kertoo, mikäli kumppani ei saa touhujenne vuoksi nukuttua tai herää (pitkäksikin aikaa) joka kerta teidän tullessa nukkumaan? Eikö toisen aikuisen ihmisen valvottaminen ole kontrollointia?

Toisen ihmisen valvottaminen tahallaan olisi kontrollointia. Esimerkiksi että tahallaan pitää kovaa ääntä ja rämpsii valoja sekä valveilla ollessa että nukkumaan tullessaan, ettei toinen saisi unta tai heräisi. Tai joidenkin tässä ketjussa mainitsema sängyssä nukkuvan ihmisen tahallinen lääppiminen keskellä yötä.

Kontrollointia ei ole se, jos on niin herkkäuninen että ei saa unta jos toinen on esim viereisessä huoneessa tai liikkuu makkariin tullakseen nukkumaan. Kontrollointia olisi se, jos herkkäuninen vaatii ettei toinen henkilö saa olla olemassa muuten kuin hipihiljaa liikkumatta sängyssä sillä aikaa, kun hän yrittää nukkua.

Vierailija
100/140 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suutu, ihan älytön ajatuskin.

Yleensä minä menen nukkumaan pari tuntia ennen miestä ja myös herään aikaisemmin.

Joskus viikonloppuna voi mennä toisin päin.

Jos jompikumpi alkaisi määräillä toisen nukkumaanmenoaikoja ja nukkuma-asentoja, epäilisin mielenterveyden häiriötä.