Suuttuuko miehenne jos ette mene samaan aikaan nukkumaan tai suututteko itse?
Minua ärsyttää miehen tapa vaatia että menemme samaan aikaan nukkumaan. Loukkaantuu jos haluan jäädä sohvalle katselemaan telkkaria tai lukemaan netistä jotain.
Nyt on kompromissina että menen miehen viereen lukemaan nettiä, mutta sekin ärsyttää kun haluaisin omaa aikaa seksin jälkeen esim ja vaan olla rauhassa, ja mies haluaisi liimautua kiinni ja että olen samassa huoneessa kun nukahtaa. Mies menee paljon aikaisemmin nukkumaan ja alkanut ottaa päähän tämä, miksei pärjää yksin siellä sängyssä kun koko päivä oltu töitä lukuunottamatta kiinni toisissamme.
Sama jos haluan tyynyn laittaa vatsaa vasten nukkuessa "meidän välissä ei pidä olla mitään" ja ottaa tyynyn pois.
Kommentit (140)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kumpi on parempi, ap:n tilanne vai välinpitämättömyys?
Niin vai voisko olla se kultainen keskitie?
Ei tällä palstalla.
Nouseeko mies ylös ennen sinua? Alat vaatia, että ei niin saa tehdä, vaan pitää odottaa että sinäkin heräät. Ihan yhtä älytöntä sekin.
Vierailija kirjoitti:
No ei suutu. Mies menee 2-3 tuntia aiemmin nukkumaan kuin minä. Kaipaamme kumpikin omaa rauhaa iltaisin.
Sama täällä. Minä olen iltavirkku ja mies aamuvirkku. Joskus kun olen koittanut jostain kumman syystä mennä samaan aikaan nukkumaan niin mies kyselee että mitä ihmettä teen jo sängyssä ja hätistelee pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välillä on vinkunut ja syyllistänyt jos en mene, kun hän päättää ottaa vaikka päikkärit.
Herättelee myös minua yöllä silittelemällä tms. ja jos huomautan niin tulee kauhea riita, "kun ei saa edes koskea", ja kohta vetää raivareita kaikista tekemistäni ja tekemättömistä asioista.
Ihan hirveä tunne kun ei uskalla sanoa, että pysy omalla puolellasi, ja että mulla on selkä kipeä enkä halua nukkua lusikassa, vaan vaihtaa asentoa välillä.
Ja etten halua herätä niihin hankaamisiin.Kuulostaa liian tutulta. Miesystävä vaatii mua "huilaamaan" kanssaan päivällä, vaikka mua ei yhtään nukuttaisi ja sitten kitisee, jos en suostu. Mulla on nukahtamisvaikeuksia ja jos nukun päivällä, niin takuulla valvon KOKO yön. Sitten kitisee, että: "Mitä sä siinä pyörit, miks oot niin levoton?"
Välillä herättää mut, kun on seksiä vailla, vaikka olisin nimenomaisesti kieltänyt. "En mä mitään pahaa tarkoittanut." Mulle, uniongelmaiselle herättäminen on aina paha. Viimeksi sain raivarin ja ajoin miehen matkoihinsa. Suuttui tietysti.
Ja se iholle tunkeminen, en pysty nukkumaan. Mulle tulee aina kuuma. Eikä mene perille, vaikka yritän puhua.
Niinpä. Itselläkin nukahtaminen kestää tunteja, ja jos aamuyöstä herätetään, niin ei välttämättä onnistu enää.
Ja tulee minullakin kuuma (vaihdevuodetkin).
Seksiä mies ei halua senkään vertaa kuin minä, tai ei pysty, joten en enää vonkaa, on tullut riitaa siitäkin. Joten tämän hankaamisen tarkoitus on jokin muu.
T. Lainaamasi
Ratkaisu: menkää samaan aikaan sänkyyn, odota kunnes miehesi on nukahtanut ja hiippaile sitten tiehesi omiin menoihisi. Näinhän pikkulapsiakin nukutetaan. En jää lapsen viereen nukkumaan vaan poistun hänen huoneestaan heti kun pieni on unessa.
Vierailija kirjoitti:
Nouseeko mies ylös ennen sinua? Alat vaatia, että ei niin saa tehdä, vaan pitää odottaa että sinäkin heräät. Ihan yhtä älytöntä sekin.
Meillä se hyppää ylös pitkin yötä, ja katsoo telkkaria isolla, joten tämä ei tosiaan toimi toisinpäin.
Viimeistään seiskalta huutaa aamutv.
T. Se jonka mies vinkuu ja syyllistää ja hankaa öisin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kumpi on parempi, ap:n tilanne vai välinpitämättömyys?
Ei välimuotoja? Eli jos mennään eri aikaan nukkumaan tai jos mennääkin yhtäaikaa, mutta välissämme on tyyny, kyseessä on tilanne, jossa toinen ei välitä? Sanoisin, että suhde ei olisi vakaalla pohjalla ja sama laittaa kattilat jakoon. Mahdollisimman nopeasti.
Jos näet tuossa syytä eroon niin jo se on syy eroon. Ryhdy parisuhteeseen sitten vasta kun olet henkisesti vähän kypsempi.
Kyllä, jos tyyny välillämme olisi jotenkin merkki välinpitämättömyydestä, kyseessä on tietenkin aika paljon suuremmat ongelmat toisen tunne-elämässä ja turha tuossa on jäädä odottelemaan milloin helvetti repeää. Koska niin tulee käymään.
Tulipa takauma. Sinkkuaikana asustelin muutaman vuoden ulkomailla ja tulin Suomeen piipahtamaan.
Paras kaveri vaati mua muutamaksi päiväksi heille. Siellä mentiin nukkumaan isän vaatimuksesta kello 21.00. Kukaan ei saanut jäädä hereille. Arkisin mun uniaikataulu on 01-08, mutta lomalla huomattavasti paljon vapaampi. Hekin olivat lomalla, ja siis vielä lapsettomia.
Heillä oli vierashuone, että siellä mä sitten istuin yöllä kännykkää lukien kolmisen tuntia ja sitten aloin pyörimään sängyssä unta hakien. Siitä pyörinnästä tuli sanomista heti aamusta.
En ihan kolmea yötä heillä sitten ollutkaan. Välitkin meinas mennä, kun kaveri ei saanut olla yhteyksissä näin epästabiilin ihmisen kanssa.
Jälkeenpäin kaveri sanoi, että juuri se jämptiys ja periksiantamattomuus oli miehessä niin vetoava. Vaikka se sitten käytti ne luonteenpiirteensä lähinnä mustasukkaiseen hallinnointiin. Kaverin ehti tajuta asian juuri ennen lapsen tuloa ja lähti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä se hyppää ylös pitkin yötä, ja katsoo telkkaria isolla, joten tämä ei tosiaan toimi toisinpäin.
Viimeistään seiskalta huutaa aamutv.
T. Se jonka mies vinkuu ja syyllistää ja hankaa öisin
Heitä mokoma vinkulelu ovesta ulos ja nauti elämästäsi.
Jos parisuhde ei paranna elämänlaatua, mikä itua siinä on? Ei siitä mitään erityistä kiitosta tai Taivaspaikkaa saa, että jaksaa katsoa perseilevää "kumppania", joka ei edes ole sinun puolellasi.
Henkistä väkivaltaa se kontrollointi on ja se voi ilmetä missä muodossa tahansa, myös toisen uniajan kontrollointina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikänen ap ja hänen mies ovat? Kuullostaa ihan joltain teinitouhulta. Jos mies alkaisi määräilemään nukkumaanmenoaikaani, niin nauraisin kyllä päin naamaa.
Ei oo enään teineistä kyse. Mies 41 ,minä 26
Tämähän selittääkin: miehesi on keski-ikäinen ukkeli ja sinä et ole vielä kolmeakymmentäkään. Nuoret jaksavat valvoa, vanhana haluaa mennä aikaisin nukkumaan ja vaatii, että kaikki muutkin perheenjäsenet menevät nukkumaan samaan aikaan. Tämän takia suuret ikäerot parisuhteessa ovat ongelmallisia: jos olisitte molemmat nuoria, haluaisitte valvoa myöhään. Jos olisitte molemmat keski-ikäisiä, kömpisitte aikaisin pehkuihin.
Meillä on vapaapäivinä niin erilainen päivärytmi, että ollaan päädytty silloin nukkumaan eri kerroksissa. Silloin minä saan rauhassa työstää projektejani tai olla vaan yksin rauhassa alakerrassa iltaisin, ja mies voi rauhassa vapaapäivänäkin mennä yhdeksältä nukkumaan. Sitten aamulla mies keittelee kahvit, ja lukee uutisia, saattaa jopa mennä pihatöihin tms., kun minä vielä nukun. Saatan kyllä kuulla, kun mies puuhailee keittiössä alakerrassa, mutta se on oikeastaan ihan kivaa, kun tiedän, että voin itse vaan nukkua vielä. Minä sitten heräilen monta tuntia miehen jälkeen, yleensä siinä 8.30-9.00.
Arkena tällä ei ole merkitystä, kun minäkin joudun starttaamaan auton klo 06.50 ehtiäkseni töihin.
Mä pakenin kuorsaavaa vaimoketta vuosiksi sohvalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikänen ap ja hänen mies ovat? Kuullostaa ihan joltain teinitouhulta. Jos mies alkaisi määräilemään nukkumaanmenoaikaani, niin nauraisin kyllä päin naamaa.
Ei oo enään teineistä kyse. Mies 41 ,minä 26
Tämähän selittääkin: miehesi on keski-ikäinen ukkeli ja sinä et ole vielä kolmeakymmentäkään. Nuoret jaksavat valvoa, vanhana haluaa mennä aikaisin nukkumaan ja vaatii, että kaikki muutkin perheenjäsenet menevät nukkumaan samaan aikaan. Tämän takia suuret ikäerot parisuhteessa ovat ongelmallisia: jos olisitte molemmat nuoria, haluaisitte valvoa myöhään. Jos olisitte molemmat keski-ikäisiä, kömpisitte aikaisin pehkuihin.
Kröhöm. Mä olen 50 ja puoliso 47, kummallakaan ei ole tarvetta mennä nukkumaan ennen puolta yötä. Eikä samaan aikaan silloinkaan.
Mitä mä just luin😂 Nukkumaan mennään just silloin kun huvittaa ja nukutaan missä itse haluaa, vaikka sohvalla tai vierashuoneessa. Päättääkö mies milloin te yhdessä myös heräätte?
Seinäjoella tuo on ihan normaalia. Tehdään iltatoimet yhdessä ja mennään nukkumaan yhdessä. Pysyy puolisot toistensa valvovan silmän alla ja rauha tuvassa. Ja paneskellaan tietysti aina ennen nukkumaanmenoa ja imetään fritsut kaulaan, jotta aamulla muutkin näkevät, että meillä rakastetaan ja pannaan.
Yksi juttu on ehkä se, että jos mies vonkaa aina billua kun mennään yhtä aikaa sänkyyn. Ei kiva. Silloin nainen hyvinkin saattaa tehdä tavan jäädä vitkuttelemaan myöhempään, että vonkaaja on vajonnut uneen ja saa itsekin olla sängyssä rauhassa. Käsi ylös monellako on tämä tilanne, että pökitään kankea selkään sängyssä joka ilta?
Miehet on niin säälittäviä. Varsinkin libidovetoiset liskoaivomiehet.
Vierailija kirjoitti:
Henkistä väkivaltaa se kontrollointi on ja se voi ilmetä missä muodossa tahansa, myös toisen uniajan kontrollointina.
Tai sitten vaan se miehen romanttinen ja läheisyyden kaipuu nostaa vaan päätään, itsekin tykkäisin olla iholla.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mä just luin😂 Nukkumaan mennään just silloin kun huvittaa ja nukutaan missä itse haluaa, vaikka sohvalla tai vierashuoneessa. Päättääkö mies milloin te yhdessä myös heräätte?
Apua just tajusin, että duunikaverillahan on noin!
Heillä mies menee kuuteen duuniin, niin tämä rouva herää keittämään kahvin viideksi. Myös perheen neljäsluokkalainen herätetään, niin voivat syödä aamupalaa yhdessä.
Joskus ärsyynnyspäissäni kysyin, että miksi ne elää sen miehen aikataulua. Koska heillä on niin pieni kaksio. Sitten taas jäi suu auki, että tosiaan joo, eihän siellä voi mitään tehdä, jos ukko nukkuu, ettei herää. Nämä ovat siis ratkaisseet asian samalla aikataululla.
Mitä enemmän mä siltä kyselen, niin alkaa vaan ahdistamaan sen lapsi ja sen oltavat.
Jos näet tuossa syytä eroon niin jo se on syy eroon. Ryhdy parisuhteeseen sitten vasta kun olet henkisesti vähän kypsempi.